LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nr 0906-0710

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
k.devries
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2008 23:40

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door k.devries » 29 nov 2008 23:49

ook wij hebben dit probleem hoge rekeningen en dat is met t mobile
ik kwam vorige maand er achter dat wij ook al een paar maanden opgelicht worden en ik maar denken dat ik veel geld uit gaf... niet dus die klootzakken jatten gewoon 2 of 3 weken vreten van je bord af
ook deze maand weer een hoge rekening van 300 euro en vorge maand 450 euro en daar voor ook nog hoge rekeningen ..... dan is het vreemde dat niemand bekend is met deze problemen bij t mobile raar he....af gelopen maand is er dus gebeld naar het nummer 09060710 in de andere maanden is er ook nog naar ander nummer gebeld en dat is gebeurd op dag uren dat wij aan het werk waren en op bed lagen hoe raar...

ook hebben wij vorige maand een ander 06 nummer genomen want dan zouden we er misschien wel van af zijn nou niet dus nu heb ik van de week weer een blokkade aan gevraagd op die nummer en hoop dat ik volgende maand een leuke telefoonrekening krijg en die nummers niet meer tegen kom .
als iemand weet hoe wij ons geld terug kunnen krijgen laat het ons het weten want wij zijn het helemaal zat

TdeHond
Berichten: 2846
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door TdeHond » 30 nov 2008 10:29

Schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging brief schrijven naar T-mobile waarin u bezwaar aantekent tegen de specificatie. M.n. de verrekende nummers die niet gebeld zijn.
Z.n. naar de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Hopelijk maakt uw toestel een log van gebelde nummers en wordt dit door Geschillencommissie als bewijs materiaal aanvaard.
Het probleem is aantoonbaar maken van dat u deze nummers niet gebeld heeft.

dannypamela
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 12:38

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door dannypamela » 18 dec 2008 12:42

En wel van de nummers
09060108
09060400414
09060710
09060255
0906202353
09060901

Ik weet 1000% zeker dat wij deze nrs niet gebeld hebben met onze mobiele telefoon. Vodafone beweert echter van wel.
Ik ga toch nog een brief schrijven naar Vodafone en proberen geld terug te krijgen.
Dit is vanaf september aan de gang en ik merk het nu pas.

Arsjaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2009 17:50

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door Arsjaat » 27 feb 2009 18:11

Goedendag,

Ook wij in de familie zijn door KPN Telefonie slecht geholpen. Mijn ouders kregen een factuur binnen om het maandbedrag te voldoen van € 368,- terwijl zij nog nooit zo een hoge rekening hebben ontvangen. De afgelopen tijd was het bedrag wel hoog, maar we gingen er niet eens achterna hoe dat zo was gekomen. Ik belde namens mijn vader om na te gaan waar het bedrag zoal uit bestaat en er werd door een medewerker aangegeven dat er gebeld is naar het servicenummer: 0906-0710. Dit nummer is niet eens bekend bij ons, ik vroeg wel of hij een specificatie naar ons kan sturen zodat wij alles kunnen nakijken. Overdag is er haast nooit iemand thuis en er werden in de ochtend uren zowel in de middag gebeld naar bovenstaand nummer terwijl iedereen thuis is. Ik legde dit allemaal uit aan de medewerker die bij de klantenservice van KPN werkt en die bleef maar lachen. Die nam mij niet serieus, ik vroeg of zij het willen uitzoeken, omdat dit misbruik is. De medewerker gaf aan dat er onlangs geleden nog wel afgetapt kon worden, maar dat zij nu een goede beveiling hebben dat het niet meer mogelijk is. Maar bij deze is er bij ons alsnog misbruik gemaakt van de telefoonlijn. Ik vroeg aan die persoon of er een escalatie uitgevoerd kan worden otewel het adres van de geschillencommisie. Deze medewerker wilde mij niet eens helpen en het adres geven en lachte het hele gesprek maar door. Mijn ouders waren aan het meesluisteren en waren vastbesloten om het nummer op te zeggen, bij deze hebben wij dat laten ingaan per 6 maart 2009 (eerste mogelijkheid) Alleen zitten wij nu wel met het probleem om het Factuurbedrag dit moet volgens KPN betaald worden, maar wij hebben bezwaar hiervoor. Mijn ouders als trouwe klanten hebben geen uitweg en willen weten hoe we hieruit kunnen komen. Kan iemand ons adviseren, hoe dit opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,

