Onduidelijkheid over gesprekskosten Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 2226
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Onduidelijkheid over gesprekskosten Transavia

Ongelezen bericht door Nijogeth » 13 mar 2018 18:03

Dit zegt MichielFRL als TS.
Vanavond wederom onjuiste dan wel onvolledige informatie verstrekking door Radar TV.
Waar gaat het om? Het item over de gesprekskosten naar Transavia.
Er wordt gesteld in het item dat de gesprekskosten €2,42 per minuut zijn en niet de door Transavia vermelde bedragen.

Wat vermeld Transavia op haar website?
Contact per telefoon
Wil je één van onze collega's spreken? Kies hieronder het land waar vandaan je belt en neem direct contact op met ons Service Centre. Zij helpen je graag. Let op: openingstijden worden weergegeven in CET (Central European Time). Lokale tijden kunnen afwijken. Voor telefonische boekingen hanteren wij €10 administratiekosten. Heb je al een vlucht geboekt en heb je vragen? Dan kun je ons bellen tegen gebruikelijke belkosten. Dit nummer vind je in de bijlage van de boekingsbevestiging die je per e-mail ontvangen hebt.
Land Telefoonnummer Kosten Maandag - Zondag
Nederland 0900 0737 € 1 per gesprek 08.00 uur - 22.00 uur
Frankrijk 08 92 05 88 88 € 0,50 per minuut 08.00 uur - 22.00 uur
België 070 66 0305 € 0,30 per minuut 08.00 uur - 22.00 uur
Spanje 902 044 350 € 0,16 per gesprek +
€ 0,12 per minuut 08.00 uur - 22.00 uur
Portugal 707 780009 € 0,13 per minuut 08.00 uur - 22.00 uur
Italië* 899009901 € 0,30 per minuut of € 0,60 per mobiel gesprek 08.00 uur - 22.00 uur
Duitsland* 01806-000747 € 0.20 per gesprek of € 0,60 per mobiel gesprek 08.00 uur - 22.00 uur
Overige landen +352 27002728 08.00 uur - 22.00 uur
Bel je met een mobiel telefoonnummer?
Dan kunnen de kosten hoger zijn dan we hierboven hebben vermeld. Je kunt deze kosten navragen bij de provider van je mobiele netwerk.

Bel je met een mobiel nummer vanuit het buitenland?
Bel je met een mobiel nummer vanuit het buitenland en is het Service Centre van het land waar vanuit je belt niet beschikbaar? Neem dan contact op met het telefoonnummer +352 27002728.

* Openingstijden Italiaans en Duits
Wil je in het Italiaans of Duits geholpen worden? Dan gelden er net wat andere openingstijden. Het Service Centre helpt je de hele week in het Italiaans tussen 9.00 – 17.30 uur en in het Duits van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 – 17.30 uur. Buiten deze uren word je in het Engels geholpen.

Bron: https://www.transavia.com/nl-NL/service/klantenservice
In het item ging het over de gesprekskosten vanuit Spanje. Bel je met een Spaans nummer dan gelden de tarieven zoals vermeld. Bel je met je Nederlandse mobiel dan zullen buitenbundel kosten afhankelijk zijn van de provider.
Dit zegt Radar in het topic.
Transavia meldt het bedrag van de belkosten niet en geeft aan dat de provider de extra kosten bepaalt. Dit klopt niet, want Transavia bepaalt de kosten. Dit is wat wij behandeld hebben. Terugkijken kan hier: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... scheiding/
Wat kortaf om direct het topic te sluiten.

De kosten voor bellen vanuit Spanje naar Nederland zijn namelijk niet echt overzichtelijk te noemen, behalve als je een abonnement hebt. Als er echter met een prepaidnummer gebeld wordt of buiten de bundel, dan kunnen hier weleens hele hoge kosten aan zitten.

De vraag is dus hoe de situatie daarin is en dat men niet blind op de provider gaat vertrouwen. Ook deze kan weleens miszitten in hun conclusie.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 mar 2018 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

Plaats reactie