LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile databundel een schande

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
RuMMeR

T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door RuMMeR »

Beste mensen,

Heeft er iemand ervaring met de databundels van t-mobile?

Ik heb in maart een databundel afgesloten, maar heb mezelf eerst eens afgevraagd hoeveel MB ik nou daadwerkelijk zou gaan gebruiken per maand.

Ik kwam toen tot de conclusie dat ik op het bezoeken van een enkele website en een enkele msn-sessie (chatten) lang niet tot de 1mb zou komen. Het chatten kost maar een aanal bytes per gesprek en de websites die ik bezoek kosten ook niet al te veel dataverkeer.

Nu blijkt dat de 1mb databundel die ik heb gekozen nog voor het einde van de maand op is......

OORZAAK: t-mobile rond per etmaal het dataverkeer af op 100KB!!!!!!!!!

Dit is echt belachelijk: Het komt er op neer dat ik daadwerkelijk 1mb dataverkeer heb als ik binnen 1 etmaal aan 1 stuk door op internet zit (of zelf per dag precies op 100 kb, 200kb etc afrond.

Ik ben hier achter gekomen via de website van t-mobile dat dit gebeurd maar vind dat dit echt niet kan. Bij mijn SMS bundel van 80 smsjes ronden ze namelijk ook niet per etmaal af op 10 stuks dus dat het voor een databundel anders werkt hadden ze echt VEEL duidelijker moeten vermelden :evil: .

Hebben nog meer mensen hier ervaring mee, of weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen???

Alvast bedankt!

Groeten,

Nick

Gast

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, T-Mobile heeft wel meer van dit soort dingen: Met mijn abonnement betaal ik nog steeds voor een smsje 22 cent. Alleen voor prepaid is sms' en goedkoper.... ik heb nu dus voor het sms'en een andere simkaart... *sigh* :?

patrickdegroot
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mei 2004 10:38

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

Jullie zeuren T-Mobile wel telkens zelf af.
Maar hebben jullie wel eens naar jezelf gekeken.
Lees je de voorwaarden goed door.
Kijk je bij de *?
Als je dat doet heb je nooit problemen.
En anders kun je ze aanklagen want je hebt getekend voor een abonnement bij T-Mobile. Dan moeten je ook de dingen waarvoor jij hebt getekend nakomen.

Ik zelf zit al bijna 2 jaar bij T-Mobile abonnement. Ze zijn erg goed. En ze hebben goede helpdesk.

Anti T-M reclame

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Anti T-M reclame »

Over de berekening kan je het wel hebben; T-Mobile is de enige die zo'n achterbaks manier van berekenen met afronden per dag op 100 kb hanteert. Als je dan een klein internet bundel hebt; ben je zeer zeker altijd nadelig uit en gezien de tarieven en qua snelheid kan je zeker overstappen op KPN,Vodafone of Telfort. Snelheden zijn vele malen hoger dan bij T-Mobile, omdat T-M nog steeds op GPRS snelheid zit en KPN en Vodafone op UMTS snelheid en Telfort op EGDE snelheid zit (resp. 56 kb/s, 384 kb/s en 240 kb/s maximaal). Dus ik vind dat de eerste hier wel terdege een punt heeft, gezien de manier waarop dit vermeld staat op de site ergens acheraf.
Verder heeft T-M ook de gewoonte om je op een bundel vast te pinnen tot einde contract; Vodafone & KPN laten je na 6 maanden migreren naar beneden a 20 eur ex. BTW, maar het is een alternatief; Telfort heeft daarentegen maar een bundel.

Het enige alternatief bij T-M is de zgn. unlimited bundel van eur 50 ex. BTW. Doch ook hier een valkuil, bij navraag blijkt er plots een 'fair use policy' van 1 Gb te zijn; kortom er wordt je weer zout in de ogen gestrooid. Typisch weer T-M arrogantié; wij zijn de beste, maar service gebeurt maar vgs een pricipe; 'this is my way' an anders naar de geschillen commissie!

