LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Skyronster
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2018 20:10

Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door Skyronster »

Geachte lezer,

Vandaag merkte ik tot mij grote verbazing op (na een telefoontje naar de klantenservice) dat op bepaalde mobiele abonnementen van KPN dus 5 euro extra korting is te verkrijgen als vaste klant zijnde. Buiten de KPN compleet actie. (Samenhangend van sim kaart en handset)
Dit besefte ik dus pas na 10 jaar een abonnement te hebben bij KPN/HI. Vandaar dat ik ook even belde of dat ze iets voor vaste klanten hadden omdat ik weer wou gaan verlengen bij KPN. Nu voel ik mij als klant bij KPN erg in de maling genomen. Nu blijkt het dus dat als ik 8 jaar geleden had gebeld. Ik dus standaard 5 euro extra korting had gekregen de afgelopen 8 jaar. Die ik nu (als trouwe klant zijnde) '''teveel'' heb betaald. Oftewel €480 euro over 8 jaar.

Hoe sta ik als klant zijnde hier in mijn recht? Zou ik deze korting als klant zijnde nog als vergoeding zijnde terug kunnen vorderen? Of is dit onbegonnen zaak? Ik snap natuurlijk dat een bedrijf niet verkondigd dat ze dit kunnen en mogen doen. Maar voel me nu wel erg in de **** genomen. Zeker omdat ik mijn abonnement weer zojuist met 2 jaar heb verlengt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door mahadma »

Hoe sta ik als klant zijnde hier in mijn recht? Zou ik deze korting als klant zijnde nog als vergoeding zijnde terug kunnen vorderen?

De aanbieding van "Toen" had u "Toen" moeten regelen. (Als het duurder was geworden had u nu niet gevraagd of u aub mocht bijbetalen, neem ik aan)

Of is dit onbegonnen zaak?

Ja.

Ik snap natuurlijk dat een bedrijf niet verkondigd dat ze dit kunnen en mogen doen. Maar voel me nu wel erg in de **** genomen. Zeker omdat ik mijn abonnement weer zojuist met 2 jaar heb verlengt.

Overigens, er bestaat ook zoiets als verjaring, dat werkt 2 kanten op.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Skyronster schreef:Geachte lezer,

Vandaag merkte ik tot mij grote verbazing op (na een telefoontje naar de klantenservice) dat op bepaalde mobiele abonnementen van KPN dus 5 euro extra korting is te verkrijgen als vaste klant zijnde. Buiten de KPN compleet actie. (Samenhangend van sim kaart en handset)
Dit besefte ik dus pas na 10 jaar een abonnement te hebben bij KPN/HI. Vandaar dat ik ook even belde of dat ze iets voor vaste klanten hadden omdat ik weer wou gaan verlengen bij KPN. Nu voel ik mij als klant bij KPN erg in de maling genomen. Nu blijkt het dus dat als ik 8 jaar geleden had gebeld. Ik dus standaard 5 euro extra korting had gekregen de afgelopen 8 jaar. Die ik nu (als trouwe klant zijnde) '''teveel'' heb betaald. Oftewel €480 euro over 8 jaar.

Hoe sta ik als klant zijnde hier in mijn recht? Zou ik deze korting als klant zijnde nog als vergoeding zijnde terug kunnen vorderen? Of is dit onbegonnen zaak? Ik snap natuurlijk dat een bedrijf niet verkondigd dat ze dit kunnen en mogen doen. Maar voel me nu wel erg in de **** genomen. Zeker omdat ik mijn abonnement weer zojuist met 2 jaar heb verlengt.
De crux zit in "als ik had gebeld". Dat heb je niet gedaan, en daarmee houdt het op.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door kweenie »

Daarnaast waren hi en KPN tot enige tijd geleden twee aparte labels. Zulke combinatiekorting was volgens mij alleen geldig bij een echt KPN abonnement en dus niet bij een (voordeliger) hi abonnement.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door crazyme »

Als ik vorige week een wasmachine had gekocht had ik korting gehad. Nu ben ik te laat.

alfatrion
Berichten: 21906
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Korting KPN terugvorderen met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan het beter andersom doen. Als je geen korting krijgt wachten en toeslaan als er korting wordt gegeven. Je kan natuurlijk ook altijd korting bedingen, al is dat in Nederland niet erg gebruikelijk.

Gesloten