LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
barbara.peters
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2005 10:42

UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Ongelezen bericht door barbara.peters »

Beste Radarlezers.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het is nogal een issue.
Al vanaf het moment dat mijn moeder haar eerste telefoonlijn aanschafte heeft zij altijd hetzelfde nummer gehouden. Als zolang als ik me kan herinneren heeft ze dat nummer al. Het is een onderdeel van haar identiteit. Omdat ze twintig jaar lang vrijwilligerswerk deed bij een wijkkrantje had ze er een tweede lijn bijgenomen, zodat ze niet op haar privélijn gebeld zou worden. Alles werkte perfect, ook de overstap naar UPC ging prima. Nu doet ze het vrijwilligerswerk al een tijdje niet meer en omdat die tweede lijn wel geld kostte, maar niet gebruikt werd, was het verstandiger die lijn op te zeggen. Zou helemaal geregeld worden volgens UPC. Prima! zijn we daar vanaf....niet dus.

De volgende morgen werden wij thuis gebeld op de mobiel, het was oma. Ze kon ons helemaal niet meer bereiken, ons privé nummer was buiten gebruik. Wij konden wel bellen, maar toen wij per controle even gingen kijken welk nummer dat dan was, was dit nummer ons geheel onbekend. Het was zelfs niet eens het nummer van de originele tweede lijn! UPC maar bellen dan. "Ja inderdaad mevrouw er is iets verkeerd gegaan, we gaan het zo snel mogelijk oplossen".

Helaas volgende morgen, nog steeds het nummer niet terug. Wel belden wij nu met onze oude tweede lijn. Nog steeds niet het goede nummer dus. Weer UPC gebeld. Ook ditmaal gaven ze weer toe dat het inderdaad fout gegaan was. Er was alleen een probleempje. Ze hadden het nummer al teruggegeven aan KPN, en KPN geeft nummers nooit meer terug aan UPC als ze ze eenmaal teruggekregen hebben!

Wat is dat nou??? Wij hebben het nummer toch niet zelf kwijtgemaakt!!! "Ja mevrouw, het spijt ons, maar u kunt óf het nummer van de tweede lijn aanhouden, of we vragen een geheel nieuw nummer voor u aan, maar dat kost 34 dagen en neemt allemaal schriftelijke rompslomp in beslag. Dit is voor u en voor ons het makkelijkste".

Nee.... wij willen niet het nummer van de tweede lijn, noch een nieuw nummer, wij willen gewoon dat oude nummer terug, een nummer dat wij al 30 jaar hebben, en waarop iedereen ons kent. Wij zijn nu onbereikbaar in principe omdat niemand dit nummer kent. En bovendien zit mijn moeder in sollicitatieprocedures, en kunnen de bedrijven mijn moeder niet bellen als ze interesse zouden hebben, want in elke sollicitatiebrief staat het oude nummer.

Een schadevergoeding dan? "Nee daar kunnen we niet aan beginnen, u heeft nu toch telefoon? U kunt gebeld worden en zelf bellen. Helemaal geen reden voor een schadevergoeding. Wij hebben u twee oplossingen gegeven, u wilt ze alleen niet".

Maar het bellen, en laten weten van al onze kennissen dat wij een nieuw nummer hebben, kost ook geld, en daarin zouden ze op het minst aan tegemoet kunnen komen. Daarnaast zou ze verschillende sollicitaties mis kunnen lopen door andermans fout. Maar de UPC kan er niks aan doen, de KPN geeft het nummer gewoon niet terug.

Dus kort samengevat:
- UPC zegt de verkeerde lijn op, en geeft ons een geheel onbekend nummer.
- UPC geeft ons ineens het nummer van de oude tweede lijn.
- UPC geeft ons nummer terug aan KPN
- Omdat KPN boos is op UPC omdat ze klantjes afpakken geeft KPN een oud KPN Nummer, wat daarna UPC is geworden, Nooit meer terug aan UPC. Het kán wel, maar ze willen het niet.

Allemaal fouten van een ander, waar wij de dupe van zijn. Een schadevergoeding zou het minste zijn, maar wij willen gewoon dat oude nummer terug, een nummer dat altijd al bij ons hoorde. Maar wij moeten maar slikken, en wij willen dat niet.

