LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service belcompany is waardeloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door geilander »

Ik heb 9 maanden geleden een Jasjar gekocht bij belcompany. Ik had al een lopend abonnement, dus that was it. Natuurlijk wel een verzekering erbij, achter mij hing de poster met enkele voorwaarden. Super+ dan maar, van pro assist, werd ie mooi thuis gehaald en gebracht. :D
Bij de drie reparaties heb ik hem telkens moeten halen in de winkel hier in Enschede. Misleidende reclame dus. :twisted:
En toen was ie na drie reparaties nóg niet gemaakt. Dat had Ali in de winkel met eigen ogen gezien. Toch kreeg ik geen nieuwe en moest ie volgens Ali weer opgestuurd worden. Dit heb ik geweigerd en ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Ik heb nu zwart-op-wit dat ik in het filiaal een nieuw toestel op kan halen. Zal ik wel weer drie keer een half uur moeten wachten totdat Ali is uitgebeld, achter in het filiaal waar ik en mijn vriend het niet kunnen horen, terwijl hij mijn telefoon bij zich heeft. Misschien zet hij allemaal virussen en andere rotzooi op mijn Jasjar.
De kosten van het telkens naar de winkel moeten, op wie kan ik die verhalen? ( vrij nemen, parkeren, andere manier van administreren en bellen hanteren) :idea:
Het wantrouwen wat ik heb gekregen in deze bedrijfjes, en dus ook andere, waar moet ik daar mee naartoe? :oops:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ali? Laat maar, ik weet al weer genoeg.... Zeker een illegale beltoko met goedkope buitenlandse toestellen?

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Een illegale belcompany, karr?

vuurvos
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 jan 2005 23:11

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door vuurvos »

Nou, ik vind een Jasjar toestel wel erg exotisch klinken. Ik ken alleen samsung, sony-ericsson, nokia, siemens, sagem, LG, Nec en Motorola. het merk Jasjar ben ik zelfs bij de Aldi nog niet tegengekomen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door karr-2 »

Precies dat bedoel ik dus.....

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Jasjar zegt mij ook niks, dus even googelen:

http://nl.gizmodo.com/2005/09/30/ja_tegen_jasjar.html

Wordt dus gezien als gadget. Ziet er best aardig uit, moet ik zeggen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door ?? »

Ah, is gewoon een Qtek / MDA Pro dus. Wordt onder verschillende merknamen gekocht. Richting de topicstarter: als je een toestel onder garantie opstuurt - en dus geen beroep op de verzekering doet - kun je ook geen gebruik maken van een leentoestel. Dat is elementaire logica. Verder is je denigrerende houding tov 'Ali' ronduit stuitend. Veel plezier verder met je nieuwe toestel.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door ehltech »

je kunt bij iedere belcompany met je toestel terecht .dus als je zo ergerd aan die ali ,er zijn meerdere belco´s volgens mij 2 in enschede ,waarom ga je dan niet naar een andere vestiging ,verder op je punten:

parkeren ~kan ali of belco niets aan de doen ligt aan de gemeente
vrij nemen~ belcompany´s zijn 6 dagen open incl koopavond en ook sommige zondagen,dat je apart vrij neemt is jouw eigen keuze.
bellen- bij het super ~pakket zit een service dat je binnen 4 uur een leentoestel moet hebben,dit moet pro assist voor je regelen

verder vind ik het te kort door de bocht om dan het hele bedrijf als slecht te bestempelen,ik denk als ik je verhaal leest dat je vooral ergert aan het personeel daar ,check de volgende keer een andere vestiging er zijn 150 in nederland dus keuze genoeg...succes

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door geilander »

