LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telfort/klachten afhandeling

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ahmadi101
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2017 20:59
Locatie: NL
Contacteer:

telfort/klachten afhandeling

Ongelezen bericht door Ahmadi101 »

De klacht
IK HEB 1 MAAND GELEDEN ONDERSTAANDE KLACHT OPGESTUURD. MIJN KLACHT IS ZOEK WORD TEGEN MIJ GEZEGD DOOR TELFORT. IK BEN NOG STEEDS NIET VERDER GEHOLPEN. IK HEB TOT OP HEDEN NOG STEEDS GEEN BEREIK. IK WIL GRAAG VERDER GEHOLPEN WORDEN.


Geachte heer/mevrouw,

Ik heb in maart 2016 mijn sim-only abonnement laten verlengen met de voorwaarden dat het maandelijks opzegbaar is.
Ik heb tijdens gesprek gesproken met een medewerkster en die heeft mij een bevestiging gestuurd via de mail.
Navraag gedaan aan haar waarom niet in de brief staat dat mijn abonnement maandelijks opzegbaar is. Zij gaf aan dat ze een standaard mail heeft opgestuurd. Volgens haar staat in jullie voorwaarden 2.3. dat het maandelijks opzegbaar is.
Ik heb onlangs contact opgenomen hierover en er is mij verteld dat mijn abonnement voor 1 jaar is.
Ik heb diverse keren contact met jullie opgenomen vanwege mijn slechte internetbereik in buitenland. Tot op heden is het probleem niet opgelost. Daarnaast beloven jullie 4G en heb ik tot op heden ook niets van gemerkt. Mijn bereikbaarheid is 3G.
Ik vraag jullie om mijn abonnement per direct stop te zetten! Ik ga er niet akkoord mee dat er mij in gesprek iets anders word toegezegd en achteraf is het omgekeerde verhaal.

Graag hoor ik van jullie met een oplossing

Met vriendelijke groet,

Ahmadi

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: telfort/klachten afhandeling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt toch simpel met een maand opzeggen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: telfort/klachten afhandeling

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ahmadi101 schreef: Ik heb in maart 2016 mijn sim-only abonnement laten verlengen met de voorwaarden dat het maandelijks opzegbaar is.
Ik heb tijdens gesprek gesproken met een medewerkster en die heeft mij een bevestiging gestuurd via de mail.
Navraag gedaan aan haar waarom niet in de brief staat dat mijn abonnement maandelijks opzegbaar is. Zij gaf aan dat ze een standaard mail heeft opgestuurd. Volgens haar staat in jullie voorwaarden 2.3. dat het maandelijks opzegbaar is.
En zoals je zelf had kunnen waarnemen is er geen artikel 2.3 in de Algemene Voorwaarden die van toepassing zijn op sim-only abonnementen. U heeft dus geen enkele toezegging/bevestiging, immers staat er niets in de brief/e-mail.
Ahmadi101 schreef: Ik heb onlangs contact opgenomen hierover en er is mij verteld dat mijn abonnement voor 1 jaar is.
Je had tot 14 dagen na de overeenkomst om kosteloos te annuleren,dit heb je niet gedaan dus zit je vast aan het abonnement.
Ahmadi101 schreef: Ik heb diverse keren contact met jullie opgenomen vanwege mijn slechte internetbereik in buitenland. Tot op heden is het probleem niet opgelost.
Het bereik in het buitenland kan Telfort niet garanderen en/of verbeteren. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk dus erg vreemd dat andere niet hierover klagen.
Ahmadi101 schreef: Daarnaast beloven jullie 4G en heb ik tot op heden ook niets van gemerkt. Mijn bereikbaarheid is 3G.
Telfort biedt al enige jaren 4G internet aan, is je toestel wel geschikt hiervoor?
Ahmadi101 schreef: Ik vraag jullie om mijn abonnement per direct stop te zetten! Ik ga er niet akkoord mee dat er mij in gesprek iets anders word toegezegd en achteraf is het omgekeerde verhaal./quote]

Je bent een jaarovereenkomst aangegaan en je kunt niets van het gesprek bewijzen. Kan me niet voorstellen dat Telfort je abonnement kosteloos gaat beeindingen puur op jouw blauwe ogen.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: telfort/klachten afhandeling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

4G in het buitenland. Lees op het forum dit: 'Wieger - Telfort Moderator 2981 reacties 6 maanden geleden
Hoi eshayem, je hebt gelijk dat het goed zou zijn als 4G ook in het buitenland aangezet kan worden. Dat willen wij in de toekomst ook zeker gaan doen. Wanneer hier meer bekend over is zullen wij hier een bericht over plaatsen op het forum. Voor nu het is het wachten op verder bericht, heb hier nog geen tijdsindicatie van.' Bron: https://forum.telfort.nl/mobiel-interne ... land-67983
Dus hoe komt u er bij dat het beloofd wordt. Niet elk land heeft dezelfde dekking als in Nederland, dus daar kan Telfort ook niet voor verantwoordelijk gehouden worden.

En als u in maart 2016 een jaarcontract heeft afgesloten, dan kunt u nu dus gewoon opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Dus wat is uw probleem?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: telfort/klachten afhandeling

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Hallo Ahmadi,

Wat jammer dat jouw klacht niet in behandeling is genomen. Graag wil ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Als je je abonnement verlengt dan ga je een contract aan voor een jaar. Zodra dat jaarcontract voorbij is dan is je abonnement pas maandelijks opzegbaar.

Bereik en 4G kunnen wij niet garanderen in het buitenland omdat wij geen invloed hebben op buitenlandse mobiele netwerken.

Hierbij wil ik je vriendelijk verzoeken om ons forum te bezoeken en je naam, adresgegevens en telefoonnummer achter te laten in een privébericht. Zodra je dit hebt gedaan dan graag een reactie achterlaten in dit topic. Ik ga dan meteen voor je aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum)

Gesloten