LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intercity Mobile Communications opzeggen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door felicitas »

bij Intercity sluit je een 2 jarig abonnement af, maar in de voorwaarden staat dat je ten alle tijden een opzegtermein hebt van 90 dagen, dit is wel een heel erge manier van dwaling.
een opzegtermijn is natuurlijk normaal, maar wanneer je contract afloopt op bv 1 januari 2006 en je zegt nu op, dus wel redelijk op tijd zou ik zeggen dan moet je toch nog een opzegtermijn uitdienen en loopt het contract dus door tot 1 april 2006.
dus je sluit een contract af voor 2 jaar en dat blijkt dan 2 jaar en 3 maanden te zijn, ook na bellen met intercity wordt daar niks op uitgedaan en wordt je doodleuk verwezen naar de kleine lettertjes.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door Predicador »

In de kleine lettertjes staat dat je 3 maanden opzeggingstermijn hebt... dat is bij alle providers zo. daarover zijn ook al meerdere discussies gevoerd.

Normaal gesproken als je uiterlijk 3 maanden voor de einddatum van je contract opzegt, zou dat per de einddatum ontbonden moeten worden en niet 3 maanden later zoals je zegt...

heb je dit geinformeerd bij Intercity?

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door felicitas »

ja daar heb ik op greageerd, maar daar doen ze niks op uit, nu zet ik er maar een advocaat op, kijk een opzegtermijn is logisch, maar bij intercity is een 2 jarig abonnement automatisch 2 jaar en 3 maanden, want ook als je meteen opzegt na ingang contractdatum moet je toch de 2 jaar uitzingen en ook nog is 3maanden extra, maar dat staat dus in de kleine lettertjes, op het getekende contract staat gewoon contract duur 2 jaar

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door Predicador »

wanneer loopt je contractstermijn officieel af?

Wanneer heb je schriftelijk geannuleerd?

Is de periode tussen het versturen van de annulering en het verlopen van je contractstermijn korter dan 3 maanden, dan mag Intercity vanaf datum binnenkomst 3 maanden opzeggingstermijn rekenen.

Staat er echt in de algemene voorwaarden van Intercity dat een 24 maanden contract bij hun 27 maanden duurt?

lola
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2005 19:34

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door lola »

Felicitas ik denk dat de mensen by intercity je iets op de mouw gespeld hebben, als je immers 3 maanden of langer voor het verstrijken van de contractstermijn annuleert wordt het nummer gewoon afgesloten op de einddatum van het contract, na 24 maanden. Ben je later met annuleren dan werkt het zoals predicador als zei, dan rekenen ze 3 maanden vanaf het moment dat jou annuleringsbrief binnen is. Als ik jou was zou ik ze nog eens een briefje sturen waarin je dit meldt zodat ze alsnog kunnen annuleren of jou tegemoet kunnen komen

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door felicitas »

het is op tijd opgezegd, maar er lopen meerdere nummers bij hun bv er loopt er ook 1 af in januari, maar als je deze opzegt plakken ze er gewoon een opzegtermijn van 3 maanden aan vast, dat staat in hun algemene voorwaarden (wel een beetje vaag omschreven.
dus met andere woorden al sje nu een conract met ze afsluit van 2 jaar dus 24 maanden en deze zeg je ook meteen weer op dan zeggen hun gewoon dat je dan toch 3 maanden opzeg termijn moet uitdienen dus er toch 27 maanden aan vast zit, dit vind ik heel erg vreemd en laat het er ook niet bij zitten en inmiddels alle nummers alvast opgezegd.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door Predicador »

kun je misschien de passage van de algemene voorwaarden waarin dat vermeld staat hier plaatsen?

Het lijkt me toch bijzonder sterk hoor, maar goed. Overigens doet bijv. Vodafone of KPN dat niet, 3 maanden extra opzeggingstermijn optellen bij je contractsduur (als je op tijd opzegt)

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door felicitas »

ik heb het contract doorgezonden naar de jurist omdat deze bij kopieren niet te lezen was, maar op de website van IMC zijn de voorwaarden te lezen en dan gaat het om artikel 5 volgens hun zeggen.
http://www.intercity-comms.nl

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door felicitas »

Artikel 5 : Duur
Tenzij beëindigd op een in deze Algemene Voorwaarden aangegeven andere wijze, treedt de
Overeenkomst in werking op de Aansluitdatum van de mobiele telefoonaansluiting en zal deze
voortduren totdat zij door IMC dan wel de Contractant wordt beëindigd door middel van een opzegging
bij aangetekende brief aan de andere partij met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste 90
dagen, na het verstrijken van de in de Overeenkomst aangegeven contracttermijn.
Bij gebreke van tijdige opzegging van de Overeenkomst wordt deze telkens verlengd met een periode
van één jaar. Opzegging dient alsdan eveneens met inachtneming van het voorgaande te geschieden.

lola
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2005 19:34

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door lola »

jeetje wat belachelijk, de opta is al van mening dat een opzegtermijn van 90 dagen erg lang is, en op deze manier natuurlijk helemaal.... hou je ons op de hoogte van de verdere gang van zaken?

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door felicitas »

nou inmiddels door de jurist geinformeerd maar je komt er dus niet onderuit want de algemene voorwaarden zijn van toepassing en er is helemaal niks tegen te doen, dus alle nummers ook die pas volgend jaar aflopen worden allemaal verlengt met een termijn van 3 maanden dus alle contacten die je afsluit voor 2 jaar zijn nu gewoon altijd 2 jaar en 3 maanden door een slimme truc van IMC.
dit kan allemaal in nederland.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: Intercity Mobile Communications opzeggen

Ongelezen bericht door Predicador »

mooie passage... denk dat IMC de enige provider is die deze regel hanteert hoor, je contractsperiode exclusief 3 maanden opzegging rekenen.

Als je ervoor getekend hebt, is het inderdaad jammer, je ging bij aangaan contract akkoord met deze voorwaarde. Een belachelijke voorwaarde, maar toch.

Gesloten