:twisted:
In de eerste plaats;
Uit diverse briefwisselingen met het hoofdkantoor van Belcompany, afdeling klantenservice, blijkt dat ik terug moet naar het filiaal 070, waar ik de Jasjar gekocht heb. De optie die verschillende mensen noemen, naar een ander filiaal gaan, is dus niet van toepassing. Dan kom ik nooit aan een nieuwe telefoon. :(
:?:
Ik vind het overdreven om mij denigrerend te noemen, maar dat is jouw mening die ik respecteer. Ik heb in ieder geval het fatsoen gehad om mijn indentiteit kenbaar te maken in het filiaal en in ieder geval mijn achternaam en paspoort gegeven. Ook hier, op deze site. Ik neem ten minste de moeite om een naam te geven. Jij zet alleen wat vraagtekentjes.
Ali deed zich ook nog eens voor als bedrijfsleider, terwijl hij later weer verantwoordelijkheid ontdook door te zeggen dat ie assitent-bedrijfsleider was. Wat is hij nou?
Ehltech
Ik heb me tot het hoofdkantoor moeten wenden met mijn rechtsbijstand, dus dan mag ik toch concluderen dat het hele bedrijf waardeloos is. Als men mij geen nieuwe telefoon geeft met drie reparatiebonnen, maar wel met een brief van DAS. Dan meet je toch met twee maten? :roll:

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Kika29 »

En daar houd jij de medewerkers uit de shop verantwoordelijk voor??? Deze mensen dus ook jou 'ali'( wat inderdaad heel denigrerend overkomt in je eerdere posts) moeten zich houden aan de procedures. Het hoofdkantoor van belco stelt de regels en gang van zaken op niet de shopmedewerkers.En niet de shopmedewerkers beslissen als er een brief van de DAS bij komt kijken maar vanuit het hoofdkantoor.Als jou 'ali'volgens jou zijn verantwoordelijkheden ontloopt moet je toch even verder na gaan denken. Deze persoon staat tussen zijn werkgever en een klant in. Zijn eigen mening is niet belangrijk hij moet handelen zoals de procedures zijn. Als shopmedewerker wordt je in hele benarde posities geduwd door klanten. Misschien kon hij dat even niet hebben?Het zijn ook mensen. Heb jij nooit een dag die minder verloopt en weet je ff niet hoe je daar mee om moet gaan? Je verhaal is vervelend alle begrip voor maar toon ook een klein beetje begrip voor de personen die voor je staan(in deze de shopmedewerkers).Niet hun beslissen over hoe verder te handelen. Daar komt veel meer bij kijken wat je als consument helemaal niet moet willen weten.Je hebt een telecom winkel in deze belco,je hebt een verzekeringsmaatschappij,je hebt een repaircentrum en je hebt de fabrikant.......Misschien iets om over na te denken.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Dragoon »

Amen to that 8)

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Kika29 »

Dank je dragoon :P

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door geilander »

:o
Beste Kika,

Ik heb zelf jaren lang in een winkel gestaan, ook als assitent-bedrijfsleider. Daarnaast kom ik uit een familie met vele eigen bedrijfjes, waaronder mijn ouders. Ik heb ook nog eens het middelbaar detailhandelonderwijs gevolgd, en daarvoor het diploma behaald. Ik heb dus middenstand, en mag mijn eigen zaak beginnen.

