LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mobiel ING bankieren

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
knipke
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2018 20:37

mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door knipke »

Onderwerp ing tancodes
Bericht wij bankieren bij ING , die gaan nu de tancodes afschaffen en verplichten ons min of meer om een mobieltje aan te schaffen om de app te downloaden mijn vraag is wanneer die bedrijven ook eens gaan bij dragen aan de kosten voor de aanschaf en meebetalen aan het internet abonnement, daar hoor je niks over, het is voor die bedrijven lekker verdienen zo terwijl er honderden ontslagen vallen door die automatisering maar de consument merkt daar helemaal niks van die worden op kosten gejaagd.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door Brainless »

Je kunt ook nog steeds een sms krijgen met de code.
Kost u een simpel mobieltje en geen internetkosten.

Er zullen niet meer ontslagen vallen ... u gebruikte evengoed al tancodes op papier waar geen medewerker aan te pas kwam.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maak je geen zorgen, er komt een alternatief voor de papieren tancodes, speciaal voor mensen die in de vorige eeuw zijn blijven hangen en geen smartphone of simpel mobieltje hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

knipke schreef:Onderwerp ing tancodes
Bericht wij bankieren bij ING , die gaan nu de tancodes afschaffen en verplichten ons min of meer om een mobieltje aan te schaffen om de app te downloaden mijn vraag is wanneer die bedrijven ook eens gaan bij dragen aan de kosten voor de aanschaf en meebetalen aan het internet abonnement, daar hoor je niks over, het is voor die bedrijven lekker verdienen zo terwijl er honderden ontslagen vallen door die automatisering maar de consument merkt daar helemaal niks van die worden op kosten gejaagd.
U kunt het ook omdraaien, wanneer gaan klanten betalen om oude, dure systemen in de lucht te houden?
Maar zoals al aangegeven. Er komt een oplossing voor u.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door kiz »

ZeerPrivé schreef:Maak je geen zorgen, er komt een alternatief voor de papieren tancodes, speciaal voor mensen die in de vorige eeuw zijn blijven hangen en geen smartphone of simpel mobieltje hebben.
Joh, je kan daar wel flauw over gaan doen, maar ik kan me best iets voorstellen bij senioren van tegen of in de 90 die dat niet meer zien zitten. Zo vreemd is het nou ook weer niet om rekening te houden met groepen mensen die niet meer in de vaart der volkeren mee kunnen.

atlas1302

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Precies, en die mobieltjes moeten ook regelmatig vervangen worden 'Android' 2.0, 3.0, 4.0, 5.0, 6.0, 7.0......etc. Kan je met zo`n app buitenlandse overboekingen doen buiten de EU? En zijn die app, nu eigenlijk wel zo veilig ? In ieder geval bij de AMRO geen overnoekingen met je mobieltje buiten de EU, maar dat is off-topic.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door scontra »

ZeerPrivé schreef:Maak je geen zorgen, er komt een alternatief voor de papieren tancodes, speciaal voor mensen die in de vorige eeuw zijn blijven hangen en geen smartphone of simpel mobieltje hebben.
Die "vorige eeuwers " hoeven niet gemiddeld elke tien seconden te kijken of ze nog iets volkomen onbelangrijks gemist zouden kunnen hebben.
Slapen niet met dat apparaat naast hun bed en gaan er niet mee douchen.
Hoeven geen onnodig duur abonnement te hebben om overal en altijd maar voor iedereen bereikbaar te zijn.
Al met al, die achterblijvers hebben/krijgen geen burn-out klachten van hun smartphone gebruik, kunnen ongestoord over straat en zitten niet samen op een terrasje alleen maar naar hun debieltje te staren, zonder ook maar enige aandacht voor elkaar te hebben, maar keuvelen heel ontspannen wat met elkaar.

Droom lekker verder in de droomwereld met Facebook vrienden, met een overdosis aan meestal volkomen overbodige/zinloze informatie en geniet van uw Smartphone gebruik, gelijk de "vorige eeuwers" dit doen, maar dan zonder.

