KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

De reden waarom ze dit doen is heel simpel: er kunnen altijd nog settlementrekeningen van andere providers komen, bijvoorbeeld als je in de laatste maand in het buitenland bent geweest. Veel netwerken leveren dat near real time aan maar niet allemaal. Natuurlijk kan KPN een rekening achteraf sturen maar dat is lastiger en de kans dat er extra kosten gemaakt moeten worden om het geld te incasseren is groter.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben

Ongelezen bericht door Moneyman »

PeterPeters1966 schreef:
26 nov 2021 07:45
Natuurlijk kan KPN een rekening achteraf sturen maar dat is lastiger en de kans dat er extra kosten gemaakt moeten worden om het geld te incasseren is groter.
Dat snappen we allemaal wel. Maar dat is het probleem van KPN, niet van de consument. Basaal ondernemersrisico.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
26 nov 2021 09:57
PeterPeters1966 schreef:
26 nov 2021 07:45
Natuurlijk kan KPN een rekening achteraf sturen maar dat is lastiger en de kans dat er extra kosten gemaakt moeten worden om het geld te incasseren is groter.
Dat snappen we allemaal wel. Maar dat is het probleem van KPN, niet van de consument. Basaal ondernemersrisico.
Wat we dan schijnbaar niet allemaal snappen is dat KPN dat basale ondernemersrisico zal gaan afwentelen op de consument middels hogere prijzen, omdat de andere methode hogere kosten met zich meebrengt.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben

Ongelezen bericht door angel1978 »

Natuurlijk snapt iedereen dat wel. De kosten gaan omhoog (dat gaan ze sowieso) en dus de abonnementen worden duurder.
In dat geval is het aanbod van KPN dus iets onaantrekkelijker. Ik zie nog geen reden waarom KPN dit dan niet zo doen behalve eigenbelang.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
26 nov 2021 10:06
Wat we dan schijnbaar niet allemaal snappen is dat KPN dat basale ondernemersrisico zal gaan afwentelen op de consument middels hogere prijzen, omdat de andere methode hogere kosten met zich meebrengt.
Met dit argument kan je alles goedpraten. Gechargeerd: dan maar volledige vooruitbetaling voor de contractperiode. scheelt een hoop betalingsrisico en dus kosten. Hebben we allemaal baat bij, dus dan ook maar doen?

Het is heel simpel: KPN doet iets wat niet mag. Of we dat wel of niet snappen, en of we dat al dan niet terecht vinden, is helemaal niet relevant.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
26 nov 2021 10:19
De kosten gaan omhoog (dat gaan ze sowieso) en dus de abonnementen worden duurder.
In dat geval is het aanbod van KPN dus iets onaantrekkelijker. Ik zie nog geen reden waarom KPN dit dan niet zo doen behalve eigenbelang.
Inderdaad, eigenbelang. Met miljoenen klanten wil je niet het gedonder van tig wanbetalers na moeten jagen. Maar ik heb zo'n donderbruin vermoeden dat alle providers dit doen. Vermoeden, geen bewijs.
Moneyman schreef:
26 nov 2021 10:20
kuklos schreef:
26 nov 2021 10:06
Wat we dan schijnbaar niet allemaal snappen is dat KPN dat basale ondernemersrisico zal gaan afwentelen op de consument middels hogere prijzen, omdat de andere methode hogere kosten met zich meebrengt.
Met dit argument kan je alles goedpraten.
Alleen, dat doen we dus niet, we hebben het in dit geval over deze situatie, dus daar hebben we het ook over. Niet over alles wat je ook nog erbij wil trekken.

Gezien het formaat van KPN, en dus de hoeveelheid klanten, hun (vermoedelijke) ervaringen uit het verleden en het feit dat ze later het teveel betaalde gewoon terugbetalen snap ik dit en praat ik dit goed.
Nogmaals, dit, niet al het andere wat je er eventueel bij wil gaan trekken om de discussie te gaan vertroebelen.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van mij mag er een slotje op dit topic.
Op de eerste pagina staat te lezen hoe het precies zit. Wie heeft er nu zin in nog veel meer pagina's met welles/nietes, het liefst doorspekt met steeds krommere voorbeelden en wat sneren? Niemand, mag ik hopen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: KPN eist betaling factuur en dreigt met extra kosten, terwijl ik al weg ben

Ongelezen bericht door Radar »

U vraagt, wij draaien. De topicstarter is nog vóór het verschijnen van de eerste reactie voor het laatst online geweest, dus ja...

Groeten! Radar^SK

Gesloten