LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mevrouw123
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2020 10:25

Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Mevrouw123 »

In Corona tijden ontkom ik er niet aan om meer internet te verbruiken dan normaal. Ik zat afgelopen maand 1 GB over mijn internet heen en Youfone brengt hiervoor 100 euro in rekening.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als dat conform contract is: logisch toch?

Wat is je mening, standpunt, vraag? Of wilde je alleen deze mededeling even doen?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Jefdus »

Het is natuurlijk aan de consument zelf om de bundel aan te passen als je verwacht dat de bundel niet voldoende is. Youfone levert gewoon wat contractueel afgesproken is voor de prijs die contractueel afgesproken is.

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Feinel »

Waarom hou je zelf ook geen rekening met het corona virus? Als je weet dat je meer van je bundel verbruikt dan normaal, waarom onderneem je geen enkele actie tussentijds om te kijken of dat wel binnen je bundel past?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

Mevrouw123 schreef:
15 apr 2020 10:39
In Corona tijden ontkom ik er niet aan om meer internet te verbruiken dan normaal. Ik zat afgelopen maand 1 GB over mijn internet heen en Youfone brengt hiervoor 100 euro in rekening.
Euh, dus in plaats van een extra bundel te kopen, wat zo te lezen hier, zou moeten kunnen, gaat u vol gas door met data verbruiken, en hier vervolgens naderhand van alles van vinden? Aparte redenatie, die ik niet helemaal volg.

Dat geldt trouwens ook voor wat de bovenliggende reden voor dit extra dataverbruik zou kunnen zijn, ik zie de correlatie met Corona even niet. Sterker nog, met al dat verplichte/geadviseerde thuisblijven, zou ik verwachten dat de gemiddelde persoon juist minder mobiele data zou verstoken, want thuis is er doorgaans wel een wifi verbinding.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
15 apr 2020 16:39
... en hier vervolgens naderhand van alles van vinden? ...
Dééd TS dat maar; dan wisten we in ieder geval wat haar mening is... :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door kweenie »

Mevrouw123 schreef:
15 apr 2020 10:39
In Corona tijden ontkom ik er niet aan om meer internet te verbruiken dan normaal. Ik zat afgelopen maand 1 GB over mijn internet heen en Youfone brengt hiervoor 100 euro in rekening.
De normale volgorde is als je over de bundel bent, eerst een extra bundel aanschaffen en daarna verder internetten. Niet achteraf klagen. Dat had je dan 7,50 gekost voor 1 GB.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door henk51 »

Thuis bellen en internetten via wifi komt u keurig uit met uw bundel.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik gebruik gewoon evenveel momenteel, misschien zelfs meer, omdat de wifi hier thuis gewoon zwaarder wordt belast nu en ik wel eens overschakel naar 4G.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, nu er geen nieuwe content meer wordt gemaakt, moet ik alles opnieuw gaan kijken. Heel vervelend als je al weet wat de climax is.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat was toch in lagere kwaliteit dan vroeger? Zou dan binnen de bundel moeten passen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Theotrucker »

1 GB voor 100 Euro. Daat zijn nog eens prijzen.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Cro »

Jammer dat Corona op deze wijze als excuus gebruikt moet worden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door mahadma »

U schrijft: In Corona tijden ontkom ik er niet aan om meer internet te verbruiken dan normaal. Ik zat afgelopen maand 1 GB over mijn internet heen en Youfone brengt hiervoor 100 euro in rekening.
a: u heeft een contract tot een bepaalde grens qua data. Gaat u daaroverheen (na een melding dat u de grens behaald heeft) dan kost dat extra.
b: u heeft thuis wifi, dus geen data gebruik
c: als u weet dat u over de contractgrens gaat weet u ook dat dat dàt u gel;d gaat kosten.
d: waarom zou youfone die extra kosten moeten betalen?

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Dus toenu de waarschuwing kreeg dat 80% van uw bundel verbruikt was, keek u weg en ging u vrolijk verder? Iedereen krijgt verplicht een waarschuwing bij die 80%, u ook!

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gelukkig komen topicstarters als deze mevrouw toch niet terug.
Wat een nonsens zie je toch voorbij komen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door berndv »

ik kwam gisteren bij de kassa van de supermarkt en echt, schandalig hoor, zelfs in deze coronacrisis, moest ik gewoon al mijn boodschappen betalen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

Justmeagain schreef:
16 apr 2020 00:25
Dus toenu de waarschuwing kreeg dat 80% van uw bundel verbruikt was, keek u weg en ging u vrolijk verder? Iedereen krijgt verplicht een waarschuwing bij die 80%, u ook!
Krijg je die waarschuwing niet alleen bij ze, als je zo'n plafond hebt ingesteld, à 50ct/maand extra?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door marnix »

mahadma schreef:
15 apr 2020 23:47
U schrijft: In Corona tijden ontkom ik er niet aan om meer internet te verbruiken dan normaal. Ik zat afgelopen maand 1 GB over mijn internet heen en Youfone brengt hiervoor 100 euro in rekening.
a: u heeft een contract tot een bepaalde grens qua data. Gaat u daaroverheen (na een melding dat u de grens behaald heeft) dan kost dat extra.
b: u heeft thuis wifi, dus geen data gebruik
c: als u weet dat u over de contractgrens gaat weet u ook dat dat dàt u gel;d gaat kosten.
d: waarom zou youfone die extra kosten moeten betalen?
Waar leest u dat TS thuis wifi heeft?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Youfone houdt geen rekening met Corona crisis

Ongelezen bericht door mahadma »

@Marnix, ik ga er van uit dat "men" thuis wifi heeft en of meelift op andere wifi netwerken. De niet wifi beschikbaarheid is uiterst zeldzaam.

Gesloten