@ZeerPrivé,
Dit bericht is niet aan u persoonlijk, maar in het algemeen gesteld.
:roll:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door scontra »

knipke schreef:Onderwerp ing tancodes
Bericht wij bankieren bij ING , die gaan nu de tancodes afschaffen en verplichten ons min of meer om een mobieltje aan te schaffen om de app te downloaden.
@knipke,

U hoeft geen Smartphone te kopen en een app te gebruiken om, ook in de toekomst, te kunnen blijven internetbankieren.
Voor hen die niet over een dergelijk apparaat (willen) beschikken ontwikkeld ING een vervanger voor de Tan-code.
ING heeft aangegeven dat deze vervanger waarschijnlijk in het derde kwartaal van dit jaar zal worden geïntroduceerd.
Tot die tijd kunt u gewoon gebruik blijven maken van het huidige Tan-code systeem met of zonder sms-bericht.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door G7 »

scontra schreef:
ZeerPrivé schreef:Maak je geen zorgen, er komt een alternatief voor de papieren tancodes, speciaal voor mensen die in de vorige eeuw zijn blijven hangen en geen smartphone of simpel mobieltje hebben.
Die "vorige eeuwers " hoeven niet gemiddeld elke tien seconden te kijken of ze nog iets volkomen onbelangrijks gemist zouden kunnen hebben.
Slapen niet met dat apparaat naast hun bed en gaan er niet mee douchen.
Hoeven geen onnodig duur abonnement te hebben om overal en altijd maar voor iedereen bereikbaar te zijn.
Al met al, die achterblijvers hebben/krijgen geen burn-out klachten van hun smartphone gebruik, kunnen ongestoord over straat en zitten niet samen op een terrasje alleen maar naar hun debieltje te staren, zonder ook maar enige aandacht voor elkaar te hebben, maar keuvelen heel ontspannen wat met elkaar.

Droom lekker verder in de droomwereld met Facebook vrienden, met een overdosis aan meestal volkomen overbodige/zinloze informatie en geniet van uw Smartphone gebruik, gelijk de "vorige eeuwers" dit doen, maar dan zonder.

@ZeerPrivé,
Dit bericht is niet aan u persoonlijk, maar in het algemeen gesteld.
:roll:
Helemaal mee eens ! :D

Hier heb ik toevallig persoonlijk contact over gehad met de ING, omdat wij hier met hetzelfde probleem zaten. Hier 1 smartphone en 1 gewoon mobieltje. Ik heb aangegeven dat ik geen bank apps op mijn mobiel wil en wat te doen. Niets erg, volgens de bank. Er komt idd een bericht later in het jaar over dat men nog gewoon gebruik kan blijven maken van codes.

Heeft niets met achterblijvers te maken. Niemand kan je dwingen zo'n mobiel aan te schaffen, dan wel te gebruiken.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door Moneyman »

G7 schreef:Hier heb ik toevallig persoonlijk contact over gehad met de ING, omdat wij hier met hetzelfde probleem zaten. Hier 1 smartphone en 1 gewoon mobieltje. Ik heb aangegeven dat ik geen bank apps op mijn mobiel wil en wat te doen. Niets erg, volgens de bank. Er komt idd een bericht later in het jaar over dat men nog gewoon gebruik kan blijven maken van codes.

Heeft niets met achterblijvers te maken. Niemand kan je dwingen zo'n mobiel aan te schaffen, dan wel te gebruiken.
Precies. En dus is het zoveelste topic over hetzelfde onderwerp een beetje voorbarig, op z'n minst.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een beetje voorbarig, ja; maar ING communiceert ook niet echt duidelijk, volgens mij. Ik volg het niet erg intensief (ik gebruik de app), maar in de laatste nieuwsbrief wel weer aandacht voor het verdwijnen van de TAN-codes en voor het gemak van de app, maar niet de geruststelling dat het ook zonder app gaat lukken. Misschien heb ik niet goed genoeg geleden, dat kan.
ING kan wel wat duidelijker aangeven wat de oplossing wordt voor klanten die geen smart of gewone mobiel hebben.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door scontra »

