LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Jetsertje schreef:
Annemieke67 schreef:Als ik het op die manier probeer zoals jij zegt staat daar inderdaad mijn adres met daarbij dat het bezorgd zou zijn. Pfff wat vind ik dit vreselijk zeg. Ik heb volgens mij dus echt geen poot om op te staan want het is mijn woord tegen dat van hen.
Dan heeft de verkoper dus geen poot om op te staan. In een eventuele rechtszaak (zeer onwaarschijnlijk) zouden zij het bewijs moeten leveren en als dat het woord van de verkoper is tegen dat van jou, verliest de verkoper dat.

Sowieso is het onmogelijk voor de verkoper om onder ede te stellen dat het pakket is afgeleverd. Dan is het namelijk niet meer het woord van de verkoper tegen dat van jouw, maar het woord van DHL, doorgegeven aan de verkoper tegen dat van jou. De verkoper kan dus ook niet met 100% zekerheid stellen dat DHL het heeft bezorgd. De verkoper heeft slechts een aantal toezeggingen gekregen, zoals dat de bezorger wel in jouw straat zou zijn geweest.

Maar zoals hier al eerder geopperd, is een GPS-positie totaal geen bewijs dat de bezorger het pakket ook daadwerkelijk in de brievenbus heeft gestopt.

De verkoper staat zeer en zeer zwak en jij zeer sterk. Helemaal omdat zij niet jouw geld hebben en zolang zij ook niet kunnen bewijzen dat er is geleverd en daardoor de koopovereenkomst is nagekomen, hoef jij de koopovereenkomst ook niet na te komen en niet te betalen.
En dat voor iemand die het al erg vind om 5 cent in het rood te staan bij wijze van spreke en zelfs al een keer nadat een ander pakketje was zoek geraakt bij post nl, een nieuw pakketje kreeg en ik later het zoekgeraakte pakketje alsnog kreeg, dit op eigen kosten retour heb gestuurd. Ik heb een vreselijke hekel aan oneerlijkheid, maar vind het ook oneerlijk om te moeten betalen voor iets wat ik niet heb. En dan komt daar nog het verhaal van de webshop bij dat als zij het DHL verder laten onderzoeken en er komt nog steeds uit dat het hier bezorgd zou moeten zijn ik ook nog voor die kosten op moet draaien. En die zijn volgens hen erg hoog, en dan ook nog de rok betalen natuurlijk. Lig er echt gewoon wakker van. En nee dat is echt niet overdreven of zielig of hysterisch doen, ik zit er flink mee in mijn maag!
Wees gerust, je staat sterk. Er zijn wel wat stappen die je kunt verwachten maar zelfs dat zal weinig uithalen.

Het verstandigst is om er vanuit te gaan dat je de jurk nooit gaat ontvangen. Mogelijk volgt er een brief van een incassobureau maar als je die ontvangt, hoef je ook niet te schrikken. Veel incassobureau's zijn er slechts om geld proberen te innen zonder te weten of die inning wel terecht is. Dan blijft het bij wat dreigen en meer niet.

Ik ontvang ook al een jaar of 7 om de zoveel tijd een brief van een incassobureau dat ik nog geld verschuldigd zou zijn. Ik weet dat ik dat geld niet verschuldigd ben en dus betaal ik ook niet. Ze mogen het bij de rechter proberen maar ze weten zelf ook heel goed dat een rechter ze geen gelijk gaat geven. En dus blijft het bij dreigen zonder uitvoering.
Nijogeth schreef:Maar, hoe is de stand met uw brievenbus? Is deze buitenshuis geplaatst? Zo ja, kan er geen sprake zijn van diefstal na de bezorging?
Maakt allemaal niet zoveel uit. De verkoper moet dan maar bewijzen dat het uit de brievenbus is gestolen en daar aangifte van doen, niet de TS. Totdat het in handen is van de ontvanger, is de verzender er verantwoordelijk voor.
Hartstikke bedankt voor je geduld en je antwoorden! Dit stelt me echt wel gerust. Maar juist omdat ik nooit zulke dingen heb, schrik ik ervan.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar Jetsertje, wat nu als de bezorger zelf onder ede verklaart dat hij dit 100% zeker in de brievenbus heeft gedaan? Dan lijkt de zaak me vrij overtuigend in het voordeel van de verkoper te zijn.

hansb2
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2014 21:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door hansb2 »

Nijogeth schreef:Maar Jetsertje, wat nu als de bezorger zelf onder ede verklaart dat hij dit 100% zeker in de brievenbus heeft gedaan? Dan lijkt de zaak me vrij overtuigend in het voordeel van de verkoper te zijn.
Onzin natuurlijk. De verzender/verkoper is te allen tijde verantwoordelijk, tenzij het gaat om een verzekerde of aangetekende verzending. Dan is het postbedrijf verantwoordelijk tot het verzekerde bedrag of maximaal € 500 bij een aangetekende verzending.
Laatst gewijzigd door hansb2 op 19 jun 2017 18:30, 2 keer totaal gewijzigd.

