LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie iPhone niet vergoed

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wieljacobs
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2017 20:45

Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door wieljacobs »

Ik heb een telefoon abonnement afgesloten voor 2 jaar vanaf ingaande juni 2016. Ik heb geen gegevens meer over dit abonnement en kan dus niet aangeven of bewijzen dat het een i-phone 5s betreft.
Nu is het moederbord defect wat naar mijn mening een hardware fout is. Telefoon is niet gevallen en ook geen waterschade.
Zowel apple als Telfort zeggen dat ze de reparatie van ongeveer 300 euro niet vergoeden.
Wat kan ik doen om deze reparatie vergoed te krijgen.
Laatst gewijzigd door Radar op 16 nov 2017 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door sjohie »

wieljacobs schreef:Ik heb een telefoon abonnement afgesloten voor 2 jaar vanaf ingaande juni 2016. Ik heb geen gegevens meer over dit abonnement en kan dus niet aangeven of bewijzen dat het een i-phone 5s betreft.
Nu is het moederbord defect wat naar mijn mening een hardware fout is. Telefoon is niet gevallen en ook geen waterschade.
Zowel apple als Telfort zeggen dat ze de reparatie van ongeveer 300 euro niet vergoeden.
Wat kan ik doen om deze reparatie vergoed te krijgen.
Ok. los van het telefoon verhaal, het feit dat je een contract over een serieuze financiële verplichting goed een jaar na dato al niet meer hebt, (die contracten met een iPhone zijn nooit goedkoop), lijkt me dit een lang en hard leerpunt, of nog straffer, een slechte gewoonte die je zsm af moet leren. Als je dit gebeurd met zeg een hypotheek, kan het serieus misgaan. :shock:

Wat betreft reparatie onder garantie, zover in de looptijd van het contract, is het kort door de bocht aan jou om te bewijzen dat het defect niet komt door onkundig gebruik. Dat is nog wel een gedoe, zeker als je tegen 2 clubs als deze op moet boksen. Maar als beide partijen dit zeggen, zal een van beide dit toch wel enigszins hebben onderbouwd, dmv onderzoek van het apparaat ofzo. Is daar een rapportje van?
Laatst gewijzigd door sjohie op 16 nov 2017 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Na 6 maanden zal u moeten aantonen dat het een productklacht is. Dat u denkt dat het een hardwarefout is wil niet zeggen dat het ook echt zo is, dat moet u aantonen. Pas dan maakt u kans op garantie.

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door MrMancunian »

sjohie schreef:Als je dit gebeurd met zeg een hypotheek, kan het serieus misgaan. :shock:
Hypotheekaktes worden ingeschreven bij het Kadaster, dus er is weinig wat mis kan gaan als je je hypotheekakte kwijt bent...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door renewouters »

Apple is over het algemeen behoorlijk soepel voor reparaties zeker als je direct naar een Apple Store gaat (maar dan wel die van Apple, in Den Haag of Amsterdam, niet naar resellers). Dus als zij zeggen dat het geen productiefout is moet je van goede huize komen om aan te tonen dat dat wel zo is.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door alfatrion »

wieljacobs schreef:Wat kan ik doen om deze reparatie vergoed te krijgen.
Een second opinion aanvragen.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door gemist »

Verder de vreemde info dat bij een iPhone X je onder garantie toch een paar honderd moet bijbetalen bij schermvervanging. En een gemiddelde reparatie van die X kost een nieuwe 8s.
Als je na deze info nog steeds een Apple wil, dan begrijp ik waar ze hun winst vandaan halen.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door Dirkie »

gemist schreef:Verder de vreemde info dat bij een iPhone X je onder garantie toch een paar honderd moet bijbetalen bij schermvervanging. En een gemiddelde reparatie van die X kost een nieuwe 8s.
Als je na deze info nog steeds een Apple wil, dan begrijp ik waar ze hun winst vandaan halen.
Wat dit te maken heeft met het onderwerp van TS waarbij het zou gaan om een defect in het moederbord is mij vooralsnog een raadsel. Wat nog los staat van het feit dat er bij de IPhone X al vanaf de fabriek verschillende problemen ingebouwd zijn die allemaal met een software update opgelost zouden kunnen worden. Misschien toch maar even wachten op de IPhone XI of IPhone Y, want ik weet niet waar de X voor staat :mrgreen:

jantom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:23

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door jantom »

Een hardware fout die zich pas na méér dan 1,5 jaar aandient (dus al die tijd goed functioneerde) en een abonnement waarvan de gegevens zijn zoekgeraakt. Iets zegt me dat dit vooral met handelen van TS te maken heeft.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door Icasheb »

Als je de klantenservice belt of langs een telfort winkel gaat kan je de gegevens van jouw abonnement inzien. Dit kan ook overigens in de mijn telfort app (is veel sneller).

Overigens is het zo dat Apple 1 jaar beperkte garantie geeft. Dit houd in dat op hardware defecten je maar 1 jaar garantie hebt en die is afgelopen in juni 2017. Overigens heb je nog wel 1 jaar technische ondersteuning aflopend in juni 2018 (dus AppleCare).

Nu is het wel zo dat in de Europese regels iets anders staat: https://www.iculture.nl/uitleg/garantie/

Mocht je de bon nog kunnen vinden dan zou je wellicht hierop nog aanspraak kunnen maken. Maar als het defect zelf veroorzaakt is vervalt de hele garantie.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je moet bij de verkoper zijn en niet bij apple, dat ten eerste, welke garantie apple hanteert is niet ter zake doende, telfort moet jiouw garantie geven.

als je een tweede opinie hebt, schriftelijk, wat er aan je telefoon mankeert ga je hiermee naar telfort en als het werkelijk ene hardware fout is eis je dat ze deze fout herstellen...

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Reparatie iPhone niet vergoed

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik heb een telefoon abonnement afgesloten voor 2 jaar vanaf ingaande juni 2016.

En Telfort heeft ook geen gegevens terwijl dat je provider is ......... (ik mag toch aannemen dat je maandelijks betaald)

Gesloten