LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis bellen met gsm.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Martin1976

gratis bellen met gsm.nl

Ongelezen bericht door Martin1976 » 27 jul 2006 10:26

'k had laatst een enquete'tje ingevuld op internet via euroclix en nu krijg ik opeens thuis een aanbieding opgestuurd van gsm.nl. Ze zoeken 1000 testbellers die een jaar lang gratis bellen krijgen via 'een bekend netwerk' met 100 belminuten per maand. De enige tegenprestatie is dat je gedurende dat jaar 2 keer een vragenlijst moet invullen met ontvangst en bereikbaarheid e.d.... Alleen even een contract invullen, voorzien van je bankrekeningnummer (waar hebben ze dat dan voor nodig als het gratis is???), kopie bankafschrift, kopie paspoort en alles ondertekenen. Onderaan het contract staat dat je kennisgenomen hebt van de algemene voorwaarden en hiermee akkoord gaat. Die voorwaarden zijn vervolgens nergens te bekennen natuurlijk.

goede les:

* 'k vul geen vragenlijstjes meer in op internet (ook niet meer van euroclix)
* voor niets gaat de zon op, gsm.nl lijkt mij geen filantropische instelling
* de 'bekende netwerken' hoeven mijns inziens helemaal geen testbellers te werven om inzicht te krijgen in hun bereikgebieden

Mede door regelmatig dit forum te bezoeken heb ik inmiddels een gezonde dosis wantrouwen opgebouwd tegen dit soort 'te leuk om waar te zijn' aanbiedingen

Wellicht ten overvloede, is er iemand dit deze aanbieding ook heeft ontvangen?

DJD

Re: gratis bellen met gsm.nl

Ongelezen bericht door DJD » 27 jul 2006 10:43

Ik heb dit ontvangen, maar ik zou er maar niet op in gaan. Waarom moeten ze idd ja rekeningnummer als het gratis is, of krijg je geld toe? 8)

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 » 27 jul 2006 10:53

Gratis bestaat niet op Internet er zit altijd wel ergens een adder onder het gras is mijn ervaring.

Het feit dat ze je bankrekeningnummer nodig hebben voor een gratis aanbieding zegt mij al weer genoeg.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 » 27 jul 2006 10:59

Ben het met jullie eens, verbaasde me een beetje over het aanbod maar goed doorgelezend hebben meteen maar verscheurd. Er wordt verwezen naar voorwaarden die niet te vinden zijn en inderdaad, gratis en toch je bankrekeningnummer noteren?

??

Ongelezen bericht door ?? » 27 jul 2006 11:00

Het zal wel om een cashback gaan, gok ik. Je bankrekeningnummer hebben ze trouwens altijd nodig; providers willen het hebben. Is ook wel logisch; met een abo van x minuten per maand kun je er altijd overheen. Met een cashback hebben je ze bankrekening natuurlijk ook nodig ;).

Staat er nergens info op de site?

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 » 27 jul 2006 11:52

op de site staat nergens info over deze actie en al helemaal geen voorwaarden. Er zal idd. wel een stevige adder onder het gras zitten, extreme tarieven in geval je je belminuten overschrijdt ofzoiets. Ze moeten toch ergens hun pegels vandaan halen...

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 » 28 jul 2006 01:08

Als men zegt 100 belminuten gratis dan krijg je 100 belminuten gratis.Hetzij gratis zonder vooruitbetaling hetzij in de vorm van een cashback.Je bankrekening hebben ze nodig voor het geval u over de bundel heen belt.Misleiding?? Ja en nee. voor de consument is het principe niet helemaal duidelijk en klinkt gratis mooi in de oren .100 belminuten gratis aanbieden is in principe geen oplichting mits er alsnog kosten in rekening gebracht worden. (denk hierbij aan aansluitkosten etcetera...)Wat naar mijn mening het doel is van deze actie is dat mensen over de bundel heen gaan bellen.Evenals dat men hoopt dat het abonnement zo goed bevalt dat mensen besluiten het door te laten lopen na het jaar waar dan wel abo-kosten aan verbonden worden.Misschien in de vorm van een verlenging met gratis toestel of in een sim-only verlenging.

Wil je op deze aanbieding ingaan zorg dan dat je informeerd naar eventuele cashback acties of of dat het daadwerkelijk gaat om 100 belminuten per maand gratis. Laat je goed informeren. Blijkt het inderdaad allemaal gratis te zijn en blijf je binnen de 100 minuten i.c.m tijdig opzeggen (meestal 3 maanden voor het einde contract) dan is het een mooie aanbieding.

robert 074

Ongelezen bericht door robert 074 » 31 jul 2006 13:14

Heb ook van GSM.nl de aanbieding ontvangen om een jaar lang als testbelller te fungeren, gratis 100 belminuten per maand.
Gevraagd om de algemene voorwaarden, deze ook gekregen, niets opziensbarends, wel wannneer je het abbonoment niet wil door zetten dit min. 3 maanden voor het einde van het jaar opzeggen.
kosten 12,95 (administratie en verzendkosten)
De maandelijkse abonnementskosten die de klant voldoet aan de provider, wordden vergoed door GSM.nl. klant ontvangt de vergoeding in ene en zes weken nadat de klant van GSM.nl de simkaart heeft ontvangen. De verzend-en administratiekosten worden hiermee verrekend.
Exstra belminuten gaan tussen de 0,10 en 0,29 cent kosten.
Nog niet gereageerd, weet nog niet of ik er aan mee doe. :roll:

ehltech

Ongelezen bericht door ehltech » 31 jul 2006 22:42

is het niet een abonnement met cashback van de abon.kosten

robert 074

Ongelezen bericht door robert 074 » 01 aug 2006 08:30

Sorry maar wat betekend cashback?