Tosbaga

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Was de informatie over de achterbakse manier van afrekenen bekend voor je het abo aanging mte TM of werd dit achteraf vastgesteld?

Anti T-M reclame

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Anti T-M reclame »

Vooraf

melisje

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door melisje »

Ik heb niets geen problemen met t-mobile.

Zit daar zelf nu 2jr bij, had ook wel mijn abbo opgezegd, kreeg daar ook heel netjes per brief een bevestiging van.
begin vorige maand ging 's avonds mijn telefoon het was t-mobile of dat ik er wel rekening mee hield dat mijn abbo per 21 mei over was, en als ik mijn nr mee wilde nemen of dat ik dat dan aan hun door wilde geven.

Ook al had ik opgezegd en belde de klantenservice ze zijn daar altijd heel vriendelijk en beleefd.

Na lang zoeken en rondvraag over verschillende providers heb ik uiteindelijk toch maar besloten om mijn abbo te verlengen.
maar ja wist zelf niet of dat nog kon. het was tenslotte nog maar een week,
weer naar de klantenservice gebeld en ja hoor dat kon!!!
is direct in orde gemaakt met nog een leuke telefoon.

Bij t-mobile betaal je geen dubbeltje meer, je kan zelf je belstatus bij houden via hun website.

een gloeiend hete douche voor t-mobile een top provider!!!!!!! :P

Tosbaga

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Tosbaga »

als de info vooraf bekend is dan ben jij dus gewoon DOM geweest, had je maar moeten kijken wat het kost voor je er gebruik van ging maken...

Arjen33

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Arjen33 »

Ik heb zelf ook een databundel van 300 min bij T-Mobile, echter komt het weleens voor dat er per ongeluk op de "t-Zones" knop wordt gedrukt. Indien ik dit niet snel in de gaten heb kost mij dit ongeveer 3/4 euro per uur!!! -> en je kan het ook niet uitschakelen!

En dan ronden ze ook nog af op 100 KB, dat is toch een volledige onzin! Dat doen ze toch ook niet met mijn smsjes, per 5 afronden ofzo. :twisted:

Als ik dit had geweten, had ik nooit deze telefoon genomen..... achterbaks, zoveel geld vragen voor ff msnnen!

Gast

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Gast »

DOM???

Ik selecteer een belbundel van 300 minuten, waarbij ik dus 300 minuten heb om te bellen.....

Ik selecteer een sms bundel van 80 smsjes, waarbij ik dus 80 smsjes heb om te versturen.....

Ik selecteer een databundel van 1 MB en hier ronden ze dus per etmaal af op 100kb zonder dit (duidelijk) te vermelden.


Als ze smsjes ook ineens gaan afronden op tientallen per etmaal zonder dit duidelijk te vermelden zullen er dan ook zoveel "domme" mensen zijn?

En de mensen die vermelden dat dit een domme actie is geweest hebben zelf waarschijnlijk geen databundel gekozen, lezen altijd duidelijk alle voorwaarden en zijn waarschijnlijk iets te dom om deze post te begrijpen: Het gaat mij er namelijk om dat T-mobile de indruk geeft dat ik een databundel op dezelfde manier selecteer als een belbundel en smsbundel maar dit daadwerkelijk dus op een geheel andere manier wordt berekend.

voor de mensen die wel een normale reactie hebben gegeven, THX :D

Gast

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Gast »

precies, gewoon troep kan ik je zeggen... gewoon troep! Heb er zelf ook ervaring mee... en ik vind het gewoon erg schandalig..

miss jam

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door miss jam »

t mobile hanteerd bij die bundel internet totaal van 50 eur ex. geen fair use policy.. ff voor de duidelijkheid. ik heb m ook en t is gewoon fantastich, alles gaat r vanaf. zelfs als ik op n hotspot zit
maar goed, meningen verschillen net als ervaringen

Tosbaga

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Jij bent inderdaad degene die DOM is.

