LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orange licht zijn klanten op

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
schangah
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:33

Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door schangah »

In september 2004 heb ik via Orange Waalwijk een mobieltje aangeschaft met een abonnement van € 20,= voor 2 jaar. Ik ben ondanks dat ik wist dat ik niet voor € 20 bel per maand toch aangegaan omdat erbij verteld werd dat ik na die 2 jaar het om kon zetten naar kon opzeggen en dit kon omzetten naar prepaid met behoud van het opgebouwde beltegoed en 06 nr. Was dit niet het geval geweest zou ik nooit voor een abonnement van € 20,= per maand hebben gekozen omdat ik daarvoor niet genoeg bel. Getuigen hiervan is mijn huidige beltegoed van € 180,=. Nu hoor ik omdat ik het wil gaan omzetten per september 2006 dat de mogelijkheid ineens is afgeschaft per 19 december 2005 terwijl ik hier in november nog overgebeld had met een medewerker van klantenservice. Een brief gestuurd, maar helaas u heeft pech en ben straks mijn bel te goed kwijt. Dit is absoluut onklantvriendelijk en zelfs schandalig.

Op de website van orange staat ook de volgende tekst:
Bel je een maand minder dan het bedrag van je bundel? Dan neem je het bedrag dat je overhoudt gewoon mee naar de volgende maand. Onbeperkt. Want wat van jou is, moet ook van jou blijven.

Da's wel zo eerlijk.

Klanten een abonnement laten afsluiten waarbij wordt gezegd dat je het na 2 jaar kan omzetten naar prepaid met behoud je beltegoed en 06 nr en dat dan ineens intrekken: is dat volgens u wel zo eerlijk??? :!:

:evil: :evil:

sierra1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:48

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door sierra1 »

Ik heb vandaag de brief gekregen als antwoord op mijn opzegging van het abonnement. Ze raden mij aan om voor 9 mei mijn beltegoed van €200 op te maken anders ben ik het kwijt.
Logischerwijs even een belletje naar Orange. Ze beroepen zich op de voorwaarden waarin staat dat de klant 'tijdig' op de hoogte gesteld word van de verandering in die zelfde voorwaarden. Bij Orange definiëren ze dus tijdig hetzelfde als: op het moment dat je het abonnement opzegt.
Nadere reactie: Als je het er niet mee eens bent sleep je ons maar voor de rechter.

Zou het niet prettig zijn als een bedrijf de voorwaarden aanpast dit verplicht meer dan 1 maand van te voren schriftelijk bij zijn klanten moet melden? Net zoals bij de polisvoorwaarden van een verzekering.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door ?? »

Dit is geen wijziging in de algemene voorwaarden. Het betrof hier een coulancebeleid dat ze op ieder willekeurig moment mogen en kunnen wijzigen, zonder aankondiging. Dat hebben ze dus ook gedaan (helaas).

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door RobbieP »

Ik ben ondanks dat ik wist dat ik niet voor € 20 bel per maand toch aangegaan
Dan had u ook niet zo'n groot abonnement af moeten sluiten
Laatst gewijzigd door RobbieP op 12 apr 2006 13:16, 3 keer totaal gewijzigd.

martinboo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2006 07:41

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door martinboo »

inderdaad niet onbeperkt dus niet zo eerlijk hetzelfde verhaal hier bezwaarschrift onderweg iste proberen voor 140 euri anders kan ik het nog omzetten naar 1 jarig abo voor 12.50 p m en zorgen dat het op komt sterkte mboo

Henny 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2006 10:48

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door Henny 1 »

Ik heb ook een abonnement afgesloten bij Orange, met de mondelinge toezegging dat ik het bedrag wat ik overhield aan bel tegoed kon meenemen naar een prepaid kaart van Orange. Dit stond ook op de site van Orange. Toen ik mijn abonnement per brief had opgezegd, kreeg ik een bevestiging van mijn opzegging en de mededeling dat ik mijn bedrag moest verbellen, omdat Orange per 19 december 2005 geen omzetting meer doet naar een prepaid kaart.
Dit is een eenzijdige wijziging van de voorwaarden. Orange erkent namelijk met deze mededeling dat zij op de hoogte waren van deze afspraak. En deze moet dan ook na gekomen worden. Ik heb radar al gebeld en de Ombudsman. Ik ga hier dan ook zeker verder mee. Ik roep dan ook iedereen op om te reageren op deze mail, als je net als ik ook vind dat Orange eenzijdig de voorwaarden heeft verandert. En jou dus persoonlijk benadeeld. Hoe meer mensen zich bij mij aansluiten, hoe meer druk we kunnen uitoefenen bij Orange of bij radar etc.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door ?? »

Henny, waar haal jij vandaan dat het een eenzijdige wijziging is van de voorwaarden? Stond er in de algemene voorwaarden iets over? Ik zal het antwoord alvast geven: NEE.

