LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone oplichters ????

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
angelsfly

vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door angelsfly »

hallo
ik kreeg laatst een smsje waarin stond dat ik snel contact moest opnemen met vodafone anders werd ik afgesloten dus ik dacht afgesloten waarom dat ??
Nou ik bellen ja mevrouw er schijnt aan 400 euro naar 0900 nummers gebeld te zijn :shock: dus mijn eerste reactie was vloek vloek bla bla
toen ze de datum zei van 1 tot 12 november dacht ik wacht eens even dit klopt niet ik was toen juist begonnen aan een nieuwe baan en had mijn mobieltje altijd bij me in me broek.
dus ik zoeken in me logboek naar gebelde nummers nou dus geen 1 0900 nummer te vinden .
Nu krijg ik een overzicht binnen van de tijden dat er gebeld is nou dit klopt dus duidelijk NIET !!!!!!!!!

Maar al met al verwacht vodafone gewoon dat ik ze dit geld overmaakt terwijl ik hier niks mee te maken heb en ook geen andere mensen die met mijn mobiel hebben kunnen bellen .

Voor mijn geen vodafone meer :x

Nog meer mensen hier die denken van heeeeeeeee dat heb ik ook mee gemaakt ??

Gast

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Gast »

ja je hebt zwaar gelijk! Maar je kan ze niks maken.

Gast

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Gast »

zullen we een x naar dat gebouw van hun gaan en t bestormen? haha
Misschien krijgen we gratis tegoed ofzo. Het is wel ver (helemaal in maastricht) maar ja...

Gast

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Gast »

nou ik heb bij vodafone een abonnement die ze maar niet willen opzeggen. na tientalle brieven hebben ze het nog steeds niet gedaan ik ben er nu al een jaar mee bezig en heb er nog niks mee bereikt. het zijn allemaal oplichters. ik het nog ff aan en anders stap ik naar mijn advocate toe...
ik ken het is egt erg.........

angelsfly

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door angelsfly »

ik baaaaaaaaaaaaaaaaal gewoon zooooooooooooo :x :cry:

moneypenny

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door moneypenny »

lieve mensen...

je kunt gesprekken op je toestel uit de gesprekkenlijst verwijderen, dus daar kun je niet vanuit gaan. Op het netwerk kunnen ze zien dat er en met jou nummer en met jou sim en met jou toestel (imeicode) gebeld is. Als daar iets in afwijkt wordt je nummer prefentief geblokkeerd om misbruik en hoge rekeningen te voorkomen. De gegevens kloppen dus wel. ga eerst eens na of er op die tijdstippen iemand in je omgeving is geweest die wellicht je toestel heeft gebruikt. het blijft balen voor je als je niet zelf die nummers gebeld hebt, maar doe niet zo naief en schuif het niet op vodafone af.

Gast

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Gast »

nou ik heb bij vodafone een abonnement die ze maar niet willen opzeggen. na tientalle brieven hebben ze het nog steeds niet gedaan ik ben er nu al een jaar mee bezig en heb er nog niks mee bereikt. het zijn allemaal oplichters. ik het nog ff aan en anders stap ik naar mijn advocate toe...
ik ken het is egt erg.........

Als ik je spelling zo zie, dan verbaast het me niks dat je brieven nooit in behandeling zijn genomen.

Libel
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 nov 2004 02:17

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Libel »

Voor de gast met annuleringsproblemen: Overdrijven is ook een vak. Het lijkt mij vreemd dat juist jou brieven zoals je wil beweren allemaal niet aankomen,( tientalle dat wil dus zeggen een meervoud van 10 dus 20, 30, 40 brieven?) als zoveel brieven om een abonnement op te zeggen niet in behandeling zijn genomen ( dus waarschienlijk niet ontvangen als deze wel ontvangen zouden zijn zijn deze ook in behandeling genomen worden en krijg je bericht wanneer einde contrat is ) dan zou ik toch maar eens zelf uit gaan zoeken wat er aan de hand is. Zijn ze wel naar het juiste adres gezonden. Is jou adres nog wel het zelfde als dat wat bij Vodafone bekend is, het factuur adres kan anders zijn dan woon adres in dit geval gaat alle post behalve de factuur naar het woonadres. En probeer het anders eens met een aangetekende brief dan kan je altijd op de site van kpn zien of de brief ook afgeleverd is.
Vermeld altijd op de envelop dat het tav afdeling annulering is. Stuur een kopie legetimatie bewijs mee en zet onder de annuleringsbrief een handtekening.

svanmechelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2004 22:47

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door svanmechelen »

