LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 geld retour

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pipi243
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2010 09:54

Tele2 geld retour

Ongelezen bericht door Pipi243 »

Op 6 mei een abonnement met iphone en nummerbehoud besteld.
Alles in een keer betaald.
Helaas bleek al snel dat ik het te behouden nummer niet correct had ingetypt. Daardoor werd het abonnement geweigerd. De dag erna contact opgenomen met Tele2: "je krijgt je geld binnen 5 werkdagen terug".
Inmiddels 2,5 week verder 5x contact gehad met de klantenservice maar nog geen geld terug. Nu een melding dat de vraag is doorgestuurd naar de afdeling financien. Doorlooptijd 15 dagen!!!.
Iemand nog tips om mijn geld €389,50 zsm terug te krijgen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele2 geld retour

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Pipi243 schreef:Op 6 mei een abonnement met iphone en nummerbehoud besteld.
Alles in een keer betaald.
Helaas bleek al snel dat ik het te behouden nummer niet correct had ingetypt. Daardoor werd het abonnement geweigerd. De dag erna contact opgenomen met Tele2: "je krijgt je geld binnen 5 werkdagen terug".
Inmiddels 2,5 week verder 5x contact gehad met de klantenservice maar nog geen geld terug. Nu een melding dat de vraag is doorgestuurd naar de afdeling financien. Doorlooptijd 15 dagen!!!.
Iemand nog tips om mijn geld €389,50 zsm terug te krijgen?
Je kunt Tele2 ingebreke stellen en eisen dat ze het geld binnen een x periode (veelal 14 dagen) terug storten en je anders de zaak voor gaat leggen bij de geschillen commissie Telecommunicatie.

Dit maakt het terugstorten niet sneller, maar als blijkt dat Tele2 ook na die 15 dagen het niet in orde heeft kun je wel direct verder. De geschillen commissie kent namelijk termijnen hoeveel tijd de provider heeft om een klacht op te lossen. Voldoe je hieraan niet dan kan je klacht, zonder inhoudelijke beoordeling, ongegrond worden verklaard.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tele2 geld retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Even geduld hebben. Of misschien goede nummer doorgeven en alsnog in gang zetten?

Pipi243
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2010 09:54

Re: Tele2 geld retour

Ongelezen bericht door Pipi243 »

Ik ben gestart met vragen of het nummer gewijzigd kon worden.
Leek mij ook de snelste oplossing.
Maar helaas heeft de klantenservice van Tele 2 geen enkele bevoegdheid om ook maar iets te doen, behalve het verkopen van nieuwe producten en maken van meldingen.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tele2 geld retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je dit op afstand besteld?

Pipi243
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2010 09:54

Re: Tele2 geld retour

Ongelezen bericht door Pipi243 »

Ik heb de bestelling via internet gedaan

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tele2 geld retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

In dat geval is een ingebrekestelling niet nodig. Verzuim treed immers van rechtswege in na 14 dagen.

Wat je kan doen: Ik zou wel een herinnering versturen. Als je daarop na 14 dagen geen reactie hebt gekregen, dan kun je een strengere brief sturen, waarin je aangeeft dat je zult overwegen om naar de rechter te gaan. Als je naar de rechter wilt dan een dagvaarding (laten) schrijven en deze door de deurwaarder laten betekenen. Je kan de dagvaarding zien als een brief, waarin je de feiten uit een zet en vraagt om veroordeling tot terugbetaling plus de wettelijke rente. Je moet ook relevante stukken genummerd toevoegen als bijlage en hiernaar verwijzen in de dagvaarding. Het voorblad moet aan een aantal formaliteiten voldoen. Dit is een eenvoudige zaak, dus je hebt echt geen jurist nodig. Tele2 zal waarschijnlijk willen schikken na het ontvangen van de dagvaarding, ze namelijk echt geen poot om op te staan.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tele2 geld retour

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:In dat geval is een ingebrekestelling niet nodig. Verzuim treed immers van rechtswege in na 14 dagen.

Wat je kan doen: Ik zou wel een herinnering versturen. Als je daarop na 14 dagen geen reactie hebt gekregen, dan kun je een strengere brief sturen, waarin je aangeeft dat je zult overwegen om naar de rechter te gaan. Als je naar de rechter wilt dan een dagvaarding (laten) schrijven en deze door de deurwaarder laten betekenen. Je kan de dagvaarding zien als een brief, waarin je de feiten uit een zet en vraagt om veroordeling tot terugbetaling plus de wettelijke rente. Je moet ook relevante stukken genummerd toevoegen als bijlage en hiernaar verwijzen in de dagvaarding. Het voorblad moet aan een aantal formaliteiten voldoen. Dit is een eenvoudige zaak, dus je hebt echt geen jurist nodig. Tele2 zal waarschijnlijk willen schikken na het ontvangen van de dagvaarding, ze namelijk echt geen poot om op te staan.
Lijkt me de Geschillen Commissie veel eenvoudiger en goedkoper. Je betaald € 50,00 eenmalig voor het indienen van de klacht, en bij een schikking (die vast en zeker volgt) claim je deze € 50,00 terug.

Want als ze schrikken van de dagvaarding en dus direct betalen kun je wel zelf de kosten voor de advocaat zelf gaan betalen of je moet dan hiervoor gaan procederen, maar of je die zaak wint is een andere kwestie.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tele2 geld retour

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ze schrikken van de dagvaarding dan betaalt men ook de proceskosten (dagvaaringskosten, griffierecht, ect.). Als men dat niet doet, dan heb je een belang bij inhoudelijke beoordeling van het oorspronkelijke geschil. Zoals ik aangaf heeft TS een sterke zaak.

De geschillencommissie (ik weet niet of Tele2 daarbij is aangesloten) komt met voor en nadelen ten opzichte van de kantonrechter. De kantonrechter is niet moeilijker dan de geschillencommissie. Het voordeel van geschillencommissie is dat de proceskosten lager zijn. Het voordeel van de kantonrechter is dat deze zich in je woonplaats bevind. Ik ben zelf niet zo te spreken over de geschillencommissies.

Gesloten