LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonrekening en ADSL

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Telefoonrekening en ADSL

Ongelezen bericht door M@rleen »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen, als je afgesloten word van de telefoon,
de ADSL er ook meteen afgaat?
Heb er al contact met kpn over gehad, maar de ene zegt dat internet er dan meteen ook af is, en de andere zegt dat ADSL nog actief blijft,
en er pas afgaat als de nota telang openstaat nadat de telefoon is afgesloten.
Ik zal even een weekje zonder telefoon zitten tot het loon er weer is.
Maar wou even weten of het internet dan nog actief blijft.

Alvast Bedankt.

Zwollywood1970
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 mar 2006 12:10

Re: Telefoonrekening en ADSL

Ongelezen bericht door Zwollywood1970 »

je kan geen ADSL hebben zonder een actieve telefoonlijn...
dus als KPN je afsluit en dus je nummer blokkeert, dan heb je geen ADSL verbinding (je etaald er wel voor, want je provider stopt niet met het doorgeven van ADSL)

M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: Telefoonrekening en ADSL

Ongelezen bericht door M@rleen »

Begreep er ook niks van,
maar er waren ook een paar bij kpn die mij dan weer vertelden, dat ADSL eerst nog actief bleef omdat het 2 verschillende dingen zijn.
dus denk zal hier even horen of er mensen zijn die zoiets misschien een x hebben meegemaakt.

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: Telefoonrekening en ADSL

Ongelezen bericht door Lahan »

wrom plaats je 2x hetzelfde onderwerp?

M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: Telefoonrekening en ADSL

Ongelezen bericht door M@rleen »

omdat ik dacht dat ik hier verkeerd zat, vandaar.
sorry hoor.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Telefoonrekening en ADSL

Ongelezen bericht door queenfan »

Als je ADSL hebt via een andere provider dan KPN (via bv BBned, BabyXL of Versatel) dan blijft de ADSLlijn "open" maar kanje niet bellen.
Met andere woorden jehebt dan een data verbinding en geen data/spraak verbinding.

mosoog
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jun 2005 13:42

Re: Telefoonrekening en ADSL

Ongelezen bericht door mosoog »

Als je Adsl hebt lopen via Bbned heb je nog steeds KPN nodig. zonder kpn geen lijn, zonder lijn geen Adsl.
Het is echter wel mogelijk om een Adsl lijn aan te vragen zonder telefoonlijn van Kpn. Kpn bied dit zelf aan. Heet direct adsl zonder telefonie. Echter dat kan niet als je al een adsl hebt lopen en de lijn opzegt. Dit kan alleen als nieuwe lijn aangevraagd worden. ook porteringen werken niet bij deze vorm van Adsl.

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Telefoonrekening en ADSL

Ongelezen bericht door movieman »

Hoi,

In principe heb je (heeft u?) twee aansluitingen: een zogenaamde VOICE en DATA lijn. Volgens mij is het zo dat deze onafhankelijk van elkaar functioneren. OK, "ze gaan" via hetzelfde koper, maar het zijn twee aparte systemen.

Ik vind het uitermate vreemd dat KPN beiden heeft afgesloten. Dit is misschien een (administratief) foutje geweest.

Ik zou ze ff een mailtje sturen met een klacht: [email protected]

Groetjes. :wink:

Eystathia29

Re: Telefoonrekening en ADSL

Ongelezen bericht door Eystathia29 »

Mij werd verteld, dat als ik de telefoon aansluiting wilde opzeggen, ik de adsl vebrinding niet meer kan gebruiken. Blijf er wel voor betalen, maar contract heb ik opgezeggd per einddatum...

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Telefoonrekening en ADSL

Ongelezen bericht door movieman »

@ Eystathia29

Hoi,

Volgens mij kun je tegenwoordig een ADSL-lijn krijgen zonder telefoon, alleen wordt de "service" dan iets duurder.

Groetjes. :wink:

Gesloten