LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onder valse voorwenselen contract verlengd - Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
joostvanpoppel
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2018 20:20

Onder valse voorwenselen contract verlengd - Telfort

Ongelezen bericht door joostvanpoppel »

Hallo,

Vorige week heb ik bij Telfort mijn telefoonabonnement verlengd. Ik was specifiek op zoek naar een Dual Sim zodat ik mijn werk-06 kon combineren met mijn privé-06. Toen vond ik bij de verlenging een aanbod voor de Huawei P Smart. De volgende info werd bij de advertentie werd getoond;
Afbeelding

De telefoon heb ik besteld en twee dagen later ontvangen. Mooi toestel maar helaas blijkt al snel dat ik de tweede sim niet actief kreeg. Meerdere keren gebeld met de klantenservice, gechat/getwitterd met webcare maar helaas kwam niemand met de juiste oplossing en besloot ik naar de Telfort winkel in Tilburg te gaan. Van te voren nog even naar de Mediamarkt om het toestel aldaar te bekijken. Ik kwam tot de ontdekking dat de toestellen zoals aangeboden door de retailer DUAL SIM bevatten en dat de toestellen die aangeboden worden door Telfort SINGLE SIM bevatten. Dit werd later ook bevestigt door de Telfort winkel. Ik heb mijn telefoon teruggestuurd en wacht nu op de annulering van mijn abonnement.
Onder valse voorwendselen is mijn abonnement verlengd en me een niet-volgens-de-specificaties werkende telefoon geboden.

Ik vraag me af; ik kom er achter in de retour periode, das mooi want ik kan m zonder problemen terugsturen. Hoe zit het met mensen die na de retour periode erachter komen dat DUAL sim niet werkt? Kunnen zij Telfort in gebreke stellen en het abonnement annuleren?

Andere vraag; mag Telfort onder valse voorwendselen een telefoon aanbieden?

bvd voor de reactie,
Joost van Popepl

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onder valse voorwenselen contract verlengd - Telfort

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Maar hoe heb je in een single SIM telefoon toch 2 simkaarten gekregen?

stofzuigertje

Re: Onder valse voorwenselen contract verlengd - Telfort

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Weet je het zeker, zowel de Lenovo als de Alcatel zaten de kaarten vlak boven elkaar met schuifje.... andere keurig zichtbaar dus weet je het zeker....
Een aparte met 1 sleuf maken is erg duur.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Onder valse voorwenselen contract verlengd - Telfort

Ongelezen bericht door Brainless »

Het toestel, dat vanaf 1 februari te koop is, gaat 259 euro kosten. Net boven de BKR-grens van 250 euro, maar de kans is natuurlijk groot dat Nederlandse providers de telefoon een tientje goedkoper gaan aanbieden. De P Smart heeft een 3000 mAh-accu en werkt met Android 8.0 Oreo.

Als je de P Smart, die verkrijgbaar is in zwart, goud en blauw, los koopt krijg je een dual sim-slot. Wie de telefoon in combinatie met een abonnement aanschaft, heeft slechts ruimte voor één sim.
https://www.bright.nl/nieuws/huawei-lan ... el-p-smart

De advertentie die je zag was voor een los toestel.
Bij de advertentie incl een abonnement staat duidelijk dat het een single sim is.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onder valse voorwenselen contract verlengd - Telfort

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Hallo Joost,

Wij willen benadrukken dat wij absoluut géén contracten verlengen onder valse voorwendselen.
Het desbetreffende toestel dat via ons wordt aangeboden ondersteunt geen DUAL-sim. De informatie op de website is inmiddels ook aangepast omdat deze onjuist was maar in geen geval bewust met de bedoeling geplaatst om jou als klant te misleiden.
Indien er meerdere klanten zijn met een soortgelijke situatie dan zullen wij uiteraard ook voor hen met een oplossing komen.
Excuses voor ervaren ongemak.

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum)

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onder valse voorwenselen contract verlengd - Telfort

Ongelezen bericht door witte angora »

Telfort webcare schreef:Hallo Joost,

Wij willen benadrukken dat wij absoluut géén contracten verlengen onder valse voorwendselen.
Het desbetreffende toestel dat via ons wordt aangeboden ondersteunt geen DUAL-sim. De informatie op de website is inmiddels ook aangepast omdat deze onjuist was maar in geen geval bewust met de bedoeling geplaatst om jou als klant te misleiden.
Indien er meerdere klanten zijn met een soortgelijke situatie dan zullen wij uiteraard ook voor hen met een oplossing komen.
Excuses voor ervaren ongemak.

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum)
Kortom, linksom of rechtsom, er is verkeerde informatie gegeven. Of het nu bewust was of niet, maar dáár ligt dus de fout.

Gesloten