LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
willemenmonique
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2018 15:23

Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door willemenmonique »

Op 31 juli 2018 zijn wij overgestapt van Vodafone naar youfone, omdat youfone een leuke actie had wat betreft het internet op je telefoon. Wij kregen het bericht van youfone dat we per 7 augustus over zouden gaan. Op 7 augustus konden we met onze Vodafone abonnement niet meer bellen en hebben we de simkaarten van youfone in onze telefoon gedaan. Youfone heeft alles geregeld met Vodafone, dus wij gingen ervan uit dat het goed was. Op 28 augustus 2018 kregen we een afrekening van Vodafone. Dit betrof 3 x €3,39 voor die 7 dagen. Op 25 en 26 september 2018 is er 3 x 14,83 afgeschreven door Vodafone.
Ik dacht zelf dit is een foutje was en ik heb toen gebeld naar Vodafone. Die vertelde mij dat wij een maand opzegtermijn hadden en gewoon moesten betalen. Ik melde dat het mij niet gemeld was en dat youfone het zou regelen en ik dacht dat het zo goed was. Vodafone gaf mij aan niet tegemoet willen komen.
Vervolgens heb ik youfone gebeld en de mevrouw aan de telefoon zei dat zij het verzuimt hadden om het te melden aan ons. Als ik dit geweten had, dan had ik de maand bij Vodafone afgemaakt en pas in september 2018 mijn nieuwe abonnementen bij youfone in laten gaan. Youfone zei aan de telefoon dat ze er meerdere klachten over hebben gehad.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u weet toch wel dat u een opzegtermijn hebt voor een telefoonabonnement? Waarom zou een nieuwe provider u daarop moeten wijzen?

sake1987

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door sake1987 »

willemenmonique schreef:
26 sep 2018 15:41
Op 31 juli 2018 zijn wij overgestapt van Vodafone naar youfone, omdat youfone een leuke actie had wat betreft het internet op je telefoon. Wij kregen het bericht van youfone dat we per 7 augustus over zouden gaan. Op 7 augustus konden we met onze Vodafone abonnement niet meer bellen en hebben we de simkaarten van youfone in onze telefoon gedaan. Youfone heeft alles geregeld met Vodafone, dus wij gingen ervan uit dat het goed was. Op 28 augustus 2018 kregen we een afrekening van Vodafone. Dit betrof 3 x €3,39 voor die 7 dagen. Op 25 en 26 september 2018 is er 3 x 14,83 afgeschreven door Vodafone.
Ik dacht zelf dit is een foutje was en ik heb toen gebeld naar Vodafone. Die vertelde mij dat wij een maand opzegtermijn hadden en gewoon moesten betalen. Ik melde dat het mij niet gemeld was en dat youfone het zou regelen en ik dacht dat het zo goed was. Vodafone gaf mij aan niet tegemoet willen komen.
Vervolgens heb ik youfone gebeld en de mevrouw aan de telefoon zei dat zij het verzuimt hadden om het te melden aan ons. Als ik dit geweten had, dan had ik de maand bij Vodafone afgemaakt en pas in september 2018 mijn nieuwe abonnementen bij youfone in laten gaan. Youfone zei aan de telefoon dat ze er meerdere klachten over hebben gehad.
En wat heeft Youfone u aangeboden om hun fout te compenseren ?

alfatrion
Berichten: 21901
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

willemenmonique schreef:
26 sep 2018 15:41
Op 31 juli 2018 zijn wij overgestapt van Vodafone naar youfone, omdat youfone een leuke actie had wat betreft het internet op je telefoon.
Hoe is deze overeenkomst met Vodafone tot stand gekomen (telefoon, winkel, internet, ect)?
Hebben zij u toen op de algemene voorwaarden gewezen?
Dat is bepalend voor het antwoord.

