LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

kaki02
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2006 02:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door kaki02 »

Ik moet zeggen ben altijd sceptisch over nieuwe ontwikkelingen maar was toch benieuwd. Sinds een maand aangesloten op IPB (planet).
Eerlijk gezegd weinig klachten, aansluiten was 'n eitje. Gelijk op internet met meerdere PC's, alle faciliteiten getest, mail, news, ftp, http, telefonie; alles werkt perfect ! Even snelheid getest met speedtest.nl ook volgens verwachting en vervolgens mijn lokale firewall uitgeschakeld en via http://scan.sygate.com alle scans uitgevoerd.
Geen hond komt binnen ! Ook mijn lokale netwerk connecties lopen gesmeerd via de Experia box. Het kan zijn dat je telefonie instellingen zoals voice-mail en nummerherkenning even op zich laat wachten maar ook is dat na een week of twee weer geactiveerd.

Plr
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2006 17:27

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Plr »

Bedankt voor je heldere advies, robbyn.

Ik ben zelf niet computertechnisch en van netwerken weet ik ook niet veel af. Ik wacht nog even een paar andere reacties af (zo is kaki02 erg positief), maar het blijft dus min of meer een kansspel. Te weten, als je de dienst afneemt, zal hij het doen of niet? Ik ga de komende dagen de voor- en tegenargumenten afwegen, want volgens mij gaan we er nou niet bijzonder veel op vooruit. Het downgraden naar standard scheelt nl. al 20 euro per maand. Daar kan ik ook wel mee leven.

Nogmaals bedankt voor je advies.

ktart
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2006 20:25

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ktart »

@Petteflet: Dat is exact hetzelfde probleem wat ik heb en ik ken nog iemand die dat ook heeft. Daarnaast ben ik er pas enkele weken na bezorging achter gekomen (toen ik beide facturen had ontvangen), want op zowel het gehele pakket als op de website en brieven, etc. is de naam en het logo van Planet Internet te zien, terwijl ik nu dus InternetPlusBellen van KPN blijk te hebben, terwijl ik dus ADSL Comfort bij Planet Internet heb.

Ik vind dit echt niet kunnen, ze denken toch niet dat ik dit express gedaan heb en het leuk vind om 2 abonnementen te hebben, waarvan ik de ene (ADSL Comfort) niet eens meer kan gebruiken, want mijn lijn is al omgezet naar het nieuwe systeem van InternetPlusBellen.

Wat zouden we hieraan kunnen doen? Want ik zit nu ook met dubbele kosten en een hele slechte klantenservice, want alleen binnen 9 dagen had ik kunnen switchen :|

glasbak
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2006 11:24

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door glasbak »

Vraag aan willemo.
Ook ik heb inmiddels een maand of vier IPB. Het bevalt goed en de helpdesk is hulpvaardig bij aanloopproblemen. Echter 1 probleem krijgt men niet weg, het duurt 10-15 sec voor het aanroepsignaal elders overgaat na het intoetsen van een tel.nummer. De helpdesk zegt dat dit max. 3 sec. mag duren. Uiteindelijk kwam er een monteur aan huis en deze kon niets vinden. Hij verklaarde de wachttijd voor normaal en vertrok weer. Ik las dat willemo dit ook heeft gehad. Hoe heeft men dit opgelost? Herkennen anderen deze klacht?

betsiepeter
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2006 23:23

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door betsiepeter »

ik heb nu sinds maart 2006 internetplus bellen via kpnplanet en eigenlijk geen problemen ondervonden ben er zeer tevreden over ook over de vragen die ik had via klantenservice

Pretoom
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2006 17:16

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Pretoom »

Ik zou er nog even mee wachten. Zat er ook over te twijfelen totdat ik hoorde dat er voortdurend storingen mee zijn. Kijk maar eens op webwereld.nl voor nieuws over deze storingen.
Totdat de kinderziektes eruit zijn bel ik gewoon lekker via Voipbuster en SkypeOut, dit scheelt me ook veel geld. Voor een tariefvergelijking kun je hier kijken; http://www.voipproducts.eu
Misschien iets omslachtiger, maar goed ik heb altijd nog een gewone telefoonlijn om op terug te vallen als het niet werkt. En dat hebben de internetplusbellen klanten helaas niet.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Glasbak.

