Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
knidoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2019 11:28

Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door knidoor » 16 okt 2019 11:35

In alle advertenties zegt Vodafone, dat je een abonnement kunt afsluiten voor een vast bedrag per maand. De omschrijving is dan “Nu de gehele contractduur bv € 20,-- per maand.” De zelfde omschrijving staat in het contract.
Ik heb in mei en juni een abonnement afgesloten. De eerste maanden heb ik inderdaad het vaste afgesproken bedrag betaald In Oktober worden er 2 hogere bedragen afgeschreven zonder dat ik hierover ben geïnformeerd.
Navraag bij Vodafone leert dat Vodafone de “vaste”tarieven” met 1,7% inflatie correctie heeft verhoogd. Dit overeenkomstig de Algemene Voorwaarden.
Vaste tarieven bij Vodafone zijn dus niet vast. Ik vind dit pure misleiding.

NeoDutchio
Berichten: 6052
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 16 okt 2019 11:55

knidoor schreef:
16 okt 2019 11:35
In alle advertenties zegt Vodafone, dat je een abonnement kunt afsluiten voor een vast bedrag per maand. De omschrijving is dan “Nu de gehele contractduur bv € 20,-- per maand.” De zelfde omschrijving staat in het contract.
Ik heb in mei en juni een abonnement afgesloten. De eerste maanden heb ik inderdaad het vaste afgesproken bedrag betaald In Oktober worden er 2 hogere bedragen afgeschreven zonder dat ik hierover ben geïnformeerd.
Navraag bij Vodafone leert dat Vodafone de “vaste”tarieven” met 1,7% inflatie correctie heeft verhoogd. Dit overeenkomstig de Algemene Voorwaarden.
Vaste tarieven bij Vodafone zijn dus niet vast. Ik vind dit pure misleiding.
Elke provider past een keer per jaar zijn prijzen aan. Allemaal geheel volgens de door u ontvangen voorwaarde. U wordt daar ook zeker over geïnformeerd, namelijk via nieuwsbrieven en in de persoonlijke omgeving van Vodafone. Het bevreemd mij elke keer weer dat een gedeelte van de klanten zegt van niets te weten terwijl de rest het wel weet.

Een vraag aan u, verdiend u nog steeds hetzelfde salaris als ooit in uw contract is afgesproken? Is dat ook misleiding te noemen dat er bv een cao verhoging geweest is?

henk51
Berichten: 1535
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door henk51 » 16 okt 2019 12:00

Er zijn hier al meer topics over van verschillende providers niet alleen dit jaar ook vorige jaren.

Wanneer voert mijn provider inflatiecorrectie door?

Providers kunnen maximaal één keer per jaar bepalen of ze de prijzen van hun abonnementen gaan aanpassen aan de inflatie. Dit staat ook in de algemene voorwaarden van je provider. Hieronder kun je zien op welk moment in het jaar jouw provider inflatiecorrectie kan doorvoeren.
KPN: 1 oktober
Vodafone: 1 oktober
T-Mobile: 1 januari
Telfort: 1 juli
Tele2: 1 juli
Ben: 1 januari
hollandsnieuwe: 1 oktober
Simyo: 1 oktober


Staat ook in uw vooraf te lezen voorwaarden. artikel 9.Ze kunnen het doen .

groeten Henk

de auditu
Berichten: 111
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door de auditu » 21 okt 2019 10:13

henk51 schreef:
16 okt 2019 12:00
Er zijn hier al meer topics over van verschillende providers niet alleen dit jaar ook vorige jaren.

Wanneer voert mijn provider inflatiecorrectie door?

Providers kunnen maximaal één keer per jaar bepalen of ze de prijzen van hun abonnementen gaan aanpassen aan de inflatie. Dit staat ook in de algemene voorwaarden van je provider. Hieronder kun je zien op welk moment in het jaar jouw provider inflatiecorrectie kan doorvoeren.
KPN: 1 oktober
Vodafone: 1 oktober
T-Mobile: 1 januari
Telfort: 1 juli
Tele2: 1 juli
Ben: 1 januari
hollandsnieuwe: 1 oktober
Simyo: 1 oktober


Staat ook in uw vooraf te lezen voorwaarden. artikel 9.Ze kunnen het doen .

groeten Henk
En omdat ze het allemaal zo doen, is het dus "normaal".

Lady1234
Berichten: 10758
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door Lady1234 » 21 okt 2019 10:18

Het staat bij alle hierboven genoemde providers gewoon in de voorwaarden, waar een klant mee akkoord gegaan is.

sake1987
Berichten: 334
Lid geworden op: 02 jun 2018 14:32

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door sake1987 » 21 okt 2019 10:49

de auditu schreef:
21 okt 2019 10:13
henk51 schreef:
16 okt 2019 12:00
Er zijn hier al meer topics over van verschillende providers niet alleen dit jaar ook vorige jaren.

Wanneer voert mijn provider inflatiecorrectie door?

Providers kunnen maximaal één keer per jaar bepalen of ze de prijzen van hun abonnementen gaan aanpassen aan de inflatie. Dit staat ook in de algemene voorwaarden van je provider. Hieronder kun je zien op welk moment in het jaar jouw provider inflatiecorrectie kan doorvoeren.
KPN: 1 oktober
Vodafone: 1 oktober
T-Mobile: 1 januari
Telfort: 1 juli
Tele2: 1 juli
Ben: 1 januari
hollandsnieuwe: 1 oktober
Simyo: 1 oktober


Staat ook in uw vooraf te lezen voorwaarden. artikel 9.Ze kunnen het doen .

groeten Henk
En omdat ze het allemaal zo doen, is het dus "normaal".
Het is normaal omdat je er bij aangaan contact voor tekend. Dat de grootste gros tekent zonder te lezen is hun probleem

alfatrion
Berichten: 15670
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 okt 2019 10:50

Als Vodafone heeft geadverteerd met "Nu de gehele contractsduur € 20 euro per maand" dan is hier inderdaad sprake van misleiding. Dat er in de voorwaarden staat dat de tarieven eenmaal per jaar worden geïndexeerd ontkracht dat niet, maar onderbouwd dat juist.

