Pagina 1 van 1

Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 20:22
door Betalen
Ok mensen dit is een klacht over een bedroevend slechte service bij een telefoonwinkel. In dit specifieke geval gaat het om de Mediamarkt in Den Haag.

Eigenlijke moet ik mijn ogen uit mijn kop schamen dat ik dit durf op schrijven immers 6 dagen zult gij werken en de zevende dag is de dag van God. Ik moet uberhaupt blij zijn dat er mensen bereid zijn op zondag te gaan werken voor een ongetwijfeld schamel loontje.

Het is de schuld van mijn internet verslaving. Mijn internet thuis loopt via het thuisnetwerk van mijn T-Mobile unlimited abo dus toen ik vandaag mijn mobieltje tijdens het uitlaten van de hond verloor had ik in een klap geen internet, telefoon, tv en sms. Ik ben blijkbaar zo verwend en verslaafd geraakt aan internet dat ik 10 minuten voor sluitingstijd tij T-Mobile een vervangende simkaart gehaald heb (zonder kosten waarvoor hulde @TMobile, plus een nieuwe telefoon gekocht 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt.

Kortom wat mij vandaag is overkomen is geheel mijn eigen schuld toch wil ik even stoom afblazen over de slechte service die ik ervaren heb. NB mijn overige ervaringen bij de Mediamarkt op doordeweerkse dagen zijn ronduit positief maar dan tref je ook het vaste personeel en niet voornamelijk studenten en invalkrachten zoals blijkbaar bij de Haagse Mediamarkt op zondag.

Nogmaal ik moet niet zeuren maar ik ga het toch even doen wat gebeurde er?

Ik kocht een nieuwe telefoon voor ongeveer 200 euro. Ik ben nooit zo handig met het er in zetten van een simkaart dus dat vraag ik doorgaans aan het personeel. Is nooit een probleem ben hier altijd goed mee geholpen bij de Mediamarkt en andere telefooonwinkels.

Vanmiddag echter om 17.50. Sorry meneer de tweede verdieping gaat nu sluiten iedereen gaat naar huis. Op de eerste verdieping kan iemand u nog wel helpen daarmee. Fijn weekend verder.

Ik naar beneden om af te rekenen en ik zij: ik begreep van uw collega boven dat ze mij op deze verdieping nog kunnen helpen met het erin zetten van het simkaartje. De betreffende mederwerker vroeg vol ongeloof hebben ze dat boven op de telefoonafdeling gezegd??? Sorry maar hier gaat ook alles sluiten en ik heb alleen verstand van stofzuigers. Er stonden inmiddels zo'n 20 jongelui klaar om naar huis te gaan in de winkel en de beveiliger riep ook al meneer wilt u het pand verlaten we gaan hier dicht.

Kan ik de manager spreken vroeg ik de dame aan de kassa? Nee die werkt niet op zondag was het antwoord.

In mijn wanhoop liep ik naar de 20 jongelui die al klaar stonden tot ze het pand om stipt 18 uur mochten verlaten. Wie helpt bij aub de simkaart in dit nieuwe toestel te zetten riep ik in paniek! Een meisje van een jaar of 18 bleek gelukkig bereid me te helpen het was in 2 minuten gedaan. Ik gaf haar 5 euro fooi gewoon omdat ze de enige was niet te beroerd om ff een klant te helpen na werktijd.

Missie geslaagd u ziet ik heb weer internet.

Toen ik zelf 18 was werkte ik overigens op de groenteafdeling van een supermarkt en gingen we een half uur van te voren alle groenten en fruit naar de koeling rijden want we kregen tot 18 uur betaald en dan wil je ook geen minuut langer werken. Dus als een klant om 17.40 vroeg zijn er nog bloemkolen dan was het sorry mevrouw uitverkocht. Waarmee ik maar wil zeggen ik begrijp deze jonglui en was zelf geen haar beter.

Toch Mediamarkt vind ik dat als je zondag om 17.50 nog een telefoon verkoopt voor 200 euro dan heeft de klant er recht op om fatsoenlijk geholpen te worden. De manager werkt nooit op zondag dat is volgens mij precies het probleem daar.

Wat mij betreft moet deze Haagse Mediamarkt manager voor straf de komende 3 maanden op zondag te werk gesteld worden.

Hij of zij moet dan verplicht tot 18.30 bij de uitgang gaan staan en aan iedere klant vragen bent u vandaag goed geholpen meneer of mevrouw? En kan ik misschien nog iets voor u betekenen?

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 20:45
door Nevyn
En ? Bent u het kwijt?

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 20:51
door kuklos
Sorry hoor, maar wat verwacht je zelf? Je gaat naar een discount keten die bekend staat om de lage prijzen en niet bekend staat om de goede service, daarom ook de lage prijzen. Dan ga je ook nog tegen sluitingstijd, en verwacht vervolgens nog eens goede service.
Ik durf te stellen dat je teveel verwacht voor te weinig geld.

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 20:53
door Bob Schurkjens
Wat een lap tekst

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 20:56
door NeoDutchio
€200,- voor een mobieltje bij een schreeuwende discounter. Van alle kanten kan, mag en hoef je niets te verwachten.
En toen u zelf zo klantonvriendelijk was tegen uw klanten, kreeg uw leidinggevende ook strafwerk mee?

