Pagina 1 van 1

Tele2 stelt terugbetaling fout telkens uit

Geplaatst: 24 jul 2020 17:12
door Robster76
Sinds maart dit jaar ben ik in contact met Tele2 omdat door een fout van hen op 11 maart ipv 1GB bij een unlimited abonnement toe te voegen volgens de instructies 10GB aan betaalde diensten zijn toegevoegd, tot wel 7 keer. Zij bekennen geen fout maar uit 'coulance' wordt er een bedrag teruggestort. Tot op de dag van vandaag is er NIETS teruggestort en telkens krijg ik een melding dat het bij een verkeerde afdeling ligt of dat het vertraging heeft opgelopen. Nu staat er een credit klaar welke op de dag van dit schrijven betaald zou worden, maar dat is niet gebeurd. Wel is het maandbedrag van de vergoeding afgehaald, welke via een mail wordt bevestigd voor begin augustus en door een medewerker voor eind augustus. Ofwel... nog steeds geen geld.

Door het voorval heb ik ook gevraagd voor schade vergoeding. Ik word namelijk op verkapte wijze uitgemaakt voor leugenaar. Zij zeggen het is terecht, terwijl ik duidelijk bewijs heb dat wij exact volgens de instructies heb gehandeld. Zij blijven echter bij hun standpunt en maar een betaling blijft uit.

Helaas kunnen wij als (particuliere)klant geen deurwaarders erop af sturen. Maar wat kan ik wel?

Re: Tele2 stelt terugbetaling fout telkens uit

Geplaatst: 24 jul 2020 18:49
door DeZevendeHenk
Je wilt een schadevergoeding omdat je op verkapte wijze wordt uitgemaakt voor leugenaar?

Re: Tele2 stelt terugbetaling fout telkens uit

Geplaatst: 24 jul 2020 19:19
door Robster76
Welk deel van de voorgaande tekst snap je niet dan? Het punt is dat een groot bedrijf als Tele2 in gebreke blijft. Of ik nu een vergoeding krijg voor het geen je leest of het principe welke er achter steekt. Ik wil graag weten wat mijn opties zijn om hen duidelijk te maken dat ik niet ben gediend van de manier zoals ik behandeld wordt. En ik geen boodschap heb aan dergelijk geneuzel van vertraging hier en foute afdeling daar.

Re: Tele2 stelt terugbetaling fout telkens uit

Geplaatst: 24 jul 2020 19:31
door Bob Schurkjens
U kunt een geschil aanspannen bij de
Geschillencommissie Telecommunicatie.

Re: Tele2 stelt terugbetaling fout telkens uit

Geplaatst: 24 jul 2020 19:37
door sylvesterb
Heb de eedere reactie al gemeld. Die is onnodig kwetsend en voegt niets toe.
Robster76 schreef:
24 jul 2020 17:12
Nu staat er een credit klaar welke op de dag van dit schrijven betaald zou worden, maar dat is niet gebeurd. Wel is het maandbedrag van de vergoeding afgehaald, welke via een mail wordt bevestigd voor begin augustus en door een medewerker voor eind augustus. Ofwel... nog steeds geen geld.
Het credit bedrag is dus verrekend met de maand factuur? Of lees ik het verkeerd?

Dan zal de rest bedrag volgende maand wel verrekend worden. Gezien het coulance is kunt u weinig eisen ben ik bang.

U heeft geen recht op een schadevergoeding. Mijn tip is om dit uit uw hoofd te zetten het zorgt enkel voor ruis.

Re: Tele2 stelt terugbetaling fout telkens uit

Geplaatst: 24 jul 2020 19:59
door Robster76
Het probleem is dat zij het coulance noemen. Het is een fout in hun systeem en niet een fout van ons. Ik kan en heb dat aangetoond. Probleem is dat ze dus nu al zeker 3-4 maanden op rij zeggen dat het vergoed wordt, maar tot nu toe steeds wordt uitgesteld en hier wordt geen duidelijk reden voor gegeven.

Deze maand is de eerste keer dat zij de maandelijkse kosten van de vergoeding hebben doorgevoerd, maar dat resteert nog steeds in een aardig bedrag. Ik wil graag dat ze dit nu uitbetalen. Het rest bedrag van de telefoon zal ik dan ineens betalen en zorgen dat ik het abonnement stop kan zetten. Ik ben er helemaal klaar mee en wil er graag van af. Heb een maandelijks opzegbaar contract daar, maar met telefoon. Die wil ik o.a. van dat geld wat ik nog krijg afbetalen en done.

Maar gezien zij mij aan het lijntje houden, wil ik ze graag nog even laten weten dat ik daar niet mee eens ben. Waarom kunnen bedrijven er wel mee weg komen om niet te betalen (ondanks toezeggingen) en als wij dat doen, worden we meteen met deurwaarders en extra kosten bekogeld? Waarom is dat zo anders?

Re: Tele2 stelt terugbetaling fout telkens uit

Geplaatst: 24 jul 2020 20:47
door Robster76
Dat vrees ik ook, maar misschien heeft iemand een gouden tip.

Re: Tele2 stelt terugbetaling fout telkens uit

Geplaatst: 24 jul 2020 20:48
door sylvesterb
Robster76 schreef:
24 jul 2020 19:59
Maar gezien zij mij aan het lijntje houden, wil ik ze graag nog even laten weten dat ik daar niet mee eens ben. Waarom kunnen bedrijven er wel mee weg komen om niet te betalen (ondanks toezeggingen) en als wij dat doen, worden we meteen met deurwaarders en extra kosten bekogeld? Waarom is dat zo anders?
Je kunt ze schriftelijk ingebreke stellen om de creditnota uit te betalen en ze 14 dagen hiervoor te geven en dat je anders naar de geschillen commissie stapt.

Denk dat dit de snelste weg is met de minste kosten. De commissie kost je EUR 50 welke je terug krijgt aks je wint. Het kost Tele2 veel meer dus veelal is dreigen al voldoende.

Bij de geschillen commissie kun je ook je tijd en belkosten meenemen in je claim. Nee heb en ja kun je krijgen.

Re: Tele2 stelt terugbetaling fout telkens uit

Geplaatst: 24 jul 2020 23:31
door Bob Schurkjens
Heb al vaker de geschillencommissie ingeschakeld. Nadat je je klacht hebt ingediend betaal je het klachtengeld.

Daarna gaat je klacht naar de tegenpartij. Die neemt contact met jou op voor een schikking. Eis dan op wat je wilde hebben plus het klachtengeld. De zaak is dan afgedaan.

Alternatief: tegenpartij weigert te schikken en laat het op behandeling van het geschil aankomen. Verliest tegenpartij, dan betalen ze behandelingskosten aan de commissie. Dat loopt in de honderden euro's. Dit bedrag is geheim.

Dit is de reden waarom er vrijwel altijd wordt geschikt inclusief terugbetalen klachtengeld als je dat eist.