Als ik naar www.t-mobile.nl ga en door klik naar prive en tarieven dan lees ik het volgende,

Het gebruik van internet in Nederland wordt per etmaal vastgesteld en naar boven afgerond op 100 KB

Ik heb hier geen extra moeite voor hoeven doen want dit staat gewoon in het tarieven overzicht, ik heb niet speciaal gezocht of de algemene voorwaarden gelezen, gewoon gekeken naar de tarieven. Makkelijk toch...

http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htdo ... ps1.43.asp

Gast

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Gast »

volgens mij zit er een medewerker van t-mobile op dit forum, hij noemt iedereen dom, t-mobile is gewoon de slechtste provider met de minste service, als je een bundel neemt, kan je nooit opvragen hoeveel minuten je nog over hebt, erg vreemd.

Gast

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom denkt iedereen altijd meteen dat iemand bij een bepaald bedrijf werkt wanneer die persoon laat zien dat degene die een bepaalde klacht heeft het zelf bij het verkeerde einde heeft?

Tosbaga

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Tosbaga »

ik werk niet voor t-mobile...

mensen zijn dom als ze van te voren iets kunnen vragen of opzoeken en dit achteraf pas doen en dan eisen dat provider het maar oplost...

je bent er toch bij als je een contract tekent??

ik vraag altijd wat iets precies kost voor ik het koop, degene die dat niet doen zijn DOM ja...

miss jam

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door miss jam »

ik check mn belstatus altijd op de website en als ik niet op t kan doe ik t gewoon via mn telefoon, wap. echt relaxed

patrickdegroot
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mei 2004 10:38

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

Moe Moe en nog eens moe word je ervan.
Tegenwoordig lezen mensen niet meer goed....

Als je een abonnement afsluit LEES JE TOCH EERST WEL DE TARIEVEN NEEM IK AAN!? En dan noemen ze zichzelf niet eens dom, als ze nu gaan klagen dat het een domme actie is van T-Mobile. Bij T-Mobile staat het duidelijk vermeld dat het wordt afgerond..

Als je een abonnement afsluit onderteken je. En dat betekend dat je met de wensen van T-Mobile mee eens bent.

Ik vind t-mobile helemaal toppie! Echt een kei goede klantenservice... En dankzij zulke idioten die niet lezen, krijgt een bedrijf een slechte naam... :S

the DreaM

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door the DreaM »

ik heb ook een databundel afgesloten en niet op de t-mobile site maar via een internetshop. Hier stond dus niet vermeld dat er voor een databundel andere voorwaarden gelden. En deze gasten wekte dus inderdaad de intentie dat de werkwijze precies hetzelfde is als de overige bundels.

Dus voor de strebertjes die altijd alle voorwaarden goed doorlezen (doen jullie dit eigenlijk ook van software en hotmail etc? En hoe zit dat met de gebruiksaanwijzingen van apparaten? :lol: ), misschien kunnen jullie beginnen met het GOED doorlezen van de mailtjes van de starter van deze post. Ik neem aan dat deze dus niet zijn bundel heeft afgesloten op de t-mobile site maar ook een andere shop waarbij die rare berekening dus ook niet stond vermeld.

Ben ik nou zo slim..... :P

Tosbaga

Re: T-mobile databundel een schande

Ongelezen bericht door Tosbaga »

jij bent nog DOMMER als de topic starter. Voor Hotmail en apparataen hoef je niet extra te betalen als je ze gebruikt. Bij t-mobile betaal je iedere keer als je het gebruikt, dus als jij dan met T-mobile in zee gaat ben je heel DOM als je niet eerst gaat kijken naar de tarieven. Je betaald immers als je het gebruikt. De algemene voorwaarden en tarieven zijn trouwens 2 verschillende dingen. De tarieven kan je ook gewoon vragen aan de gasten waar je je t-mobile abo afsluit, die hebben ook een tarieven overzicht, je hoeft niet perse het inet op om de tarieven te achterhalen. Normale mensen kijken eerst naar de tarieven en maken een vergelijk, aangezien er meerdere aanbieders zijn bij telecom. Dus om jouw maar uit je Dream te helpen, jij bent zelf een strebertje en nog DOMMER dan de starter.

Gesloten