Pim71
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2006 22:18

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door Pim71 »

Ik heb ook een 2 jarig Free-abonnement van Orange (20 euro p.m) die in Juli afloopt.
Enkele weken geleden heb ik mijn abonnement opgezegd en ze vertelden me in een brief dat het niet mogelijk was om het gespaarde bedrag (140 euro) over te zetten naar een pre-paid sim. Uitbetaling van het bedrag was uitgesloten, maar ik kon voor verdere informatie bellen met de klantenservice. Dat heb ik echter nog niet gedaan. Ik zie graag het gespaarde bedrag uitbetaald worden of anders zie ik graag overzetting in een pre-paid sim met behoud van telefoonnummer.

Net als andere mensen op dit forum vind ik dat Orange inderdaad super klant onvriendelijk is. Ik hoop dat ze van Orange op tijd tot inkeer komen, want dit is natuurlijk zeer negatieve publiciteit wat kan leiden tot klantenverlies.
Jammer dat je tegenwoordig overal achteraan moet om dingen geregeld te krijgen. Gek dat we nergens meer tijd voor hebben!!!

tamara1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:41

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door tamara1978 »

Ik heb een soortgelijk geschil met Orange.

In oktober heb ik schriftelijk mijn abonnement opgezegd bij orange, hiervan heb ik op 2 novemeber netjes een schriftelijke bevestiging ontvangen, met daarin de einddatum 29 januari, terwijl wij ervan overtuigd waren dat eind december het abonnement afliep. Hierover hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Ornage, doordat wij ooit gemigreerd zijn naar een hogere bundel was er een foutje gemaakt en was de einddatum een maand opgeschoven. Aangezien we het abonement bijna niet meer gebruikten besloten we om'n ipv van te deactiveren'm om te laten zetten in prepaid.
Altijd handig een reserve kaart met beltegoed dachten wij.
Maar toen werdt eht januari en ontving in de factuur voor februari, dus gelijk gebeld, nou die factuur moest worden betaald en zou dan worden verekend, vond het al vreemd worden, dus tot na 29 januari gewacht en toen nogmaals gebeld, nee er was niets omgezet naar prepaid, maar het zou gelijk in orde worden gemaakt.

Uiteindelijk is dit pas eind maart gelukt :!: :!:
En willen ze dus dat ik die 2 maanden a 60 euro wel even betaal terwijl ik die 120 euro niet wil en de fout bij hen ligt.
Heb hier nu al meerdere malen contact over gehad, maar ze leggen de fout dus niet bij henzelf, nu werd ik net weer gebeld door Orange dat ik die 120 euro toch moet betalen, want ik heb toch geen schriftelijke bevestiging ontvangen dat ik de deactivatie wilde laten omzetten in prepaid. Nee dat niet, maar ik heb ook geen bevestiging ontvangen dat ik de deactiviatie wilde laten beeindigen. :!:

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door ehltech »

orange licht zijn klanten niet op ,klanten laten zich oplichten

Stanley
Berichten: 94
Lid geworden op: 31 dec 2005 20:07

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door Stanley »

Orange is gemiddeld het meest klantvriendelijk en servicegerichte provider.

Dat het bij sommige niet helemaal gelukt is is deels hun eigen fout. Je kan een provider geen slechte provider noemen als JIJ alleen slechte ervaring mee heeft en 1000 andere goede.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door Marssjo »

Er is toch zo'n site : beltegoedcashen.nl oid ? Vandaar dat Orange is gestopt met je abo. beltegoed om te zetten naar een PrePaid tegoed. Middels die site kon je immers weer een flink deel van je PrePaid tegoed incasseren.... Maar zoals zo vaak weer: aan een mondelinge toezegging heb je weinig. Beter kun je m zwart op wit hebben staan.
Volgens mij moet je als klant op de hoogte worden gesteld als de algemene voorwaarden veranderen. Stel je vragen anders op www.advocaten.startpagina.nl http://www.prikpagina.nl/list.php?f=844&collapse=0

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door ?? »

@Marssjo: het is geen wijziging in de algemene voorwaarden. In de AV heeft nooit ook maar een letter gestaan over de mogelijkheid om je beltegoed mee te nemen van abo naar prepaid.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door opperbom »

@Marssjo : Dat is niet de reden waarom Orange gestopt is met deze service. Simpel om het feit je natuurlijk ook met je abo. naar deze site KON bellen en niet alleen met een prepaid. Het is ook KOn en niet meer KAN omdat Orange deze nummers geblokkeerd heeft. De hoofdzakelijke reden schijnt te liggen in het feit dat er mensen meerdere abonnementen afsloten met hoge cashbacks , zodat dez (bijna) gratis waren. Met deze abo`s geen enkele minuut belden , en deze omlieten zetten naar prepaid. Deze prepaidkaarten werden dan weer verkocht op sites als Marktplaats. En inderdaad , het was een service en geen algemen voorwaarde. Wel is het natuurlijk zuur voor de topicstarter dat dit mondeling is overeengekomen.

Overigens is Orange de laatste tijd lekker bezig . Eerst deze service stoppen (overigens hun goed recht ) , dan sommige 0900-nummers blokken en nu moet je KS bellen als je de papieren factuur wenst te behouden. What`s next ?

de
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 sep 2005 08:34

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door de »

Mijn zoon kon gisterenavond opeens niet meer bellen. Een stem vertelt hoeveel beltegoed hij nog heeft (rond de 5 euro) en dan wordt hij verbroken.

