LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
elliopgelicht
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:21

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door elliopgelicht »

Op woesdag 29-03-2006 j.l. heb ik me aan de deur laten verleiden door ene Robert van Pritell om mijn handtekening met v.v. bankrekeningnummer onder voorwaarde dat ik binnen 7 werkdagen gebeld zou werden of ik akkoord wilde gaan of niet want ik wilde er even over nadenken. Ook zei hij dat ik hem €2,50 mocht geven voor de moeite, maar dat was niet verplicht, wat ik niet heb gedaan Meteen nadat hij weg was bekroop me een naar gevoel. Je moet toch nooit tekenen, laat staan je banknummer prijsgeven. Maar met al de stijgende kosten de laatste tijd dacht ik op dat moment met die voorwaarde erbij dat als een medewerker me binnen die 7 werkdagen zou bellen met de vraag of ik op het aanbod in wilde gaan en zoniet dat ik dan nergens aan vast zat er goed aan te doen. S'Avonds maar eens bij Google kijken. Ik schrok me kapot. Allemaal links met: Pritell betiteld als oplichters. En toen kwam ik deze verhalen bij Radar in dit forum tegen. Ik heb de voorbeeldbrief gedownload en vandaag aangeteken verstuurd naar Pritell. Ook heb iok de belastingsdiest/ FIOd gebeld die me adviseerden hun alle gegevens te mailem .Vervolgens ben ik naar de Primafoonzaak gegaan en daar gaan ze ervoor zorgen dat als Pritell het abonnement activeerd dat zij het binnen 3 dagen deactiveren. Ook heb ik het Radaradvies om de Ombudsman te bellen opgevolgd en daar zei men mij dat er niks aan de hand is want ik sta in mijn recht om binnen 7 dagen op gemaakte afspraak terug te kunnen komen. Dat is de wet op colportage. Met de bank sprak ik af dat zodra er geld door Pritell van de rekening wordt afgehaald ik ze bel en dan kunnen zij het tot 30 dagan erna terughalen. Bij de Ombudsman zei men mij dat i. g. v. een goede relatie met de bank het zelfs voorkomen kan worden dat ze het eraf halen . En toen werd ik vanmiddag al gebeld door Pritell. Ik zei dat ik toch niet met ze in zee wilde gaan en men (hij) vroeg naar de reden. Deed niet moeilijk en zou de voorlopig gemaakte afspraak annuleren. Ik gaf mijn bevindingen op Internet door en vroeg of hij de waarheid sprak waarop hij met ja antwoorde. Ik zei dat de tijd het zou leren.

Elli

Manuela1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2006 00:15

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Manuela1973 »

Ik had gisteren ook al gereageerd (misschien ander topic over PriTell).
Bij mij was ook gisteren iemand aan de deur en ook ik had na afloop (en na het lezen van de algemene voorwaarden) een naar gevoel.

Ik had gisteravond al een mail naar de helpdesk van PriTell gestuurd dat ik graag ipv een postbus een adres wilde ontvangen omdat ik er vanaf wilde zien.
Kreeg vandaag een mailtje dat de overeenkomst ontbonden is.

Tevens werd ik vandaag doodleuk door iemand van PriTell gebeld dat zij mijn gegevens wilden controleren. Ook haar heb ik verteld dat ik me wilde afmelden, zij vertelde mij dat zij dat direct voor me zou regelen.

Echter na aanleiding van het lezen van alle berichten overal op het internet heb ik alsnog de brief gebruikt en deze aangetekend met bevestiging verstuurd en daarnaast ook nog eens per fax gestuurd (daar heb ik reeds bevestiging van).

Nou ben benieuwd of de boodschap is overgekomen :lol:

f2hsimons11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2006 14:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door f2hsimons11 »

Op advies van [/i]bedekt22 heb ik vandaag alle kopieen van rekeningen, aanmaningen en rekening van het incassobureau (alles reeds onder protest betaald) + al mijn berichtgevingen aan Pritell(aangetekend, etc.) waarop wij nog steeds geen enkele reactie van Pritell zelf hebben ontvangen, verstuurd naar de Belastingdienst/FIOD te Utrecht. Wij hopen nu echt dat de FIOD dit bedrijf zal traceren op het niet nakomen van de colportagewet, voordat er nog meer mensen de dupe zullen worden.
Met vr. groet.[/i]

bedekt22
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2006 09:42

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door bedekt22 »

De door forumlid sanpat op 28 Mrt 2006 13:30 uur vermelde naam als eigenaar (ene K. van der Hout) van PriTell BV is niet juist. Mogelijk is de door Europay verstrekte naam van een medewerker/stroman.
Dat PriTell volgens Europay zou handelen uit naam van KPN is moeilijk voor te stellen. Ik heb op het hoofdkantoor van KPN Den Haag gevraagd of zij e.e.a. willen uitzoeken. Dat onderzoek loopt nog.

