LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Eind oktober liep ik langs de T-Mobile shop in Rotterdam. Op grote schermen zag ik een mooie actie, koop nu een Samsung S10 en krijg een draadloze batterij pack en een draadloze lader ter waarde van 149 euro helemaal gratis. Ik vond het zo'n mooie actie, ik ging meteen overstag en besloot de S10 aan te schaffen. De actie bleek vervolgens door de Samsung importeur in nederland uitgevoerd te worden. Ik moest aankoop nota, streepjes code en nog iets uplaoden via de website van de importeur.

Een week later kreeg ik bericht dat de opgestuurde gegevens goedgekeurd waren en dat ik binnen zes weken de spullen zou ontvangen. Daarna vernam ik niets meer, geen berichten, geen spullen. Vandaag maar eens gebeld en wat blijkt, de spullen zijn niet op voorraad, waren dat afgelopen zeven weken ook niet en ze had ook geen enkel idee wanneer ze weer in voorraad zouden komen. Ik vroeg om compensatie, desnoods uitbetaling van de tegenwaarde van de spullen die beloofd waren. Hierop kreeg ik als antwoord dat dat niet kon en dat het mijn eigen keuze was om mee te doen aan de actie.

Ik heb uitgelegd dat de actie mij ervan overtuigde de s10 aan te schaffen. Anders had ik de s10 nooit gekocht. Ik wil dan de koop graag ontbinden. Dat kon uiteraard niet via de importeur, snapte ik zelf ook wel, ik heb de s10 tenslotte bij T-Mobile gekocht. Dus T-Mobile gebeld, alles uitgelegd en die gaan nu uitzoeken bij Samsung hoe het zit met de actie.

Wat ik me afvroeg, hoe zit het juridisch nou precies bij dit soort acties. T-Mobile adverteert ermee, haalt mensen over om een s10 te kopen maar Samung Nederland moet de beloofde spullen vervolgens leveren. Wat zijn nu je rechten en bij wie moet je ze claimen? En kan je de koop ontbinden indien Samsung Nederland de beloofde spullen niet levert?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Je koopt een telefoon bij T-Mobile.
Met het toestel is niets mis.
De actie is van de importeur.
Deze heeft toegegeven dat u aan alle eisen van de actie hebt voldaan.
Importeur levert niet, daar kan T-Mobile verder niets aan doen.
U kunt dus alleen een civiele procedure starten tegen de importeur

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Speedy123 »

taxikemperman schreef:
18 dec 2019 13:30
De actie is van de importeur.
De actie wordt geleverd door de importeur echter op grote schermen adverteerde T-Mobile in haar shop met deze actie. Ook op haar site werd met deze actie geadverteerd. Mij haalde dat over om de telefoon aan te schaffen. Als ik een actie tegen de importeur start, kan ik dan ook ontbinding van de koop overeenkomst eisen bij de importeur, want zonder de actie had ik de telefoon niet gekocht?

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Icasheb »

Speedy123 schreef:
18 dec 2019 13:41
taxikemperman schreef:
18 dec 2019 13:30
De actie is van de importeur.
De actie wordt geleverd door de importeur echter op grote schermen adverteerde T-Mobile in haar shop met deze actie. Ook op haar site werd met deze actie geadverteerd. Mij haalde dat over om de telefoon aan te schaffen. Als ik een actie tegen de importeur start, kan ik dan ook ontbinding van de koop overeenkomst eisen bij de importeur, want zonder de actie had ik de telefoon niet gekocht?
Niet alleen t-mobile adverteerde ermee, ook KPN, Vodafone etc. Belsimpel, PhoneHouse etc. Alles wat aangesloten is bij Samsung Benelux, adverteerde ermee.

Wat mij bevreemd is dus dat je een telefoon koopt, omwille van de gratis actie die er aan vast hangt, en dus niet om telefoon zelf. Ik vind dit een rare manier van shoppen, dat je overstag gaat naar een product als er een gratis actie aan vast hangt en dus niet omwille van het product zelf. Maar goed, dit ben ik.

Wat stond er in de voorwaarden van de actie? Heeft u deze toevallig vooraf gelezen. Vaak betreft dit een op=op actie. Overigens lees ik nergens dat het helemaal niet meer komt, alleen maar dat het vertraagd is (mogelijk leverancier fout waar Samsung niks aan kan doen?) en dat ze niet weten wanneer het komt. Ook lees ik dus nog dat t-mobile het aan het uitzoeken is, dus dat betekent ook dat er nog geen definitief antwoord is.

