LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Texel49
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 10:11

Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door Texel49 »

Al dagen gebeld door een Adviesbureau uit Heerenveen, welke ik meerder malen heb aangegeven dat ik sta ingeschreven in het bel me niet register, hun antwoord is wij verkopen niets maar geven advies dus hoeven ons niet te houden aan het bel me niet register!
Na enig uitzoeken en heen en weer mailen is het verstandig het betreffende bedrijf dan ook voortaan te melden dat je gebruik maakt van het recht van verzet, dit desnoods per mail met datum en tijdstip nogmaals bevestigen zodat ze je niet meer lastig vallen.
Ik ben in eerste instantie de discussie aangegaan, later ben ik boos geworden omdat ze weer belden.
Heb het inmiddels bij radar, kassa en bel me niet register neergelegd!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb het inmiddels bij radar, kassa en bel me niet register neergelegd!
Meestal complimenteer ik ze met het feit dat ze een ontzettend opwindende stem hebben, stuk minder werk. Word nooit meer teruggebeld :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door scontra »

Texel49 schreef:Al dagen gebeld door een Adviesbureau uit Heerenveen, welke ik meerder malen heb aangegeven dat ik sta ingeschreven in het bel me niet register, hun antwoord is wij verkopen niets maar geven advies dus hoeven ons niet te houden aan het bel me niet register!
Na enig uitzoeken en heen en weer mailen is het verstandig het betreffende bedrijf dan ook voortaan te melden dat je gebruik maakt van het recht van verzet, dit desnoods per mail met datum en tijdstip nogmaals bevestigen zodat ze je niet meer lastig vallen.
Ik ben in eerste instantie de discussie aangegaan, later ben ik boos geworden omdat ze weer belden.
Heb het inmiddels bij radar, kassa en bel me niet register neergelegd!
Net zolang als u blijft reageren blijven zij proberen u in hun netwerk te vangen.
Gelijk afbreken, vooral niet reageren of iets zeggen en ze stoppen vanzelf.
U wordt gebeld door een commercieel callcenter en daar moeten pecunia verdient worden en als ze telkenmale van u geen enkele respons krijgen des te eerder u resultaat zult hebben.
Heeft u uw probleem bij de redactie van deze consumentenprogramma's neergelegd of heeft u alleen maar een/dit topic geplaatst ?

Texel49
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 10:11

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door Texel49 »

Inmiddels contact gehad met advies Heerenveen, deze bellen dus niet, het is vastelasten dienst Heerenveen welke gebeld heeft, bellen dus onder andere naam, heb expliciet gevraagd welk bedrijf ze zijn maar geven dus ook nog een verkeerde naam door!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door Brahms »

Texel49 schreef:Inmiddels contact gehad met advies Heerenveen, deze bellen dus niet, het is vastelasten dienst Heerenveen welke gebeld heeft, bellen dus onder andere naam, heb expliciet gevraagd welk bedrijf ze zijn maar geven dus ook nog een verkeerde naam door!
Allemaal oninteressant, gewoon ophangen en verder gaan met het leven.
Daar ga je toch geen tijd aanbesteden !

(Wel opvallend dat Advies Heerenveen weet dat het Vastelasten Dienst Heerenveen is..........)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door scontra »

Texel49 schreef:Inmiddels contact gehad met advies Heerenveen, deze bellen dus niet, het is vastelasten dienst Heerenveen welke gebeld heeft, bellen dus onder andere naam, heb expliciet gevraagd welk bedrijf ze zijn maar geven dus ook nog een verkeerde naam door!
Het zgn. 'kluitje in het riet' verhaal en nu maar hopen dat u met een 'afgeschermd' telefoonnummer heeft gebeld :!: :?: :idea:

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door piet987654 »

Nadat ik ook een paar keer gebeld ben door dergelijke firma's heb ik hun een keer verteld dat ze niet mij niet mogen bellen omdat
ik een nee/nee sticker op mijn telefoon heb zitten (Huh??) kennelijk zijn ze aan mijn verstandelijke vermogens gaan twijfelen.
ze hebben niet meer gebeld. Volgende tip: Ik werd ook vaak gebeld door een firma die belde niet anoniem maar via een normaal nummer.
Ik heb dat nummer in het geheugen van mijn GSM gezet (ik heb geen vaste lijn) en heb daar een "lege" ringtone aangehangen.
Dat is een MP3-tje zonder geluid, (zelf 2 seconden audio opnemen vanaf de microfoon ingang zonder er een aan te sluiten)
Resultaat: Als hun bellen gaat hij over met een ringtone zonder audio, oftewel ik hoor dat niet, terwijl ik voor alle anderen wel bereikbaar ben.

abats
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2006 20:28

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door abats »