Ik weet dus hoe je een winkel vakkundig hoort te runnen.
Ik weet ook verantwoordelijkheid te nemen als ik een defect product aan een klant heb verkocht. Wanneer ik een telefoon van bijna 1000 euro had verkocht aan een klant, met daarbij 1 jaar garantie, dan nam ik de verantwoordelijkheid voor een jaar probleemloos telefoneren voor die klant.
Ali doet dit niet. Is zijn keus. Respecteer ik. Maar accepteer ik niet. Ik eis in ieder geval het eerste jaar een perfect functionerende telefoon. En dat heb ik niet.
Dat hij te maken heeft met verzekeringen en reparateurs, dat is vanzelfsprekend als je bij zo'n bedrijf gaat werken. Dat hebben veel meer verkopers, en dat maakt hem dus niet zielig of zo in mijn ogen. Hij ziet maar hoe hij een middenweg vind tussen al die mensen waar hij mee te maken heeft. Dat is zijn werk. Hij heeft de 1000 euro in ontvangst genomen, dan heeft hij ook kwaliteit terug te geven.
Als Ali weigert mij een nieuwe telefoon te geven na 3 reparatiebonnen te hebben overhandigd, terwijl zijn hoofdkantoor mij dit wel zwart-op-wit heeft toegezegd, dan zit er toch écht iets scheef bij hun procedures hoor. Óf het hoofdkantoor, óf Ali wijkt dan af van deze procedures.
Ik kom ook vaak genoeg in problemen, zoals jij schrijft. Maar als ik er dan niet uit kom, dan zoek ik hulp en raad bij een leidinggevende. En dan mag de klant in questie gerust alles horen.
Als ik Belco was, dan zou ik alleen zeer goede producten verkopen, zeker als het om bedragen van 1000 euro gaat. Alleen als ik zeker was van de kwaliteit, zou ik zo'n telefoon verkopen. Als je dat als uitgangspositie neemt, dan gaat er misschien 5% van de verkochte artikelen toch kapot. En die zou ik als ondernemer wel kunnen vervangen, daar was mijn bedrijfje wel sterk genoeg voor.
Ik ben een consument, net als alle andere mensen op deze aarde. En wat ik 'moet willen weten', dat bepaal ik zelf wel. Jij hebt mij niet voor te schrijven welke kennis ik vergaar. Censuur en dom houden, dat is nog nooit iemand gelukt bij mij in de 33 jaar die ik leef.
Misschien zou jij je eens wat meer in mij moeten verplaatsen. Ik heb namelijk op mijn 15e mijn eerste zware auto-ongeluk gehad en daardoor zwaar hersenletsel opgelopen. Van mijn zuurverdiende spaargeld heb ik een uitgebreide, dure telefoon gekocht om dit hersenletsel enigzins op te vangen. En dan blijkt dat dat dure toestel allerlei defecten vertoont, die men mij niet wil vergoeden, terwijl ik daar wettelijk gezien zelfs ook nog recht op heb.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door ?? »

Wat een arrogantie in de post hierboven.

Het is vervelend dat een toestel drie keer op reparatie moet en dat hij dan nog een keer kapot gaat. In dat geval heb je ook recht op een nieuw toestel. Maar je kunt niet van een medewerker verwachten dat hij / zij dat binnen vijf seconden geregeld heeft als je dat eist; de persoon in kwestie moet eerst toestemming hebben van het hoofdkantoor om een nieuw toestel mee te mogen geven. Het gaat ten slotte om een nieuw toestel van enkele honderen euro's en dus moet het via het hoofdkantoor. Zoiets is meestal wel binnen een paar dagen geregeld. Dat je daar geen begrip voor wenst te hebben is niet het probleem van de winkelmedewerker.

Het niet direct uit de hoge hoed toveren van een nieuw toestel signaleert geen onwil. Ali wil gewoon zijn baan houden en gelijk heeft 'ie. Kleine tip trouwens: als je slechts 5% van je producten terug wilt zien moet je geen winkel beginnen in de electronica.

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door geilander »

Arm vraagtekentje,

Ik voel mij totaal niet aangesproken als je mij arrogant noemt.
Ik weet namelijk dat ik dat niet ben. Ik kom gewoon op voor mijn recht als nederlandse consument.
Ik verwacht(te) helemaal niet dat het binnen 5 seconden zou gebeuren. Dat heb ik ook nergens gezegd. Voor de volledigheid:
aankoop 12-06
1e reparatie-afhaaldatum:maart 2006
2e " maart 2006
3e " mei 2006
Daarna briefwisseling met hoofkantoor en rechtsbijstand. Dat ik dus begrip heb voor het feit dat Ali niet mag beslissen blijkt hieruit. Ik wend mij namelijk tot zijn leidinggevenden op eigen initiatief, omdat hij dat niet doet.
Tussen begrip en een algehele afwachtende opstelling zit echter verschil. Ik wens bij begrip voor een maandje te blijven en niet eeuwig te blijven wachten.
Is dat nu niet eens tijd genoeg? Ik heb al die keren dat ik daar in die winkel sta te wachten tot meneer weer eens klaar is met zijn geheimzinnige belletjes, achter een deur, wel genoeg geduld gehad.
Als men en jij nog meer begrip van mij verwacht, dan moet men eens openheid van communicatie geven en niet stiekum achter gaan bellen, met MIJN dure telefoon in de handen.
En als jij mij dus nog steeds met de eigenschap arrogantie durft te bestempelen dan zou je ook eens het lef moeten hebben om een naam te verzinnen. Hoeft niet eens je echte te zijn.
Vooralsnog bestempel ik jou met de eigenschap: KORTZICHTIG.
Dat betekent volgens mij dat je iets te snel je oordeel klaar hebt. Je beschikte tot nu toe over geen enkele data of feiten, maar je kon al wel allerlei conclusies trekken. Dat noem ik kortzichtig.
Misschien ben je ook wel sadistisch. Zulke typisch ben ik vaak genoeg tegen gekomen toen ik weer eens in de kreukels zat. Maar zelfs met deze wetenschap in mijn hersens beschuldig ik jou daar niet van. Ik opper het alleen. Dat heet tolerant.

