LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

In het modem van mijn internetprovider - ja, mijn telefoongesprekken via de vaste lijn lopen via internet, wel zo goedkoop - kan ik een nummer blokkeren, een groep nummers blokkeren of een land blokkeren. Werkt perfect, de telefoon gaat niet eens over.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

CB schreef:
Lady1234 schreef:@aad van hoorn.
Nou maar hopen dat er geen kind of zo in het buitenland in de problemen komt.
Bellen die ook al uit naam van Microsoft?
Dat belletje van een kind komt dan niet eens door als buitenlandse nummer geblokkeerd zijn.

keestramper
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 jan 2014 12:18

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door keestramper »

Nijogeth schreef:Is het een mobiele telefoon? Ik gebruik zelf namelijk een app genaamd Should I Answer. Je kunt hier zelf dingen instellen en een nummer dat je niet aanstaat direct blokkeren. Nummers die door anderen als negatief zijn aangevinkt worden door de app direct geblokkeerd.

ik zier er 2 staan om te downloaden (should i answer. een gewone en een personal edition) ik heb de laatste gedaan is dat goed?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door CB »

Lady1234 schreef:
CB schreef:
Lady1234 schreef:@aad van hoorn.
Nou maar hopen dat er geen kind of zo in het buitenland in de problemen komt.
Bellen die ook al uit naam van Microsoft?
Dat belletje van een kind komt dan niet eens door als buitenlandse nummer geblokkeerd zijn.
Als je kind in het buitenland bivakkeert, dan blokkeer je toch geen buitenlandse nummers. Of je spreekt af om te appen. Beetje creatief blijven hoor.

Eddie.R
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2017 15:15

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door Eddie.R »

Ik had ook problemen met die bellers, gelukkig heb ik een S6 mobiele telefoon waar ik deze bellers kan blokkeren, ook de anonieme bellers, mijn vaste telefoon heb ik doorgeschakeld er zijn twee mogelijkheden direct of na vier keer overgaan (KPN) ik heb gekozen voor direct doorschakelen, inmiddels heb ik al een jaar geen problemen meer.

Moiseule58

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

CB schreef:
Nou maar hopen dat er geen kind of zo in het buitenland in de problemen komt.[/quote schreef: Bellen die ook al uit naam van Microsoft?
Dat belletje van een kind komt dan niet eens door als buitenlandse nummer geblokkeerd zijn.
Als je kind in het buitenland bivakkeert, dan blokkeer je toch geen buitenlandse nummers. Of je spreekt af om te appen. Beetje creatief blijven hoor.[/quote]

En wat nou als ze hun ouders willen bellen of appen omdat ze beroofd zijn en ook hun mobieltje gestolen is?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of een ziekenhuis, of de politie belt uit het buitenland omdat er iets met een kind of familielid is? Blokkeren maar die buitenlandse telefoontjes. ;-((
Overigens worden er ook Nederlandse nummers gebruikt om via dat nummer hinderlijke telefoontjes te plegen. Ook blokkeren?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door CB »

Moiseule58 schreef:
CB schreef:
Nou maar hopen dat er geen kind of zo in het buitenland in de problemen komt.[/quote schreef: Bellen die ook al uit naam van Microsoft?
Dat belletje van een kind komt dan niet eens door als buitenlandse nummer geblokkeerd zijn.
Als je kind in het buitenland bivakkeert, dan blokkeer je toch geen buitenlandse nummers. Of je spreekt af om te appen. Beetje creatief blijven hoor.
En wat nou als ze hun ouders willen bellen of appen omdat ze beroofd zijn en ook hun mobieltje gestolen is?[/quote]
======================================================================================================
CB schreef: Geen idee. Het antwoord hierop laat ik over aan diegene die met het idee kwam om buitenlandse nummers te blokkeren, dat was ik nl. niet.
Wellicht kun je voor jezelf de beslissing nemen (hoop ik) om het wel of niet te doen.

Probeer volgende keer goed te quoten of laat het quoten anders achterwegen. Je trekt op deze manier een posting volledig uit zijn verband. Mijn initialen staan nu bij de posting van een ander.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door CB »

Lady1234 schreef:Of een ziekenhuis, of de politie belt uit het buitenland omdat er iets met een kind of familielid is? Blokkeren maar die buitenlandse telefoontjes. ;-((
Overigens worden er ook Nederlandse nummers gebruikt om via dat nummer hinderlijke telefoontjes te plegen. Ook blokkeren?
Doe vooral wat jezelf het beste vindt, of wordt dat te moeilijk?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

CB schreef:
Lady1234 schreef:Of een ziekenhuis, of de politie belt uit het buitenland omdat er iets met een kind of familielid is? Blokkeren maar die buitenlandse telefoontjes. ;-((
Overigens worden er ook Nederlandse nummers gebruikt om via dat nummer hinderlijke telefoontjes te plegen. Ook blokkeren?
Doe vooral wat jezelf het beste vindt, of wordt dat te moeilijk?
Nee hoor. Ik heb een telefoon om te bellen of om gebeld te kunnen worden. Wel zo handig. En als ik iemand niet te woord wil staan, beeindig ik het gesprek. Heel simpel.

Moiseule58

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

@CB: sorry. Er moest geschrapt worden omdat er teveel quotes stonden. Het was niet de bedoeling om het zo door elkaar te gooien.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door Nijogeth »

keestramper schreef:
Nijogeth schreef:Is het een mobiele telefoon? Ik gebruik zelf namelijk een app genaamd Should I Answer. Je kunt hier zelf dingen instellen en een nummer dat je niet aanstaat direct blokkeren. Nummers die door anderen als negatief zijn aangevinkt worden door de app direct geblokkeerd.

ik zier er 2 staan om te downloaden (should i answer. een gewone en een personal edition) ik heb de laatste gedaan is dat goed?
Zijn beide van dezelfde maker. Beide hebben grotendeels dezelfde functie.

Speedy123
Berichten: 1143
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Telefoontje uit het buitenland niet te blokkeren

Ongelezen bericht door Speedy123 »

renewouters schreef:Afrika is geen land....

Daarnaast ook wel typisch om alles gelijk maar als "schurken" te bestempelen.
Het is inderdaad typisch dat jij hiermee aankomt terwijl TS dat nimmer stelt. TS verwacht kennelijk geen telefooontjes uit Afrika, Rusland etc. dus wanneer er vanuit daar gebeldt wordt dan is het inderdaad een grote kans dat iets niet klopt. Preventief blokkeren is dan een uitstekende optie.

Gesloten