LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Patricia5
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:33

GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Patricia5 »

Het scherm van mijn telefoon was stuk. Ik nam contact op met Vodafone, voor dit model konden ze alleen geen reparatie doen. De man raadde me aan naar GSMWay te gaan. "Daar doen we heel veel zaken mee." zei hij. Ik ging terug naar huis en ik zocht de winkel op en belde of het scherm daar leverbaar was en of ze mijn telefoon konden repareren. Hij zocht het op en zei dat ze de schermen hadden liggen. Samen daarheen gegaan en de telefoon daar afgegeven.
De man zei dat ik achteraf moest betalen, wat ik netjes vond.
Minder netjes was dat dit thuis bij mij werd afgeleverd en ik contant moest betalen. Dat geld had ik niet zomaar liggen, ik wilde het dus overmaken en vroeg om een factuur. Die kreeg ik niet. Ik moest het overmaken op een priverekening van degene die mijn telefoon bracht. Dat heb ik gedaan, maar ik kreeg nog steeds geen factuur.
De dag erna zat er een kras in het scherm. Het bleek gewoon een nepscherm te zijn. De krassen werden veelvuldiger en ik was er echt flink ziek van, vooral omdat ik een flink bedrag had betaald voor de reparatie en daarom had aangenomen dat dit allemaal in orde zou zijn.
Ik zit nu met een telefoon vol krassen op het beeldscherm. Het scherm is ook nauwelijks schoon te krijgen.
Ik voel me behoorlijk opgelicht door zowel Vodafone, met de tip om daarheen te gaan, en door GSMWay,, waar ze gewoon een nepscherm hebben geplaatst en ik niet eens een factuur heb gekregen, nadat ik het geld moest storten op een priverekening. Ik kon geen kant op omdat ik natuurlijk wel mijn telefoon terug wilde.
Op internet vond ik nog een reactie op GSMWay, iemand die zijn iPhone daar had laten repareren en die ook met enorme krassen kwam te zitten door een nepscherm. Vandaar dat ik nu maar de stoute schoenen aantrek en ook van me laat horen.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 apr 2019 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Icasheb »

Heeft u al contact met ze opgenomen en/of een klacht ingediend bij hun? Wat was hun reactie daar op?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Costnix »


Patricia5
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:33

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Patricia5 »

Bedankt Costnix.
Het voelde gewoon als niet pluis, ik wilde me geen ellende op de hals halen. Maar dus mooi wel een nepscherm voor heel veel geld gekocht. Misschien toch nog een keer contact met ze opnemen, hoewel ze niet op de eerste email hebben gereageerd. Bedankt voor die link, misschien is dat ook wel een goede.

Patricia5
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:33

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Patricia5 »

Het zal per Vodafone filiaal wisselen maar de man zei dat hij veel zaken deed met GSMWay.
Ik ontdekte net ook dat ik in de winkel wel al het grootste deel had betaald en pas thuis de rest (heel stom van me, er speelde toen erg veel en ik was dit vergeten, dat is een misser van mijn kant...).
Ik had ze gemaild maar geen reactie. Ook niet nadat ik voorzichtigheidshalve gemaild had dat ik de rest had overgemaakt op die priverekening. Blijft nu nog dat het gewoon een nepscherm is. Ik moet zeggen: ik ben heel laat met reageren, ik heb een idioot zware tijd achter de rug (hopelijk). Maar toen ik las dat iemand anders ook een nepscherm in zijn maag gesplitst heeft gekregen dacht ik 'het is toch niet waar'... Wie weet hoeveel anderen ze hebben opgelicht. Die andere kreeg ook nul op het rekest toen hij klaagde. Ik wil hier niet gaan speculeren, maar het is wel heel jammer dat twee mensen nu een nepscherm hebben geleverd gekregen terwijl ze voor een echt scherm dachten te betalen. Heel triest.
Maar goed: het is al een poos geleden, ik dacht 'niet geschoten is altijd mis'. Blijft het foute van de nepschermen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door k2p »

Welke telefoon merk en type heb je? En welk bedrag heb je voor het herstel betaald?