hansb2
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2014 21:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door hansb2 »

Zie hier, nota bene op de website van Radar zelf: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... st-wat-nu/

hansb2
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2014 21:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door hansb2 »

Alsof zo'n bezorger dat nog weet. Die bezorgt talloze pakketten op een dag. Dit specifieke geval kan hij zich echt niet meer voor de geest halen.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

hansb2 schreef:Alsof zo'n bezorger dat nog weet. Die bezorgt talloze pakketten op een dag. Dit specifieke geval kan hij zich echt niet meer voor de geest halen.
Volgens TS is dat hem echter wel verteld door DHL en wist de bezorger het nog precies. Ik ken de bezorger van DHL die wel eens bij ons komt en die weet ook wel wanneer ie iets bij ons bezorgd heeft. Zo heeft ie een paar jaar geleden een zwembad bezorgd en zegt ie met goed weer soms iets in de trant van 'ik zal je niet te lang bezig houden, dan kun je lekker in het zwembad gaan liggen'. Als dit dus een bezorger is die er vaker komt, dan kan ie zich dat mogelijk gewoon herinneren en twijfelde hij misschien zelfs om eerst even aan te bellen, ook al was het een brievenbuspakket.

Verwijderd

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Verwijderd »

DHL gewoon keihard aanklagen bij de rechter. Maar eerst stampij maken bij hun in de winkel! Dat lijkt momenteel het beste devies voor alle consumentenklachten alhier.

https://www.youtube.com/watch?v=MeXQBHLIPcw

hansb2
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2014 21:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door hansb2 »

DHL is zo glad als een aal. Ik heb ook slechte ervaringen met hun. De enige die hun kan aanpakken, is de Autoriteit Consument en Markt. Hopelijk dat dit een keer gebeurd.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Nijogeth schreef:Maar Jetsertje, wat nu als de bezorger zelf onder ede verklaart dat hij dit 100% zeker in de brievenbus heeft gedaan? Dan lijkt de zaak me vrij overtuigend in het voordeel van de verkoper te zijn.
Zelfs dan is de zaak helemaal niet overtuigend. De verkoper moet dan nog altijd bewijzen dat de TS het pakket heeft ontvangen. En als zelfs een handtekening van een bezorger door het Europese Hof onvoldoende bewijs is, is het woord van een bezorger dat al helemaal.

En alsof die bezorger zin heeft in een rechtszaak. Ik zou echt niet voor een verkoper naar een zitting komen. Zoekt die verkoper maar lekker zelf uit.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Nijogeth schreef:
hansb2 schreef:Alsof zo'n bezorger dat nog weet. Die bezorgt talloze pakketten op een dag. Dit specifieke geval kan hij zich echt niet meer voor de geest halen.
Volgens TS is dat hem echter wel verteld door DHL en wist de bezorger het nog precies. Ik ken de bezorger van DHL die wel eens bij ons komt en die weet ook wel wanneer ie iets bij ons bezorgd heeft. Zo heeft ie een paar jaar geleden een zwembad bezorgd en zegt ie met goed weer soms iets in de trant van 'ik zal je niet te lang bezig houden, dan kun je lekker in het zwembad gaan liggen'. Als dit dus een bezorger is die er vaker komt, dan kan ie zich dat mogelijk gewoon herinneren en twijfelde hij misschien zelfs om eerst even aan te bellen, ook al was het een brievenbuspakket.

Er is mij helemaal niets verteld door DHL, de webshop geeft aan contact te hebben gehad met DHL en die zeggen op hun beurt dat DHL zegt dat gps gegevens aangeven dat bezorger/ster op die datum op die tijd in deze straat is geweest. Niks meer en niks minder. Bij Post NL heb ik inderdaad ook een vaste bezorger, die kent ons gezin ook erg goed. Dit is de 2e of 3e keer dat ik iets via DHL krijg (keuze van de webshop) en de andere keren, kreeg ik zelf een track en trace code en zelfs een mail op de dag dat ze zouden bezrorgen met de tijd erbij. Dat is bij dit pakketje ook niet gebeurd. Ik heb pas een track en trace code gezien via de webshop toen ik mailde om te vragen of mijn pakketje al onderweg was.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Annemieke67 schreef:Zij geven nu aan dat de bezorger aangeeft het bij mij bezorgd te hebben....

Er is navraag gedaan bij de bezorger en deze geeft aan dat de zending op het juiste adres is afgeleverd zonder bijzonderheden.
In de opening zeg je toch iets anders.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Nijogeth schreef:
Annemieke67 schreef:Zij geven nu aan dat de bezorger aangeeft het bij mij bezorgd te hebben....

