LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

vodafone

Ongelezen bericht door monique36 »

Al jaren heb ik een vodafone abonnement, omdat mijn abonnement bijna afliep heb ik hem verlengd via de klantenservice van vodafone.
Op 29 Juni heb ik mijn nieuwe toestel ontvangen een Samsung E 900.

Vanaf het begin liep de tel vast, batterij eraf halen en dan deed ie het wel weer. Zondag 2 Juli liep ie vast en was niet weer aan de gang te krijgen.

Maandag gebeld met Vodafone en kreeg het advies om met de telefoon naar een Vodafone citypoint te gaan.
Ben daar geweest en werd geholpen door 2 mannekes van een jaar of 20 die mij smalend vertelden dat als ik de telefoon gewoon opgehaald had bij Vodafone citypoint dat ik dan een nieuwe had gekregen, omdat ik hem telefonisch had besteld bij Vodafone kreeg ik geen nieuwe maar zou hij opgestuurd worden ter reparatie!

Een telefoon van een paar dagen oud!!!! Omdat ik hem dus niet bij een citypoint had gehaald, maar had laten bezorgen( waar je dus ook nog even 9 euro voor moet betalen) zou er een andere garantie op het toestel zitten.

Meteen maar weer gebeld met de afd. verkoop van Vodafone en na veel gezeur zou ik een nieuwe telefoon krijgen. Deze zou bezorgd worden op donderdag 6 Juli.
Heb er een dag vrij voor genomen en maar wachten op de telefoon,
om een uur of 3 gebeld waar ie bleef en kreeg te horen dat de koerier op dat moment in Groningen was en dan naar mij toe zou komen, een half uurtje rijden ong.
Om half 6 was ie er nog niet, weer gebeld en ja hoor hij zou toch echt komen, de koerier zou tot 8 uur aan het werk zijn dus had nog alle tijd.
Om een uur of 7 weer gebeld en kreeg toen te horen dat de koerier maar tot 6 uur werkte en ik vandaag dus niks meer zou krijgen.

Moet morgen maar even weer bellen hoe het verder zit want die mensen van die afdeling waren al naar huis natuurlijk.
Onbeschofte antwoorden van de mensen van de klantenservice, en ze hebben ook geen idee waar ze over praten die gekken.

Ben er spuugziek van maar ja zit helaas nog wel aan het abonnement vast van een jaar!!!
Hoop dat ik die telefoon binnenkort nog krijg want op deze manier heb ik ook niks aan mijn sim kaart want kan toch niet bellen, maar betalen voor een abonnement waar ik op deze manier niks aan heb gaat wel gewoon door!!!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: vodafone

Ongelezen bericht door hharteman »

Veel nieuwe telefoons hebben de vervelende eigenschap niet af te zijn (NB: lees technisch niet klaar) maar worden op de markt gegooid op topspeed.
Zowat al mijn nieuwe telefoons die ik in het verleden gehad heb zijn wel terug geweest voor firmware updates of reparatie.
Dit is meer regel dan uitzondering geworden helaas.
Omruilen heeft vaak geen zin want dit soort problemen zit dan vaak in alle nieuwe telefoons van dit type.
Meestal een kwestie van een firmware updata.
Dus kun je hem vaak beter van het reparatie center terug krijgen met de update.

Door ervaring wijs geworden bewaar ik tegenwoordig mijn oude telefoon zodat ik in ieder geval kan bellen met de nieuwe sim.
Kijk even of een kennis tijdelijk een telefoon heeft liggen...kun je in ieder geval bellen.

Bezorgdiensten hebben ook met variabele factoren te maken.
Van tevoren is vaak niet te bekijken hoe laat je ergens bent ivm de files.
Kan dus wel is gebeuren dat de gemaakte afspraak niet gehaald om wat voor reden dan ook.
Het is vervelend dat het gebeurd maar lijkt me nog geen reden om je op te winden.

monique36
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:51

Re: vodafone

Ongelezen bericht door monique36 »

Ik heb het in het verleden nog nooit gehad met een telefoon vandaar dat ik mij daar nogal over verbaas dat je zoveel ellende kunt hebben met een nieuwe tel.
Heb verschillende reviews bekeken van de samsung e 900 en heb hier niemand over horen klagen dus ga er vanuit dat ik gewoon pech heb met dit toestel en dat is de reden dat ik gewoon een nieuwe wil.

Waar ik mij over op kan winden is het feit dat je gewoon niet normaal geholpen wordt, ten eerste door het personeel van een citypoint en daarnaast door de medewerkers van de klantenservice.
Ze vertellen je gewoon allemaal een ander verhaal en dat schiet natuurlijk niet op.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: vodafone

Ongelezen bericht door hharteman »

Er schijnen toch wel wat problemen met de E900 te zijn, voornamelijk over het bereik en het aansluiten van de PC op USB
kijk hier.

http://66.249.93.104/search?q=cache:LVg ... =clnk&cd=1

Ook als je in Google intikt Samsung E900 problems komen er nogal wat internationale sites te voorschijn met forums wat voor problemen mensen ermee hebben.

Dit is vrij normaal voor een nieuw model.
het duurt meestal enige tijd voor alle problemen opgelost zijn door de heren software ontwerpers.

Meestal na een aantal keren terugsturen en updates werken de nieuwe telefoons naar behoren.
Helaas meer regel dan uitzondering tegenwoordig.

Laat nog maar is horen hoe het afloopt.

Gesloten