Ik ken dit probleem ja, ik kreeg laatst ook zo'n smsje van vodaphone,(op zondag nogwel) waarin stond dat ik ze de volgende dag voor 12.00uur moest bellen, toen ik dit deed werd mij verteld dat mijn rekening voor oktober al tegen de 300 euro aan zat en ik voor vrijdag 200euro vooruit moest betalen, na dit gedaan te hebben kreeg ik vrijdags een telefoontje dat het netjes optijd betaald was, maar dat de rekening naar ong. 700euro was gestegen en dat ik nog maals 400euro vooruit moest betalen. Mijn telefoon rekening is nu meer dan 900euro en mij nummer is ondertussen afgesloten

Na gebeld te hebben met Vodaphone bleek dat er iedere nacht tussen 23.00uur en 02.00uur heel veel gesmst zou worden naar een service nummer wat 0,92 euro per berichtje kostte. Na dat ze mij de specificatie hadden thuis gestuurd en ik deze bekeek leek het wel of mijn telefoon een machine geweer was geweest dat als een gek smsje gestuurd en ontvangen zou hebben (toch vreemd heb nooit wat gelezen maarja)

Vodaphone wil nu uiteraard wel dat ik mijn rekening ga betalen, maar dat zie ik eerlijk gezegt niet zitten.

Ik hoop dat jullie van Radar mij en al de andere slachtoffers een beetje kunnen helpen en kunnen kijken hoe dat dit zou kunnen komen en wat eraan gedaan kan worden, want vodaphone zelf geeft niet echt veel meedewerking hierin.

MVG
Stephan van Mechelen

lotte23

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door lotte23 »

Hoi,

Onlangs heeft Radar bijna een gehele uitzending aan dit onderwerp besteedt. Met name toestelling met bluetooth zijn makkelijk te kapen. Wanneer je bijv. op een terras zit, of gewoon thuis voor de televisie. Dan kan iemand binnen een straal van naar ik meen een paar honderd meter inbreken in jouw telefoon. Dit alles met behulp van een laptop. Je nummer wordt door deze oplichter gebruikt, zonder dat je daar erg in hebt. Vele mensen worden op deze manier gedupeerd met hoge rekeningen, maar de aanbieder, in dit geval vodafone, niets aan kan doen.

Het is daarom dan ook verstandig om je telefoon te beveiligen en geen geen gebruik te maken van bluetooth.

Heb je meer vragen hierover kan je denk ik het beste contact opnemen met radar of eens het volgende artikel lezen:

http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/dossier/28

groetjes lotte

Info
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 jul 2003 12:19

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Info »

Voordat er weer geroepen wordt over 'bluetooth-hacken', is het makkelijk eerst de meest voor de hand liggende oplossing uit te sluiten. Heeft u kinderen? Tussen de 11-18? Of een partner die zich verveelt?

En eigenlijk als ik deze verhalen lees, moet u dus heel erg blij zijn met de service van Vodafone. Stel dat ze u geen sms-je hadden gestuurd, dan had u pas op de eerst volgende rekening gezien wat voor een bizar hoge kosten u had gemaakt, en waren ze vast ook nog hoger opgelopen.

Daarom: even een goed gesprek met mensen in huis met toegang tot uw telefoon. Dit zal meer duidelijk maken dan zo'n vage 'bluetooth-hack'-uitleg.

Mvg.
Info

lotte23

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door lotte23 »

Ik neem aan dat de de persoon die deze vraag hier op het forum heeft geplaatst eerst wel bij zichzelf en eventuele kinderen is nagegaan of dat de telefoon gebruikt is op de betreffende uren. Indien dit zo was dat had deze persoon het bericht echt niet geplaatst.

Enn zo gek is de uitleg over bluetooth nog niet. Als zelfs radar er een gehele uitzending aan besteedt dan zal er toch wel meer aan de hand zijn dan bijv. 20 klagende mensen.

Persoon info, ik zou zeggen geef nuttige antwoorden of houd verder gewoon je mond. Aan dergelijke antwoorden hebben de personen hier absoluut niks....

En daarbij gaf ik zelf ook al aan dat dit niet de schuld van Vodafone is. Vodafone heeft de smsjes immers niet verzonden.

??

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door ?? »

@Lotte23:

Nu geef je Radar veel te veel eer. Je onderschat de invloeden van kijkcijfers en een goede rel op zijn tijd is goed voor de kijkcijfers. Daarnaast bestaat de redactie van Radar ook niet uit de meest heldere lichten (understatement).

Mensen hebben vaak een blind vertrouwen in consumentenprogramma's en de Consumentenbond. Beiden zijn amateurs. Neem het dus met een flinke korrel zout.

Gast

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Gast »

Vaak blijven kinderen ontkennen totdat pappa of mamma pas echt de bewijzen in handen hebben.
Tot die tijd denken ze dat de ouders ze niks kunnen maken en er toch niet achter komen.
Maak het vaak genoeg mee.
Dus het aan de kinderen vragen geeft echt geen uitsluitsel lotte.

lotte23

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door lotte23 »

Als jullie zeggen dat een programma als radar door amateurs wordt gemaakt, wat doe je dan op deze site...