Arsjaat

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door marjorin » 16 mei 2009 13:00

Mijn minderjarige verstandelijk gehandicapte zoon heeft zonder mijn toestemming 0906 camsites gebeld. Ik ontdekte dit op de derde dag dat hij hiermee bezig was, niet eerder, omdat hij niet constant was ingelogd op de camsites, maar na het inbellen de telefoon opzij legde en ondertussen heel andere dingen ging doen. Alles bijelkaar voor 16 uur een rekening van 836 Euro.

Ik vind het ongelofelijk dat het mogelijk is dat via de telefoon voor zo veel geld "betaald" kan worden zonder expliciete toestemming van de abonnementshouder.

Bij het afsluiten van het abonnement heb ik er nooit bij stilgestaan dat dit kon, anders zou ik die nummers meteen hebben laten blokkeren. Wie leest die kleine lettertjes? vooral als je zelf van die diensten geen gebruik maakt?

TdeHond
Berichten: 2846
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door TdeHond » 16 mei 2009 13:26

http://stichtingoci.nl/documenten/Code_OCI.pdf

Misschien vindt u een uitweg in deze code.
[PDF]
Code Informatiediensten
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML-versie
06 59 56 (0906-nummer)'. Wanneer de uiting ten gehore wordt gebracht, ... van die aard verwijzen, mogen niet mede gericht zijn op, of gebruik maken van, minderjarigen. ... bellen, is slechts toegestaan op verzoek van alle betrokken ...

Zie ook
http://www.telecom-code-telecom.be/NL/C ... 215_V1.pdf

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door marjorin » 16 mei 2009 13:43

Die heb ik gebruikt om een klacht in te dienen bij consuwijzer, tegen een van de gebelde sites, waar de nadruk erg op zestienjarigen ligt.

Echter Consuwijzer weigert mijn klacht in behandeling te nemen, zij gaat niet in op het aspect van minderjarigen maar zegt alleen dat porno in Nederland nu eenmaal legaal is.

Van de twee gebelde sites is juist dit degene die weigert mee te werken. De ander heeft op grond van het feit dat mijn zoon niet handelingsbekwaam is toegezegd haar deel (ongeveerd 400 Euro) te crediteren.

Schrijnend: zelfregulering werkt alleen tegen de goeden. De echt rotte appels krijg je er niet mee weg.

Pindakaaspotje
Berichten: 1673
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje » 16 mei 2009 13:49

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2846
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door TdeHond » 16 mei 2009 14:02

Waarschijnlijk is het ook verstandig om u tijdig te orienteren op eventueel onder bewindvoering of onder curatele plaatsing als uw kind meerderjarig wordt.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door marjorin » 16 mei 2009 14:21

Onder curatele plaatsing is niet terzake doende. het gaat hier om een conflict met een aanbieder van een dienst, die geen moeite heeft gedaan om uit te vinden of haar klant handelingsbekwaam was.

Dat de aanbieder van de dienst niet kon "zien" of haar klant handelingsbekwaam was pleit haar niet vrij, zij heeft er ook totaal geen moeite voor gedaan om dat vast te stellen.

