LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
peter17111962
Berichten: 575
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hallo iedereen

Ik hoop dat iemand mijn vader (87) kan helpen. Ik stel deze vraag omdat hij geen internet heeft en dus hier niet terecht kan.
T-Mobile heeft besloten om op 20 November 2020, dus nog een klein jaar, te stoppen met het 2G netwerk.
Als het zo ver is, dan heeft mijn vader een groot probleem met zijn telefoon, een Pre-Paid Samsung klaptelefoon van 12 jaar
oud. Ik heb de specs opgezocht van dat toestel, maar dat is een alleen 2G toestel zonder internet erop.
Na die datum moet hij dus verplicht een toestel kopen met internet erop, iets waar hij en ik absoluut niet mee overweg kunnen.
ofwel overgaan naar KPN, echter als het al mogelijk zou zijn om met een Pre-Paid nummer over te stappen, dan nog werkt
het niet omdat zijn oude vertrouwde toestel een simlock heeft. Dus hij is verplicht om ofwel een veel te ingewikkelde
smartfone aan te schaffen of een nieuwe 2G telefoon aanschaffen, met een nieuw nummer op het KPN netwerk, die gelukkig
nog wel alleen bellen en gebeld worden aanbieden. maar dan moet hij weer alles en iedereen op de hoogte stellen van zijn
nieuwe nummer, wat een hele hoop gedoe geeft. Er is al gebeld naar de T-Mobile klantenservice met zijn toestel, maar ik kreeg
van die helpdesk medewerkster te horen dat ze alleen nog maar verstand hebben van smartfones. en niets meer af weten van
die oudere toestellen. Weet iemand misschien een oplossing hiervoor?? Alvast bedankt, ook namens mijn vader.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom zou je verplicht overstappen naar een smartphone? Er zijn toch zat seniorentelefoons?
https://www.coolblue.nl/advies/wat-is-e ... n-gsm.html

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kijk ook eens hier. Seniorentelefoons te kust en te keur. Prima geschikt voor zijn pre-paid kaartje,

https://www.bol.com/nl/p/fysic-fm-7500- ... gLCkPD_BwE

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens mij is het meer zo dat die oude telefoon, bepaalde frequenties niet aan kan, waardoor deze het op een 3G netwerk niet doet. Dat heeft verder niks met internettoegang of het zijn van een dumb/smartphone. Dat betekent dat er met elke nieuwe niet-smartphone wel weer gewoon gebeld kan worden. Je zou eens kunnen kijken naar de nieuwe Nokia 3310, dat is een zo goed als dumb=phone voor niet al te veel geld.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door sjohie »

Maar om welk toestel gaat het precies?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Cro »

Waarom zou de overstap naar KPN zo moeilijk moeten zijn? Je kan toch gewoon het nummer porteren?
Simlock kan je als het goed is zo laten verwijderen of anders inderdaad een nieuwe dumpphone nemen, ben je ook voorbereid op de toekomst, want andere providers zullen ook op den duur gaan stoppen met 2G en ook dat toestel van je vader zal het niet altijd blijven doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door sjohie »

Cro schreef:
24 dec 2019 14:25
Waarom zou de overstap naar KPN zo moeilijk moeten zijn? Je kan toch gewoon het nummer porteren?
Simlock kan je als het goed is zo laten verwijderen of anders inderdaad een nieuwe dumpphone nemen, ben je ook voorbereid op de toekomst, want andere providers zullen ook op den duur gaan stoppen met 2G en ook dat toestel van je vader zal het niet altijd blijven doen.
We hebben het hier zo te lezen over pre-paid, niet een abonnement. En dan werken de te nemen stappen voor nummerbehoud iets anders lees ik hier. Maar het kán inderdaad wel.