Sorry voor de lap tekst, maar wat moeten wij nu nog doen om ons nummer terug te krijgen? Welke stappen moeten we zetten? Wij zien het niet meer? U misschien?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Ongelezen bericht door agro »

Een abonnement nemen bij KPN mischien? en zo proberen je oude nummer terug te krijgen.
Moet je alleen niet te lang wachten anders wordt mogelijk het nummer aan een ander toegewezen en krijg je het zeker niet meer terug.
Wie is er nou niet boos op upc, het merendeel dat met deze club te maken heeft kan ze wel schieten.
Laatst gewijzigd door agro op 30 dec 2005 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Ongelezen bericht door Flipipo »

Schandalig! Gewoon klacht indienen bij een of andere organisaties zodat UPC op vingers getikt kan worden en mogelijk schadevergoeding eisen?

barbara.peters
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2005 10:42

Re: UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Ongelezen bericht door barbara.peters »

Ik las op deze site ove boycot.nu. Daar heb ik de klacht ook eens voorgelegd. Zij hebben mij netjes geholpen en de klacht op 2 januari doorgestuurd naar UPC. Wordt ik vanmorgen al gebeld door een of andere Hugo Stevens van UPC. Hij betreurt het allemaal zeer, maar het belangrijkste nog, ze gaan het rechtzetten! Het oude nummer komt weer terug. Verder krijgen we ook nog 3 maanden chello niet gecrediteerd. Vind ik een prima oplossing dus!
Zo blijkt maar weer, je hebt er misschien een grote bek voor nodig, maar van een beetje service weten ze dan wel weer!

:lol: :lol: :lol:

esli
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:01

Re: UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Ongelezen bericht door esli »

Jaren hebben we UPC. Nooit geen klachten gehad. Denk een van de weinigen.
Op het moment zijn we verhuisd binnen onze woonplaats. Alles keurig netjes opgezegd. Ze hebben ook alles netjes gehaald. Netjes alles geinstalleerd op het nieuwe adres. Dus mijn internet doet het wel!!
Alleen de telefoon niet. Schijnt het dat we een ander nummer hebben gekregen waar we niet om hebben gevraagd!!!
Vanaf de 20ste december ben ik al aan het bellen of het al is opgelost!
"Ja mevrouw we zijn er mee bezig."
"We hebben onderbezetting i.v.m. Kerst." onzin!! We zijn verhuisd voor de kerst!! En voor oud en nieuw!!
Ondertussen is het 4 jan. En nog niet bereikbaar op ons eigen nummer.

barbara.peters
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2005 10:42

Re: UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Ongelezen bericht door barbara.peters »

Ja bij ons gaat het ook nog niet helemaal goed. We bellen nu wel weer met het oude nummer, maar we kunnen er nog niet op gebeld worden. Gelukkig heb ik nog steeds regelmatig contact met die man van upc. Het schijnt dat het nummer ergens tussen UPC en KPN zweeft. Alle lijnen vanuit de UPC servicecenters en de UPC hoofdkantoren kunnen ons gewoon bereiken op het goede nummer. Alle lijnen die dat niet zijn, die krijgen"dit telefoonnummer is buiten gebruik". Wederom contact gehad, ze moeten wachten tot KPN de knop omzet, waar weer een hele procedure voor geldt. Dus het gaat toch nog langer dan verwacht duren. Dat is natuurlijk heel vervelend, maar het is toch goed om te weten dat ze het echt wel op wíllen lossen, alleen zijn ze nu van een ander afhankelijk. Namelijk KPN.
Waar ik zo bang voor ben, is dat wanneer KPN strakjes toch besluit die knop niet om te zetten, UPC ons ook niet verder kan helpen, ook al willen ze graag, en dat we dan weer gewoon terug bij af zijn.

En Esli, als ik jou was, ook gewoon even een formuliertje sturen op www.boycot.nu Voor mij betekende dit dat er vrij snel een "ingang" was in het o zo moeilijke UPC apparaat

esli
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:01

Re: UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Ongelezen bericht door esli »

Heb ik inmiddels gedaan. De klacht is gelijk doorgestuurd. En nou maar hopen!

barbara.peters
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2005 10:42

Re: UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Ongelezen bericht door barbara.peters »

Net bij het lezen van je reactie esli, dacht ik ja, laat ik het meteen eens proberen, en warempel, hij ging over, op het goede nummer, en ik kreeg ook nog eens mijn moeder aan de lijn... Ik heb nog geen officieel "het is opgelost"-telefoontje gehad van Guido, maar het lijkt erop dat het werkt... Bij mij is het nu dus opgelost (tot nader bericht dan), binnen een paar dagen. Ik hoop bij jou ook.

Succes met alles

Barbara

esli
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:01

Re: UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Ongelezen bericht door esli »

Een half uurtje geleden is alles opgelost. Dus boycot.nu heeft geholpen. Ik heb gelijk de klantenservice gebeld. En voor die 15 dagen dat ik niet bereikbaar ben geweest stond een vergoeding van €10.

Groetjes Esli

esli
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:01

Re: UPC maakt ons nummer kwijt, en wij zien het nooit meer terug

Ongelezen bericht door esli »

Kreeg net een telefoontje met excuses. Want zo willen ze niet met klanten omgaan.
En er is een bloemetje onderweg.
Al met al: eind goed al goed.

Gesloten