TdeHond
Berichten: 2846
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door TdeHond » 16 mei 2009 14:29

Op dit moment niet, maar in de toekomst, als dit kind meerderjarig wordt misschien wel, afhankelijk van de ernst van zijn handicap.
Wat gaat u regelen om te voorkomen dat er ondoordachte aankopen, abonnementen etc geschieden en hoe wilt u dit terug draaien als er geen maatregelen getroffen zijn om hem te beschermen?
Ik denk aan minimaal onder bewindvoering.

marjorin
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 mei 2009 08:28

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door marjorin » 16 mei 2009 14:38

De vraag is eigenlijk: mag een telefonische dienst die gebruikt kan worden voor betalingen van honderden euro's in een tijdsduur van enkele uren, en duizenden euro's in een tijdsduur van een maand, onbeveiligd worden geleverd zonder dat de abonnee expliciet heeft aangegeven prijs te stellen op deze dienst.

TdeHond
Berichten: 2846
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door TdeHond » 16 mei 2009 16:22

Ik ben bang dat je als hoofdgebruiker de uiteindelijke verantwoordelijke blijft.

Het lijkt mij dan ook zinvol om dergelijke nummers te blokkeren om verder misbruik te voorkomen.

Het zou mooi zijn als in een voicelog vastgelegd wordt dat u als hoofdgebruiker toestemming geeft, maar voicelogs kunnen gemanipuleerd worden.

diedera
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2009 15:06

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door diedera » 30 sep 2009 15:17

Op dinsdag 29-9-09 brief ontvangen van Ziggo over aankomende hoge telefoonnota,(prima service) gebeld met ziggo en kreeg te horen dat er op zondag 27-9-09, 4uur lang was gebeld naar 09060801, gaat over bedrag van € 192.10
0900 nummers laten blokkeren en op google informatie opgezocht van dit telefoonnumer omdat we weten dat er door ons gezin niet gebeld kan zijn ivm hele dag niemand thuis is geweest. Wie kan me vertellen wat er gebeurd is en wat te doen.
gr anita diederen

xclaudiax
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2009 20:57

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door xclaudiax » 20 okt 2009 21:07

ook wij hebben een telefoon rekening van Vodafone gekregen.
ik schrok ervan 400 euro. toen ging ik de nummers na kijken en allemaal
09060108 nummers die wij zeker niet gebeld hebben echt op van die rare tijden
wie kan ons helpen/tips geven om wat te doen. Vodafone wilt ons niet helpen.

Groetjes van Claudia

tetske
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2009 00:05

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door tetske » 31 okt 2009 00:39

Ik ontdekte dat er een halfjaar terug over lange tijd veelvuldig is gebeld met 09067290023 (pay.nl) maar niet door mij of huisgenoten.

Het gaat niet om waanzinnige bedragen, over een half jaar 100 euro. maar toch..
Zou onze oude draadloze telefoon er mee te maken hebben zoals eerder wordt gemeld?

Ik heb nu 0906 nummers geblokkeerd, maar ik ga dit heel goed in de gaten houden. Ik bel via Online

Tetske, Zeist

GeeEs
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2009 12:53

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door GeeEs » 28 nov 2009 12:58

Vandaag ontving ik van T-mobile mijn maandelijkse factuur waarin dus ook een extreem hoog bedrag staat.
Ik zou 105 minuten gebeld hebben naar 0906-7290023 (Betaalnummer
a 80 cent per minuut van diverse sexsites)

zondag 11 oktober heb ik 2.36 minuut gebeld met dit nummer (klopt, we deden een test op een van de sites)
maandag 12 oktober heb ik volgens mijn factuur dus 105 minuten gebeld met bovengenoemd nummer.

Dit laatste is dus zo goed als onmogelijk omdat ik toen aan het werk was...

T-mobile zegt via de telefoon niks te kunnen doen. Ik moet een klachtenbrief sturen. Dat ga ik nu ook doen en zal het eventuele vervolg hier posten.