Erthanax schreef:Een beetje voorbarig, ja; maar ING communiceert ook niet echt duidelijk, volgens mij. Ik volg het niet erg intensief (ik gebruik de app), maar in de laatste nieuwsbrief wel weer aandacht voor het verdwijnen van de TAN-codes en voor het gemak van de app, maar niet de geruststelling dat het ook zonder app gaat lukken. Misschien heb ik niet goed genoeg geleden, dat kan.
ING kan wel wat duidelijker aangeven wat de oplossing wordt voor klanten die geen smart of gewone mobiel hebben.
Naar ik, met mijn boerenfluitjes verstand voor het gemak maar even aanneem, omdat dat toch de makkelijkste weg is, geeft ING "bewust" zo weinig mogelijk informatie over de vervanger voor de Tan-code's voor hen die geen Smartphone gebruiker zijn.
Ze willen toch proberen om zoveel als mogelijk klanten aan de app te krijgen, maar volgens ING blijven ook niet app gebruikers van harte welkom als klant van de bank.
Je moet een beetje zoeken, snuffelen en puzzelen om deze info boven water te krijgen, maar daarbij wel zorgen dat je niet verzuipt in de app-promotie.
Maar het staat er allemaal echt en de klagers hebben waarschijnlijk alleen de "grote koppen" gelezen zonder verder te kijken dan de neus lang is. :oops:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door renewouters »

kiz schreef:
ZeerPrivé schreef:Maak je geen zorgen, er komt een alternatief voor de papieren tancodes, speciaal voor mensen die in de vorige eeuw zijn blijven hangen en geen smartphone of simpel mobieltje hebben.
Joh, je kan daar wel flauw over gaan doen, maar ik kan me best iets voorstellen bij senioren van tegen of in de 90 die dat niet meer zien zitten. Zo vreemd is het nou ook weer niet om rekening te houden met groepen mensen die niet meer in de vaart der volkeren mee kunnen.
Als die mensen van in de 90 nog internetbankieren dan zijn ze slim genoeg.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoezo 'flauw er over doen'? Er zit toch verder geen waardeoordeel aan het 'in de vorige eeuw blijven hangen'? Daar is verder niets mis mee. Maar in een tijd waarin 9 op de 10 mensen een mobieltje heeft en die ene, al dan niet bewust, geen gebruik maakt van deze 21ste eeuwse technologieën, kun je toch wel stellen dat diegene op dat gebied in de 20ste eeuw is blijven hangen.

Maar ik verbaas mij er nog meer over dat het blijkbaar minder moeite kost om een topic op dit forum te openen dan om even op de site van de ING te kijken. Daar kun je namelijk vrij eenvoudig vinden dat er een alternatief komt voor mensen zonder mobiel, maar dat de keuze voor dit alternatief nog niet vast ligt.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

De Rabobank volgt de ING met de app: https://nos.nl/artikel/2230872-rabobank ... ieren.html

Lowieze
Berichten: 6536
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door Lowieze »

Cornelis7 schreef:De Rabobank volgt de ING met de app: https://nos.nl/artikel/2230872-rabobank ... ieren.html
De Rabobank gebruikt al jaren een app. Ze stoppen nu met de scanner, dat wel.
Benieuwd wanneer de eerste klachten daarover op het forum komen :?

stofzuigertje

Re: mobiel ING bankieren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De ooit gratis Blauwe knuffel leeuw en nu zegt mijn zoon dat ING te duur is....
De kosten elk jaar en vele andere problemen.

Prima dat ze zo op deze manier zaken doen.
Kunnen ze bij Triodos & ASN weer klagen over verplicht overwerk omdat er zoveel nieuwe klanten bij komen!

Ooit een blauwe Siemens telefoon gehad van Postbank voor Tan code via SMS..... dus straks een gratis budget smartphone die je ook voor €39,95 kunt kopen met Android 4.4?

Gesloten