N.a.v. jouw vraag (die ik toevallig tegen kwam) omtrent de vertraging in een oproep bij InternetPlusBellen deel ik jou mee dat ik gewoon het gratis storingsnummer van KPN heb gebeld.
Ik meen dat dit het nummer 0900-0407 was.
Ik kreeg toen een uiterst vriendelijke dame aan de lijn die mij eerst enkele vragen stelde en na beantwoording meedeelde dat de vertraging die ik bij de oproep had (ik meen dat dit een halve minuut was) te lang was en dat zij dit onmiddellijk met de technische dienst zou opnemen.
Zij verwachtte toen dat dit wel spoedig verholpen zou worden.
Dit klopte ook want binnen enkele uren was het probleem opgelost.
Na intoetsen van een telefoonnumer gaat het oproepsignaal binnen enkele sekonden over en vaak, gezien de snelheid waarmee wordt opgenomen, aan de andere kant ook.

Met vriendelijke groet,
Willem

therionate
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2006 12:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door therionate »

Wij zijn al jaren klant van Planet, en dus wilden we ook wel IPB vanwege de lagere kosten. Heb het midden maart aangevraagd en nu eind juli nog steeds geen brief, een hoop irritatie, een klantensevice die alles behalve werkend is en beloftes die niet nagekomen worden!
Zo is me al beloofd dat er speciaal iemand op deze order gezet zal worden om elke stap die gedaan wordt persoonlijk te laten controleren, zodat het binnen 2 weken opgelost zou moeten zijn... helaas. Op de gegevenspagina staat dat we IPB standaard zouden moeten hebben, zit nog steeds met ADSL comfort en had IPB comfort gevraagd.
Had altijd een goed gevoel bij planet, maar dat is de laatste tijd flink gekelderd!

remcomar
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2006 12:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door remcomar »

Ik heb internetplusbellen van planet (lees kpn) Ik ben tevreden over de aansluiting, kan internetten en heb geen problemen met bellen Echter ik had ISDN. heb bij mijn aanvraag ingevuld dat ik een tweede ISDN nummer wilde meenemen. (heb afschrift uitgeprint)
Omdat ik niet wist hoe ik dat moest activeren. heb ik abusievelijk een nieuw nummer aangevraagd en gekregen. Het is onmogelijk om mijn tweede isdn nummer, dat gewoon nog tot mijn beschikking is (via mijn kpn inzage online rekening) op poort 2 geplaatst te krijgen, meerder emails gezonden, meerdere keren gebeld a 10c p m. mensen zijn vrienldelijk maar zeggen dat de administratie daar voor moet zorgen. en daar ligt dus het probleem ik kom nimmer bij de admin. terecht wordt afgescheept wij bellen terug. nou vergeet dat maar. Ik wacht nu zo'n 4 weken of ze het nog voor elkaar krijgen, maar ben er bang voor

Ook hebik twee verschillende factueren met verschillende klantnummers. Daar heeft men bij planet goed op gereageerd, dus er gaat ook wel eens wat goed

cor

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jeanne »

Nou therionate, ik voel helemaal met je mee.

Ook mijn zus zit al vanaf half mei te wachten op alle spullen van Planet Internet om te kunnen InternetPlusBellen.

Al twee klachtbrieven gestuurd, met een duidelijk klacht dat Planet als provider verplicht is om een degelijke dienst te leveren, maar totaal geen reactie.

A.s. zaterdag gaan de brief de deur uit om het contract met Planet Internet op te zeggen en ook ik ga mijn contract opzeggen bij Planet. Zo ga je niet met je klanten om.

johan vogel
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 aug 2006 19:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door johan vogel »

vanaf 12 juli, onverwachts aangesloten zonder in het bezit te zijn van de juiste apparatuur , tot 18juli geen telefoon of internet gehad, vanaf die datum iheeft de monteur het internetplusbellen aangesloten, gebeld worden blijkt tot op de dag van vandaag niet mogelijk, het abbonnement heb ik ook beeindigd wegens wanprestatie, het meest frustrerende is dat je van het kastje naar de muur gestuurd wordt en compleet voor de gek gehouden wordt, krijg gisteren nog een brief hebben U geprobeerd telefonisch te bereiken maar dit lukt niet, nee dit is ook de klacht en daarom heb ik mijn mobiel nummer opgegeven, uiteindelijk zou mijnheer de haan van kpn mijn kosten vergoeden en zorgdragen dat ik op korte termijn weer analoog kan bellen, deze afspraak is 1augustus gemaakt en ben erg benieuwd of er woord gehouden wordt, kpn helpdesk storingsdienst en klantenservice personeel krijgt van mijn een dikke nul? en ik raad iedereen ook af om een kpn internetplusaansluiting af te sluiten als is het alleen al om de slechte nazorg.