Patricia5
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:33

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Patricia5 »

Omdat GSMWay inmiddels niet zo heel vriendelijk heeft gereageerd wil ik liever geen verdere details hier kwijt, ik voel me geintimideerd jammer genoeg. Ze willen niet meer reageren en hebben dit afgekapt. Dan is dit voor hen afgerond en moet ik me daarbij neerleggen.
Ik heb voor het totale herstel rond de 160 euro betaald.
Kijk, ik meldde dit redelijk snel. Geen reactie gekregen. Ik ga er nu vanuit dat dit gewoon niet meer goed komt. Maar ik vind het wel triest dat ik niet de enige ben die met een nepscherm word opgezadeld. Dat vind ik het ergste. Als ze meteen hadden gezegd 'we hebben die schermen niet, maar we kunnen er wel een scherm inzetten dat past en werkt' dan had ik dat waarschijnlijk goed gevonden. Maar dit scherm, waar zelfs het merk op staat, is dus nep. En dat vind ik erg. Want dan wordt het verkocht met het doel om als echt over te komen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Revoked »

En hoe weet je zo zeker dat het scherm "nep" is? Wat maakt een, functionerend, scherm nep? Het staat er blijkbaar niet op.
Verder heb je voor 160 euri zelfs een nagelnieuwe telefoon, dus om wat voor speciaal ding gaat het eigenlijk?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door k2p »

Als je het merk en type niet noemt, kan ik niet nagaan of 160 een redelijk bedrag is voor een reparatie. Voor de nieuwste vlaggeschiptelefoon van Samsung is 160 euro goedkoop, en hoef je niet versteld te staan als je voor dat bedrag een imitatiescherm aangesmeerd krijgt. Maar een goedkopere telefoon mag je voor 160 euro zeker wel verwachten dat je een origineel krijgt.

Maar wat je ook had moeten doen: vooraf vragen wat je gaat krijgen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Revoked »

Nou ja, het is zeker geen vrij nieuwe high-end foon: bij vervanging van het scherm moet ook de achterzijde vervangen worden. En daar heeft TS het niet over.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door berndv »

Het zou oplichting zijn als zij met u overeengekomen zijn dat het scherm vervangen wordt door een origineel exemplaar van Samsung. Ik lees nergens op hun site dat zij officiële en originele Samsung onderdelen gebruiken.

Patricia5
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:33

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Patricia5 »

Bedankt voor de reacties. Het ging om een goede telefoon hoor, ik had hem nog maar een paar maanden. Ik heb ook de leverancier gebeld hierover, het is een nepscherm. Selfies zijn nauwelijks mogelijk omdat het scherm zo slecht is, dat viel me op maar Ik legde daar geen verband mee. Hoe dan ook was de reactie niet leuk. Daar heb ik me nu bij neergelegd al zouden ze wat vriendelijker kunnen zijn geweest. Maar het steekt dat er nepschermen worden verkocht onder het mom van echte schermen, dat vind ik nog het ergste. Als ze hadden gezegd dat ze dat scherm niet hadden maar wel een scherm dat erop kon, van mindere kwaliteit, dan had ik dat misschien overwogen. Maar liever was ik dan naar de fabrikant gegaan om te vragen of er een andere oplossing was. Of had ik dat geld in een nieuwe telefoon gestoken. Al met al een ervaring waarvan ik hoop dat niemand anders die meemaakt. Altijd vragen of het een echt scherm is, en dat zwart op wit krijgen van GSMway. Helaas blijk ik dus niet de enige te zijn met deze ervaring.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door BreejKC »

En nog steeds weten we het merk en type niet van uw GSM waarvan het scherm vervangen is. Dat is al twee keer gevraagd hier. Zonder die essentiële gegevens kunnen min of meer deskundigen hier, ja die lezen hier ook mee, u niet aangeven of voor die € 160,00 een origineel merkscherm of een imitatiescherm had moeten worden geleverd.

Gsmway
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2019 00:33

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Gsmway »

Beste Radar,

Dit is Gsmway.

Wij weten niet wat deze meneer wilt maar, op 27-09-2017 heeft hij een display laten maken bij ons ,Als ik het goed heb denk ik dat het een Nokia 9xx series was maar hij heeft het bedrag netjes in de winkel betaalt, GEPIND.
Hij heeft ook een Nokia 950 bij ons achtergelaten voor microfoon reparatie.
deze telefoon heeft mijn collega naar zijn huis gebracht als service, Het geld wat hij moest betalen hebben wij ook niet aan hem cash gevraagd. Het bedrag was 30 euro
Hij heeft dat middels een bankoverschrijving naar ons betaalt op 27-09-2017.

en zoals u ziet steeds wil hij niet zeggen wat voor display het is,
en hij begint bijna na 2 jaar overal melding maken dat hij belazerd is.