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 » 01 aug 2006 09:32

Cashback betekend dat je wel maandelijks abonnementskosten betaald,maar dat je het geld terug gestort krijgt van bijv. GSM.nl.Je betaald dus de abo kosten aan bijvoorbeeld de netwerkprovider (bijv.KPN,bijv.Telfort)die de bundels ter beschikking stellen aan GSM.nl en krijgt het geld terug van GSM.nl.

Meestal betaal je dan wel de 12 maanden je abo-kosten maar krijg je het bedrag binnen een bepaalde periode in zijn totaal op je rekening gestort van diegene die de cashback op touw zet.(GSM.nl)

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 » 01 aug 2006 10:10

Toch bestaat dit systeem al een jaar of 5.

Ik vertrouwde het eerst ook niet. Maar het werkt als volgt (en het is geen adder onder het gras, of het zou moeten zijn, dat je in plaats van een ''gratis'' toestel het geld dat het ding normaal kost, nu cash in handen krijgt). Je betaalt vervolgens aan de provider het reguliere tarief per maand, en een regulier (geen exhorbitant hoog) bedrag per minuut.

Maatschappijen die dit soort abonnementen aanbieden, ''leven'' van de premies die krijgen, en die ze deels doorspelen aan de nieuwe klanten. Dat verschil kun je zien als de ''pegels'' waar Dilbert het over heeft.

Ik weet niet precies hoe de percentages liggen, maar stel dat de provider 500 euro geeft voor ieder afgesloten abonnement, dan krijgt de klant daar bijvoorbeeld 400 van, en de tussenpersoon 100. Wanneer het andersom zou zijn, ligt het bedrag te laag (is niet aantrekkelijk genoeg voor de klant). De tussenpersoon kan genoegen nemen met die 100 euro, omdat die natuurlijk niet slechts 1 abonnement verkoopt, die houdt aan deze constructie genoeg over om de tent draaiende te houden.

Je moet als klant wel beschikken over een eigen toestel, dus dat krijg je er niet ook nog eens bij. Je zou dat (op voorhand) kunnen aanschaffen van het bedrag dat je krijgt teruggestort, en dan kun je gewoon vrij kiezen. Neem je genoegen met een eenvoudig toestel, dan hou je nog voldoende over om het maandbedrag van het abonnement laag te houden.

Op deze manier heb ik een jaar via Telfort kunnen bellen, voordat ik overstapte op een abonnement van T-mobile. Ik had een oud toestel uit 1999, en heb daar tot medio 2001 mee kunnen bellen op basis van deze aanbieding. En ik ben niet bedrogen uitgekomen.

puerto38

Ongelezen bericht door puerto38 » 01 aug 2006 10:17

Kika je hebt het zeer goed en duidelijk uitgelegd.
Deze cash-back acties kwamen in verleden ook vaak voor bij gsmstunter.nl
Paar keer meegedaan en nooit problemen gehad, zelfs is er een actie geweest waarbij ik en geld terug kreeg, wat ik wel uiteraard iedere maand aan provider betaal en zelfs een kleine 55 cm doorsnee kleurentv erbij heb ontvangen.

De providers zien graag nieuwe klanten en stellen hiervoor een provisie ter beschikking die best veel is, normaal houdt de winkel het, nu krijgt klant het.

Enne Dilbert je opmerking dat niets gratis is op internet klopt toch helemaal niet, kijk bijv eens op www.gratiz.nl of andere sites.
Vaak veel troep bij waar je niets aan hebt, maar ook nuttige dingen.

Maar ja Dilbert je bent er snel door de bocht.

puerto38

Ongelezen bericht door puerto38 » 01 aug 2006 10:19

moet dus zijn ...... erg snel door de bocht.

Voor ik hier weer opmerkingen over krijg........

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 » 01 aug 2006 10:35

je had ook je oorspronkelijke bericht aan kunnen passen, er zit een wijzig toets op het scherm :wink:

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 » 01 aug 2006 10:43

Kika je hebt het zeer goed en duidelijk uitgelegd.
Deze cash-back acties kwamen in verleden ook vaak voor bij gsmstunter.nl
Ik probeer mijn best te doen :wink: Bedankt voor het compliment :D

??

Ongelezen bericht door ?? » 01 aug 2006 10:46

Overigens zit er bij gratiz.nl wel vaak een adder onder het gras. Daar moet je dus echt scherp de voorwaarden lezen.

Gesloten