LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] t-mobieltje gestolen en toch betalen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
susannuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2006 14:28

t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door susannuh »

Hallo allemaal, Ik heb een tijd geleden mijn mobiele telefoon bij T-Mobile als gestolen opgegeven. Nu eist T-mobile dat ik nog drie maanden abonnement moet betalen. Ze vinden het spijtig maar helaas moet ik nog wel drie maanden betalen voor een dienst waar ik geen gebruik meer van kan maken. Is het mogelijk dat ik van hun kant uit vervanging (bijv. nieuw nummer) kan vragen? Omdat ik nu toch betaal voor iets wat ik niet heb of gebruik? Graag jullie advies hierover. Wat zijn mijn rechten hier in deze zaak?

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door Lahan »

had je maar een verzekering moeten afsluiten voor je mobieltje, het is algemeen bekend dat mobieltjes diefstal gevoelig zijn, en ja je hebt een contract dus je moet het uitzingen, tm heeft er geen zak mee te maken dat jij je mobieltje kwijt bent, koop maar en 2dehandsje ergens en bel je abo maar door...

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Walgelijk zoals jij reageert Lahan.

Voor diefstal van het mobieltje zul je natuurlijk wel aangifte hebben gedaan bij de politie nietwaar?
Direct daarop wel alles laten blokkeren toch?

Het is dan verder aan KPN om te bewijzen dat je zo onvoorzichtig was dat het mobieltje makkelijk te stelen was.

Het is daarom onredelijk om het abonnement door te laten omdat in jouw geval er sprake is van overmacht.

Ga eens naar een wetswinkel en laat deze een brief sturen dat je het niet eens ben met het door laten lopen van het abonnement en laat jouw toegewezen telefoonnummer pas in werking komen als KPN jou een redelijke aanbieding heeft gedaan en laat anders de overeenkomst op basis van overmacht ontbinden.

Hou wel alle zaken rond deze zaak goed bij elkaar, maak kopieën van alle bewijsstukken want die zal je nodig hebben bij het afsluiten van een nieuw abonnement!

De Vrije Vogel

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door ?? »

@ Vrije Vogel:
Ik zie op verschillende fora je antwoorden langs komen op vragen. Het is goed dat je mensen probeert te helpen, het is echter ronduit slecht dat de antwoorden en adviezen die je geeft in zeker 90% van de gevallen (als het over internet en/of telefonie gaat) onjuist zijn. Zo ook in dit geval is het antwoord NIET JUIST.

De klant heeft namelijk getekend voor een abonnement met een minimumperiode van 12 of 24 maanden bij T-Mobile (niet KPN in dit geval). In ruil daarvoor heeft de provider een flinke korting op een toestel of een ander product gegeven aan de klant (meestal is het toestel zelfs gratis). Dat betekent dat een klant het contract dus altijd uit moet dienen en zich verder aan het contract dient te houden. Zo is er bijvoorbeeld ook een opzegtermijn van drie maanden. ook dat is contractueel vastgelegd.

Daar is niets onredelijks aan. Een klant kan immers altijd een nieuwe SIMkaart aanvragen en dus - met een ander toestel - gebruik maken van de diensten van het netwerk. Met welk toestel een klant uiteindelijk belt is geen zaak van de provider. Het zou daarintegen wel onredelijk zijn om van een provider te eisen dat ze een contract ontbinden als een klant zijn toestel kwijt is. Daar kan een operator niets aan doen. Het is dan volstrekt idioot om de verantwoordelijkheid daarvan bij een provider neer te leggen.

Waar je vandaan haalt dat 'KPN' moet bewijzen dat een klant onzorgvuldig met het toestel is omgegaan is mij een groot raadsel; het is de grootste onzin die ik de afgelopen weken hier heb gelezen. Er is ook geen sprake van overmacht die consequenties zou kunnen hebben voor het contract dat tussen de klant en de operator is gesloten.

Kort omschreven: de klant heeft gewoon pech. En de operator kan hier niets aan doen. Dat de klant geen gebruik kan maken van de diensten van de operator is overigens volledig onjuist. Een klant kan altijd een nieuwe SIMkaart aanvragen en kan dus, met een ander toestel, gebruik maken van de diensten van de provider.