Theotrucker
Berichten: 3471
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door Theotrucker » 21 okt 2019 11:11

Ik heb niet alle telefoon providers gehad, ze mogen pas achteraf verhogen, als de reguliere contractperiode voorbij is. Tele2 doet dat tenminste zo. Zodra ik verlengd heb wordt de inflatiecorrectie na afloop van die verlenging weer berekend, precies volgens de afspraak. Dus na de contractperiode.

NeoDutchio
Berichten: 6052
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 21 okt 2019 13:18

de auditu schreef:
21 okt 2019 10:13
En omdat ze het allemaal zo doen, is het dus "normaal".
Als uw collega’s normaal gesproken elk jaar een loonsverhoging krijgen , hoeft u het dan niet? Elk bedrijf past een correctie in toe als er iets wijzigt, dat kan je dus normaal noemen.
Verhogingen werken 2 kanten op. Ondanks dat in uw contract een afgesproken loon staat zal deze ook verhoogd kunnen worden.

Moneyman
Berichten: 13835
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 okt 2019 13:20

de auditu schreef:
21 okt 2019 10:13
En omdat ze het allemaal zo doen, is het dus "normaal".
Eerder andersom: omdat het normaal is, doen ze het allemaal :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 6833
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 21 okt 2019 13:38

Het mag, maar de provider is verplicht om expliciet aan te geven dat het contract om deze reden kosteloos ontbonden mag worden.

Theotrucker
Berichten: 3471
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door Theotrucker » 21 okt 2019 14:13

Het is altijd buiten de contractperiode dus kan altijd opgezegd worden.

Lady1234
Berichten: 10758
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door Lady1234 » 21 okt 2019 14:16

Theotrucker schreef:
21 okt 2019 14:13
Het is altijd buiten de contractperiode dus kan altijd opgezegd worden.
Dat hoeft niet, want die inflatiecorrectie kan ook in het eerste, dus contract, jaar worden toegepast.

Maar volgens mij niet in de eerste drie maanden.

En volgens mij kan een contract niet kosteloos ontbonden worden door toepassing van de inflatiecorrectie.

NeoDutchio
Berichten: 6052
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 21 okt 2019 14:26

Lady1234 schreef:
21 okt 2019 14:16
Theotrucker schreef:
21 okt 2019 14:13
Het is altijd buiten de contractperiode dus kan altijd opgezegd worden.
Dat hoeft niet, want die inflatiecorrectie kan ook in het eerste, dus contract, jaar worden toegepast.

Maar volgens mij niet in de eerste drie maanden.

En volgens mij kan een contract niet kosteloos ontbonden worden door toepassing van de inflatiecorrectie.
Klopt, wettelijk is bepaald dat in de eerste 2 of 3 maanden na afsluiten de prijs niet aangepast mag worden. Dit om te voorkomen dat een klant gelokt wordt met scherpe prijzen en direct na ingangsdatum tegen verrassingen aanloopt.
En daarbij, een inflatiecorrectie of een btw verhoging mag gewoon doorberekend worden. Er zal geen enkele provider zijn die dit niet in de AV heeft staan.

honda98
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door honda98 » 21 okt 2019 14:32

TELFORT is nu KPN de naan telfort bestaat miet meer is in kpn op gegaan

NeoDutchio
Berichten: 6052
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 21 okt 2019 14:39

honda98 schreef:
21 okt 2019 14:32
TELFORT is nu KPN de naan telfort bestaat miet meer is in kpn op gegaan
En Raider is Twix geworden. Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken?

Bob Schurkjens
Berichten: 6833
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 21 okt 2019 14:40

Bob Schurkjens schreef:
21 okt 2019 13:38
Het mag, maar de provider is verplicht om expliciet aan te geven dat het contract om deze reden kosteloos ontbonden mag worden.
Onzin Bob, dit geldt alleen voor "gewone" prijsverhogingen.

Theotrucker
Berichten: 3471
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door Theotrucker » 21 okt 2019 14:49

Tele2 beweert dat het niet kostenloos ontbonden kan worden.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mob ... u-opzeggen

honda98
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door honda98 » 21 okt 2019 14:57

NeoDutchio schreef:
21 okt 2019 14:39
honda98 schreef:
21 okt 2019 14:32
TELFORT is nu KPN de naan telfort bestaat miet meer is in kpn op gegaan
En Raider is Twix geworden. Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken?
hier geef ik maar geen ant woord op. en normaal reageren ! dit is een forum en als je iets niet begrijpt reageer dan niet :lol:

NeoDutchio
Berichten: 6052
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 21 okt 2019 15:08

honda98 schreef:
21 okt 2019 14:57
NeoDutchio schreef:
21 okt 2019 14:39
honda98 schreef:
21 okt 2019 14:32
TELFORT is nu KPN de naan telfort bestaat miet meer is in kpn op gegaan
En Raider is Twix geworden. Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken?
hier geef ik maar geen ant woord op. en normaal reageren ! dit is een forum en als je iets niet begrijpt reageer dan niet :lol:
Het gaat over de tarieven van Vodafone en u komt aanzetten dat Telfort in KPN is opgegaan. En als ik dat niet begrijp wat deze opmerking in dit topic doet mag ik dat niet vragen?

Plaats reactie