PriTell BV heeft maar één eigenaar/aandeelhouder.
De correcte naam kan en wil ik hier op dit forum om redenen van privacy niet geven.
Wees er van overtuigd dat de instanties (zoals FIOD-ECD en consumentenorganisaties) die met deze kwestie aan de slag willen, exact weten bij wie ze moeten zijn.

Wat ik wel kan vermelden is het volgende:
PriTell opereert vanuit Almere maar is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel Regio Gooi- en Eemland en is gevestigd te Naarden.
Uiteraard is PriTell BV ook geregistreerd bij de OPTA (per 23-11-2005). Dat kun je zelf controleren.
Zie: http://www.opta.nl/asp/nummerloket/registraties/
Kies in het keuzemenu onder 'Relatie': PriTell BV.
Je krijgt dan de OPTA-registergegevens over PriTell BV te zien.


Zoals forumlid FBtje op 08 Mrt 2006 15:37 uur al meldde: PriTell BV is een zogenaamde 'aanbieder van een openbare elektronische telecommunicatiedienst'. Zij maakt gebruik van CPS (= Carrier Preselectie).
Wat CPS precies is en wat je er mee kunt, vind je op deze link:
http://www.opta.nl/asp/consumenten/veel ... ?cat_id=19

Tip:
Voor iedereen die wil weten of het vertrouwde KPN (of een ander telecommunicatiebedrijf) nog steeds de door jou gewenste telefoonverbindingen verzorgt, loont het de moeite om het volgende te doen:
1.
Bel vanaf je eigen vaste telefoon met het nummer 0800 1273.
Je hoort dan een keuzemenu.
2.
Kies voor optie 1: 'Nederlands'.
3.
Toets vervolgens het tien-cijferige telefoonnummer in van het toestel waarmee je belt.
4.
Je krijgt dan van alle soorten telecommunicatiediensten te horen via welk telecombedrijf je telefoon is geschakeld.
Als er een bedrijf bij zit dat je niet wilt, bijvoorbeeld PriTell BV en je wenst dat te wijzigen, neem dan kontakt op met KPN of een andere aanbieder van je keuze.

Let op!
Als je al 'vast zit' aan het contract met PriTell BV, is door het wijzigen van telecombedrijf alléén het contract niet vervallen! Dat moet je langs een andere weg doen. Kijk of je redelijkerwijs een beroep kunt doen op het overtreden van de colportagewet door PriTell BV, onjuiste en onvolledige voorlichting etc. Maak dat duidelijk in een aangetekende brief aan PriTell BV. Zie ook mijn eerdere bericht.
In het uiterste geval ben je aan een jaarcontract met PriTell BV gebonden. Zeg het contract op, ruim vóór dat jaar verstrijkt! Doe dat in een aangetekende brief. Zie ook de voorwaarden van PriTell op http://www.pritell.nl.
Om een misverstand uit de wereld te helpen: aangetekende brieven kunnen óók naar een postbus worden gestuurd. Vraag bij het postkantoor wel om een bevestiging van aflevering en volg de bezorging op Track en Trace van TPG Post.
Succes!

sanpat
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2006 13:38

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanpat »

Beste Bedekt22,

Dank voor je informatie. Ook ik heb KPN gevraagd dit uit te zoeken en mijn verhaal is naar de FIOD gestuurd. Ik hoop dat zij er wat mee kunnen. Ik ben al geen abonnee meer door het sturen van een aangetekend schrijven met mijn verhaal. Hier werd door Pritell niet inhoudelijk op gereageerd maar ik heb wel een brief ter bevestiging van opzegging ontvangen. De 35,00 EURO moest ik echter gewoon betalen. Volgens Ombudsman, Juridisch Loket en anderen is dit onterecht.
Ik hoop in ieder geval dat door dit verhaal mensen gewaarschuwd zijn om heel zorgvuldig te zijn met het plaatsen van een handtekening.


