LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
SchoutenMP
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2018 17:57

Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Ongelezen bericht door SchoutenMP »

Ik ben sinds vorige week overgestapt naar een mobiel abonnement van KPN. Ik ben gewoon bereikbaar behalve voor de vodafone nummers. Nu hebben mijn dochters nog vodafone en zij kunnen mij dus niet telefonisch bereiken.
Bij KPN is hier alles aan gedaan en uitgezocht maar licht dus bij Vodafone. Zij hebben hierover ook een bericht aangemaakt naar de technosche dienst van Vodafone maar krijgen hier nooit reacties op. Vodafone is niet telefonisch bereikbaar omdat ik geen abonnement meer bij ze heb.
Ben naar de winkel geweest maar daar weten zij het ook niet en kunnen dit ook niet doorgeven aan de helpdesk/technische dienst omdat mijn telefoonnummer niet meer van Vodafone is.
Ik kreeg het advies om met mijn dochters naar de winkel te komen zodat ze konden kijken of het aan hun instelling ligt (beetje raar want ze kunnen wel hun vader bellen die al jaren een KPNnummer heeft!

Ik weet niet meer hoe ik nu voor elkaar moet krijgen dat mijn dochters (en misschien nog wel meer van mijn contacten) mij weer kuinnen bellen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Ongelezen bericht door Lowieze »

SchoutenMP schreef:Ik ben sinds vorige week overgestapt naar een mobiel abonnement van KPN. Ik ben gewoon bereikbaar behalve voor de vodafone nummers. Nu hebben mijn dochters nog vodafone en zij kunnen mij dus niet telefonisch bereiken.
Bij KPN is hier alles aan gedaan en uitgezocht maar licht dus bij Vodafone. Zij hebben hierover ook een bericht aangemaakt naar de technosche dienst van Vodafone maar krijgen hier nooit reacties op. Vodafone is niet telefonisch bereikbaar omdat ik geen abonnement meer bij ze heb.
Ben naar de winkel geweest maar daar weten zij het ook niet en kunnen dit ook niet doorgeven aan de helpdesk/technische dienst omdat mijn telefoonnummer niet meer van Vodafone is.
Ik kreeg het advies om met mijn dochters naar de winkel te komen zodat ze konden kijken of het aan hun instelling ligt (beetje raar want ze kunnen wel hun vader bellen die al jaren een KPNnummer heeft!

Ik weet niet meer hoe ik nu voor elkaar moet krijgen dat mijn dochters (en misschien nog wel meer van mijn contacten) mij weer kuinnen bellen.
Misschien kunnen je dochters het eens proberen met een nieuwe simkaart met nummerbehoud in hun telefoon. Dat schijnt nog weleens te helpen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Ongelezen bericht door renewouters »

Hadden jullie een family account of iets dergelijks?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kunnen anderen met een Vodafone nummer u wel bellen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Ongelezen bericht door sylvesterb »

SchoutenMP schreef:Ik ben sinds vorige week overgestapt naar een mobiel abonnement van KPN. Ik ben gewoon bereikbaar behalve voor de vodafone nummers. Nu hebben mijn dochters nog vodafone en zij kunnen mij dus niet telefonisch bereiken.
Bij KPN is hier alles aan gedaan en uitgezocht maar licht dus bij Vodafone. Zij hebben hierover ook een bericht aangemaakt naar de technosche dienst van Vodafone maar krijgen hier nooit reacties op. Vodafone is niet telefonisch bereikbaar omdat ik geen abonnement meer bij ze heb.
Ben naar de winkel geweest maar daar weten zij het ook niet en kunnen dit ook niet doorgeven aan de helpdesk/technische dienst omdat mijn telefoonnummer niet meer van Vodafone is.
Ik kreeg het advies om met mijn dochters naar de winkel te komen zodat ze konden kijken of het aan hun instelling ligt (beetje raar want ze kunnen wel hun vader bellen die al jaren een KPNnummer heeft!

Ik weet niet meer hoe ik nu voor elkaar moet krijgen dat mijn dochters (en misschien nog wel meer van mijn contacten) mij weer kuinnen bellen.
Het probleem ligt bij Vodafone, je vorige provider. Deze heeft de opzegging niet goed/compleet verwerkt aan hun zijde, hierdoor porteren zijn telefoongesprekken niet naar KPN maar blijven deze binnen hun eigen netwerk.

