Pagina 1 van 2

Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 16 okt 2019 11:35
door knidoor
In alle advertenties zegt Vodafone, dat je een abonnement kunt afsluiten voor een vast bedrag per maand. De omschrijving is dan “Nu de gehele contractduur bv € 20,-- per maand.” De zelfde omschrijving staat in het contract.
Ik heb in mei en juni een abonnement afgesloten. De eerste maanden heb ik inderdaad het vaste afgesproken bedrag betaald In Oktober worden er 2 hogere bedragen afgeschreven zonder dat ik hierover ben geïnformeerd.
Navraag bij Vodafone leert dat Vodafone de “vaste”tarieven” met 1,7% inflatie correctie heeft verhoogd. Dit overeenkomstig de Algemene Voorwaarden.
Vaste tarieven bij Vodafone zijn dus niet vast. Ik vind dit pure misleiding.

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 16 okt 2019 11:55
door NeoDutchio
knidoor schreef:
16 okt 2019 11:35
In alle advertenties zegt Vodafone, dat je een abonnement kunt afsluiten voor een vast bedrag per maand. De omschrijving is dan “Nu de gehele contractduur bv € 20,-- per maand.” De zelfde omschrijving staat in het contract.
Ik heb in mei en juni een abonnement afgesloten. De eerste maanden heb ik inderdaad het vaste afgesproken bedrag betaald In Oktober worden er 2 hogere bedragen afgeschreven zonder dat ik hierover ben geïnformeerd.
Navraag bij Vodafone leert dat Vodafone de “vaste”tarieven” met 1,7% inflatie correctie heeft verhoogd. Dit overeenkomstig de Algemene Voorwaarden.
Vaste tarieven bij Vodafone zijn dus niet vast. Ik vind dit pure misleiding.
Elke provider past een keer per jaar zijn prijzen aan. Allemaal geheel volgens de door u ontvangen voorwaarde. U wordt daar ook zeker over geïnformeerd, namelijk via nieuwsbrieven en in de persoonlijke omgeving van Vodafone. Het bevreemd mij elke keer weer dat een gedeelte van de klanten zegt van niets te weten terwijl de rest het wel weet.

Een vraag aan u, verdiend u nog steeds hetzelfde salaris als ooit in uw contract is afgesproken? Is dat ook misleiding te noemen dat er bv een cao verhoging geweest is?

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 16 okt 2019 12:00
door henk51
Er zijn hier al meer topics over van verschillende providers niet alleen dit jaar ook vorige jaren.

Wanneer voert mijn provider inflatiecorrectie door?

Providers kunnen maximaal één keer per jaar bepalen of ze de prijzen van hun abonnementen gaan aanpassen aan de inflatie. Dit staat ook in de algemene voorwaarden van je provider. Hieronder kun je zien op welk moment in het jaar jouw provider inflatiecorrectie kan doorvoeren.
KPN: 1 oktober
Vodafone: 1 oktober
T-Mobile: 1 januari
Telfort: 1 juli
Tele2: 1 juli
Ben: 1 januari
hollandsnieuwe: 1 oktober
Simyo: 1 oktober


Staat ook in uw vooraf te lezen voorwaarden. artikel 9.Ze kunnen het doen .

groeten Henk

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 10:13
door de auditu
henk51 schreef:
16 okt 2019 12:00
Er zijn hier al meer topics over van verschillende providers niet alleen dit jaar ook vorige jaren.

Wanneer voert mijn provider inflatiecorrectie door?

Providers kunnen maximaal één keer per jaar bepalen of ze de prijzen van hun abonnementen gaan aanpassen aan de inflatie. Dit staat ook in de algemene voorwaarden van je provider. Hieronder kun je zien op welk moment in het jaar jouw provider inflatiecorrectie kan doorvoeren.
KPN: 1 oktober
Vodafone: 1 oktober
T-Mobile: 1 januari
Telfort: 1 juli
Tele2: 1 juli
Ben: 1 januari
hollandsnieuwe: 1 oktober
Simyo: 1 oktober


Staat ook in uw vooraf te lezen voorwaarden. artikel 9.Ze kunnen het doen .

groeten Henk
En omdat ze het allemaal zo doen, is het dus "normaal".

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 10:18
door Lady1234
Het staat bij alle hierboven genoemde providers gewoon in de voorwaarden, waar een klant mee akkoord gegaan is.

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 10:49
door sake1987
de auditu schreef:
21 okt 2019 10:13
henk51 schreef:
16 okt 2019 12:00
Er zijn hier al meer topics over van verschillende providers niet alleen dit jaar ook vorige jaren.

Wanneer voert mijn provider inflatiecorrectie door?

Providers kunnen maximaal één keer per jaar bepalen of ze de prijzen van hun abonnementen gaan aanpassen aan de inflatie. Dit staat ook in de algemene voorwaarden van je provider. Hieronder kun je zien op welk moment in het jaar jouw provider inflatiecorrectie kan doorvoeren.
KPN: 1 oktober
Vodafone: 1 oktober
T-Mobile: 1 januari
Telfort: 1 juli
Tele2: 1 juli
Ben: 1 januari
hollandsnieuwe: 1 oktober
Simyo: 1 oktober


Staat ook in uw vooraf te lezen voorwaarden. artikel 9.Ze kunnen het doen .

groeten Henk
En omdat ze het allemaal zo doen, is het dus "normaal".
Het is normaal omdat je er bij aangaan contact voor tekend. Dat de grootste gros tekent zonder te lezen is hun probleem

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 10:50
door alfatrion
Als Vodafone heeft geadverteerd met "Nu de gehele contractsduur € 20 euro per maand" dan is hier inderdaad sprake van misleiding. Dat er in de voorwaarden staat dat de tarieven eenmaal per jaar worden geïndexeerd ontkracht dat niet, maar onderbouwd dat juist.

