LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
player48
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2017 14:04

Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door player48 »

Hallo,ik heb een vraag ik heb op 28 -4-2017 een pakketje/Enveloppe verstuurd naar Brazilië aangetekend met Post.nl met als inhoud een Samsung Galaxy S4, deze enveloppe is aan gekomen in Rio de Janeiro op 4-5-2017 en na controle op 5-5-2017 vrij gegeven voor door zending naar Belo Horizonte,maar is bij navraag zowel bij Post.nl als ook bij Correios zij geven aan dat het meer als 2 mnd is geleden en dat mijn pakket maar moet op schrijven voor jammer,dus het is vermist,kwijtgeraakt,of wat ik denk gestolen,deze telefoon was 2dehands maar had nog een waarde van € 400.
Nu wil Post.nl dit wel vergoeden maar het gaat mij niet om het geld het was voor een heel goede vriend van mij,ik ben mijn toestel kwijt en hij heeft nog niets,is hier nog iets aan te doen of hebben meerdere personen zoiets ook mee gemaakt,dan gaarne een reactie!

m.v.g.

Har Schreurs
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jul 2017 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

player48 schreef:Hallo,ik heb een vraag ik heb op 28 -4-2017 een pakketje/Enveloppe verstuurd naar Brazilië aangetekend met Post.nl met als inhoud een Samsung Galaxy S4, deze enveloppe is aan gekomen in Rio de Janeiro op 4-5-2017 en na controle op 5-5-2017 vrij gegeven voor door zending naar Belo Horizonte,maar is bij navraag zowel bij Post.nl als ook bij Correios zij geven aan dat het meer als 2 mnd is geleden en dat mijn pakket maar moet op schrijven voor jammer,dus het is vermist,kwijtgeraakt,of wat ik denk gestolen,deze telefoon was 2dehands maar had nog een waarde van € 400.
Nu wil Post.nl dit wel vergoeden maar het gaat mij niet om het geld het was voor een heel goede vriend van mij,ik ben mijn toestel kwijt en hij heeft nog niets,is hier nog iets aan te doen of hebben meerdere personen zoiets ook mee gemaakt,dan gaarne een reactie!

m.v.g.

Har Schreurs
Wat wilt u er aan doen dan? Het pakket is weg, verdwenen, foetsie. U wordt schadeloos gestelt door PostNL, dus daarmee is de kous af. Met welke reden zou u dan andere mensen willen vinden waarvan er ook een pakje verdwenen is?

Nijogeth
Berichten: 9982
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er zijn zeker mensen met een vergelijkbare ervaring, aangezien er wel vaker een pakketje kwijt raakt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik neem aan dat je een telefoon van 400 euro wel verzekerd verzonden hebt. Dus ik zou je verzekering aanspreken.

Als je je pakje niet verzekerd hebt, tsja... Maxima zou dat noemen 'een beetje... ehm...'

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Als Post.nl u schadeloos wilt stellen zou ik die mogelijkheid met 2 handen aanpakken. Ga er maar vanuit dat, wat u ook doet, het pakketje niet meer tevoorschijn komt.

En dan nog iets. Een tweedehands S4 is nog niet de helft waard van wat u aangeeft.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Henk Toeter schreef:Als Post.nl u schadeloos wilt stellen zou ik die mogelijkheid met 2 handen aanpakken. Ga er maar vanuit dat, wat u ook doet, het pakketje niet meer tevoorschijn komt.

En dan nog iets. Een tweedehands S4 is nog niet de helft waard van wat u aangeeft.
Ben het hier helemaal mee eens neem het geld aan en maak dat over naar je vriend kan hij daar een nieuwe telefoon kopen.
400 eur voor een tweede hands S4 zit daar een goud randje aan ofzo? Je kan een nieuwe S4 voor 335 eur halen
https://www.amazon.de/dp/B00BTCE2M0/ref ... B00BTCE2M0

En een Samsung Galaxy S6 edge voor 409 eur.
https://www.mobiel.nl/smartphone/samsung/galaxy-s6-edge

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door olaf79 »

Deze toestellen gaan 2e hands inderdaad voor tussen de 75 en 125 euro over de toonbank. Soms zelfs met garantie. Dus 400 euro is compleet uit de lucht gegrepen

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door Boesta »

kweenie schreef:Ik neem aan dat je een telefoon van 400 euro wel verzekerd verzonden hebt. Dus ik zou je verzekering aanspreken.

Als je je pakje niet verzekerd hebt, tsja... Maxima zou dat noemen 'een beetje... ehm...'
U heeft het artikel niet goed gelezen!! TS krijgt al gewoon de vergoeding daar gaat het hier helemaal niet om!

@TS, U kunt hier verder weinig aan doen. U zou een andere 2e hands toestel kunnen kopen voor die €400 die u als vergoeding heeft gehad van Post.nl. Die zou u dan naar uw vriend kunnen opsturen. U kunt ook een nieuw toestel kopen voor dat geld. Voor €400 kunt u heel goed toestel kopen als u niet voor Samsung e/o iPhone kiest maar een ander merk.....

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door Boesta »

Henk Toeter schreef:Als Post.nl u schadeloos wilt stellen zou ik die mogelijkheid met 2 handen aanpakken. Ga er maar vanuit dat, wat u ook doet, het pakketje niet meer tevoorschijn komt.

En dan nog iets. Een tweedehands S4 is nog niet de helft waard van wat u aangeeft.
Hoeveel een toestelwaard is hangt van diverse oorzaken af, en die weten wij hier niet!!

simonswald
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door simonswald »

Vraag me af of dit een serieuze post is.
Er staat zoveel merkwaardigs in.
Als het pakje alleen maar aangetekend is verzonden en niet extra verzekerd,krijg je echt geen 400 euro,maar als ik me niet vergis iets van maximaal 50 euro.
Aantekenen is voor belangrijke papieren ,niet voor dure pakketjes,die moet je apart verzekeren.
En je moet ook de factuur kunnen tonen.
Je krijgt hoe dan ook geen 400 euro,maar de dagwaarde,nog niet de helft dus.
Mocht je toch ,door welk misverstand dan ook,dat bedrag wel kunnen krijgen,dan ben je de eerste en mag je de handen dichtknijpen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Telefoon naar Brazilië verstuurd, PostNL-pakketje vermist

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De aanname dat PostNL de schade (gedeeltelijk) gaat vergoeden lijkt me voorbarig. Vaak genoeg kun je naar vergoeding fluiten.

Gesloten