Er is navraag gedaan bij de bezorger en deze geeft aan dat de zending op het juiste adres is afgeleverd zonder bijzonderheden.
In de opening zeg je toch iets anders.
Daar staat helemaal niets anders.

Moiseule58

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Misschien heb je iets aan deze link:

http://www.nu.nl/lifestyle/4771158/pakk ... m=a_282743

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gewoon Afterpay niet betalen. Volhouden dat er niet is geleverd, ook naar incassobureau en evt deurwaarder toe. En ergens anders jurk bestellen. Probleem opgelost.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Nijogeth schreef:
Annemieke67 schreef:Zij geven nu aan dat de bezorger aangeeft het bij mij bezorgd te hebben....

Er is navraag gedaan bij de bezorger en deze geeft aan dat de zending op het juiste adres is afgeleverd zonder bijzonderheden.
In de opening zeg je toch iets anders.
Dat komt omdat ik ook zeg ze zeggen NU...

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Beide stukjes komen uit de openingspost.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Nijogeth schreef:Beide stukjes komen uit de openingspost.
En constant geef ik aan dat dat de info is die ikvan de webshop krijg, met steeds bieuwe mails. Dus ze hadden nagevraagd en kregen volgens hen als antwoord dat gps aangaf dat bezorger hier geweest was. Zouden daarna een onderzoek gaan starten (wat ze volgens mij nooit gedaan hebben, want eerste keer duurde het 10 werkdagen voor ze "toevallig" met terugkoppeling hadden gekregen van DHL) en vlak erna kreeg ik dus weer een mail waarin stond dat zij afgaan op de gps. Maar als je zo graag om 1 zin commentaar wil leveren, ik vind het prima, vind het gezeur met de webshop al meer dan genoeg!

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Nu mail gekregen van webshop dat het bedrag van de rok als kortingscode voor een volgende bestelling kan gelden. Heb terug gemaild of het niet handiger zou zijn om afterpay gewoon af te zeggen. Nu antwoorden zij dat ze niet verplicht zijn dit bedrag te vergoeden, omdat DHL zegt bezorgd te hebben, dus afterpay gewoon door moet gaan en ze me al tegemoet komen met die kortingscode. Houdt wel in dat ik in elk geval de verzendkosten moet betalen van de niet ontvangen bestelling en nogmaals bij hen iets moet bestellen (en alle andere artikelen zijn duurder dan die rok) en dan nogmaals verzendkosten heb. Ik blijf dat oneerlijk vinden, maar of ik in mijn recht sta als ik niet betaal dat weet ik dus niet? Zou ik zelf afterpay gewoon nogmaals moeten mailen? En hopen dat zij de betaling stop zetten? Pfff ik hoopte zo van deze winkel af te zijn na al dit gedoe, maar als ik verder niets kan en dus moet betalen, moet ik ook weer bestellen, anders ben ik al mijn geld kwijt en niet alleen de verzendkosten, want de rekening bij afterpay is door de verzendkosten hoger dan de kortingscode die ze me nu geven.

hansb2
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2014 21:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door hansb2 »

Annemieke67 schreef:Nu mail gekregen van webshop dat het bedrag van de rok als kortingscode voor een volgende bestelling kan gelden. Heb terug gemaild of het niet handiger zou zijn om afterpay gewoon af te zeggen. Nu antwoorden zij dat ze niet verplicht zijn dit bedrag te vergoeden, omdat DHL zegt bezorgd te hebben, dus afterpay gewoon door moet gaan en ze me al tegemoet komen met die kortingscode. Houdt wel in dat ik in elk geval de verzendkosten moet betalen van de niet ontvangen bestelling en nogmaals bij hen iets moet bestellen (en alle andere artikelen zijn duurder dan die rok) en dan nogmaals verzendkosten heb. Ik blijf dat oneerlijk vinden, maar of ik in mijn recht sta als ik niet betaal dat weet ik dus niet? Zou ik zelf afterpay gewoon nogmaals moeten mailen? En hopen dat zij de betaling stop zetten? Pfff ik hoopte zo van deze winkel af te zijn na al dit gedoe, maar als ik verder niets kan en dus moet betalen, moet ik ook weer bestellen, anders ben ik al mijn geld kwijt en niet alleen de verzendkosten, want de rekening bij afterpay is door de verzendkosten hoger dan de kortingscode die ze me nu geven.
Dit verhaal melden bij de ConsuWijzer, https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer

hansb2
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2014 21:32

Re: Goederen niet ontvangen DHL zegt van wel

Ongelezen bericht door hansb2 »

Bewaar ook de correspondentie. Misschien zijn er meer klachten over de webwinkel en dan kan de Autoriteit Consument en Markt in actie komen.

Gesloten