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 11:11
door Theotrucker
Ik heb niet alle telefoon providers gehad, ze mogen pas achteraf verhogen, als de reguliere contractperiode voorbij is. Tele2 doet dat tenminste zo. Zodra ik verlengd heb wordt de inflatiecorrectie na afloop van die verlenging weer berekend, precies volgens de afspraak. Dus na de contractperiode.

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 13:18
door NeoDutchio
de auditu schreef:
21 okt 2019 10:13
En omdat ze het allemaal zo doen, is het dus "normaal".
Als uw collega’s normaal gesproken elk jaar een loonsverhoging krijgen , hoeft u het dan niet? Elk bedrijf past een correctie in toe als er iets wijzigt, dat kan je dus normaal noemen.
Verhogingen werken 2 kanten op. Ondanks dat in uw contract een afgesproken loon staat zal deze ook verhoogd kunnen worden.

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 13:20
door Moneyman
de auditu schreef:
21 okt 2019 10:13
En omdat ze het allemaal zo doen, is het dus "normaal".
Eerder andersom: omdat het normaal is, doen ze het allemaal :mrgreen:

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 13:38
door Bob Schurkjens
Het mag, maar de provider is verplicht om expliciet aan te geven dat het contract om deze reden kosteloos ontbonden mag worden.

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 14:13
door Theotrucker
Het is altijd buiten de contractperiode dus kan altijd opgezegd worden.

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 14:16
door Lady1234
Theotrucker schreef:
21 okt 2019 14:13
Het is altijd buiten de contractperiode dus kan altijd opgezegd worden.
Dat hoeft niet, want die inflatiecorrectie kan ook in het eerste, dus contract, jaar worden toegepast.

Maar volgens mij niet in de eerste drie maanden.

En volgens mij kan een contract niet kosteloos ontbonden worden door toepassing van de inflatiecorrectie.

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 14:26
door NeoDutchio
Lady1234 schreef:
21 okt 2019 14:16
Theotrucker schreef:
21 okt 2019 14:13
Het is altijd buiten de contractperiode dus kan altijd opgezegd worden.
Dat hoeft niet, want die inflatiecorrectie kan ook in het eerste, dus contract, jaar worden toegepast.

Maar volgens mij niet in de eerste drie maanden.

En volgens mij kan een contract niet kosteloos ontbonden worden door toepassing van de inflatiecorrectie.
Klopt, wettelijk is bepaald dat in de eerste 2 of 3 maanden na afsluiten de prijs niet aangepast mag worden. Dit om te voorkomen dat een klant gelokt wordt met scherpe prijzen en direct na ingangsdatum tegen verrassingen aanloopt.
En daarbij, een inflatiecorrectie of een btw verhoging mag gewoon doorberekend worden. Er zal geen enkele provider zijn die dit niet in de AV heeft staan.

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 14:32
door honda98
TELFORT is nu KPN de naan telfort bestaat miet meer is in kpn op gegaan

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 14:39
door NeoDutchio
honda98 schreef:
21 okt 2019 14:32
TELFORT is nu KPN de naan telfort bestaat miet meer is in kpn op gegaan
En Raider is Twix geworden. Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken?

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 14:40
door Bob Schurkjens
Bob Schurkjens schreef:
21 okt 2019 13:38
Het mag, maar de provider is verplicht om expliciet aan te geven dat het contract om deze reden kosteloos ontbonden mag worden.
Onzin Bob, dit geldt alleen voor "gewone" prijsverhogingen.

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 14:49
door Theotrucker
Tele2 beweert dat het niet kostenloos ontbonden kan worden.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mob ... u-opzeggen

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 14:57
door honda98
NeoDutchio schreef:
21 okt 2019 14:39
honda98 schreef:
21 okt 2019 14:32
TELFORT is nu KPN de naan telfort bestaat miet meer is in kpn op gegaan
En Raider is Twix geworden. Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken?
hier geef ik maar geen ant woord op. en normaal reageren ! dit is een forum en als je iets niet begrijpt reageer dan niet :lol:

Re: Misleidende 'vaste' tarieven Vodafone

Geplaatst: 21 okt 2019 15:08
door NeoDutchio
honda98 schreef:
21 okt 2019 14:57
NeoDutchio schreef:
21 okt 2019 14:39
honda98 schreef:
21 okt 2019 14:32
TELFORT is nu KPN de naan telfort bestaat miet meer is in kpn op gegaan
En Raider is Twix geworden. Maar wat heeft dat met het onderwerp te maken?
hier geef ik maar geen ant woord op. en normaal reageren ! dit is een forum en als je iets niet begrijpt reageer dan niet :lol:
Het gaat over de tarieven van Vodafone en u komt aanzetten dat Telfort in KPN is opgegaan. En als ik dat niet begrijp wat deze opmerking in dit topic doet mag ik dat niet vragen?