LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen vaste telefoonlijn na overlijden.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
HMab
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2017 10:55

Opzeggen vaste telefoonlijn na overlijden.

Ongelezen bericht door HMab »

Goedendag ,
Misschien dat een van jullie me verder kan helpen. Op 8 maart dit jaar is mijn moeder overleden. Door omstandigheden ben ik vergeten om het abonnement van haar vaste telefoon te beëindigen. Daar kwam ik in september achter doordat er nog steeds abonnementsgeld van haar rekening werd afgeschreven. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met KPN (daar liep haar abonnement). De mevrouw aan de telefoon adviseerde mij om een mail te sturen naar [email protected] en daar de overlijdensakte of rouwkaart bij te voegen. Ook kon ik daar het verzoek plaatsen om het abonnementsgeld terug te storten. Zij dacht dat er wel enige coulance zou zijn. Ik heb op 26 september dit jaar de mail gestuurd. Op 9 oktober had ik nog niets gehoord van KPN en heb toen via de chat weer contact opgenomen. Die meneer liet me weten dat er geen sprake was van terugstorten van het abonnementsgeld. Dat stelde me teleur, vooral omdat zij meer dan 45 jaar trouw haar abonnement heeft betaald.
Heeft iemand een tip om toch nog eens te proberen om het abonnementsgeld van mei, juli en september terug te krijgen? Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opzeggen vaste telefoonlijn na overlijden.

Ongelezen bericht door Moneyman »

HMab schreef:Goedendag ,
Misschien dat een van jullie me verder kan helpen. Op 8 maart dit jaar is mijn moeder overleden. Door omstandigheden ben ik vergeten om het abonnement van haar vaste telefoon te beëindigen. Daar kwam ik in september achter doordat er nog steeds abonnementsgeld van haar rekening werd afgeschreven. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met KPN (daar liep haar abonnement). De mevrouw aan de telefoon adviseerde mij om een mail te sturen naar [email protected] en daar de overlijdensakte of rouwkaart bij te voegen. Ook kon ik daar het verzoek plaatsen om het abonnementsgeld terug te storten. Zij dacht dat er wel enige coulance zou zijn. Ik heb op 26 september dit jaar de mail gestuurd. Op 9 oktober had ik nog niets gehoord van KPN en heb toen via de chat weer contact opgenomen. Die meneer liet me weten dat er geen sprake was van terugstorten van het abonnementsgeld. Dat stelde me teleur, vooral omdat zij meer dan 45 jaar trouw haar abonnement heeft betaald.
Heeft iemand een tip om toch nog eens te proberen om het abonnementsgeld van mei, juli en september terug te krijgen? Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Vervelend, zeker na een overlijden. Maar ik zou het laten rusten. Je hebt geen recht op teruggave: je hebt gewoon te laat opgezegd, en KPN is haar kant van de overeenkomst wel nagekomen. Dat ze 45 jaar klant is geweest, maakt dat niet anders.

Coulance is niet iets wat je kunt afdwingen, je krijgt het of je krijgt het niet. In dit geval dus niet, en daarmee verdient KPN wat mij betreft geen schoonheidsprijs.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Opzeggen vaste telefoonlijn na overlijden.

Ongelezen bericht door kweenie »

Veel erfgenamen houden bewust de telefoonlijn nog een tijdje aan, bijvoorbeeld om bij het regelen van de zaken en het verdelen van de spullen makkelijk bereikbaar te kunnen zijn of even iemand te kunnen bellen. Ik kan mij daarom voorstellen dat de telefoonaanbieder in elf geval het eerste halfjaar geen coulance toepast. Als het veel langer zou zijn, dan kan ik me voorstellen dat ze nog wel nadenken over restitutie.

Gesloten