LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie buiten de wettelijke 2 jaar smartphone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
elleboef
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2017 11:14

Garantie buiten de wettelijke 2 jaar smartphone

Ongelezen bericht door elleboef »

Goedendag,
Mijn Samsung S6 is helaas defect gegaan. Na de 2 jaar wettelijke garantie
termijn.


Mijn abonnement liep tot 28 juli jl. en 22 juli jl. is de telefoon
overleden.
Ik dacht mooi dat is nog net binnen de loop tijd van mijn abonnement.
Direct gebeld met belsimpel.nl waar is het toestel vandaan heb.
De situatie uitgelegd. En kreeg gelijk te horen geen garantie meer
heb.......

De telefoon was nl. al eerder naar mij verstuurd (26 juni 2015) en de
termijn van 2 jaar ging op dat moment in......

Verstuurd aan belsimpel.nl:
Beste,
Ik heb vandaag 24-07-2017 contact met Belsimpel.nl opgenomen. Hierbij de
situatie van de defecte Samsung S6 uitgelegd.
Verteld dat de telefoon niet meer opstart en als hij dan iets verder komt
helemaal "bevriest" scherm reageert niet meer. (alleen op harde reset).
Ik heb aangegeven dat hij tijdens de looptijd (welke tot 27-07-2017 loopt)
defect is gegaan. Mij werd hierop medegedeeld dat de garantie tot
26-06-2107 is. En de medewerker mij doodleuk vertelde u kunt toch een nieuw
toestel uitzoeken. Ik had vanwege de kosten graag dit huidige toestel met
simonly verder willen laten gaan. En eind van het jaar een nieuw abonnement
willen afsluiten.

De telefoon heeft dus niet de 2 jaar looptijd van mijn contract gehaald.
Wettelijke garantie is 2 jaar. Ik mag toch verwachten van een goed merk als
Samsung dat de telefoons meer dan 2 jaar meegaan?
En vanuit een bedrijf als Belsimpel.nl toch wel enige coulance mag
verwachten?

reactie:

Beste meneer ...
Bedankt voor je e-mail aan Belsimpel.nl.

Begrijpelijk dat dit vervelend is en ik kan me voorstellen dat je ervan
baalt dat het toestel net buiten garantie valt. Het is voor ons niet
mogelijk om buiten dit termijn het toestel kosteloos te repareren. Dit
wordt ook afgekeurd door het reparatiecentrum. Zoals mijn collega al heeft
aangegeven kunnen we een gratis hoesje/screenprotector leveren bij een
nieuw toestel voor het ongemak. Wij horen het graag als je hier gebruik van
wil maken.

In het vertrouwen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je
verder nog vragen hebben, reageer dan met een reply op deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Belsimpel.nl

Wat kan ik nu nog doen? JE mag toch verwachten van een degelijk toestel dat
hij langer dan 2 jaar meegaat?
Geld toch ook voor een laptop en tv? Mag je ook verwachten dat deze langer
dan 2 jaar meegaat.

iemand tips? ideeen?
gr marcel
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2017 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Garantie buiten de wettelijke 2 jaar smartphone

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Garantie gaat in op het moment dat u het product ontvangen heeft. De looptijd van een abonnement heeft daar niets mee te maken. Een laptop en een tv is heel iets anders dan een telefoon, dit is appels met peren vergelijken.

Op dit moment is het heel zuur voor u dat u buiten de wettelijke garantietijd zit. Wat is de reden dat het toestel steeds bevriest? Is dit een hardware probleem dat er altijd ingezeten heeft, dan heeft u recht op kosteloos herstel. Is het een defect ontstaan uit gebruik (bv door val- of drukschade intern wat kapot gegaan) is het geheel op uw eigen kosten.

stofzuigertje

Re: Garantie buiten de wettelijke 2 jaar smartphone

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij ontvangst toestel kun je de oude nog lopende kaart van vorige aanbieder gebruiken.
Dan zit je boven de 2 jaren.

Ook mensen die alvast spullen kopen voor nieuwe keuken, niet de plaatsing maanden later maar afleverdatum is bepalend.....
Verder sneuvelen zoveel telefoons dat ze wel streng met de 2 jaren moeten rekenen omdat vooral de laatste maanden van garantie er erg veel binnen komt.

Gesloten