Nee, u kan niet de koop ontbinden bij de importeur, immers loopt het contract via T-mobile en zij hebben aan alle voorwaarden voldaan zoals bij hun in de algemene voorwaarden staat. Als u het had willen ontbinden bij de importeur (Samsung Benelux), dan had u het rechtstreeks via hun moeten kopen i.p.v. T-mobile als tussenpersoon laten fungeren.

Mijn voorstel zou zijn om Samsung nog eens te bellen en een andere oplossing voor te stellen. Zelf heb ik een tijd in een telefoonwinkel gewerkt en als je ze op belt in alle redelijkheid vraagt om een andere oplossing, zijn ze best geneigd om hierin mee te denken.

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Icasheb schreef:
18 dec 2019 17:52
Niet alleen t-mobile adverteerde ermee, ook KPN, Vodafone etc. Belsimpel, PhoneHouse etc. Alles wat aangesloten is bij Samsung Benelux, adverteerde ermee.

Wat mij bevreemd is dus dat je een telefoon koopt, omwille van de gratis actie die er aan vast hangt, en dus niet om telefoon zelf. Ik vind dit een rare manier van shoppen, dat je overstag gaat naar een product als er een gratis actie aan vast hangt en dus niet omwille van het product zelf. Maar goed, dit ben ik.

Wat stond er in de voorwaarden van de actie? Heeft u deze toevallig vooraf gelezen. Vaak betreft dit een op=op actie. Overigens lees ik nergens dat het helemaal niet meer komt, alleen maar dat het vertraagd is (mogelijk leverancier fout waar Samsung niks aan kan doen?) en dat ze niet weten wanneer het komt. Ook lees ik dus nog dat t-mobile het aan het uitzoeken is, dus dat betekent ook dat er nog geen definitief antwoord is.

Nee, u kan niet de koop ontbinden bij de importeur, immers loopt het contract via T-mobile en zij hebben aan alle voorwaarden voldaan zoals bij hun in de algemene voorwaarden staat. Als u het had willen ontbinden bij de importeur (Samsung Benelux), dan had u het rechtstreeks via hun moeten kopen i.p.v. T-mobile als tussenpersoon laten fungeren.

Een gratis battery pack en een draadloze lader vond ik leuke extraatjes. Ik was toe aan een nieuwe telefoon en wilde eigenlijk tot black friday wachten, maar deze actie haalde me over om toch meteen de telefoon te kopen omdat de termijn van de actie begin november verliep.

De vraag is juist of T-mobile aan alle voorwaarden heeft voldaan en of ik bij hun kan ontbinden, zij verkopen een telefoon en maken reclame met een actie in hun winkel. Vervolgens wordt er niet geleverd door de Samsung importeur noch laten zij iets weten over vertraging met leveren. Sterker nog, ze weten niet eens wanneer er geleverd gaat worden. Er zijn geen voorwaarden gesteld in de winkel anders dan de telefoon binnen de actie periode te kopen en de gevraagde gegevens te scannen en in te sturen naar Samsung Nederland. Dat heb ik gedaan en op 7 november bevestigde Samsung per email dat ik de draadloze lader en het baterry pack binnen zes weken zou ontvangen.
Icasheb schreef:
18 dec 2019 17:52
Mijn voorstel zou zijn om Samsung nog eens te bellen en een andere oplossing voor te stellen. Zelf heb ik een tijd in een telefoonwinkel gewerkt en als je ze op belt in alle redelijkheid vraagt om een andere oplossing, zijn ze best geneigd om hierin mee te denken.

Samsung Nederland wilde niet meedenken. De draadloze lader en het battery pack zijn wel gewoon in Nederland te koop, ze zouden het via een ander gewoon kunnen leveren maar wilde ze niet doen. Ze wachten op eigen voorraad anders dan hun voorraad voor winkeliers. Ook willen ze niet de winkelprijs vergoeden zodat ik zelf het pack kan aanschaffen. Ze zeggen gewoon, vervelend dat we niet binnen zes weken hebben kunnen leveren en niets van ons hebben laten horen. We gaan alsnog leveren, we weten alleen niet wanneer.