Hij heeft ons een keer een mail geschreven en dat is alles,

Hier en link wat hij bij klachten kompas heeft geschreven.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/g ... eb2a50a318

En hierbij de mail wat hij geschreven heeft,:

De betaling voor de reparatie van de microfoon van mijn Nokia 950 van gisteren is voldaan.
Ik heb per ongeluk een 'v' te veel getypt, er staat nu 'reparatiVe' maar ik denk dat het duidelijk is:
het gaat om de kosten voor de microfoon.
Nog een vraagje: hij loopt heel snel leeg en de batterij wordt heel warm. Dat heeft hij al vanaf het begin.
Denken jullie dat er iets met de batterij kan zijn? Ik dacht er gisteren niet aan.
Ik zag dat de 'Startup' meer dan 50% in beslag neemt en op de Lumia 930 is dat zelden meer dan 10%.

Nogmaals hartelijk bedankt voor de lieve service gisteren, ik heb het met grote letters op mijn persoonlijke Facebook gezet :)

Vriendelijke groet, kind regards
LearningTrain

Gsmway
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2019 00:33

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Gsmway »

En hierbij de datum's en bedragen van meneer wat hij heeft betaalt voor zijn scherm en microfoon.
365 GT Af 30,00 Online Bankieren Naam A.D Omschrijving: bijbetaling reparative mobiel
BA Af. 139,00 Betaalautomaat. Pasvolgnr 012 29-09-2017 13:11 Transactie:05I5A1 Term:LT0GC0

MVG

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ook als je origineel scherm neemt, doe er een glas op, krasvast en maakt niets uit of het echte of nep scherm is.

Gewoon een lastige consument die pas zeer laat gaat klagen.
Maar je moet telefoon in hoesje bewaren en liefst €10,- extra voor deze kras bescherming betalen!

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Icasheb »

Fijn dat GSMway hier reageert, zo word wel het een en ander duidelijker. Er werden ook al vragen ontweken betreft de datum en type nummer.

Edit: Alleen zou ik persoonlijk de bedrijfsnaam van de klant uit het bericht halen. Dit i.v.m. Privacy

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Icasheb »

fonsflons schreef:
08 apr 2019 16:18
Icasheb schreef:
08 apr 2019 14:33
Edit: Alleen zou ik persoonlijk de bedrijfsnaam van de klant uit het bericht halen. Dit i.v.m. Privacy
Waarom eigenlijk? Ts vermeld toch ook de bedrijfsnaam van het bedrijf in de titel? Het betreft kennelijk een overeenkomst tussen 2 bedrijven.
Beste,

Ik dacht meer om dat dit een geanonimiseerd forum is en de klant zelf nooit zijn naam of bedrijf noemt.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Moneyman »

Icasheb schreef:
08 apr 2019 17:00
fonsflons schreef:
08 apr 2019 16:18
Icasheb schreef:
08 apr 2019 14:33
Edit: Alleen zou ik persoonlijk de bedrijfsnaam van de klant uit het bericht halen. Dit i.v.m. Privacy
Waarom eigenlijk? Ts vermeld toch ook de bedrijfsnaam van het bedrijf in de titel? Het betreft kennelijk een overeenkomst tussen 2 bedrijven.
Beste,
Ik dacht meer om dat dit een geanonimiseerd forum is en de klant zelf nooit zijn naam of bedrijf noemt.
Dat zou inhouden dat een anonieme TS wél de naam van GSMWay mag noemen, maar een onder eigen naam opererende GSMway zou niet de naam van TS (ook een bedrijf) mogen noemen? Welke rechtvaardige onderbouwing zou daarvoor kunnen gelden?

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: GSMWay vervangt telefoonscherm met nepscherm

Ongelezen bericht door Icasheb »

Niet per se iets, maakt mij niet uit hoor. Wist alleen niet zeker of het tegen de regels was of niet. :P

Gesloten