Sanpat.

elliopgelicht
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:21

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door elliopgelicht »

Reactie voor f2hsimonsII: Ik ben dus al de volgende dag door Pritell gebeld of ik op het aanbod wilde ingaan. Omdat ik dat niet wilde zou men de gegevens annuleren. Maar of ze dat werkelijk doen? Bij de Primafoon krijgen ze een signaal wanneer Pritell het toch gaan activeren en dan hebben zij het binnen 3 dagen gedeactiveerd. Maak het ook bij de Ombudsman ed Belastingsdienst/FIOD kenbaar. [quote][/quote]

elliopgelicht
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:21

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door elliopgelicht »

Best Simons,

Kun jij mij het rekening nummer van Pritell doorgeven? Want 1 dag nadat 'PritellRobert mij had laten tekenen zogenaamd om gegevens te kunnen controleren en nog nergens aan vastzat maar binnen 7werkdagen door een Pritell medewerker zou worden gebeld of ik met hen in zee wilde gaan of niet werd ik al door ze gebeld. Omdat ik er toch van afzag en dat ook toen zei werd ook mij gezegd dat mijn gegevens werden geannulleerd. Ook confronteerde ik hem met mijn ' Google' bevindingen, waarop hij zei dat ze een fatsoenlijk bedrijf zijn en zo ook met hun klanten omgaan en dat die ook tevreden zijn over hen. Op advies v/d Ombudsman kan ik door de bank een blokkade aan laten leggen maar dan moet er wel een tegenrekeningnummer bekend zijn, vandaar mijn verzoek hierom. Sterkte quote][/quote]

f2hsimons11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2006 14:52

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door f2hsimons11 »

Beste ellieopgelicht,
Het bankrek.nr. van Pritell is 50.12.63.152, het postbankrek.nr. is
4736786. Ik hoop voor u dat het niet zover als bij ons komt, dat Pritell op het eind van de maand toch het bedrag van uw rek.nr. gaat incasseren. (ook na onze schriftelijke en telefonische annulering binnen 8 dagen, waarna onze colporteur Michael telefonisch had bevestigd dat het contact geannuleerd zou zijn).
In dat geval kunt u het beste direct naar uw eigen bank gaan en hen vragen het bedrag dat Pritell heeft afgeschreven, terug te boeken op uw rekening en tevens kan uw bank dan de automatische incasso blokkeren/stopzetten. Helaas hebben wij na deze terugboeking nog aanmaningen en uiteindelijk een incassovordering van 108,- euro (van het incassobureau Europay) ontvangen en wij hebben er nu ,nadat je alle berichten leest, ontzettend veel spijt van deze te betaald te hebben.
Wij hebben inmiddels onze "hele dossier"aan alle redacties gestuurd, aan Europay zelf en aan de Belastingdienst/Fiod. Binnenkort wil ik bij de politie nog aangifte gaan doen.
Maar goed, in ieder geval wens ik u heel veel succes in een goede afronding. Met vr, groet.

elliopgelicht
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:21

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door elliopgelicht »

Beste Simon,

Hartelijk dank voor de door mij gevraagde gegevens. Ik hoop er inderdaad 1 en ander mee voor te kunnen zijn. Maar vertrouw het allemaal niet getuige de op dit forum geplaatste berichten. Nogmaals sterkte en ik blijf het uiteraard volgen. Met vr. groet.

elliopgelicht
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:21

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door elliopgelicht »

Ik heb ook Radar gemaild over Pritell.
Vr. Gr. elli

elliopgelicht
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:21

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door elliopgelicht »

Bericht voor f2hsimons11: Heb het ook bij Kassa en Radar gemld via de mail.
Vriendelijke groet

gerda2006
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mar 2006 06:50

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door gerda2006 »

problemen als deze zijn gemakkelijk te voorkomen. Als er zo'n jan -doedel aan de deur komt met tijdschriften , telefoonaanbiedingen, kranten etc., gewoon zeggen "sorry, geen interesse". Zo moeilijk is dat toch niet? En als hij/zij dan vraagt "waarom niet?", dan zeg je gewoon, "dat gaat je niets aan" en je sluit de deur. Gebeurt dit telefonisch dan gewoon de hoorn erop gooien. Het is toch van den zotte dat een beleefd "nee, dank u" tegenwoordig niet meer geaccepteerd wordt en je je eigen moet verdedigen waarom je die troep niet wilt hebben.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door joopataa »