Vorig jaar kocht hij bij orange een nieuwe telefoon onder voorwaarde dat hij het oude nummer mocht meenemen en het beltegoed van de nieuwe telefoon zou overgezet worden naar het oude nummer. Nou niet dus. In de winkel zeiden ze tot twee keer aan toe dat het nog zou gebeuren.
Uiteindelijk de klantenservice gebeld en toen had ik een dame aan de lijn die vertelde dat het helemaal niet mogelijk was om een nummer te behouden. Goeie voorlichting dus in de winkel.
Hij is dus nog bezig het beltegoed van het oude nummer op te maken en dat schijnt opeens te vervallen.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door ehltech »

hallo de ,

hoezo geef je de winkel de schuld ,een jaar geleden kon dat nog wel
en aangezien dat de juiste informatie toen was,je kan toch niet verwachten dat je als verkoper moet weten wat er over 1 jaar gaat veranderen. sorry hoor... maar dit is echt de schuld van orange

de
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 sep 2005 08:34

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door de »

Op het moment dat hij de telefoon kocht werd hem verteld dat het wel mogelijk was en een paar weken later bleek, dat werd beaamd door de collega's van de winkelmedewerkster, dat hij verkeerd ingelicht was.
Foutje van de verkoopster.

Overigens was het niet een telefoonwinkel maar de orangeshop zelf.

marcelgl
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 mei 2006 13:17

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door marcelgl »

Ik heb ook een Orange Free abonnement afgesloten, waarbij ik de toezegging kreeg dat ik na 6 maanden eventueel over mocht stappen naar een lagere bundel. Deze overstap heb i 3 maanden geleden 'on-line' gedaan. Na een amand niets gebeurd. Toen klantenservice gebeld : 'We zullen het meteen voor u doen' Volgende maand nog steeds een ongezijzigde faktuur. Weer klantenservice gebeld 'Op de volgende faktuur zal het aangepast zijn' . Vandaag weer nieuwe faktuur ontvangen : Nog steeds niet aangepast. Inmiddels ben ik 30,-- duurder uit dan de bedoeling was. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit je reinste oplichterij is, steeds toezeggen en niet uitvoeren. Als ze een overstap bij alle klanten op deze manier vertragen levert dit per klant zo`n 10,- per maand op :(
Ik heb inmiddels mij bank gevraagd de afgeschreven bedragen terug te boeken.

Bramr
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2006 17:02

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door Bramr »

Ik heb ook een 2 jarig "20 Free" abonnement van Orange die in augustus afloopt.
Bij aangaan van het abonnement is door Orange aangegeven dat het resterende beltegoed na het beëindigen van het abonnementstermijn van 2 jaar behouden blijft en als Pre-Paid verder kon worden gebruikt. Zonder dit te melden, blijkt dit niet meer te kunnen en moeten wij hier zelf achter komen aan het einde van onze abonnementsperiode. We vinden dit ronduit schandalig en er hangt een zweem van voorbedachte oplichting overheen.

Ik ben van mening dat de aangeboden dienst door Orange NIET eenzijdig en zonder directe melding kon worden ingetrokken. Het moge duidelijk zijn, dat juist deze dienst een beslissende factor is geweest voor onze keuze voor dit abonnement en dat weten ze ook bij Orange. Dit was HET verkoopargument en dit wordt niet ontkent. Volgens mij geldt dan de regel: een mondelinge afspraak is ook een afspraak.

mks129
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2006 18:40

Re: Orange licht zijn klanten op

Ongelezen bericht door mks129 »

Vorig jaar heb ik 1 van de 2 abonnementen op mijn naam, maar gebruikt door mijn man, laten omzetten in prepaid. Ik belde in november, om mijn andere nummer ook om te zetten, want omdat mijn man in begin oktober helaas plotseling is overleden, gebruik ik zelf beide nummers. Ik kon het alleen van 30 naar 20 euro zetten in november en in mei pas, (nu dus) in prepaid.
Dus ik belde 15 mei en toen werd gezegd dat dat niet (meer) kan. Dus nu maar naar abonn. van 12,50 gezet, maar ben het hier eigenlijk niet mee eens.
Het tegoed van mijn man en mij samen was ver over de 200,= euro. Wij belden vaak elkaar als we niet thuis waren, dus nu hij er niet meer is, heb ik niet zoveel meer te bellen en heb nog steeds tegoed van 99,84 en van mijn man nog ruim 68,=! Als ik nu goed bereik zou hebben in huis, was het geen probleem, maar ik kan bijna niet bellen thuis en gebeld worden kan alleen als ik de tel. op een bepaald plekje in huis neer leg!!!!
Ik voel mij dus ook niet eerlijk voorgelicht omdat ik in november nog te horen kreeg dat ik in mei dat pas kon doen................. niet dus!!!!!
Door dit alles wil ik niet meer via orange bellen en wil er zo gauw mogelijk helemaal vanaf, want het slechte bereik heb ik al vaker gemeld en dat levert ook niets op!!

Gesloten