LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Kika29 »

Pfffffffffffffffff wat een gedoe allemaal zeg om 20 euro per jaar voor 1 keer bellen. 10 jaar geleden had nog bijna niemand zo'n ding en was hij toen onmisbaar? Sorry maar ik vind het belachelijk dat consumenten zo lopen te muggenziften.Als je het er niet mee eens bent dan neem je maar geen mobiele telefoon.Zeker niet als je maar voor 10 euro per jaar verbelt.Zorg gewoon dat je een keer je mobiel pakt ipv je vaste aansluiting als je beltegoed op moet.

En wil je dat niet loop dan ook niet zo te miepen.Je hoeft het per slot van rekening niet te nemen.Het is een luxe geen noodzakelijk kwaad. En Er is niemand die je een pistool op je nek zet......En ja er is reden genoeg om houdbaarheid van beltegoed te beperken. Netwerken kosten geld,nummers in de lucht houden kosten geld en zelfs die troela's aan de telefoon op een klantenservice waar je je gal spuugt over 10 euro beltegoed kosten geld. DAT MOET BETAALD WORDEN...Voor niks gaat de zon op....

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door blaat »

@kika29

:D that's the spirit!

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Kika29 »

@Blaat Mja was het ff zat dat gehakketak om een paar euro. Geroepen wordt er genoeg maar waarom iets zo is wordt niet gelezen.Praten praten praten maar luisteren naar argumenten ho maar. De telecom is geen filantropische instelling :wink: Zwaar frustrerend...... :)

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Ron 2 »

@Blaat Mja was het ff zat dat gehakketak om een paar euro
Kika, een paar euro???

Wij hebben in ons gezin (naast 1 abonnement) drie toestellen die weinig gebruikt worden, maar wel onmisbaar zijn om in geval van nood bereikbaar te zijn (Pech onderweg o.i.d), iets waarvoor destijds prepaid in het leven geroepen was.
Wij hebben hiervoor nooit een gratis toestel of zo gekregen, gewoon een prepaid startpakket in een simlock vrij toestel.
Geroepen wordt er genoeg maar waarom iets zo is wordt niet gelezen
Er viel niets te lezen, Vodafone heeft het geheel stiekem stilzwijgend gedaan, zo nu en dan krijg je wel sms'jes of post met nieuwe mogelijkheden of aanbiedingen maar hierover helemaal niets, je komt er pas achter als je tegoed na drie maanden op is.
Als er nu berichtgeving was geweest waaruit blijkt dat de prepaid sector (voor alle providers) zwaar verliesgevend is door de vele kleine bellers dan had ik best begrip kunnen hebben voor een redelijke verhoging.

Dit is echter een stiekeme verhoging van 400%, voor ons van 40 euro minimaal per jaar naar 160 euro minimaal per jaar.

Dat is geen paar euro.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Kika29 »

maar wel onmisbaar zijn om in geval van nood bereikbaar te zijn (Pech onderweg o.i.d),
Met pech onderweg is een telefoon onmisbaar?? Nee het is pure luxe.Moet je een keer 2 km lopen naar een praatpaal of tankstation??? So what in afrika lopen ze per dag 40 km voor een kan met water.Die kan met water is onmisbaar een telefoon niet. En ja een paar euro. Als het teveel geld is dan is het hele mobiele gebeuren teveel geld.

Ongeacht wel of geen mobieltje,die aanpassingen worden niet voor niks gedaan omdat het niet meer weg kan kosten-technisch ten opzichte van opbrengst.Netwerk kost geld in onderhoud(denk je dat die antennes zo maar uit de lucht komen vallen om je van bereik te voorzien?)Nummers in de lucht houden kost geld.Klantenservices kosten geld.Ja zelfs het printen van je opwaardeercode kost geld.Die kosten kunnen niet meer gedekt worden als er nummers in de lucht zijn die amper gebruikt worden maar dus wel geld kosten maar niks opleveren.

Een mobieltje is pure luxe en daardoor vind ik dit een belachelijke discussie. Het is niet ONMISBAAR......de consument maakt het onmisbaar want stel.......... nou er zijn meerdere wegen die leiden naar Rome ook zonder mobiel...en ook als je autopech hebt.


Als je het zo stelt dat hij zo onmisbaar is dan is die 20 euro op jaarbasis toch geen overbodige luxe???? Je kan immers niet zonder??

Bello
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:49

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Bello »

Beste Kika29
Misbaar, onmisbaar, luxe, noodzaak, kosten netwerk, etc. Het doet er allemaal niet toe. Er wordt een product verkocht voor een x bedrag. Als men hiermee moeite heeft moet men dit niet eerst jaren promoten om het daarna 4x zo duur te maken. Ook nog door dit onaangekondigd door te voeren.
Inderdaad, er zijn meer wegen naar Rome en netwerk van Vodafone zal niet meer door mij gesteund worden.
Voor mij is deze discussie hierbij gesloten.
Groeten.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dan ga je van Vodafone naar een ander, het maakt geen enkel verschil. Binnen afzienbare tijd hebben ze allemaal dezelfde voorwaarden, simpelweg omdat de kosten uit de hand lopen.

De mensen die een mobieltje voor noodgevallen hebben leveren niets op, dus daar gaan ze als eerste op bezuinigen. Lijkt me vrij logisch.

vuurvos
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 jan 2005 23:11

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door vuurvos »

Wat een gezever om dat beltegoed. Als het dan alleen voor nood is, dan koop je elk jaar maar een nieuw simpakketje. Kost €10,- en dan krijg je ook nog eens €10,- beltegoed.

Nadeel is dat je een ander nummer krijgt, maar het is toch alleen voor noodgevallen. En anders moet je gewoon opwaarderen, it's as simple as that.

En daarbij: als je echt in nood komt te staan, er zijn meer mobieltjes in Nederland dan inwoners, kans dat er altijd wel iemand in de buurt is waar je in noodgevallen gebruik van mag/kan maken.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Als je het zo stelt dat hij zo onmisbaar is dan is die 20 euro op jaarbasis toch geen overbodige luxe???? Je kan immers niet zonder??
Lezen is ook voor jou moeilijk Kika!

Het scheelt ons 120 euro en geen 20.


Maar laat maar zitten verder, we worden het toch nooit eens en dit is geen discussie forum.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Geldigheidsduur Vodafone prepaid

Ongelezen bericht door Kika29 »

Mja wat moet je met zoveel prepaidnummers als je maar 3 keer belt?Dan heb je er toch aan 1 genoeg en is het 20 euro.Inderdaad een discussie zonder eind.Het is en blijft een luxeprobleem waarbij niet nagedacht wordt aan de kosten wat het met zich mee brengt, maar alleen maar aan oow mijn god ik moet meer geld betalen. Logisch dat je meer geld moet betalen.Maar dat ga ik niet herhalen dat heb ik eerder al verteld.Verklaringen waarom iets zo is, worden toch niet aangenomen.Alleen maar gezeur om een luxeprobleempje.Als je 120 euro teveel vind moet je er gewoon mee stoppen. Er zijn genoeg middelen om in "noodgevallen"te gebruiken.

Gesloten