Pagina 1 van 1

Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Geplaatst: 06 sep 2019 17:24
door jaapmolenaar
Half maart een nieuw toestel gekregen namelijk een nokia 7.2.
Na een korte tijd werd opladen steeds moeilijker.
Na contact met Tele2, waar ik het abonnement heb en het toestel gekocht heb, dit toestel opgestuurd naar Dr Mobile ter reparatie.
Dit was half juli. Begin augustus is geconstateerd dat het toestel niet te repareren valt omdat de oplaadconnector blijkbaar stuk is en niet te repareren.
Hierover een mail ontvangen van Dr Mobile dat de fabrikant het toestel zou crediteren en contact zou opnemen voor een oplossing.
Inmiddels diverse keren telefonisch contact gehad met Tele2. Zij zeggen niets te kunnen doen als verkopende partij omdat ze de reparatieservice hebben uitbesteed aan Dr Mobile. Vind ik apart omdat Tele2 het toestel verkoopt en dus alle verantwoordelijk wegwuift naar Dr Mobile.
Dr. Mobile reageert niet op mijn emails en is telefonisch niet goed te bereiken.
Inmiddels al vier weken in een impasse zonder dat ik weet of het toestel ooit geretourneerd wordt of dat er een nieuw toestel wordt opgestuurd.
Vandaag Nokia geprobeerd te bereiken maar dat kan alleen middels een chat in het Engels. Echter deze mensen waar je mee chat kunnen ook niets vinden met het IMEI nummer.
Kortom; ik word van het kastje naar de muur gestuurd en mag dus voor een abonnement met toestel-lening de volle mep betalen, zonder dat ik van het toestel kan genieten wat in het abonnement zit.
Toestel zou onder garantie moeten vallen, het is onbeschadigd en laadt dus niet meer op. Toestel is nog geen 6 maanden oud.
Wat kan ik verder doen zodat we wel de juiste behandeling krijgen en een toestel krijgen waarvoor betaald wordt??
Het zou toch zo moeten zijn dat de verkopende partij je aanspreekpunt is (Tele2) en niet de reparateur die door Tele2 wordt gebruikt?
Nu wijst Tele2 dus naar Dr Mobile, Dr Mobile naar Nokia en Nokia kan geen antwoord geven.
Wie heeft de oplossing voor me?

Re: Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Geplaatst: 07 sep 2019 19:44
door NeoDutchio
Dus Nokia gaat crediteren en regelt dit met Tele2. U moet bij die laatste dus aankloppen dat u een nieuwe telefoon wilt of het geld terug.

Re: Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Geplaatst: 08 sep 2019 08:04
door Theotrucker
Al geprobeerd via het tele2 forum?

Re: Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Geplaatst: 08 sep 2019 09:46
door Komkommertijd
Als je een Micro USB stekker er ooit andersom in probeerde te krijgen....
Of tijdens het laden een tik op die stekker gaf.....
De binnenkant telefoon is erg klein en kwetsbaar dus ik vermoed gebruikers foutje en reparatie op jou kosten!

Voor de oortje met stekker hetzelfde, daarom ging Apple en vele andere over van gat loze toestellen en op draadloze over.

Re: Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Geplaatst: 08 sep 2019 10:01
door mr. René Polanus
"Dat is heel simpel. De verkoper is de aanspreekpunt en dient een goed product te leveren. Bij een termijn korter dan 6 maanden ligt de bewijslast ten aanzien van de garantie bij de verkoper. Met alle andere partijen hebt u niets te maken. Dat moet de verkoper maar regelen"

Dit is het enige bijna goede antwoord, maar als de verkoper er maling aan heeft, heb je toch een probleem. Als ze het niet snel regelen, mag je volgens de Wet nog de buitengerechtelijke ontbinding van de overeenkomst inroepen en geld terug eisen, maar de kans dat je in je gezicht uitgelachen wordt, is groot.

De (minimale !!) zes maanden garantie heeft met bewijs te maken. Als de verkoper stelt, dat de koper iets te verwijten valt, moet de verkoper verwijten; hij kan niet maar wat roepen en het tegenbewijs aan de koper laten. Na zes maanden verandert er niets in de garantie (!!!), maar de bewijslast draait om: dan moet de koper wél bewijzen, dat hem geen enkel verwijt treft voor het defect. Een koper moet krijgen, wat hij "op grond van de overeenkomst heeft mogen verwachten" en dat is zeker een telefoon die langer meegaat dan slechts zes maanden. De garantietermijn is dus niet voorbij na zes maanden en lang niet altijd na 12 maanden, als dat bij aankoop wordt meegegeven. Het kan wel gevolgen hebben voor de kostenverdeling van reparatie of vervanging

mr. René Polanus, "advocaat in ruste"

Re: Problemen met nieuwe telefoon, wie moet het toestel repareren?

Geplaatst: 08 sep 2019 11:25
door Brainless
Komkommertijd schreef:
08 sep 2019 09:46
Als je een Micro USB stekker er ooit andersom in probeerde te krijgen....
De nokia 7.2 heeft een usb-c oplader... die kun je dus gerust er andersom insteken.