Basmm
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2009 10:59

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door Basmm » 12 dec 2009 11:21

Nota ontvangen van T-Mobile waarop diverse verbindingen met 09060108 vermeld staan, totaal €630,00!!
Via Google heb ik begrepen dat dit een telefoonnummer is waarbij je een pincode krijgt zodat je toegang krijgt op betaal-sites. IK HEB DAAR NIET NAAR GEBELD!! Ik kan niet verklaren hoe dit kan, hoe dit komt. Ook de mogelijkheid van bijvoorbeeld een gescimde sim-kaart gaat in dit geval niet op, want in genoemde periode is mijn mobiel gestolen en heb ik een andere sim-kaart gekregen, wel met hetzelfde nummer overigens. Telefoontjes naar dit nummer zijn trouwens niet in de "diefstal"-periode gepleegd.
Ik kan het niet verklaren... maar het kost me wel bijna mijn huwelijk....

dragongirl1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2010 22:00

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door dragongirl1984 » 02 jan 2010 22:34

ik kreeg op 31-12-2009 een smsje van t-mobile dat ze mijn telefoonrekening niet konden afboeken van mijn rekening het ging om een bedrag van €162.04
ik vond het een raar bedrag want mijn rekeningen zijn nooit hoger dan €40.-
dus ik kijken naar mijn overzicht op de site toen dacht ik dat ik zo van de stoel viel daar zag ik telefoonnummer staat die ik als vrouw niet bel dit is al 1 z`n nummer 09000400349
toen keek ik verder en kwam dit nummer in beeld 09067290023 dat staat er ook meerdere malen op ik zou volgens de specificatie die nummer gebeld moeten hebben op tijden dat mensen slapen of op het werk zijn en het leuke ervan is ik moet het nummer gebeld hebben 2x in het zelfde tijdsbestek kijk-->
18.11.09 17:55 TEL 09000400349 0:09 min. 1,12
18.11.09 17:55 TEL 09000400349 0:10 min. 1,13
18.11.09 17:56 TEL 09000400349 0:09 min. 1,12
18.11.09 17:56 TEL 09000400349 0:09 min. 1,12
en als dat niet genoeg is krijgen we ook nog eens smsjes
die ik wel betaal maar niet heb ontvangen
het gaat om smsjes naar 6010 nu ga ik maandag de t-mobile bellen want deze rekening ga ik niet betalen
ik wil mijn koste best betalen maar ga niets betalen wat ik niet heb verbeld
krijg ik geen nieuwe rekeing dan stap ik hier mee naar het juridisch loket en vecht ik het aan

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: nr 0906-0710

Ongelezen bericht door fuiduif » 04 jan 2010 12:29

dragongirl1984 schreef: die ik als vrouw niet bel dit is al 1 z`n nummer 09000400349
toen keek ik verder en kwam dit nummer in beeld 09067290023 dat staat er ook meerdere malen op ik zou volgens de specificatie die nummer gebeld moeten hebben op tijden dat mensen slapen of op het werk zijn
Woon je helemaal alleen of zijn er gezinsleden?
en het leuke ervan is ik moet het nummer gebeld hebben 2x in het zelfde tijdsbestek kijk-->
18.11.09 17:55 TEL 09000400349 0:09 min. 1,12
18.11.09 17:55 TEL 09000400349 0:10 min. 1,13
18.11.09 17:56 TEL 09000400349 0:09 min. 1,12
18.11.09 17:56 TEL 09000400349 0:09 min. 1,12
Je kunt op 17:55:01 begonnen zijn met het eerste gesprek, die duurde 9 seconde. Vervolgens om 17:55:48 een tweede gesprek van 10 seconde etc.
en als dat niet genoeg is krijgen we ook nog eens smsjes
die ik wel betaal maar niet heb ontvangen
[/quote]
Of die verwijderd zijn...

Alle aanbieders in Nederland werken met centrales die gecontroleerd worden door het Ministerie van V&W. Er is echt nog nooit iemand geweest bij wie er verbindingen opstaan die er nooit zijn geweest. Het enige dat kan gebeuren is dat er een drukfout op de factuur staat, maar verbindingen hebben altijd plaatsgevonden.

Gesloten