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door geilander »

De aankoopdatum moet natuurlijk zijn 12-05.
Excuses.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Kika29 »

Mja, als je het allemaal zo goed weet waarom maak je je dan in godsnaam zo druk? Daarnaast snap ik niet wat je zware ongeluk te maken heeft met je problemen bij de Belcompany. Misschien zou je toch eens moeten proberen jezelf iets milder op te stellen zoals ik al eerder stelde. Met zo'n instelling zou je bij mij geen steek verder komen. Ik zou je doorverwijzen naar de klantenservice en zoals ik al eerder stelde wordt je daar echt niet vrolijker van.

geilander
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2006 17:42

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door geilander »

Mja, als je het allemaal zo goed weet, waarom maak je je dan in godsnaam zo druk?
Daarnaast snap ik niet waarom ik uit moet leggen wat mijn zware hersenletsel inhoud. Je doet dus maar wat research op internet als je het echt wilt weten. Geheugenverlies lange en korte termijn vooruit en achteruit, enz.
Als zo'n Jasjar dus écht goed werkt kan ie heel behulpzaam zijn. DAT heeft het te maken met Belcompany.
Zoals ik al eerder stelde, ik ben WEL vrolijker geworden van contact met de klantenservice, want die heeft mij schrijftelijk bevestigd dat ik een nieuwe telefoon kan ophalen.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door ehltech »

ik citeer


Ik heb zelf jaren lang in een winkel gestaan, ook als assitent-bedrijfsleider. Daarnaast kom ik uit een familie met vele eigen edrijfjes, waaronder mijn ouders. Ik heb ook nog eens het middelbaar detailhandelonderwijs gevolgd, en daarvoor het diploma behaald. Ik heb dus middenstand, en mag mijn eigen zaak beginnen.

Ik weet dus hoe je een winkel vakkundig hoort te runnen.



wat voor winkel was jij dan wel asfm ,vast niet in een electrozaak,als je ziet hoeveel reparaties-defecten een winkel heeft kun je domweg gewoon weg niet altijd maar voor sinterklaas spelen,als je een apparaat koopt voor 1000 euro, heb je echt geen 1000 euro in zak van ali gestopt,ik denk dat belco.hooghuidt 200 euro verdient aan iedere verkoop,daarvan moet je als bedrijf alles betalen,de grootste verdiener aan jouw aanschaf is de fabrikant zelf,waarom bel je hun niet op !! zij moeten ook service bieden,wellicht had je dit rechtshulp gescheeld.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: service belcompany is waardeloos

Ongelezen bericht door Kika29 »

Daarnaast snap ik niet waarom ik uit moet leggen wat mijn zware hersenletsel inhoud. Je doet dus maar wat research op internet als je het echt wilt weten. Geheugenverlies lange en korte termijn vooruit en achteruit, enz.
Ik vroeg niet om uitleg van je letsel omdat ik dat absoluut niks te maken vind hebben met je problemen met belco en het me ook totaal niet intresseerd. Ik vroeg wat het ermee te maken heeft.Een kapot toestel enn hersenletsel staat voor mij totaal los van elkaar.

Gesloten