LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
johannabm70
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2018 12:41

Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Ongelezen bericht door johannabm70 »

Op 11 januari 2018 heeft mijn zoon een mobiel met abonnement besteld via internet bij Telfort. Op 13 januari kwam de bezorger hem afleveren, maar omdat mijn zoon nog 17 was wilde hij hem niet afgeven. Hij heeft de mobiel weer meegenomen en daarna kregen we aanmaningen om het abonnementsgeld te betalen voor een mobiel die hij niet eens had gekregen.. En het lukt maar niet om de € 240,= die hij heeft betaald terug te krijgen. Hij heeft hier hard voor gewerkt met zijn bijbaantje, dus dit zit mij wel hoog. Iedere keer wordt mij weer verzekerd dat het wordt opgelost, maar tot op heden nog geen cent ontvangen en de betalingsherinneringen blijven komen. Ik kan blijven bellen, maar kom geen stap verder en onderhand zijn we bijna 4 maanden verder.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 apr 2018 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

kuenjak
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 okt 2017 21:20

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Ongelezen bericht door kuenjak »

Radar Inschakelen ! En anders aangetekend schrijven met betaling binnen 14 dagen daarna deurwaarder inschakelen en beslag leggen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuenjak schreef:Radar Inschakelen ! En anders aangetekend schrijven met betaling binnen 14 dagen daarna deurwaarder inschakelen en beslag leggen.
:roll: Juist.

Radar is geen helpdesk voor individuele gevallen. En een deurwaarder legt niet zomaar beslag.

Een ingebrekestelling sturen is wel een goed begin. Heb je een rechtsbijstandverzekering?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ik kan blijven bellen, maar kom geen stap verder
Daarmee gaat men dus de fout in. Weet men het nu nog niet? Met bellen naar grote organisaties lost men weinig tot niets op. Verder als één of callcenter, die nauwelijks ingewikkelde zaken kunnen oplossen, komt men niet. Eventuele toezeggingen zijn daardoor niets waard.

Met alleen maar bellen heeft men ook geen bewijs dat men gebeld heeft, hooguit de telefoonrekening, waarover men gebeld heeft of wat er is toegezegd. Als het dus om bedragen van een zekere omvang gaat moet men NOOIT bellen, maar altijd schriftelijk corresponderen. Email is in principe al genoeg, maar het schrijven van een brief is altijd beter. En eisen dat men ook schriftelijk antwoord krijgt. Dán pas heeft men bewijs en is aan te tonen, als de ander niet antwoord of zijn toezeggingen niet nakomt, dat de andere partij in gebreke is gebleven en kan men verdere stappen ondernemen.

In een geval als dit kan Radar dus ook niets meer betekenen. In voorkomend geval zou men dus maar snel pen en papier, al dan niet elektronisch, bij de hand moeten nemen en snel schriftelijk gaan corresponderen. In dit geval met Telfort.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een 17-jarige kan geen mobielabonnement afsluiten en ook geen lening voor een mobiel.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

johannabm70 schreef:Op 11 januari 2018 heeft mijn zoon een mobiel met abonnement besteld via internet bij Telfort. Op 13 januari kwam de bezorger hem afleveren, maar omdat mijn zoon nog 17 was wilde hij hem niet afgeven. Hij heeft de mobiel weer meegenomen en daarna kregen we aanmaningen om het abonnementsgeld te betalen voor een mobiel die hij niet eens had gekregen.. En het lukt maar niet om de € 240,= die hij heeft betaald terug te krijgen. Hij heeft hier hard voor gewerkt met zijn bijbaantje, dus dit zit mij wel hoog. Iedere keer wordt mij weer verzekerd dat het wordt opgelost, maar tot op heden nog geen cent ontvangen en de betalingsherinneringen blijven komen. Ik kan blijven bellen, maar kom geen stap verder en onderhand zijn we bijna 4 maanden verder.
Hallo Johanna,

Wat spijtig dat je zoon het toestel niet kon ontvangen en daardoor geen gebruik kan maken van het abonnement.
Heeft hij er hard voor gewerkt en dan krijg je dit. Graag zet ik me in om dit probleem op te lossen. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om ons forum te bezoeken en je naam, adresgegevens en telefoonnummer achter te laten via een privébericht. Laat je hier ook even weten zodra je dit heb gedaan? Ik ga dan meteen voor je aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum)

badgirl
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:16

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Ongelezen bericht door badgirl »

Waarom wordt er door Telfort ineens wel gereageerd, nu er door Johanna via dit forum aandacht en een oplossing wordt gevraagd. Als het probleem openbaar wordt gemaakt, via krant, t.v. of internet, komen bedrijven en instanties pas in beweging.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Betalen voor niet-ontvangen Telfort-mobiel

Ongelezen bericht door Franskia »

Ik bezoek zelf regelmatig het Telfort forum en ik kan zeggen dat veel problemen daar snel worden opgelost. Zoals al eerder vermeld werkt bellen meestal niet. Je krijgt een call centrum aan de lijn en de mogelijkheid die ze daar hebben zijn zeer beperkt. Beter is het schriftelijk of via email te vragen om een oplossing. Ik lees dit bericht nu net, anders had ik naar het Telfort forum verwezen. Ik vind het wel vreemd dat de bezorger het pakje weer mee terugneemt. Via de track en trace code moet toch duidelijk zijn waar het gebleven is. Ik denk dat het zaakje via de voorgestelde route snel is opgelost.

Gesloten