Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door joep873 »

PeterPeters1966 schreef:
11 mei 2021 13:06
Voor 31 euro koop je een nieuwe Nokia 105 en is het probleem opgelost.
Nokia 105 is 2G

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
11 mei 2021 13:11
Mag Simpel je nummer zo lang "gijzelen?"
Voor zover mij bekend, behoor je per direct over te kunnen stappen, met nummerbehoud. Maar dat ontslaat je niet van betaalverplichting richting Simpel voor de resterende maanden
De ACM geeft het volgende aan: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... mmerbehoud
* voor particuliere én zakelijke abonnementen,
* vanaf het moment dat een abonnee een nummer toegewezen heeft gekregen,
* bij elke overstap vanaf een telefooncontract waarvan de looptijd is verstreken, of dat de abonnee rechtsgeldig heeft opgezegd.
Mogelijk dat het laatste hier niet van toepassing is op dit moment, ik zie niet terugkomen dat TS al een opzegging gedaan heeft.

Simpelbellen01
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2021 20:27

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Simpelbellen01 »

Zoals ik hierboven om 13:13 uur aangaf ben ik niet zelf degene die het toestel gebruikt, maar slechts degene die het abonnement betaalt.
Ik heb zelf een moderne Samsung en ook een tablet waar ik mee kan appen en dat heb ik dus in de afgelopen maand uitgebreid gedaan, naast bellen en mailen met de "klanten"service van de firma Simpel. Helaas zonder resultaat.
Degene die het toestel wel gebruikt kan helaas niet met iets moderners omgaan, zelfs niet met de Nokia 105 die eerder werd aangeraden.

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door V045 »

Simpelbellen01 schreef:
11 mei 2021 13:35
Zoals ik hierboven om 13:13 uur aangaf ben ik niet zelf degene die het toestel gebruikt, maar slechts degene die het abonnement betaalt.
Vreemd, in het onderwerp staat dat u niet meer kunt bellen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Erthanax »

Methusalah schreef:
11 mei 2021 13:24
(...) Maar daarnaast, je hebt het over hun benaderen via Whatsapp? Hoe dan? In ieder geval niet op een 3310. Dus je hebt blijkbaar ook gewoon een modern toestel?
TS heeft al aangegeven dat hij/zij zelf niet de gebruiker is van de 3310.
In ieder geval, welkom in 2021 waar treinen op stoom een ding uit het verleden zijn, en de ganzenveer en de griffel plaats hebben gemaakt voor tablets, smartphones en laptops.
Op zich klopt dat wel, maar TS heeft aangegeven dat de gebruiker van de 3310 niet overweg kan met een smartphone met icoontjes, wel met de 3310.

Ik herken dat heel goed van mijn hoogbejaarde ouders. Die konden nog heel aardig met de pc overweg en ook met een "traditionele" mobiele telefoon, maar een smartphone lukte gewoon niet meer. Het zou mij niet vetbazen als het bij TS om iets soortgelijks gaat.

TS heeft geen probleem met extra kosten en wil gewoon het volledige contract betalen, als Simpel núbde overdracht maar faciliteert. Simpel kan dus wel de volledige betaling vangen, maar hoeft daarna geen diensten meer te leveren. In mijn ogen zou het Simpel sieren als ze hieraan zouden meewerken.

Simpelbellen01
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2021 20:27

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Simpelbellen01 »

Cro schreef:
11 mei 2021 13:33
16again schreef:
11 mei 2021 13:11
Mag Simpel je nummer zo lang "gijzelen?"
Voor zover mij bekend, behoor je per direct over te kunnen stappen, met nummerbehoud. Maar dat ontslaat je niet van betaalverplichting richting Simpel voor de resterende maanden
De ACM geeft het volgende aan: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... mmerbehoud
* voor particuliere én zakelijke abonnementen,
* vanaf het moment dat een abonnee een nummer toegewezen heeft gekregen,
* bij elke overstap vanaf een telefooncontract waarvan de looptijd is verstreken, of dat de abonnee rechtsgeldig heeft opgezegd.
Mogelijk dat het laatste hier niet van toepassing is op dit moment, ik zie niet terugkomen dat TS al een opzegging gedaan heeft.
Ja het contract is vorige maand opgezegd, maar die opzegging geldt pas per einde looptijd en die is dus nog niet verstreken, anders zou het probleem zich helemaal niet voordoen. Simpel accepteert géén voortijdige opzeggingen, ook niet als je de rest van de abonnementstermijnen meteen betaalt.