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 20:57
door Sira
Misschien eerst eens een cursus "hoe plaats ik een simkaart" gaan volgen?
Op de aan/uit knop na is dit de meest eenvoudige handeling.

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 20:57
door moederslink
Betalen schreef:
19 sep 2021 20:22
Hij of zij moet dan verplicht tot 18.30 bij de uitgang gaan staan en aan iedere klant vragen bent u vandaag goed geholpen meneer of mevrouw? En kan ik misschien nog iets voor u betekenen?
Oh, wat zou dat leuk zijn!! En dat bij iedere zaak! Brengt een glimlach op het gezicht. :D

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 21:13
door moederslink
Betalen schreef:
19 sep 2021 20:22
Het is de schuld van mijn internet verslaving. Mijn internet thuis loopt via het thuisnetwerk van mijn T-Mobile unlimited abo dus toen ik vandaag mijn mobieltje tijdens het uitlaten van de hond verloor had ik in een klap geen internet, telefoon, tv en sms.
Had maar gewacht tot maandag en vanavond lekker een eind gaan sjouwen met de hond .
Een avondje schermloos zijn is best lekker en dan had je deze ergernis en stress niet gehad.
In ieder geval : je bent geholpen op de laatste nipper , dankzij MM :D

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 21:28
door Erthanax
Betalen schreef:
19 sep 2021 20:22
(...) Een meisje van een jaar of 18 bleek gelukkig bereid me te helpen het was in 2 minuten gedaan. (...)
Die jeugd van tegenwoordig!
(...) En kan ik misschien nog iets voor u betekenen?
Nee, dank u. Maar bedankt voor de tip in de titel.

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 21:42
door PeterPeters1966
Te werk stellen nog wel. Waarom niet meteen strafkampen instellen voor mensen die hun werk iets beter hadden kunnen doen? Oftewel: consumenten worden steeds wereldvreemder of asocialer. Kies maar welke term het beste past.

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 21:42
door Moneyman
Erthanax schreef:
19 sep 2021 21:28
Maar bedankt voor de tip in de titel.

Juist die titel bracht me aan het lachen, want laat ik nou nét gister 5 minuten voor sluitingstijd een nieuwe IPhone gekocht hebben bij… de Mediamarkt :lol:

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 21:59
door juliomariner
De titel had beter kunnen zijn: zondags klanten van winkels worden steeds irreëeler.
Wat verwacht u dan? Het personeel wil graag naar huis na een dag hard werken.
Ik zal u ook een geheim verklappen. Supermarkt personeel kan het ook niet waarderen dat u 10 minuten voor sluitingstijd uw wekelijkse boodschappen komt doen en 2 minuten voor sluitingstijd met een volle kar bij de kassa staat.

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 22:43
door Ivo.w
Sluitingstijd betekent in principe dat u als klant vóór dat tijdstip weer buiten moet staan. In een groot pand is het daarom gebruikelijk om 10-15 minuten voor sluitingstijd alvast de afdelingen die het verst van de hoofdingang gelegen zijn te sluiten en klanten te verzoeken zich richting uitgang te begeven. Ook in grote supermarkten is het gebruikelijk om klanten een aantal minuten voor sluitingstijd alvast op te roepen zich richting kassa te begeven en de toegang voor nieuwe klanten te stremmen.

Bij grote zaken, en zeker met waardevolle spullen als bij een electronica-zaak spelen de veiligheidsprotocollen daarin ook nog een rol. Op kluizen voor de kassalades en op magazijndeuren en deuren van de personeels in/uitgang zitten tijdsloten en/of tijd-alarmen. Wanneer de afsluitprocedure van de winkel teveel vertraging oploopt kan het zomaar zijn dat er een stil overval-alarm afgaat.

Dit nog allemaal los van het feit dat voor een flink deel van het personeel de werkdag gewoon eindigt op de sluitingstijd. Het is dan bijzonder vervelend als er klanten vlak voor sluitingstijd nog uitgebreide uitleg en hulp verwachten bij hun aankoop. Want het is gewoon tijd om af te sluiten en van de welverdiende vrije tijd te gaan genieten. En dat komt zo'n kortzichtige zondagsklant dan maar even verstoren.

*ja, ik heb in mijn werk ook met winkel-klanten te maken. Het is soms zelfs zo erg dat mensen verbaasd zijn dat 5 minuten na sluitingstijd de deur op slot is en ze niet meer naar binnen mogen 'want jullie zijn toch nog aanwezig'.

