LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Moiseule58

Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

BreejKC schreef:Is dat Tele2 die u de sim-kaart(en) verstrekt heeft? Geen wonder dat uw toestel dan zo gek doet. Moet je de tv-reclames van die club eens zien. Is net zo'n gekke boel. Logisch toch dat je toestel, aangesloten bij zo'n "gekke" club ook genadeloos gek gaat doen.

Heeft u wel eens een sim-kaart van een andere provider geprobeerd? Als het toestel daarmee niet van die gekke dingen doet, dan weet u dat het niet aan uw toestel ligt. In dat geval is er inmiddels reden genoeg om uw contract met Tele2 te ontbinden en weg te wezen bij die club.

Blijft Tele2 dwars liggen, ook weer zo'n gekke daad, dan kunt u altijd nog de Geschillencommissie Telecom inschakelen. Wedden als Tele2 daar lucht van krijgt dat ze ineens niet meer zo gek doen? Dát is de manier waarop je providers met gekke streken moet aan pakken. Yep!
Even een quote van TS van 27 december jl.:
“Ja ik heb na de 3e keer een nieuwe simkaart gekregen van Tele2. Zonder simkaart tikt het niet.”

Het probleem is dat er zowel bij fabrikanten van de smartphones als de providers (in mijn geval T-mobile) gezegd wordt dat de simkaart niet het probleem kan zijn als de telefoon rare dingen gaat doen.
Toch lijkt het er sterk op dat deze simkaart hier de oorzaak is.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar

Ongelezen bericht door Revoked »

Zulke tikken duiden op een mechanisch defect. In een telefoon zitten verrassend weinig mechanisch-beweegbare onderdelen. Ik persoonlijk verdenk de accu, die tegen de SIM ramt. Maar goed, raar dat Samsung zo'n telefoon niet direct wil onderzoeken. Dit kan , in het ergste geval, weer een bult klanten kosten....

phantrax
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 dec 2017 15:03

Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar

Ongelezen bericht door phantrax »

Aan de sim kaart ligt het niet, als ik die in een ander toestel doe is er geen probleem. Ik heb niet de simkaart van één van mijn zonen geprobeerd, kan ik doen. Mijn man werd gisteren niet goed van het geluid en heeft een paar uur de batterij eruit gehaald. Daarna er weer ingedaan en tot nu toe rustig...even afwachten voor hoelang. Het gekke toestel laat ik al vanaf het begin thuis als ik weg ga, ik zal wanneer het weer begint er eens mee het park in lopen. Kan me niet voorstellen dat het aan het huis ligt of ermee te maken heeft.
Ik heb in ieder geval geleerd om nooit meer online een toestel te kopen maar in ieder geval via een winkel. Tele 2 heeft idd een nieuwe simkaart verstrekt. Bedankt voor de tips !

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar

Ongelezen bericht door olaf79 »

klinkt als een interferentie probleem met de radio ontvanger. Doet hij dit ook als je er een simkaart in hebt, maar de vliegtuigmodus aanzet.

Anyway, Tele2 dient gewoon een nieuw toestel te geven.

phantrax
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 dec 2017 15:03

Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar

Ongelezen bericht door phantrax »

Filmpjes;

https://1drv.ms/f/s!AuxdAv_baX-8i_kBUJda4PHVQDhxWA

Toestel wordt weer afgehaald...ben benieuwd. Ook Samsung verwijst door naar Dynafix. Ik wil nu van het contract af.
Ook met vliegtuigmodus het geluid!

Moiseule58

Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

phantrax schreef:Filmpjes;

https://1drv.ms/f/s!AuxdAv_baX-8i_kBUJda4PHVQDhxWA

Toestel wordt weer afgehaald...ben benieuwd. Ook Samsung verwijst door naar Dynafix. Ik wil nu van het contract af.
Ook met vliegtuigmodus het geluid!
U heeft groot gelijk. Zij hebben nu meer dan genoeg kansen gekregen om het op te lossen.

Speedy123
Berichten: 1149
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Een ding is wel duidelijk, de reclames van Tele2 zijn wel goudeerlijk. Ze zijn inderdaad genadeloos.

Gesloten