Simpelbellen01
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2021 20:27

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Simpelbellen01 »

Erthanax schreef:
11 mei 2021 13:42
Methusalah schreef:
11 mei 2021 13:24
(...) Maar daarnaast, je hebt het over hun benaderen via Whatsapp? Hoe dan? In ieder geval niet op een 3310. Dus je hebt blijkbaar ook gewoon een modern toestel?
TS heeft al aangegeven dat hij/zij zelf niet de gebruiker is van de 3310.
In ieder geval, welkom in 2021 waar treinen op stoom een ding uit het verleden zijn, en de ganzenveer en de griffel plaats hebben gemaakt voor tablets, smartphones en laptops.
Op zich klopt dat wel, maar TS heeft aangegeven dat de gebruiker van de 3310 niet overweg kan met een smartphone met icoontjes, wel met de 3310.

Ik herken dat heel goed van mijn hoogbejaarde ouders. Die konden nog heel aardig met de pc overweg en ook met een "traditionele" mobiele telefoon, maar een smartphone lukte gewoon niet meer. Het zou mij niet vetbazen als het bij TS om iets soortgelijks gaat.

TS heeft geen probleem met extra kosten en wil gewoon het volledige contract betalen, als Simpel núbde overdracht maar faciliteert. Simpel kan dus wel de volledige betaling vangen, maar hoeft daarna geen diensten meer te leveren. In mijn ogen zou het Simpel sieren als ze hieraan zouden meewerken.
Spijker op zijn kop, Erthanax!

sake1987

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door sake1987 »

Maar TS als je dit in je opening bericht duidelijker had neergezet dat het niet voor jezelf, maar iemand anders die het nieuwe niet meer aan te leren is, had je andere antwoorden gekregen.
Zijn er geen Toestellen te vinden die wel op 4 G werken maar wel te gebruiken zijn bijvoorbeeld senioren toestellen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door sjohie »

sake1987 schreef:
11 mei 2021 14:00
Maar TS als je dit in je opening bericht duidelijker had neergezet dat het niet voor jezelf, maar iemand anders die het nieuwe niet meer aan te leren is, had je andere antwoorden gekregen.
Zijn er geen Toestellen te vinden die wel op 4 G werken maar wel te gebruiken zijn bijvoorbeeld senioren toestellen?
Daar speelt het ook, volgens mij is de hele Doro productlijn 2G only, mijn schoonvader moet ook een nieuw toestel hierom.

Simpelbellen01
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2021 20:27

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Simpelbellen01 »

Inderdaad. Ik kreeg bij het eerste bericht van Simpel dat ze het 2g-netwerk gingen uitzetten, ook een bijlage met een lijstje van welke toestellen dat zou treffen:
Nokia 100, 105, 108, 113, 150, 1600, 1616, 1650, 2310, 3310, 3720, 6300, 6303i, 6310i, C1-01
Samsung B300, C260, C270, E1120, E1150, E1550i, E1170, E1180, E1190, E1270, Pusha, Stratus, GT-E1190, GT-E1150, GT-E1200
Alcatel 2004C, 2008G, 1016D, 1035X
Sony Ericsson alle toestellen
Emporia alle toestellen
Doro alle toestellen
Primatronix Nanho M6900

Dus ook de Nokia 105 die PeterPeters1966 aanraadde, zou het probleem niet oplossen....

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Methusalah »

Erthanax schreef:
11 mei 2021 13:42


Ik herken dat heel goed van mijn hoogbejaarde ouders. Die konden nog heel aardig met de pc overweg en ook met een "traditionele" mobiele telefoon, maar een smartphone lukte gewoon niet meer. Het zou mij niet vetbazen als het bij TS om iets soortgelijks gaat.