De vraag die ik dus heb, hoe zit het nou juridisch met producten die met acties van derden verkocht worden waarbij in de winkel met de actie geadverteerd wordt. Is de verkoper dan aansprakelijk voor de actie of kan die eronder uitkomen door naar de importeur te wijzen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Speedy123 schreef:
19 dec 2019 01:15
De vraag is juist of T-mobile aan alle voorwaarden heeft voldaan en of ik bij hun kan ontbinden, zij verkopen een telefoon en maken reclame met een actie in hun winkel
Het was je duidelijk dat de actie niet van T-Mobile was maar van Samsung, vermoedelijk staat hieronder ook een verwijzing naar de actie voorwaarden van Samsung. Hoe vervelend dan ook T-Mobile is geen partij hierin.
Speedy123 schreef:
19 dec 2019 01:15
De vraag die ik dus heb, hoe zit het nou juridisch met producten die met acties van derden verkocht worden waarbij in de winkel met de actie geadverteerd wordt. Is de verkoper dan aansprakelijk voor de actie of kan die eronder uitkomen door naar de importeur te wijzen?
De verkoper had geen actie, dit was ook bekend bij je en staat duidelijk in de reclames. Dus nee de leverancier is geen partij. De actie voorwaarden van Samsung zijn van toepassing. Ik kan jouw actie niet vinden maar de huidige actie is gratis Galaxy Buds de actie voorwaarden hierbij melden:
Deze promotie loopt van 9 december 2019 t/m 5 januari 2020 (aankoopdatum) en zolang de voorraad
strekt.
https://api.my-samsung.com/UploadImages ... l_7679.pdf

Kan me bijna niet voorstellen dat voor jouw actie deze voorwaarde niet van toepassing was.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is niet zo zwart/ wit als anderen hier doen geloven. Je sluit op het moment van koop een package-deal ,met T-Mobile, die uit meerdere onderdelen bestaat. Dat één van die onderdelen uitgevoerd wordt door een ander, maakt niet dat T-Mobile (die die deal immers promoot en verkoopt) ineens niet verantwoordelijk is voor die deal. Je sluit immers géén aparte overeenkomst met Samsung.

Ook het argument m.b.t. "zolang de voorraad strekt" overtuigt niet, zeker niet in het licht van de door Samsung zelf gegeven reactie. Men moet bij een dergelijke actie op z'n minst een voorraad aanhouden die aan de redelijk te verwachten vraag zal voldoen. Maar goed, Samsung beroept zich helemaal niet op dit argument, dus is de discussie daarover niet relevant.

Volgens mij komt het meestal uiteindelijk wel goed bij dergelijke acties. Ik zou vooral de druk erop houden. Natuurlijk kan je de koop ontbinden, maar of je daar blij van wordt is ook maar de vraag. Je moet dan wel zin hebben om een lastige en niet op voorhand zekere procedure te voeren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bedankt alle Samsung kopers, zal volgende keer wel een toestel van een Anti Donald Trump gewenst merk uitkiezen.
Daar is alles wel redelijk leverbaar.

Een actie en niet eens de helft kunnen leveren, dan krijg je boze klanten die nooit meer Samsung willen, en ook overal rond vertellen zoals hier.

Huawei & Xiaomi zijn Samsung hier erg dankbaar voor!
Word Samsung straks de 3e leverancier en verliezen ze de 1e plek?
Zou zomaar kunnen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
19 dec 2019 09:09
Het is niet zo zwart/ wit als anderen hier doen geloven. Je sluit op het moment van koop een package-deal ,met T-Mobile, die uit meerdere onderdelen bestaat. Dat één van die onderdelen uitgevoerd wordt door een ander, maakt niet dat T-Mobile (die die deal immers promoot en verkoopt) ineens niet verantwoordelijk is voor die deal. Je sluit immers géén aparte overeenkomst met Samsung.
Ik zie dit soort acties niet als onderdeel van de overeenkomst. T-mobile heeft een aanbod en Samsung heeft een voorwaardelijk aanbod. Om het aanbod van Samsung te kunnen aanvaarden moet je het product hebben gekocht.

T-mobile maakt wel reclame voor het aanbod van Samsumg om de klant te overhalen bij het product te kopen. T-mobile is daarom aan te spreken op grond van de misleidende handelspraktijk. De overeenkomst kan dan vernietigd worden. (@TS: vernietiging is de sterke variant van ontbinding.)

Ik ben met je eens dat het argument "op=op" niet overtuigend is.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Icasheb »

In hun algemene voorwaarden lees ik het volgende betreffende een actie:

'Samsung streeft ernaar het Voordeel binnen de 16 weken na het indienen van een geldige registratie, respectievelijk het
vaststellen van de winnaars in het geval van een wedstrijd, over te maken, af te leveren of persoonlijk aan de Deelnemer te
overhandigen. Wanneer het Voordeel een geldbedrag (cashback) is, kan dit alleen worden overgemaakt naar een
rekeningnummer binnen de Europese Unie. Wanneer het Voordeel een cadeau (product) is, kan dit alleen worden verzonden
naar postadressen binnen de Benelux'