Het is eigenlijk heel simpel, als jij een KPN klant belt blijf je binnen het netwerk van KPN. Als je vanaf een ander netwerk belt gaat er eerst een controle uit bij wie het nummer actief is en dan wordt je doorverbonden met de provider die het gesprek opzet. Voor elke controle moet de provider betalen dus als je weet dat een nummer van jouw is hoef je het natuurlijk niet te gaan vragen en hiermee bespaar je kosten.

Er zijn twee oplossingen:

1. Geduld hebben, meestal herstelt dit zichzelf na een aantal dagen/weken
2. Vodafone bellen (0800-0094 vanaf een vast toestel)

Wel is het zo dat het niet jouw probleem is maar die van KPN, deze kunnen het prima met Vodafone oplossen. Veelal hebben de afdelingen elkaar nummers zodat ze het snel kunnen laten fixen als het fout gaat. Helaas kan de helpdesk niet altijd direct die afdeling bereiken. Veel bellen (en vriendelijk blijven) naar KPN helpt.

Gelukkig gaat dit niet zo vaak fout.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vodafone-nummers kunnen mij niet bellen, na overstap KPN

Ongelezen bericht door renewouters »

sylvesterb schreef:
SchoutenMP schreef:Ik ben sinds vorige week overgestapt naar een mobiel abonnement van KPN. Ik ben gewoon bereikbaar behalve voor de vodafone nummers. Nu hebben mijn dochters nog vodafone en zij kunnen mij dus niet telefonisch bereiken.
Bij KPN is hier alles aan gedaan en uitgezocht maar licht dus bij Vodafone. Zij hebben hierover ook een bericht aangemaakt naar de technosche dienst van Vodafone maar krijgen hier nooit reacties op. Vodafone is niet telefonisch bereikbaar omdat ik geen abonnement meer bij ze heb.
Ben naar de winkel geweest maar daar weten zij het ook niet en kunnen dit ook niet doorgeven aan de helpdesk/technische dienst omdat mijn telefoonnummer niet meer van Vodafone is.
Ik kreeg het advies om met mijn dochters naar de winkel te komen zodat ze konden kijken of het aan hun instelling ligt (beetje raar want ze kunnen wel hun vader bellen die al jaren een KPNnummer heeft!

Ik weet niet meer hoe ik nu voor elkaar moet krijgen dat mijn dochters (en misschien nog wel meer van mijn contacten) mij weer kuinnen bellen.
Het probleem ligt bij Vodafone, je vorige provider. Deze heeft de opzegging niet goed/compleet verwerkt aan hun zijde, hierdoor porteren zijn telefoongesprekken niet naar KPN maar blijven deze binnen hun eigen netwerk.

Het is eigenlijk heel simpel, als jij een KPN klant belt blijf je binnen het netwerk van KPN. Als je vanaf een ander netwerk belt gaat er eerst een controle uit bij wie het nummer actief is en dan wordt je doorverbonden met de provider die het gesprek opzet. Voor elke controle moet de provider betalen dus als je weet dat een nummer van jouw is hoef je het natuurlijk niet te gaan vragen en hiermee bespaar je kosten.

Er zijn twee oplossingen:

1. Geduld hebben, meestal herstelt dit zichzelf na een aantal dagen/weken
2. Vodafone bellen (0800-0094 vanaf een vast toestel)

Wel is het zo dat het niet jouw probleem is maar die van KPN, deze kunnen het prima met Vodafone oplossen. Veelal hebben de afdelingen elkaar nummers zodat ze het snel kunnen laten fixen als het fout gaat. Helaas kan de helpdesk niet altijd direct die afdeling bereiken. Veel bellen (en vriendelijk blijven) naar KPN helpt.

Gelukkig gaat dit niet zo vaak fout.
Waar ik aan zit te denken is dat TS een family account had (vraag gesteld, maar TS komt niet terug met een antwoord). Als dat zo is, dan maken alle nummers deel uit van een "minibedrijfsnetwerk". Op het moment dat 1 van de dochter papa belt, kom je in een aparte applicatie binnen het Vodafone netwerk terecht. Daar staat wellicht nog het nummer van papa als onderdeel van het family account. Echter in de HLR is het nummer weggeporteerd, dus het gesprek kan niet worden opgezet. Als iemand anders belt kom je niet in die applicatie uit en wordt het gesprek direct naar KPN gerouteerd. Maar goed, of dit zo is hangt af van het antwoord van TS....

Gesloten