Het is mogelijk maar het is vaak ook een kwestie van niet willen ipv niet kunnen. Overigens heeft mijn vader van bijna 83 geen moeite met smartphones en zijn vriendin die ongeveer even oud is ook niet.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Erthanax »

Prijs uzelf gelukkig. Mijn ouder waren een stuk ouder en het lukte hen echt niet meer.
Dat er ouderen zijn die het wel lukt weet ik ook wel, maar de sugesstie dat het vaak niet willen is, vind ik niet gepast. Laat TS zijn ouders maar eens flink de waarheid zeggen: Niet mekkeren pa! De vader van Methusalah kan het ook.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

joep873 schreef:
11 mei 2021 13:25
PeterPeters1966 schreef:
11 mei 2021 13:06
Voor 31 euro koop je een nieuwe Nokia 105 en is het probleem opgelost.
Nokia 105 is 2G
Je hebt gelijk, ik bedoelde eigen de 220. Iets duurder maar nog steeds de makkelijkste oplossing om het probleem op te lossen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Voor 31 euro koop je een nieuwe Nokia 105 en is het probleem opgelost.

Moet zijn:

Voor 61 euro koop je een nieuwe Nokia 220 en is het probleem opgelost.

Simpelbellen01
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 mei 2021 20:27

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Simpelbellen01 »

Voor minder geld kan ik het Simpel abonnement afkopen of nog 6 maanden laten doorlopen en ook nog wel ergens een goedkoop belabonnement bij een provider op het KPN-netwerk betalen.
Maar geld is het probleem niet. Waarschijnlijk heb je de voorgaande berichten niet gelezen; voor degene die dat toestel gebruikt is dat niet werkbaar.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door sjohie »

Er zijn voorwaarden in het spel, en als ik het goed lees, is conform art 2.2 van de algemene voorwaarden van Simpel, deze technische wijziging van het netwerk, geen reden om het abonnement af te kunnen kopen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kun je niet gewoon een nummerportering aanvragen, waarbij Simpel het abonnement op een ander nummer laat doorlopen.
Dan betaal je op dat nummer het abonnement nog gewoon tot einde contract door en neem je het nummer mee naar een nieuwe aanbieder. Tijdelijke dubbele lasten, maar dat is dan niet anders.

sake1987

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zal er geen telefoon producent in dit gat sprengen en een senioren telefoon voor 4 /5 g maken?
Heb even gezocht, maar kan hem niet vinden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Revoked »

Maar het is mogelijk een KPN-abbo te nemen, het eigen nummer laten uitporteren (met de juiste code...) en het Simpel-abbo nummerloos uit te zitten.
Probleem gaat worden dat 2G in 2022 van de consumentenmarkt wordt gehaald en voor andere doeleinden wordt gebruikt. Dan krijgen we zeker weer zo'n topic.
Eindgebruiker moet gewoon leren omgaan met een andere telefoon, of helemaal geen telefoon meer gebruiken. Het is gewoon einde oefening voor 2G.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Simpel schakelt het 2G-netwerk uit en nu kan ik niet meer bellen met mijn Nokia 3310

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Revoked schreef:
11 mei 2021 18:55
Maar het is mogelijk een KPN-abbo te nemen, het eigen nummer laten uitporteren (met de juiste code...) en het Simpel-abbo nummerloos uit te zitten.
Probleem gaat worden dat 2G in 2022 van de consumentenmarkt wordt gehaald en voor andere doeleinden wordt gebruikt. Dan krijgen we zeker weer zo'n topic.
Eindgebruiker moet gewoon leren omgaan met een andere telefoon, of helemaal geen telefoon meer gebruiken. Het is gewoon einde oefening voor 2G.
Nog zo'n figuur die maar even bepaald wat een ander moet doen. Blijkbaar is het probleem nog niet goed bij u doorgekomen. TS heeft duidelijk uitgelegd wat het probleem is en hoe TS dit probleem wil oplossen. Dat heeft TS al allemaal onderzocht.
De kwestie is dat Simpel dwarsligt en TS daar niet doorheen komt. Daarvoor zoek TS een oplossing.

Gesloten