@Susannuh:
Zoals je hierboven kunt lezen moet je echt betalen. Spijtig, maar het is niet anders. Wat je wel zou kunnen doen; uit je opmerking dat je nog drie maanden door moet betalen maak ik op dat je binnen drie maanden voor het einde van je contract zit of je al contractsvrij bent. In dat geval kun je verlengen bij T-Mobile (en een nieuw toestel cadeau krijgen) of overstappen naar een andere aanbieder, eventueel met nummerbehoud. Een nieuwe SIMkaart, met je eigen nummer, kun je altijd aanvragen bij de klantenservice van je provider. Dit kost maximaal 20 euro (SIMkaarten zijn duur), maar dan kun je over een paar dagen in ieder geval wel weer bellen (met een ander toestel).

Het 'advies' van de Vrije Vogel moet je totaal negeren, want dat slaat nergens op.

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door Hamster »

Welke belangen zou de vrije vogel of de kanovaarder hebben om iemand rucksichtlos door te verwijzen naar een wetswinkel terwijl toch duidelijk in het contract staat wat de gevolgen zijn van diefstal of anderszins. Wellicht dat de vrije vogel financieel wijzer wil worden en iemand bewust een juridische procedure wil laten starten. 8)

Misschien een goede les voor een ieder om eens wat meer waarde te hechten aan hetgeen men koopt. Laat een mobieltje gewoon niet onbeheerd liggen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Inderdaad, het wel of niet hebben van een telefoon staat volkomen los van het contract dat je getekend hebt. Ik vrees dus ook dat je jammer maar helaas gewoon zal moeten betalen.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door fuiduif »

Voor een vergoeding krijg je een nieuwe simkaart met je oude nummer; kun je zo weer verder bellen en je abonnement blijven gebruiken. Verlies/Diefstal is altijd voor rekening van de klant tenzij deze een dekkende verzekering heeft afgesloten.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door Lahan »

walgelijk?

het is walgelijk om te reageren op een onderwerp zonder het bericht te hebben gelezen, er staat nergens KPN het gaat om t-mobile (tm)...

het is helemaal niet aan de provider om te bewijzen dat jij onzorgvuldig bent geweest, jouw reactie raakt kant nog wal, praten over rechtswinkels enzo, die mensen daar hebben echt wel wat beters te doen...

Mensen verzekeren een fiets van 400 maar een mobieltje van 400 verzekeren ho maar, ik krijg regelmatig ook mensen trug in de winkel met een gestolen mobieltje, vette pech denk ik dan, had je maar geluisterd en een verzekering afgesloten...

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door RobbieP »

idd het is niet T-Mobile's schuld dat je telefoon weg is. gewoon een nieuwe simkaart nemen, en zelf een andere telefoon regelen, en dan gewoon je abonnement uitzitten...helaas maar het is niet anders

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door MLF »

Ja helaas, je zal je abonnement moet betalen

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door RobbieP »

Mensen verzekeren een fiets van 400 maar een mobieltje van 400 verzekeren ho maar, ik krijg regelmatig ook mensen trug in de winkel met een gestolen mobieltje, vette pech denk ik dan, had je maar geluisterd en een verzekering afgesloten...
het komt trouwens wel erg vaak voor dat mensen een toestel verzekeren, maar met lege handen blijven als het toestel daadwerkelijk wordt gestolen. Dit vanwege allerlei voorwaarden in de polis, waarbij het er vaak op neer komt dat de verzekerde fysieke schade moet hebben om recht te hebben op een uitkering. (oftewel je moet bont en blauw geslagen zijn) Als je bv alleen (nou ja...alleen) een pistool tegen je kop krijgt en je toestel moet afstaan, zou het heel goed kunnen dat de verzekeringsmaatschappij jou ook gaat vertellen dat je vette pech hebt.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door showgirl »

Het is daarom onredelijk om het abonnement door te laten omdat in jouw geval er sprake is van overmacht.
waar slaat dat op??
als ze het abo daar voor stop moeten zetten kan iedereen die van zijn abo af wil kan aangeven dat zijn mobiele gestolen is? :?