sake1987

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door sake1987 »

alfatrion schreef:
26 sep 2018 20:25
willemenmonique schreef:
26 sep 2018 15:41
Op 31 juli 2018 zijn wij overgestapt van Vodafone naar youfone, omdat youfone een leuke actie had wat betreft het internet op je telefoon.
Hoe is deze overeenkomst met Vodafone tot stand gekomen (telefoon, winkel, internet, ect)?
Hebben zij u toen op de algemene voorwaarden gewezen?
Dat is bepalend voor het antwoord.
Als ik de opening lees is er alleen contact met youfoon geweest, zij hebben het met Vodafoon geregeld.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als ik het goed begrijp heeft u een nieuwe overeenkomst met 'nummerbehoud' bij Youfone gesloten. Youfone heeft gezorgd voor het transport van uw vertrouwde telefoonnummer naar het nieuwe abonnement per datum X.

De overeenkomst bij Vodafone zou door Youfone worden opgezegd, en dat is als ik het goed begrijp ook gedaan. Maar u had bij Vodafone een opzegtermijn, waardoor het abonnement pas op datum Y beëindigd is.

Youfone heeft u niet bericht dat uw abonnement bij Vodafone pas later zou eindigen dan de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement bij Youfone.

Dat kan. En in hoeverre dat verwijtbaar is, hangt af van de afspraken die u met Youfone gemaakt heeft. Wanneer u heeft aangegeven zo snel mogelijk het Youfone abonnement te willen gebruiken, valt Youfone niets te verwijten. Heeft u echter aangegeven dat u de ingangsdatum gelijk wilde laten vallen met uw oude abonnement, dan heeft Youfone wel verwijtbaar gehandeld. De schade die u in dat geval heeft geleden is niet het bedrag wat Vodafone in rekening heeft gebracht, maar juist de abonnementskosten die Youfone heeft gerekend.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de Ts wist niet dat ze een opzegtermijn had bij Vodafone.

alfatrion
Berichten: 21901
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

sake1987 schreef:
26 sep 2018 21:45
Als ik de opening lees is er alleen contact met youfoon geweest, zij hebben het met Vodafoon geregeld.
Ik vraag naar hoe de overeenkomst met Vodafone tot stand is gekomen. Youfoon gaat niet voor een consument een overeenkomst met Vodafoon afsluiten.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
27 sep 2018 23:40
sake1987 schreef:
26 sep 2018 21:45
Als ik de opening lees is er alleen contact met youfoon geweest, zij hebben het met Vodafoon geregeld.
Ik vraag naar hoe de overeenkomst met Vodafone tot stand is gekomen. Youfoon gaat niet voor een consument een overeenkomst met Vodafoon afsluiten.
Wat doet dat er toe? De Ts gaat een overeenkomst aan met Youfone zonder rekening te houden met de overeenkomst die er is met Vodafone.

sake1987

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door sake1987 »

alfatrion schreef:
27 sep 2018 23:40
sake1987 schreef:
26 sep 2018 21:45
Als ik de opening lees is er alleen contact met youfoon geweest, zij hebben het met Vodafoon geregeld.
Ik vraag naar hoe de overeenkomst met Vodafone tot stand is gekomen. Youfoon gaat niet voor een consument een overeenkomst met Vodafoon afsluiten.
Zoals ik het lees, TS schrijft, wij zijn overgegaan van Vodafoon naar Youfoon omdat Youfoon een mooie aanbieding had. Youfoon zou de overstap regelen. Dus volgens mij heeft TS zelf pas contact opgenomen met Vodafoon (de oude provider) nadat alles niet liep zoals het moet lopen.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door geengast »

In enkele jaren tijd zijn we van vijf-jarige contracten waar je onmogelijk vanaf kon komen, naar maandelijks opzegbare contracten gegaan. Een genot.

Maar de reacties van onredelijkheid zijn nog precies hetzelfde!