Verder schrijft TS dat dit 12 jaar oude toestel nog een simlock heeft, wat toen nog mocht, maar nu niet meer. Dat (laten) verwijderen is gezien de leeftijd ook nog wel een uitdaging, ik ben benieuwd of de gemiddelde T-mobile winkelmedewerker dát nog zo even kan.

Het makkelijkste zou, volgens mij, een nieuw toestel kopen zijn, ofwel zo'n Nokia 3310, of een van de al eerder genoemde senioren toestellen. Of een toch een standaard smartphone, zeg een simpele Nokia uit het google one programma, en dan daar een andere launcher, gericht op senioren op zetten voor de "look and feel".

Wat betreft T-Mobile of KPN, los van het overstappen, kan de dekking op de belangrijke plekken voor de vader, nog wel wat verschillen tussen die 2. Zo is voor mijn schoonouders KPN een no-go in het dorp, want dat is daar (nog) een zo goed als blinde vlek qua dekking.

Maar goed, als ik het zo lees, lijkt TS niet een persoon die zo even lekker gaat zitten prutsen met een smartphone, dus dan wordt het aantal oplossingen helaas wat minder.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Cro »

sjohie schreef:
24 dec 2019 14:36

Verder schrijft TS dat dit 12 jaar oude toestel nog een simlock heeft, wat toen nog mocht, maar nu niet meer. Dat (laten) verwijderen is gezien de leeftijd ook nog wel een uitdaging, ik ben benieuwd of de gemiddelde T-mobile winkelmedewerker dát nog zo even kan.
Simlock verwijderen zou niet lastiger mogen zijn dan hier het imei invullen en de instructies volgen.

https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-s ... erwijderen

peter17111962
Berichten: 575
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Het is inderdaad een pre-paid. in November 2020 wordt het 2G T-Mobile netwerk gewoon uitgezet. Het
toestel is een SGH-X510. Ja wij weten dat er genoeg eenvoudige toestellen te koop zijn. Een mooie zou de
Nokia 130 zijn. Blijven bij T-Mobile wil dus zeggen, verplicht een veel te duur en ingewikkeld 4G of 5G (??)
toestel met internet erop. Overgaan naar KPN zou een optie kunnen zijn, prima KPN 2G dekking hier. Maar
of het mogelijk is met een pre-paid met nummerbehoud over te stappen weet ik niet. Ikzelf heb ook een KPN
abonnement met een toestel zonder internet erop. Ik hoop dan ook dat er tegen de tijd dat ook KPN 2G stopt,
er goedkope toestellen bestaan waar internet ofwel niet op zit, ofwel voorgoed uitgeschakeld kan worden.
anders heeft niet alleen mijn vader, als hij dan nog leeft, maar ook ik een heel erg groot probleem.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

KPN garandeert dat ze nog tot april 2025 door met 2G https://www.kpn.com/zakelijk/blog/-de-t ... dan-2g.htm

Het duurt nog een heel jaar voordat T-M stopt met 2G. Zou me daar voorlopig helemaal nog niet druk om maken. Wie dan leeft enz.

ZeerPrivé
Berichten: 5415
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Blijven bij T-Mobile wil dus zeggen, verplicht een veel te duur en ingewikkeld 4G of 5G (??)

Hoe kom je daar nou bij?? Lees je de antwoorden wel?

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
24 dec 2019 15:39
Blijven bij T-Mobile wil dus zeggen, verplicht een veel te duur en ingewikkeld 4G of 5G (??) toestel met internet erop.
Waarom? Volgens mij begrijp je niet waar je het over hebt en wat hier geschreven wordt.
peter17111962 schreef:
24 dec 2019 15:39
Ik hoop dan ook dat er tegen de tijd dat ook KPN 2G stopt,
er goedkope toestellen bestaan waar internet ofwel niet op zit, ofwel voorgoed uitgeschakeld kan worden. anders heeft niet alleen mijn vader, als hij dan nog leeft, maar ook ik een heel erg groot probleem.
Waarom? Wat is dat "heel erg grote probleem"?