:lol: slaap lekker verder.
zo werkt het niet natuurlijk :lol:

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door ?? »

@RobbieP:

Ligt ook aan de polis. Ik heb verzekeringen gezien waar ook 'verlies' onder de dekking viel. Die waren dan echter ook wel gepeperd qua prijs en eigen risico.

Je moet het zo zien: 99% van de kleine lettertjes qua diefstal in een polis heeft maar één reden: fraude. Als ze geen bewijs eisen van de diefstal of beroving is morgen van half Nederland het toestel plotseling gejat. Het is gewoon een feit dat veel mensen het niet zo nauw nemen met fatsoen - en de pakkans is natuurlijk niet altijd even groot. Daarintegen ben je wel echt zwaar de klos als je gepakt wordt.

De polis die ik heb bevat ook een dergelijke clausule, overigens. Beroving zonder geweld valt trouwens wel onder de dekking. De belangrijkste reden dat ik echter een verzekering heb afgesloten heet schade. Het vervangen van een display is zo asociaal onbeschoft duur dat een verzekering dat mag gaan betalen, mocht 'ie een keer kapot kletteren.

killiebillie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:56

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door killiebillie »

Oplossingen:

Ik lees hier veel goede dingen dus samengevat:

A: Voor ongeveer 18 euro heb je een nieuwe sim (kan je weer bellen)
B: Koop een prepaid telefoon, T-mobile (nieuwe sim)kaart erin en voila
c: 3 maanden voor einddastum contract kan je je abo vernieuwen met foon
d: mocht je toch eerder dan 3 maanden je foon kwijt zijn (gestolen) of total loss verklaring hebben, bel klantenservice of ga naar een T-Shop. Zij kunnen je alles vertellen over een lost&Stolen aanbod. (je verlengt gewoon al je abo met een jaar en hebt dan een nieuwe gsm.)

TimesX
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mei 2006 13:38

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door TimesX »

Het zou een mooie boel worden. ik wil van mijn abonnement af, dus ik mik mijn telefoon in de vaart en hoef vervolgens niks meer te betalen!

:lol:

Sommige mensen zijn zo naief... :)

killiebillie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:56

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door killiebillie »

Uhmm,....heb ik dat geschreven dan ? :?:

TimesX
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mei 2006 13:38

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door TimesX »

Het was een algemene reactie op het hele topic en niet op jouw reactie Killiebillie. Jij hebt volkomen gelijk.

Sorry voor het misverstand. :)

killiebillie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2006 20:56

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door killiebillie »

Okee, ik schrok even.

Ik wil geen foutieve info hier neer zetten.Ik vind het alleen jammer dat mensen niet/nauwelijk de eigen verantwoordelijkheid willen nemen en maar meteen gaan roepen/schreeuwen dat dingen belachelijk zijn. gelukkig zijn er ook veel verstandige mensen hier met kennis van zaken.

Geen provider, dus ook T-Mobile niet, is erop uit om mensen dwars te zitten. Helaas vergeten mensen dat het wel bedrijven zijn die ook winst moeten maken en daarvoor zijn regels nodig. De opties die T-Mobile biedt (koop een prepaid, lost&stolen aanbod vooral) zijn opties die niet alleen in het voordeel van T-Mobile hoeven te zijn. Het feit dat als jij je foon na 1,5 jaar kwijt bent, je al kunt gaan vernieuwen en een gratis foon krijgt (bij 1 jaar verlenging) is denk ik een mooie service die wel degelijk geld kost, maar in principe ook voor de provider. Dus voordat iederren gaat scheloden en doen zeg ik ook altijd, zoek eerst de feiten uit en kijk ook eerlijk naar jezelf.

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door RobbieP »

zouden deze mensen ook afstand nemen van hun banktegoeden, spaargeld etc op het moment dat ze hun bankpassen kwijt zijn? Komt een beetje op hetzelfde neer alleen dan omgekeerd.

Calle
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mei 2006 12:50

Re: t-mobieltje gestolen en toch betalen

Ongelezen bericht door Calle »

De service van Tmobile in dit soort zaken ken ik niet maar bij Vodafone kunnen ze met een proces verbaal 25% korting geven of een vervroegde verlenging waardoor de klant weer bereikbaar is.
De simkaarten zijn gratis!
TIjd voor een switch :lol:

Gesloten