LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belsimpel komt overeenkomst niet na

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
whitehawk1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2018 06:56

Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door whitehawk1967 »

Voor mijn zoon een toestel met abonnement verlenging aangevraagd bij Belsimpel. Hij had gekozen voor een Samsung Galaxy S9 met een abonnement van T-Mobile. Eerder had hij al van belsimpel een mail ontvangen dat hij zijn abonnement (hollandsnieuwe) kon verlengen. Alle opties op de website doorlopen voor de aanvraag, documenten opsturen en dergelijke. (dat gaat allemaal vlekkeloos). De volgende dag wordt het toestel al geleverd, en uiteraard pakt mijn zoon het toestel uit en zet zijn oude Sim in het toestel omdat zijn oude toestel overleden was. De volgende dag een hoesje gekocht en screenprotector laten plaatsen, hij is erg zuinig op zijn spulletjes. 2 dagen later komt er van belsimpel een mail dat het abonnement geweigerd is omdat T-Mobile pas nummerbehoud aanbiedt binnen 60 dagen voor het verlopen van een abonnement van een andere aanbieder. Ik kan in die mail kiezen uit 2 opties (1) Toestel houden en een ander nummer nemen (dan heb ik dus 2 lopende abonnementen) of (2) Het abonnement bij hollandsnieuwe afkopen (dat was zo'n 90 euro). Deze opties konden we niets mee, ik gebeld met belsimpel en toen kon ik ook het toestel in originele verpakking retour sturen, mijn zoon balen want die had dan geen toestel meer, toch gekozen voor retour sturen en order annuleren. We hebben netjes de screenprotector en hoesje verwijderd, en de telefoon netjes schoongemaakt en inclusief plastic bescherming terug in de doos gedaan en opgestuurd.
Een dag later komt er een mail, dat het toestel beschadigd aangekomen is bij belsimpel en dat hiervoor 10% van de verkoopprijs gerekend gaat worden en dat er nog een ideal link volgt om te betalen. Even later volgt er een 2de mail met de foto's van het beschadigde toestel, met krassen op "EEN" toestel (waarvan ik niet kan zien of dat ons toestel is), het lijkt wel of iemand met schuurpapierhandschoenen het toestel heeft vastgehad. Dat kan nooit mijn telefoon zijn zei mijn zoon gelijk. Op de foto's is een zwart glimmend object te zien met krassen en dat is het bewijs denk ik.
Ik vind het schandalig dat wij nu opdraaien voor de onterecht geleverde telefoon met een abonnement dat belsimpel in principe nooit had kunnen leveren. Ik heb het bedrag wel betaald maar ik laat het er niet bij zitten.
Belsimpel zegt een product te leveren maar kan dit niet, dus mag ik de overeenkomst annuleren. Ik heb telefonisch contact gehad met Belsimpel, en die wilden mij de helft van het onterecht betaalde bedrag terugstorten. Ik ben hier uiteraard niet mee akkoord gegaan.
Bijlagen
collage (kleiner).jpg
(68.4 KiB) 2364 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door Regggy »

Zoveel vragen:
- Waarom een nieuw abonnement afsluiten terwijl dit nog niet kan? (er is een verschil tussen een abonnement kunnen verlengen bij je huidige provider, of een nummer over kunnen zetten naar een andere provider)
- Waarom abo afsluiten voor zoonlief, kan hij dit niet zelf?
- Als zoon dit niet zelf kan, waarom dan in vredesnaam zo'n duur toestel?

Maar goed, allemaal niet van belang. Eerst betalen is sowieso niet zo slim, hoe wil je dan je gelijk nog halen? Neem contact op met BelSimpel en vraag om duidelijke bewijzen die aantonen dat het JOUW toestel is dat beschadigd is teruggekomen, niet een random foto van een andere Samsung telefoon. Bewijslast ligt deze maanden gewoon bij hen. Verder is er niet zoveel spannends te doen, of om hier op een forum een hoop stampij over te maken :)

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door mahadma »

Omdat u als ouder een abo aangevraagd heeft ga ik ervan uit dat uw zoon (nog) geen 18 jaar oud is. Uitgaande van die stelling ben u (zeer) waarschijnlijk ook verantwoordelijk qua euro's voor het andere abo. U zal daar dus ook papieren van gehad hebben, dus ook een begin en eind datum op kunnen vinden, voordat u een nieuw topmodel S9 besteld. Bij het bestellen wordt neem ik effe aan toch wel gevraagd door de nieuwe provider tot wanneer het oude contract loopt. Ergens, waar zie ik nog niet, maar er is iets goed fout gegaan.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door yan »

Deel 1,
U heeft hier zelf een vergissing gemaakt: het abonnement (hollandse nieuwe) kon verlengd worden.
Dat heeft u niet gedaan, u heeft een nieuw abonnement afgesloten bij T-Mobile. Verlening is enkel bij de huidige provider.
Foutje van u dus, maar de aangeboden opties door belsimpel zijn zeer redelijk (lopend abonnement afkopen, of het nieuwe annuleren)

Deel 2

Als het zeker weten netjes is opgestuurd is dit gewoon een fout van belsimpel.
Aangeven dat de schade niet aanwezig was op het moment van verzenden en dat er geen betaling wordt gedaan.
Even bij Vodafone binnen lopen volgende maand en daar een nieuw abonnement afsluiten.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij heeft dus zijn abonnement helemaal niet verlengd, maar is overgestapt naar een andere provider.

whitehawk1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2018 06:56

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door whitehawk1967 »

Beste mensen, aannames kan ik niets mee.
Belsimpel stuurde zelf een mail waarin verlengen mogelijk was. Geen beperkingen.
Inmiddels ben ik er met Belsimpel uitgekomen, ze betalen het totale aanbetaalde bedrag terug. Als ze zelf niet fout zaten hadden ze dat niet gedaan.