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 19 sep 2021 23:49
door FanTastisch
Tja, het gaat er dus maar om wat je verstaat onder sluitingstijd en vanuit wie je kijkt, vanuit de klant of het winkelpersoneel. Natuurlijk moet er veel gebeuren om een winkel veilig en goed af te sluiten - en hoe groter het pand & hoe waardevoller de winkelinventaris, hoe meer werk het is. Ook is het logisch dat er vlak voor sluitingstijd onvoldoende tijd is voor heel uitgebreide hulp, maar soms heb je als klant een spoedaankoop (telefoon kwijt). En kom op zeg, het ging om een handeling (plaatsen simkaart) die voor het jonge meisje heel eenvoudig was en heel snel gepiept, in zo’n 2 minuten (en al het jonge personeel stond toch enkel te wachten tot de winkel veilig afgesloten werd).
Het gaat hier wel degelijk om servicegerichtheid.
Het probleem ligt volgens mij vooral bij het onvoldoende (door)betalen van winkelpersoneel (en soms ook bij de ‘interne’ servicegerichtheid van de individuele winkelmedewerker. In principe is elke winkel/handel(aar) erop gericht zo veel mogelijk te verdienen aan klanten... daarvoor moet er natuurlijk veel verkocht worden / veel omzet gedraaid worden én moet de klant bij voorkeur ook vaker terugkomen en bijdragen aan goede naamsbekendheid van de winkel. Tevreden klanten zijn (dus) ook belangrijk. Winkelmanagers zijn voor zo ver ik weet juist wél blij als er 10 minuten voor sluitingstijd nog een aankoop gedaan wordt voor €200 en/of als je nog met een volle kar bij de kassa staat (ik heb zelf jarenlang bij AH gewerkt in mijn studententijd; vervolgens heel lang als docent). Dat het personeel om 18u naar huis wil als ze tot 18u betaald krijgen is wel een beetje te begrijpen maar eigenlijk zou je als winkel moeten streven naar een ‘bedrijfscultuur’ & personeelsbeleid waarbij een tevreden klant bovenaan staat, en dan moet je je personeel dus selecteren en evt trainen op servicegerichtheid. Het zou niet uit moeten mogen maken of je vlak voor sluitingstijd komt, doordeweeks of op zondag, klant is koning (en juist als iets maar een minuten werk is voor een winkelmedewerker dan kan het toch ook prima rond sluitingstijd als dat toevallig zo uitkomt). De werktijden én dus het salaris van het personeel zouden echter beter afgestemd moeten zijn op de realiteit: als je stelt dat je winkel tot 18u (of 19u, 22u etc) open is en er dus klanten kunnen zijn die vlak voor / op sluitingstijd aankopen doen, kun je als winkelpersoneel niet tegelijkertijd verwachten om op sluitingstijd te kunnen vertrekken. Sluitingstijd is in deze dus de tijd dat de winkeldeur dicht is voor de klant en de klanten in principe geen aankopen meer kunnen doen (wellicht staan ze nog in de rij). Als personeel structureel (veel) langer door moet werken dan dient voor betaald te worden door de manager. Goed personeelsbeleid én goede service kost inderdaad vaak een beetje meer. Verder is het ook mijns inziens ook een stukje ‘arbeidsethos’ van de individuele werknemer (in welke functie dan ook). Je kunt je werk ook gewoon goed en klantvriendelijk doen zonder daar per se extra of op de minuut voor betaald te hoeven krijgen... Het hoeft toch niet altijd alleen maar om geld te gaan? Als je een ander goed helpt levert dat toch vanzelf wat op?!? Hulde aan het jonge, ca 18-jarige meisje dat hielp met de sim-kaart! Zij is uit het juiste hout gesneden!

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 20 sep 2021 00:57
door witte angora
PeterPeters1966 schreef:
19 sep 2021 21:42
Te werk stellen nog wel. Waarom niet meteen strafkampen instellen voor mensen die hun werk iets beter hadden kunnen doen? Oftewel: consumenten worden steeds wereldvreemder of asocialer. Kies maar welke term het beste past.
Ho ho. Je vergeet één woordje: 'sommige' consumenten.

Alhoewel ik moet zeggen dat ik vanmorgen weer heel wat wazige blikken heb gezien, dat dan weer wel. Plus een caissière die per direct naar Siberië verbannen zou moeten worden. :wink:

Re: Koop nooit een mobieltje op zondag 10 minuten voor sluitingstijd bij de Mediamarkt

Geplaatst: 20 sep 2021 08:32
door Moneyman
FanTastisch schreef:
19 sep 2021 23:49
En kom op zeg, het ging om een handeling (plaatsen simkaart) die voor het jonge meisje heel eenvoudig was en heel snel gepiept, in zo’n 2 minuten (en al het jonge personeel stond toch enkel te wachten tot de winkel veilig afgesloten werd). Het gaat hier wel degelijk om servicegerichtheid.
Het is maar net hoe je het wilt zien.

Ik vind de totale context dusdanig dat er sprake is van een verkeerd verwachtingspatroon. Als je zaken doet met een discounter die bekend staat om een totaal gebrek aan service, daar vlak voor sluitingstijd binnenloopt, vervolgens een hulpvraag stelt die niets met de aankoop zelf te maken heeft, en dan ook nog verwacht dat dat direct gebeurt dan heb je gewoon een overspannen verwachting.

Bedenk ook dat TS niet weet hoe het moet: waarom zou dat personeel het wel weten? Het heeft niets met hun werk te maken. Los daarvan: als er iets niet goed gaat, is het ineens het probleem van MM.