Pagina 1 van 1

Hoge raad

Geplaatst: 19 feb 2019 16:39
door Regina86
Ik heb in 2010 ( ja dat is even geleden) een t-mobile all in abbonement afgesloten.
echter heb ik dit niet kunnen betalen op een gegeven moment en ben toen afgeloten.
( dit was een all in abonement waar ik het toestel gratis van kreeg) echter toen kreeg ik afsluitkosten voor mijn kiezen van om en nabij 850 euro boven op de kosten van de maanden die ik achterliep. dit is dus bij een deurwaarder terecht gekomen Intrum.
daar heb ik in de periode van 2010 tot begin 2012 250 betaald.
toen zijn ze me een tijd kwijt geweest en kreeg ik pas weer brieven in 2017.
dit ben ik toen gaan betalen de schuld was inmiddels 2500 euro totaal waarvan ik inmiddels dus 1250 heb afgelost.
echter kwam ik er vorig jaar achter dat de hoge raad in opspraak was geweest en wou ik me daar ook op beroepen.
nu heb ik consumenten claim al een claim neergelegd en ook Intrum is daar al bijna een jaar van op de hoogte.
nu kom ik dus niet verder dat ze me 750 willen terug betalen.
dit vind ik dus niet acceptabel want ik heb me beroepen op de hoge raad.
en we zijn inmiddels al 9 maanden verder maar kom niks verder met hun.
ik zou graag van hun gewoon me geld willen terug ontvangen en de rest van de overige claim bij t-mobile neerleggen.
want hun leven de conclusie van de hoge raad niet na.
ook al heb ik alles van consumenten claim (jip en janneke versie voor ze meegestuurd.)
graag zie ik dus ook een oplossing

Re: Hoge raad

Geplaatst: 19 feb 2019 17:17
door criticus2
basis zit er dus nog steeds in dat je destijds in gebreke bent geweest. en zelfs een tijd van de radar voor je schuldeiser(s). de teller loopt al die tijd wel door..
Waar die 250 in zit weet ik niet, is ook totaal onduidelijk uit je verhaal, maar mijn gevoel zegt mij dat het wel eens heel verstandig kan zijn die aan te pakken, en de rest gewoon af te wikkelen zoals elk schuldenaar behoort te doen..

Re: Hoge raad

Geplaatst: 19 feb 2019 20:06
door Moneyman
Regina86 schreef:
19 feb 2019 16:39
Ik heb in 2010 ( ja dat is even geleden) een t-mobile all in abbonement afgesloten.
echter heb ik dit niet kunnen betalen op een gegeven moment en ben toen afgeloten.
( dit was een all in abonement waar ik het toestel gratis van kreeg) echter toen kreeg ik afsluitkosten voor mijn kiezen van om en nabij 850 euro boven op de kosten van de maanden die ik achterliep. dit is dus bij een deurwaarder terecht gekomen Intrum.
daar heb ik in de periode van 2010 tot begin 2012 250 betaald.
toen zijn ze me een tijd kwijt geweest en kreeg ik pas weer brieven in 2017.
dit ben ik toen gaan betalen de schuld was inmiddels 2500 euro totaal waarvan ik inmiddels dus 1250 heb afgelost.
echter kwam ik er vorig jaar achter dat de hoge raad in opspraak was geweest en wou ik me daar ook op beroepen.
nu heb ik consumenten claim al een claim neergelegd en ook Intrum is daar al bijna een jaar van op de hoogte.
nu kom ik dus niet verder dat ze me 750 willen terug betalen.
dit vind ik dus niet acceptabel want ik heb me beroepen op de hoge raad.
en we zijn inmiddels al 9 maanden verder maar kom niks verder met hun.
ik zou graag van hun gewoon me geld willen terug ontvangen en de rest van de overige claim bij t-mobile neerleggen.
want hun leven de conclusie van de hoge raad niet na.
ook al heb ik alles van consumenten claim (jip en janneke versie voor ze meegestuurd.)
graag zie ik dus ook een oplossing
Als je naar hen toe net zo warrig communiceert als hier, snap ik wel dat je niet verder komt. Zo te lezen ben je zelf veroordeeld tot betaling. Waarom denk je nu niets te hoeven betalen?

Re: Hoge raad

Geplaatst: 19 feb 2019 20:10
door alfatrion
Ik denk dat hij geld terug wil voor zijn telefoon in verband met de uitspraak van de hoge raad.

Re: Hoge raad

Geplaatst: 19 feb 2019 20:25
door Moneyman
Ja, dat zou logisch zijn, maar de "eis" is veel verstrekkender.
Regina86 schreef:
19 feb 2019 16:39
ik zou graag van hun gewoon me geld willen terug ontvangen en de rest van de overige claim bij t-mobile neerleggen.

Re: Hoge raad

Geplaatst: 19 feb 2019 20:29
door NeoDutchio
Wat was de waarde van de telefoon in de tijd dat u het abonnement afsloot? 750 euro klinkt mij als een erg dure telefoon. Is dat bedrag niet de waarde van de telefoon met een hoop kosten die gecompenseerd wordt? Oftewel, de incassokosten. Stel dat uw telefoon destijds 500 euro kostte, dan krijgt u dus 250 euro extra vanwege de onterechte incassokosten en rente.

Verder moet u gewoon de restschuld betalen. Dat het incassobureau u 'kwijt' was wil niet zeggen dat u niet aan de betalingsverplichting hoefde te houden.

Re: Hoge raad

Geplaatst: 19 feb 2019 20:57
door alfatrion
Het gaat om een "gratis" telefoon, dus de kosten zijn niet te scheiden. De vraag is of hier nog wel wat mee gedaan kan worden. Als hoger beroep mogelijk is, dan moet dat binnen drie maanden worden ingediend. Hier is een advocaat voor vereist. Heel misschien is een losse dagvaarding mogelijk. Op basis van de informatie in het OP kan hierover verder geen zinnig woord worden gezegd.