Het topic mag gesloten worden wat mij betreft.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door mahadma »

whitehawk1967 schreef:Voor mijn zoon een toestel met abonnement verlenging aangevraagd bij Belsimpel. Hij had gekozen voor een Samsung Galaxy S9 met een abonnement van T-Mobile. Eerder had hij al van belsimpel een mail ontvangen dat hij zijn abonnement (hollandsnieuwe) kon verlengen. Alle opties op de website doorlopen voor de aanvraag, documenten opsturen en dergelijke. (dat gaat allemaal vlekkeloos). De volgende dag wordt het toestel al geleverd, en uiteraard pakt mijn zoon het toestel uit en zet zijn oude Sim in het toestel omdat zijn oude toestel overleden was. De volgende dag een hoesje gekocht en screenprotector laten plaatsen, hij is erg zuinig op zijn spulletjes. 2 dagen later komt er van belsimpel een mail dat het abonnement geweigerd is omdat T-Mobile pas nummerbehoud aanbiedt binnen 60 dagen voor het verlopen van een abonnement van een andere aanbieder. Ik kan in die mail kiezen uit 2 opties (1) Toestel houden en een ander nummer nemen (dan heb ik dus 2 lopende abonnementen) of (2) Het abonnement bij hollandsnieuwe afkopen (dat was zo'n 90 euro). Deze opties konden we niets mee, ik gebeld met belsimpel en toen kon ik ook het toestel in originele verpakking retour sturen, mijn zoon balen want die had dan geen toestel meer, toch gekozen voor retour sturen en order annuleren. We hebben netjes de screenprotector en hoesje verwijderd, en de telefoon netjes schoongemaakt en inclusief plastic bescherming terug in de doos gedaan en opgestuurd.
Een dag later komt er een mail, dat het toestel beschadigd aangekomen is bij belsimpel en dat hiervoor 10% van de verkoopprijs gerekend gaat worden en dat er nog een ideal link volgt om te betalen. Even later volgt er een 2de mail met de foto's van het beschadigde toestel, met krassen op "EEN" toestel (waarvan ik niet kan zien of dat ons toestel is), het lijkt wel of iemand met schuurpapierhandschoenen het toestel heeft vastgehad. Dat kan nooit mijn telefoon zijn zei mijn zoon gelijk. Op de foto's is een zwart glimmend object te zien met krassen en dat is het bewijs denk ik.
Ik vind het schandalig dat wij nu opdraaien voor de onterecht geleverde telefoon met een abonnement dat belsimpel in principe nooit had kunnen leveren. Ik heb het bedrag wel betaald maar ik laat het er niet bij zitten.
Belsimpel zegt een product te leveren maar kan dit niet, dus mag ik de overeenkomst annuleren. Ik heb telefonisch contact gehad met Belsimpel, en die wilden mij de helft van het onterecht betaalde bedrag terugstorten. Ik ben hier uiteraard niet mee akkoord gegaan.
"Beste mensen, aannames kan ik niets mee.
Belsimpel stuurde zelf een mail waarin verlengen mogelijk was. Geen beperkingen.
Inmiddels ben ik er met Belsimpel uitgekomen, ze betalen het totale aanbetaalde bedrag terug. Als ze zelf niet fout zaten hadden ze dat niet gedaan.

Het topic mag gesloten worden wat mij betreft."

Daarom voor later even het topic copy/pasted. Het is nu nog steeds niet helder voor mij.

whitehawk1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2018 06:56

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door whitehawk1967 »

Lady1234 schreef:Hij heeft dus zijn abonnement helemaal niet verlengd, maar is overgestapt naar een andere provider.
Belsimpel heeft dit niet duidelijk gecommuniceerd. Ook bij de aanvraag wist Belsimpel dat we van Hollandsnieuwe naar T-Mobile overstapten, daar is het fout gegaan.

whitehawk1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2018 06:56

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door whitehawk1967 »

yan schreef:Deel 1,
U heeft hier zelf een vergissing gemaakt: het abonnement (hollandse nieuwe) kon verlengd worden.
Dat heeft u niet gedaan, u heeft een nieuw abonnement afgesloten bij T-Mobile. Verlening is enkel bij de huidige provider.
Foutje van u dus, maar de aangeboden opties door belsimpel zijn zeer redelijk (lopend abonnement afkopen, of het nieuwe annuleren)


Belsimpel heeft dit niet duidelijk gecommuniceerd. Ook bij de aanvraag wist Belsimpel dat we van Hollandsnieuwe naar T-Mobile overstapten, daar is het fout gegaan.