Nicole1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:22

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Nicole1964 »

Hallo,

Ik kwam hier toevallig terecht, heb e.e.a. gelezen, en ook een probleem met internetplusbellen, maar dan met de voice mail.
Deze heb ik ingesteld, werkt verder prima. Echter, een kennis van mij die ook internetplusbellen heeft, komt niet bij mijn voicemailbericht uit, maar in het menu, waar hij al mijn instellingen kan wijzigen. Uiteraard ben ik daar niet blij mee. Wie heeft hier ervaring mee? En hoe is het evt. op te lossen? Zelfs de pincode kun je wijzigen, zonder dat je eerst de oude intoetst.

Groetjes,
Nicole

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Hallo Nicole 1964,

Dit probleem lijkt op een fout/storing in de software van de KPN centrale.
Bel even het gratis 0800-0407 storingsnummer .
Ik heb zeer goede ervaringen met de mensen achter dat nummer.

Met vriendelijke groet,
Willem

theo52
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2006 17:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door theo52 »

Hallo mensen,

Ik heb sinds maart 2006 een KPN-InternetPlusBellen - aansluiting en ik ben er goed over tevreden.
Ik heb in het begin wel wat aanpassingproblemen gehad i.v.m. de 2 DECT telefoon-handsets, maar ik ben altijd goed geholpen door KPN.
Als je bij KPN de juiste technisch persoon aan de lijn krijgt, dan behoren de aanpassingproblemen snel tot het verleden.
Ik adviseer iedereen, die met aanpassingsproblemen te maken heeft, een normale draadtelefoon aan te sluiten, omdat dat altijd werkt met in- en uit- gaand telefoonverkeer.
Dan kan de DECT handset tussentijds aangesloten worden om deze uit te testen.
Ik heb in het begin te maken gehad met met belkosten i.v.m. het bellen naar het storingsnummer (0900-nummer) van KPN en heb deze onkosten geheel vergoed gehad.

Bij deze een pluimpje voor KPN.

M.vr.gr. Theo52

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Er is ook een gratis storingsnummer namelijk: 0800-0407

Met vriendelijke groet,
Willem

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Big-V »

@Petteflet: Dat is exact hetzelfde probleem wat ik heb en ik ken nog iemand die dat ook heeft. Daarnaast ben ik er pas enkele weken na bezorging achter gekomen (toen ik beide facturen had ontvangen), want op zowel het gehele pakket als op de website en brieven, etc. is de naam en het logo van Planet Internet te zien, terwijl ik nu dus InternetPlusBellen van KPN blijk te hebben, terwijl ik dus ADSL Comfort bij Planet Internet heb.

Ik vind dit echt niet kunnen, ze denken toch niet dat ik dit express gedaan heb en het leuk vind om 2 abonnementen te hebben, waarvan ik de ene (ADSL Comfort) niet eens meer kan gebruiken, want mijn lijn is al omgezet naar het nieuwe systeem van InternetPlusBellen.

Wat zouden we hieraan kunnen doen? Want ik zit nu ook met dubbele kosten en een hele slechte klantenservice, want alleen binnen 9 dagen had ik kunnen switchen

@ktart: Het is onmogelijk dat u twee ADSL-verbindingen op één telefoonlijn heeft. In het geval u een KPN IPB-aansluiting aanvraagd op een lijn waarop al een Planet ADSL zit, wordt de order afgekeurd. In het geval u Planet IPB aanvraagd op een lijn waarop Planet ADSL zit, wordt dit kostenloos omgezet.
Het lijkt me verstandig om eens te bellen met de klantenservice van één van de twee. Bij Primafoon kan dit gratis.

