LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VoiceMail instelling Simyo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

VoiceMail instelling Simyo

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Graag wil ik gebruik maken van de Voicemail van Simyo. Via 12331 kan ik de Voicemail activeren. Als ik hem weer uit wil zetten, dan kan ik dat alleen doen via 12339. Helaas kan ik de instelling niet wijzigen via het menu van mijn telefoon. Zo gaat de Voicemail aan als ik in gesprek ben. Maar ook als de mobiel aanstaat. Binnen 20 seconden gaat de Voicemail aan. De tijd kan ik niet aanpassen via het menu!

Kan dat niet anders? Ik zie dat het nummer naar de voicemail is: +31653 en dan mijn eigen nummer. Als ik dat handmatig wil door laten schakelen dan mag dat weer niet?

Wie kan me verder helpen?

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: VoiceMail instelling Simyo

Ongelezen bericht door gemist »

Misschien heeft de provider een website? Even kijken hoor....

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: VoiceMail instelling Simyo

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Die info had ik al. Daar staat niets over je voicemail deactiveren als je ingesprek of bij geen gehoor uitzetten. Je kunt voicemail bij ingesprek via doorschakelen menu uitzetten. Vervolgens zie je dat de handeling is uitgevoerd. Maar als je dat item gaat controleren dan blijft de doorschakeling actief staan.


Ik dacht dat je ook moet betalen voor het aan/uit zetten van je voicemail?

Ik wil soms gebruik maken van voicemail. Meestal wil ik hem uit hebben. Immers ik jaag anderen op kosten, ook al hebben zij slechts 1 seconde verbinding.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: VoiceMail instelling Simyo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

liefdeisdeweg schreef:Helaas kan ik de instelling niet wijzigen via het menu van mijn telefoon.
Welk menu in je telefoon bedoel je?

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: VoiceMail instelling Simyo

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar waarom zou je voicemail gedeactiveerd worden als je in gesprek bent? Daar is de voicemail toch juist voor, om in te laten spreken als je even niet bereikbaar bent?

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: VoiceMail instelling Simyo

Ongelezen bericht door gemist »

Voicemail anno 2017.... Ik ken niemand die dat nog gebruikt. Bij 'in-gesprek' krijg ik een mail of een appje binnen. Is ook veel handiger...

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: VoiceMail instelling Simyo

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

GJvdZ schreef:
liefdeisdeweg schreef:Helaas kan ik de instelling niet wijzigen via het menu van mijn telefoon.
Welk menu in je telefoon bedoel je?
Instellingen, dan oproepen. Dan oproep doorschakelen.

Dan zie ik 5 opties: 1. Alle spraakoproepen 2. Indien bezet. 3. Bij geen gehoor. 4. Indien buiten bereik. 5 Alles annuleren.

Als je de eerste 4 kiest dan krijg je 3 opties. 1. Activeren 2. Annuleren. 3. Status weergeven.

Deze opties zijn niet beïnvloedbaar bij Simyo in het menu.

Voicemail is een mooie inkomsten bron voor de providers. Bij sommige providers kun je de voicemail alleen uitzetten via de klantenservice.

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: VoiceMail instelling Simyo

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Hoi Liefdeisdeweg,

Wat leuk dat je een Simyo aansluiting hebt! Ik heb je berichtjes gelezen en ik zie dat je soms wel, en soms geen gebruik wilt maken van voicemail. Helaas is dat niet mogelijk. Je kunt óf je voicemail aan hebben staan (12331 om 'm aan te zetten) of uit hebben staan (12339). Een tussenweg bestaat niet, ben ik bang.

Hoe ziet de ideale situatie er voor jou precies uit? Dan kan ik je idee hangen op onze 'Wall of Change'. Daar hangen alle ideeën en wensen, zodat ernaar gekeken kan worden door de betreffende afdelingen. Een heleboel veranderingen die nu heel normaal zijn, zijn vanuit de Wall of Change tot stand gekomen.

Laat je het me weten? Feedback is altijd handig.

Met vriendelijke groet,
Simyo Webcare

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: VoiceMail instelling Simyo

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Graag zou ik willen dat wanneer ik de voicemail aan heb staan: dat wanneer mijn gsm aan staat: dat niet na 20 seconden het al over springt naar de voicemail. Zo snel kan ik niet altijd opnemen. Liever heb ik de mogelijkheid dat de voicemail niet ingezet wordt als mijn mobiel aan staat.

Ik gebruik voicemail meer voor gemiste oproepen. Als mijn mobiel uit staat dan krijg ik van Simyo een sms met telefoon nummer wie mij gebeld heeft.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: VoiceMail instelling Simyo

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Bij Simyo moet je de reguliere gesprekskosten betalen naar 1233. Eigenlijk zou er beter een ingebouwde antwoord apparaat in je toestel moeten zitten.

Gesloten