Volgens mijn zijn 'we' pas tevreden als we geld uitgekeerd krijgen voor elke dag dat we een product gebruikeen.

alfatrion
Berichten: 21901
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
28 sep 2018 00:14
alfatrion schreef:
27 sep 2018 23:40
sake1987 schreef:
26 sep 2018 21:45
Als ik de opening lees is er alleen contact met youfoon geweest, zij hebben het met Vodafoon geregeld.
Ik vraag naar hoe de overeenkomst met Vodafone tot stand is gekomen. Youfoon gaat niet voor een consument een overeenkomst met Vodafoon afsluiten.
Wat doet dat er toe? De Ts gaat een overeenkomst aan met Youfone zonder rekening te houden met de overeenkomst die er is met Vodafone.
Misschien heeft Vodafone geen redelijke mogelijkheid geboden om van de algemene voorwaarden te nemen of hanteerde ze een onredelijk beding.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
28 sep 2018 08:39
Lady1234 schreef:
28 sep 2018 00:14
alfatrion schreef:
27 sep 2018 23:40

Ik vraag naar hoe de overeenkomst met Vodafone tot stand is gekomen. Youfoon gaat niet voor een consument een overeenkomst met Vodafoon afsluiten.
Wat doet dat er toe? De Ts gaat een overeenkomst aan met Youfone zonder rekening te houden met de overeenkomst die er is met Vodafone.
Misschien heeft Vodafone geen redelijke mogelijkheid geboden om van de algemene voorwaarden te nemen of hanteerde ze een onredelijk beding.
Ja natuurlijk, “een onredelijk beding” en die hanteerde Vodafone speciaal voor deze Ts en deze Ts heeft ook nooit mogen weten onder welke voorwaarden er een abonnement was afgesloten met Vodafone.

alfatrion
Berichten: 21901
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mijn insteek is om TS te helpen om te onderzoeken of hier juridisch gezien onderuit te komen is.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door Holy53 »

alfatrion schreef:
28 sep 2018 11:24
Mijn insteek is om TS te helpen om te onderzoeken of hier juridisch gezien onderuit te komen is.
De TS laat toch niets meer van zich horen?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Holy53 schreef:
28 sep 2018 11:34
alfatrion schreef:
28 sep 2018 11:24
Mijn insteek is om TS te helpen om te onderzoeken of hier juridisch gezien onderuit te komen is.
De TS laat toch niets meer van zich horen?
Wat een onzin. TS heeft net anderhalve dag geleden zijn OP geplaatst... :roll:

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
28 sep 2018 11:24
Mijn insteek is om TS te helpen om te onderzoeken of hier juridisch gezien onderuit te komen is.
Dat lijkt me haast onmogelijk. Op een contract wordt altijd standaard vermeld dat er na de looptijd altijd opgezegd kan worden met een maand uitloop.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:
28 sep 2018 11:24
Mijn insteek is om TS te helpen om te onderzoeken of hier juridisch gezien onderuit te komen is.
Geef dat dan maar gelijk op. Ook ik ben bij Vodafone weggegaan middels een overstapservice. Alles werd bevestigd via SMS-en en mailverkeer. Waar ook in wordt uitgelegd hoe je in MyVodafone kunt controleren wat er evt fout gaat.
TS treft blaam, niemand anders.
De zin " ik ben er vanuit gegaan dat..." is geen reden om niet verantwoordelijk gehouden te kunnen worden voor eigen acties. Voordat je overstapt wordt ook bij de nieuwe provider gevraagd te controleren tot wanneer het contract bij de latende provider loopt.

alfatrion
Berichten: 21901
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Youfone en Vodafone melden maand opzegtermijn niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
28 sep 2018 22:01
alfatrion schreef:
28 sep 2018 11:24
Mijn insteek is om TS te helpen om te onderzoeken of hier juridisch gezien onderuit te komen is.
Dat lijkt me haast onmogelijk. Op een contract wordt altijd standaard vermeld dat er na de looptijd altijd opgezegd kan worden met een maand uitloop.
De kans op succes is ook klein, maar waar mensen gewerkt worden fouten gemaakt. Ik heb ooit een bestelling geplaatst en in de winkel gaf men mij toen geen algemene voorwaarden. Zoiets heeft een uitwerking op een geschil dat jaren later kan ontstaan.

Gesloten