peter17111962
Berichten: 575
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ja ik lees de antwoorden wel. Mijn vader en ik willen blijven bellen met een gsm. Internet op een telefoon is iets
waar wij echt helemaal geen interesse in hebben. dat maakt een toestel alleen maar onnodig veel te ingewikkeld
en veel te duur. Als een provider alleen nog maar 4G en 5G signalen in de lucht heeft, zal een 2G en 3G toestel niet
meer werken, simpel toch. Wat dat probleem dan is?? Ik heb al vanaf 1994 geen vaste lijn meer. Alles en iedereen
weet mijn mobiele nummer. als er geen internet loze toestellen meer zijn, moet ik heel lang nadenken of ik nog wel
een mobiele telefoon wil. Dat is het probleem.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hoeft helemaal niet op internet. Koop als de tijd daar is een simpel nieuw telefoontje en voor uw vader wellicht een seniorentelefoon, handig met grote knoppen.

En u hoeft ook niet weg bij T mobile.

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klinkt als bang zijn voor een probleem wat geen probleem is. Er zijn al genoeg oplossingen aangedragen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Revoked »

Mensen als TS kopen ook geen elektrische auto's. Omdat ze, misschien, eventueel, eens per jaar een stuk rijden dat nèt buiten de actieradius ligt van het te kiezen model.
"Problemen zoeken", is ook een hobby.
De "G" van de mobiele netwerken, staat voor "generatie" en behelst niet veel meer (als je alleen wilt bellen of SMS-en ) dan een andere frequentie. Een oud toestel kan niets met nieuwe frequenties, net zoals een transistor-radio niets kan met radar-golven.
Nieuwe, goedkope telefoons genoeg die wèl op de 3e, 4e of zelfs 5e generatie kunnen bellen, zonder internet.

sake1987

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door sake1987 »

Simyo.nl prepaid zonder Internet is ook mogelijk. Een bewoner van ons kreeg een Senioren telefoon met prepaid van T Mobile. De senioren telefoon kon de prepaid niet installeren, maar dat deed de winkel medewerker van T Mobile voor hem op een smartphone, waarna hij zonder problemen in de Senioren mobiel ging en het werkt prima.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Uw telefoon kan straks niet meer het netwerk op omdat deze te oud is en niet meer de juiste kanalen op kan.
Bij een nieuw toestel kunt u de oude simkaart met uw oude telefoonnummer plaatsen.
Het kan alleen zijn dat u een nieuw model simkaart nodig heeft omdat deze tegenwoordig kleiner zijn, maar dat ligt aan het nieuwe toestel
Bron T-Mobile:
Vervangende simkaart (€5,09)
Simkaart kwijt of kapot, of past deze niet in je nieuwe toestel? Bestel dan een nieuwe. Je ontvangt je nieuwe simkaart binnen 3 werkdagen. Je ontvangt altijd een passende simkaart voor jouw telefoon.
Sim bestellen
Dit kunt u zelf via Internet regelen.
Aangezien u dat niet heeft, kunt u dit regelen bij een T-Mobileshop

wardtmar
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jul 2009 00:42

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door wardtmar »

TS heeft inderdaad een probleem, want 2g is ook al internet. Anders dan het GSM netwerk werkt de telefoon van pa met packet-switched gegevens, en maakt dus gebruik van "internet" . Da's best eng dus, volgens TS. Ik zou stoppen met bellen en met een aluhoedje in de gangkast gaan zitten wachten op het einde der tijden.

Of, als alternatief: doe wat alle tachtigjarigen van nu doen, koop een simpele telefoon en gebruik die naar vermogen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem met T-Mobile

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij is dit hele verhaal fake. Mijn vader wil geen internet. Ik wil geen internet. We moeten een mobiele telefoon zonder internet hebben.
Ik mis de paarden!
Het lijkt wel op Amish.

Gesloten