Ben het met gerda2006 eens. Wij moeten toch echt wat assertiever zijn, Zodra iemand aan mijn deur komt ( heb er een hekel aan ) Laat ik hem of haar even uitpraten en dan zeg ik dus nee. Dat is ook gelijk het einde van het verhaal want als die persoon het in zijn hoofd haalt om te vragen waarom niet, duw ik de deur in het slot en weg zijn ze. :!:


Joopataa

elliopgelicht
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:21

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door elliopgelicht »

Bericht voor Gerda2006 en Joopataa: Dat doe ik altijd (sta ik in ons gezin om bekend, "Ga jij maar naar de deur",) maar om één of andere reden (financïeel?)nu dus niet.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door joopataa »

Laten wij dan hopen dat jij ook de volgende keer weer de deur met een krachtig NEE dicht doet. En voor nu denk ik dat het wel goed afloopt voor jou, en jij hier anderen mee waarschuwt.

Joopataa :idea:

elliopgelicht
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:21

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door elliopgelicht »

Kijken jullie ook op het forum van Kassa over dit onderwerp?

Coot
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2006 20:35

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door Coot »

Jammer dat jullie allemaal zo negatief zijn want ,ook ik heb een pritell verkoopster aan de deur gehad, een alleraardigst meisje en ben akkoord gegaan met het actiepakket. Voor mij zeer interessant onbeperkt bellen met een fair use policy van 8,5 uur. Waar andere telefoonmaatschappijen een starttarief berekenen van 5 cent is dat bij pritell inclusief in het actiepakket en wordt daar niets extra voor berekend. Ik doe per maand gemiddeld 150 telefoontjes, bij een andere aanbieder met een starttarief van 5 cent is dus € 7,50 feitelijk kan ik dus 8,5 uur bellen voor een kleine € 2,50 per maand. Drie dagen later werd ik nog nagebeld door een medewerkster van Pritell of ik nog vragen had en of alles akkoord was. In mijn ogen is Pritell een keurig net bedrijf, ik ben dan ook verbaasd dat er in Nederland mensen zijn die zelfs aangifte willen doen bij de FIOD-ECD!!!
Afzender een tevreden klant.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door joopataa »

Heel fijn dat jij jezelf even speciaal aanmeld om het heugelijke feit te vertellen dat prutell ook 1 tevreden klant heeft. Of ben jij degene die bij anderen aan de deur komt? :?:


Joopataa :arrow:

sanpat
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2006 13:38

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door sanpat »

Zo'n fijn bedrijf is Pritell niet. Hun incassobureau zegt dat Pritell zegt bij KPN te horen. Ook medewerkers aan de deur doen dit zo voorkomen.
KPN ontkent dit en is bezig hier werk van te maken.

Ik kreeg ook zo'n aardig meisje aan de deur die me glashard heeft voorgelogen. Zij vertelde me het verhaal dat het niet om een abonnement ging, er verder geen verplichtingen aanzaten en dat het ging om een eenmalig vergelijk van een rekening bij Pritell op basis van mijn belgegevens die ze van KPN zouden krijgen. Na 10 keer vragen of het echt geen abonnement of enige andere verplichtingen betrof bleef dit "lieve" meisje volhouden dat dit echt niet zo was. Ik zou pas abonnee worden als ik na vergelijk het strookje dat ik kreeg zou tekenen en op zou sturen. Dat heb ik nooit gedaan maar onder mijn abonnement kon ik niet meer uit werd me later verteld. Mijn kant van het verhaal werd door Pritell niet gehoord en op emails en aangetekende brieven wordt niet gereageerd.
Vandaar dat veel mensen Pritell bij de FIOD melden, omdat hun handelswijze niet klopt en de FIOD hier toezicht op houdt. Veel mensen hebben zich eerst wel goed laten adviseren door de verschillende instanties en zijn op hun aanraden naar de FIOD gestapt.
Hopelijk kan dit de zaak iets verduidelijken.

Sanpat

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: LET OP: misleidende verkooptrucs van o.a. PriTell

Ongelezen bericht door joopataa »

Bedankt voor de reactie, Sanpat! Ik denk dat het voor de meeste allang duidelijk is dat het een zooitje ongeregeld is dat langs de deuren gaat, Behalve voor Coot natuurlijk, Hij is Zo tevreden en blij met dat lieve meisje aan de deur.Misschien is Coot heel eenzaam en is dit zijn enige aanspraak. :D

Joopataa

Gesloten