Snap het probleem niet zo. Ik probeer een oplossing te vinden voor bovenstaand probleem. En zo gek vind ik de oplossing nog niet.

Vind het alleen van angelsfly niet eerlijk dat ze vodafone hier de schuld van geeft. Immers er is waarschijnlijk een derde party geweest die haar telefoon dan wel haar nummer heeft gebruikt. En vodafone is hier niet de schuldige van.

Gast

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Gast »

Het is vervelend dat als mensen kosten niet kunnen plaatsen dan een bluetooth verbinding weer de schuld krijgt.

Dan moeten er wel heel veel hackers rondlopen die in het bezit zijn van een laptop met bluetooth en zich ook nog eens in een straal van 10 meter (dus niet honderd zoals een ander hier beweerde) om jou heen bevinden. Is wel een erg dure bezigheid op die manier om rond te rijden en dan maar kijken of je ergens verbinding kan krijgen.
veel mensen weten nog niet waar bluetooth voor is en hebben alleen maar een toestel waar de mogelijkheid opzit maar hebben deze niet eens aan staan.

Een tip voor de mensen laat je niet gek maken, dat het mogelijk is hebben ze laten zien maar dat is ook het enige. Wat ze met deze berichten alleen maar bereiken is dat mensen bij alle hoge rekeningen gaan denken dat ze met een hacker te maken hebben.

Dit is net zo iets als met medische programma's als ze daar bepaalde klachten aangeven bij een ziekte dan hebben de huisartsen een dag later heel veel patienten zitten met die klachten maar in 99,9 procent van de gevallen is er niets aan de hand.

bertus100

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door bertus100 »

Wat er aan de hand is bij vodafone in Maastricht is mij onduidelijk
of ze hebben slechte(domme) werknemers in dienst of ze krijgen opdracht van de werkgever om er een potje van te maken.
Ik heb 2 e-mails verzonden om mijn abonnement om te zetten naar
een prepaid kaart,daar is dus geen enkele reactie op gekomen,daarna is door mij een brief verzonden met hetzelfde verzoek,je kan het wel raden,niks,noppes,nada.
Ten einde raad ben ik naar een vodafonewinkel gestapt om deze zaak
nu goed te regelen,deze winkel heeft alle papieren welke benodigd zijn
voor deze tansactie naar Vodafone in Maastricht gestuurd dan mag je toch verwachten dat ze het nu wel begrijpen,maar nee hoor,en je wilt het
niet weten wat voor troep(brieven)ik weer in moest vullen daarna heb ik witheet vodafone gebeld,en wat bleek eerst beweerde men dat het niet
aangekomen was,wat later vond de medewerster toch nog een een deel
van de verzonden faxberichten want op een faxbericht staat een ontvangstbevestiging,dit gesprek waar ik van het beruchte kasje neer de muur gestuurd werd duurde 40 minuten dus tel uit je winst.
De zaak is nu nog niet rond,ik ben benieuwd wanneer ik weer in de slag moet,ik denk dat vodafone maar eens een keer tegen de lamp gehouden moet worden door RADAR.

Met vriendelijke groet Bert Bak.

Gast

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Gast »

Punt 1 ik vind niet dat je moet klagen als je een e- mail stuurt dat je je abbonoment wil stopzetten.
lees eerst je voorwaarden eens goed, en dan zie je vanzelf hoe je dit moet stopzetten, dus nee een gewone mail zal niet helpen
Punt 2: als de papier doorgestuurd zijn, moet jij daar een fax-bevestiging van hebben, heb je die niet dan zijn ook niet alle papieren doorgestuurd en kun je daarmee naar de winkel terug omdat het daar mis is gegaan
Punt 3: als alles is aangekomen kan er nog 30 dagen overheen gaan, en dit staat wettelijk in ons leuke wet boekje....

dus ik vind wel voordat je andere gaat afkraken... dat je eerst eens moet nagaan of jij het wel goed gedaan hebt, want als je eerst de voorwaarden die bij je abonnoment zaten gelezen had, had je kunnen zien wat je moet doen voor deze stop te zetten.

Gast

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Gast »

1-0 voor de gast van 14:10. Ga toch lekker naar KPN z e i ksmurf.

Gast

Re: vodafone oplichters ????

Ongelezen bericht door Gast »

Leer eerst zelf eens lezen, dit was helemaal niet de vraag!!! :twisted:

maar in ieder geval op de site:
www.vodafone.nl
staat ook dat formulier wat je nodig hebt
ga dan naar klantenservice dan naar brochures en daar staat nummerbehoud formulier

ik raad je aan gewoon te bellen en te vragen wanneer je overgaat naar prepaid. die datum moeten ze je kunnen geven!!
gewoon vragen!!

Gesloten