We zitten nog bij lange na niet op de 16 weken.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
19 dec 2019 10:38
Bedankt alle Samsung kopers, zal volgende keer wel een toestel van een Anti Donald Trump gewenst merk uitkiezen.
Daar is alles wel redelijk leverbaar.
Heb je enige bron voor deze stelling, of zuig je die weer uit je stofzuiger?
Komkommertijd schreef:
19 dec 2019 10:38
Een actie en niet eens de helft kunnen leveren, dan krijg je boze klanten die nooit meer Samsung willen, en ook overal rond vertellen zoals hier.
Heb je enige bron dat ze de helft niet kunnen leveren? Of zuig je dit zo gewoonlijk ook weer uit je stofzuiger?
Komkommertijd schreef:
19 dec 2019 10:38
Huawei & Xiaomi zijn Samsung hier erg dankbaar voor!
Word Samsung straks de 3e leverancier en verliezen ze de 1e plek?
Zou zomaar kunnen.
Op basis van 1 bericht doe je allemaal conclusie doorkomen. Echter Huawei valt volgens die stofzuiger logica al af.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/h ... 2987e38bae

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

16 weken?

Als dat zo is moeten ze dat wel even melden, nu lijkt het erop dat ze nooit gaan leveren.
Normaal heb je voldoende voorraad, maar gewoon naar consumenten duidelijk communiceren hoe lang het gaat duren.......
Boze klanten kunnen meer ellende veroorzaken, en kunnen er voor zorgen dat grote groepen op een ander merk over gaat.

En omdat niemand de voorwaarden van deze actie hier kon plaatsen....

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Icasheb »

Komkommertijd schreef:
19 dec 2019 16:37
16 weken?

Als dat zo is moeten ze dat wel even melden, nu lijkt het erop dat ze nooit gaan leveren.
Normaal heb je voldoende voorraad, maar gewoon naar consumenten duidelijk communiceren hoe lang het gaat duren.......
Boze klanten kunnen meer ellende veroorzaken, en kunnen er voor zorgen dat grote groepen op een ander merk over gaat.

En omdat niemand de voorwaarden van deze actie hier kon plaatsen....
Geloof me, ik heb bedrijven klanten harder zien naaien dan dat hier gebeurd, maar het zal je verbazen hoe merkgetrouw mensen kunnen zijn...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
19 dec 2019 16:37
16 weken?

Als dat zo is moeten ze dat wel even melden, nu lijkt het erop dat ze nooit gaan leveren.
Normaal heb je voldoende voorraad, maar gewoon naar consumenten duidelijk communiceren hoe lang het gaat duren.......
Boze klanten kunnen meer ellende veroorzaken, en kunnen er voor zorgen dat grote groepen op een ander merk over gaat.

En omdat niemand de voorwaarden van deze actie hier kon plaatsen....
Maar jij hebt schijnbaar de kennis dat ze de helft van de klanten wel hebben kunnen uitleveren en de andere helft niet, maar die 16 weken termijn weet je dan weer niet. Je fantasie blijft geweldig Stofzuigertje.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
19 dec 2019 13:57
Het is zeker geen package-deal want als dat zo zou zijn had u het beloofde direct meegekregen.
Wat een raar argument. Alsof het moment van feitelijke levering bepaalt of er sprake is van een package-deal...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
19 dec 2019 13:16
Moneyman schreef:
19 dec 2019 09:09
Het is niet zo zwart/ wit als anderen hier doen geloven. Je sluit op het moment van koop een package-deal ,met T-Mobile, die uit meerdere onderdelen bestaat. Dat één van die onderdelen uitgevoerd wordt door een ander, maakt niet dat T-Mobile (die die deal immers promoot en verkoopt) ineens niet verantwoordelijk is voor die deal. Je sluit immers géén aparte overeenkomst met Samsung.
Ik zie dit soort acties niet als onderdeel van de overeenkomst. T-mobile heeft een aanbod en Samsung heeft een voorwaardelijk aanbod. Om het aanbod van Samsung te kunnen aanvaarden moet je het product hebben gekocht.

T-mobile maakt wel reclame voor het aanbod van Samsumg om de klant te overhalen bij het product te kopen. T-mobile is daarom aan te spreken op grond van de misleidende handelspraktijk. De overeenkomst kan dan vernietigd worden. (@TS: vernietiging is de sterke variant van ontbinding.)

Ik ben met je eens dat het argument "op=op" niet overtuigend is.
Ik zou het met je eens zijn als die twee verschillende aanboden expliciet zouden zijn. Maar dat zijn ze niet: T-Mobile treedt op als aanbieder van het totale pakket.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is lastig praten zonder concreet voorbeeld.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt. Ook als je door de algemene en bijzondere voorwaarden van de bewuste actie scrolt, wordt het niet één op één duidelijk wie er nu verantwoordelijk is.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je een link voor me?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: T-mobile telefoon met actie van Samsung importeur

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
21 dec 2019 00:17
Heb je een link voor me?
Even opnieuw gegoogeld: hier vind je alles.
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/ ... 82c11654e6

Gesloten