timmie2006
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2006 10:01

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door timmie2006 »

ook ik heb mij ingeschreven voor internetplusbellen van planet. Begin juli, portering van het nummer zou 5 dagen zijn, werd twee weken. Tweede nummer nu nog steeds niet aangesloten. Krijg bij de helpdesk gasten aan de lijn die allemaal een ander verhaal vertellen en beloven dat het snel opgelost is. Tot van de week, kreeg ik opeens te horen dat het nog wel een dikke maand kon duren omdat mijn (ISDN) nummer was opgezegd, terwijl ik wel hadaangegeven het mee te willen nemen. Heb nu ook mijn hoop op de KPN gevestigd. Maar het is nu dus mer dan een maand. Bij Planet weten ze misschien wel wat van internet, maar van telefonie helemaal niets. Zodra alles in orde is ga ik in ieder geval snel een mogelijkheid zoeken voor en andere provider onder KPN, zou KPN zelf ook moeten doen. :twisted:

ludix
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2006 21:12

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ludix »

wij hebben op 21-03-2006 internetplusbellen van kpn aangevraagd maar onze kpn aansluiting hebben wij niet meer dit was geen probleem zeiden ze maar na verschillende telefoontjes,emailtjes en brieven met de kpn nog geen reactie wel een hoop beloften [die ze niet nakomen]
met het gevolg dat wij nog niet zijn aangesloten maar wel de rekeningen sturen,zijn er soms mensen die dezelfde ervaring hebben en wat kun je er nog aan doen? ludix

enzo3
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2006 20:08

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door enzo3 »

hoi

Ik heb net nog 1,5 uur zitten bellen met 0900-0244. Bij mij werkt internet en bellen goed. Alleen mijn fax doet het nog niet. Toen we IPB gingen aanvragen heb ik nog gevraagd of ik al m'n apparatuur kon gebruiken. Dit was geen enkel probleem. En mijn tweede isdn-nummer kon ik ook meenemen. Op de vraag hoe lang ik zonder fax zou zitten, was het antwoord 2 dagen. 6 juni is IPB geinstalleerd (gedeeltelijk door een monteur en de rest door mij) en het is nu al 16 augustus. Nu blijkt er dus een probleem met bepaalde faxen te zijn. Ik heb een hp all-in-one fax. Deze doet het alleen via de analoge lijn. De meeste mensen van de helpdesk weten dit niet. Mijn probleem ligt nu bij de derde lijn. Ik zal worden teruggebeld maar wanneer kon hij mij niet vertellen. Zijn evt. oplossing is een andere fax kopen.
Ik kan er wel een boek over schrijven. De meeste mensen van de helpdesk zijn aardig. maar vandaag had ik er nog een die de verbinding verbrak.
Ook heb ik nog gedreigd om alles maar weer om te zetten zodat ik gewoon kan faxen. Maar dit zou alleen maar meer geld kosten volgens de helpdesk, omdat de annuleringstijd voorbij is. Gek he, als alles minstens 10 dagen kost.

Maar het had nog erger kunnen zijn. Mijn schoonmoeder heeft geen telefoonnummer meer. Ja, een ander nummer waarmee ze dus niet naar 06-,0900-, en buiten de regio kan bellen. Die moet iedereen met haar mobieltje bellen. En je moet iedereen maar weer laten weten dat je niet meer op je oude nummer te bereiken bent. Kpn zegt dat alles goed gaat komen. Dan toch maar weer geduld hebben.

gr. mariska

Zahier
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:46

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Zahier »

Ik ben al 3 maanden bezig geweest om gebruik te maken van de nieuwe dienst van kpn IPB. Sinds afgelopen maandag kan ik eindelijk internetten en bellen. Ik heb mijn nieuwe telefoonnummer aan iedereen gegeven. Ik denk goh eindelijk werkt het een keer. Maar goed toen mijn fam mij probeerde te bellen bleek dat mijn nummer nog niet actief te zijn. Dus mensen konden mij niet bereiken op mijn nieuwe telefoonnummer. Ik weer met de helpdesk aan de lijn en dat een aantal keer. En geen van allen kon mij een oplossing bieden ze wisten niet waar dat aan kon liggen. Dus toen dacht ik van goh laat ik het maar opzeggen... Maar dat kon ik ook niet doen omdat ik mijn IPB al had geactiveerd. Nu ga ik mijn contract en kost mij dat geintje €419,40.
Denk er heel goed over na voordat je aan IPB begint. Als het allemaal goed werkt dan heb je geluk maar als het niet werk dan heb je een enorm probleem. Ze zullen je altijd maar aangeven om 4 tot 6 weken te wachten etc... maken geen concrete afspraken.

Gesloten