Als je een iPhone hebt, kun je het telefoonnummer blokkeren.
Als u het tabblad 'Recent' open hebt in de Telefoon-app, tikt u op info naast het telefoonnummer of het contact dat u wilt blokkeren. Scrol omlaag naar de onderkant van het scherm en tik op 'Blokkeer deze beller'.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door Boesta »

piet987654 schreef:Volgende tip: Ik werd ook vaak gebeld door een firma die belde niet anoniem maar via een normaal nummer.
Ik heb dat nummer in het geheugen van mijn GSM gezet (ik heb geen vaste lijn) en heb daar een "lege" ringtone aangehangen.
Dat is een MP3-tje zonder geluid, (zelf 2 seconden audio opnemen vanaf de microfoon ingang zonder er een aan te sluiten)
Resultaat: Als hun bellen gaat hij over met een ringtone zonder audio, oftewel ik hoor dat niet, terwijl ik voor alle anderen wel bereikbaar ben.
Je kunt dat (en elk ander) telefoonnummer gewoon in je telefoon blokkeren. Dan hoor je het ook niet en degene die belt denkt dat ie gewoon overgaat. In het telefoonmenu kun je dat instellen en je kunt ook nakijken wie van de "zwarte lijst" jou heeft gebeld. Dit kan ook met sms berichten.

Dit kan met een Apple telefoon, Android telefoon en ook met een Windows telefoon...

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

Boesta schreef:Je kunt dat (en elk ander) telefoonnummer gewoon in je telefoon blokkeren. Dan hoor je het ook niet en degene die belt denkt dat ie gewoon overgaat. In het telefoonmenu kun je dat instellen en je kunt ook nakijken wie van de "zwarte lijst" jou heeft gebeld. Dit kan ook met sms berichten.

Dit kan met een Apple telefoon, Android telefoon en ook met een Windows telefoon...
Maar niet met een 'ouderwetse' gsm.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door renewouters »

Anduril.tr schreef:
Boesta schreef:Je kunt dat (en elk ander) telefoonnummer gewoon in je telefoon blokkeren. Dan hoor je het ook niet en degene die belt denkt dat ie gewoon overgaat. In het telefoonmenu kun je dat instellen en je kunt ook nakijken wie van de "zwarte lijst" jou heeft gebeld. Dit kan ook met sms berichten.

Dit kan met een Apple telefoon, Android telefoon en ook met een Windows telefoon...
Maar niet met een 'ouderwetse' gsm.
Dan moet je wel een hele ouderwetse GSM hebben. Zo eentje die het waarschijnlijk helemaal niet meer doet omdat de SIM niet meer ondersteunt wordt.

ikscrap
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2016 16:36

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door ikscrap »

Eerst hing ik altijd gewoon direct op, maar nu leg ik de telefoon neer en laat ze een tijd in de ruimte kletsen tot ze doorhebben dat er niemand meer luistert. Ik moet zeggen dat het werkt want dit kost ze geld natuurlijk.

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

Jaren geleden alweer dat ik dit soort "pargen" aan de lijn had, ja ik heb een gewone vaste lijn en ja heb ook een mobiel maar alleen zakelijk maar daar krijg ik alleen maar zakelijke gesprekken op, maar ik werd dat zo zat dat ik op een dag dat ik weer werd gebeld de vriendelijke dame even had gemeld dat ze even geduld moest hebben want de kleine wil een circusnummer gaan uitvoeren die ze nog niet onder knie heeft, heb helemaal geen kinderen maar dat weten zij toch niet.
Telefoon op een 'zijspoor" gelegd en ben vrolijk in m'n tuin aan het werk gegaan.
Na een aantal uur kwam ik erachter dat ik dat vriendelijke vrouwmens helemaal was vergeten en jawel wat sneu nou, ze had opgehangen, raar is wel, ik ben nooit meer gebeld door wat voor bedrijf dan ook, dus ook dat werkt waarschijnlijk.
Nu heb ik alweer een aantal jaar een geheim nummer en amper 5 mensen weten dit nummer, bij bepaalde instanties vragen ze ook naar je telefoonnummer want "dat is zo makkelijk communiceren' nou voor mij niet dus ik vul altijd deze in 0612345678 en ook dat zijn 10 cijfers namelijk.

JJ_McKay
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2017 11:07

Re: Nieuwe methode omzeilen bel me niet register

Ongelezen bericht door JJ_McKay »

Het bijzondere is dat ik zelf de callcenter agent aan de telefoon vaker wel dan niet moet uitleggen wat 'recht van verzet' inhoudt.

Of ze houden zich van de domme, óf het callcenter zelf volgt de wet niet.

In ieder geval mateloos irritant.

Gesloten