Deel 2

Als het zeker weten netjes is opgestuurd is dit gewoon een fout van belsimpel.
Aangeven dat de schade niet aanwezig was op het moment van verzenden en dat er geen betaling wordt gedaan.
Even bij Vodafone binnen lopen volgende maand en daar een nieuw abonnement afsluiten.
Inmiddels elders een abonnement met toestel besteld naar volle tevredenheid

whitehawk1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2018 06:56

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door whitehawk1967 »

Regggy schreef:Zoveel vragen:
- Waarom een nieuw abonnement afsluiten terwijl dit nog niet kan? (er is een verschil tussen een abonnement kunnen verlengen bij je huidige provider, of een nummer over kunnen zetten naar een andere provider)

Belsimpel heeft dit niet duidelijk gecommuniceerd. Ook bij de aanvraag wist Belsimpel dat we van Hollandsnieuwe naar T-Mobile overstapten, daar is het fout gegaan.

- Waarom abo afsluiten voor zoonlief, kan hij dit niet zelf?

Hij is nog geen 18

- Als zoon dit niet zelf kan, waarom dan in vredesnaam zo'n duur toestel?

Dat kunnen wij hem bieden, dus waarom niet.

Maar goed, allemaal niet van belang. Eerst betalen is sowieso niet zo slim, hoe wil je dan je gelijk nog halen? Neem contact op met BelSimpel en vraag om duidelijke bewijzen die aantonen dat het JOUW toestel is dat beschadigd is teruggekomen, niet een random foto van een andere Samsung telefoon. Bewijslast ligt deze maanden gewoon bij hen. Verder is er niet zoveel spannends te doen, of om hier op een forum een hoop stampij over te maken :)

Inmiddels is alles met Belsimpel opgelost

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

whitehawk1967 schreef:Beste mensen, aannames kan ik niets mee.
Belsimpel stuurde zelf een mail waarin verlengen mogelijk was. Geen beperkingen.
Inmiddels ben ik er met Belsimpel uitgekomen, ze betalen het totale aanbetaalde bedrag terug. Als ze zelf niet fout zaten hadden ze dat niet gedaan.

Het topic mag gesloten worden wat mij betreft.
Verlengen betekend het huidige abonnement/contract laten doorzetten, eventueel met een ander toestel. U hebt niet verlengt, u hebt elders een ander abonnement afgesloten.
Dat Belsimpel coulant naar u is wil niet zeggen dat ze schuld bekennen. Puur een kosten baten analyse kan al genoeg zijn om de eer aan zichzelf te houden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door tttlocke »

whitehawk1967 schreef:... Als ze zelf niet fout zaten hadden ze dat niet gedaan.

..
Ik denk eerder 'als u dit forum niet als breekijzer gebruikt/misbruikt had, hadden ze dat niet gedaan'.

Met 'fout zitten' zal het weinig te maken hebben.

whitehawk1967
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2018 06:56

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door whitehawk1967 »

Dat klopt, dat is ook de bedoeling geweest, als BelSimpel geen fouten had gemaakt en niet zo moeilijk had gedaan was dit niet nodig geweest.
Als dat nodig is om mijn recht te halen, doe ik het de volgende keer weer net zo.
Dan gebruik/misbruik ik (zoals u dat noemt) dit forum gewoon weer, maar als ik een fout maak geef ik dat ook gewoon toe en dan neem ik mijn verlies.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

whitehawk1967 schreef: Dan gebruik/misbruik ik (zoals u dat noemt) dit forum gewoon weer, maar als ik een fout maak geef ik dat ook gewoon toe en dan neem ik mijn verlies.
Dat deed u dus juist niet. Iedereen weet dat hij of zij zijn contract moet uitzitten als men naar een andere provider wil en dat men alleen bij de eigen provider voortijdig kan verlengen. Waarbij dan de nieuwe contractsduur er ook nog bijkomt. Dus niet in de plaats van.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Voor de toekomst zullen het aantal beschikbare providers wel beperkt worden.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Belsimpel komt overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door queenfan »

whitehawk1967 schreef:Dat klopt, dat is ook de bedoeling geweest, als BelSimpel geen fouten had gemaakt en niet zo moeilijk had gedaan was dit niet nodig geweest.
Als dat nodig is om mijn recht te halen, doe ik het de volgende keer weer net zo.
Dan gebruik/misbruik ik (zoals u dat noemt) dit forum gewoon weer, maar als ik een fout maak geef ik dat ook gewoon toe en dan neem ik mijn verlies.
Belsimpel geeft aan VERLENGEN is mogelijk en u sluit een NIEUW contract af bij een ANDER provider, dan VERLENGT u niet. DUs Belsimpel zat NIET fout, maar waren coulant na u toe. Wees blij immers u maakte de fout, zij niet.

Was geen verlenging maar u heeft een nieuw contract aangegaan bij een andere provider, of te wel u zat en zit nog steeds fout.

Gesloten