LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ziezo
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2006 08:12

Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door Ziezo »

Heel vaak lees ik klachten van mensen die 'zomaar' enorm hoge telefoonrekeningen krijgen van nummers die ze noooooit :roll: gebeld hebben.
Mensen dat geloof je toch zelf niet!!! We praten hierover apparaten, dooie dingen die niks kunnen, tenzij wij ze activeren.
Mensen die 'zomaar' hoge telefoonrekeningen hebben omdat er sexlijnen of andere **** gebeld zouden zijn.
Laten we nou niet vromer zijn dan de paus zelf. Dit soort nummers worden echt niet vanzelf gebeld of gesmst, daar zit altijd menselijk handelen achter.

Wordt er soms zo moe van :cry:

Paul123
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 nov 2004 17:44

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door Paul123 »

En autodialers dan.. Die bestaan toch ook? Ik zou niet weten in welk opzicht het besturingssysteem van een mobiele telefoon zo wezenlijk anders zou zijn dat het voor deze apparaten niet mogelijk is.

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door Morrigan »

En wat dacht je van deze situatie: Jantje koopt een prepaid-pakket en ontvangt daarbij een telefoonnummer dat ooit van Pietje was. Pietje heeft ooit een abonnement genomen op een sms-dienst. En Jantje ontvangt daar ineens sms-jes voor terwijl hij zich nooit heeft aangemeld.

Het schijnt te gebeuren!

Ziezo
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2006 08:12

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door Ziezo »

Er zullen heus wel een paar uitzonderingen zijn, maar uiteindelijk is het toch menselijk handelen geweest.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door supermaster »

dat hij het nr van een ander krijgt is idd niet onmogelijk

alleen is dat pas na een periode van minimaal 1 jaar tot die tijd blijft dat nr afgesloten.

dat sms abbo is dan allang gewist daar geen 1 sms gedurende een jaar aankomt.

mensen doen soms dingen die ze zelf geheel niet snappen.

zelfde met autodialers scan je pc goed geen probleem en klik niet overal op ja.

ik zit zelf in de computerwereld en als je ziet wat mensen uithalen af en toe.

10x toolbars op 1 beeldscherm, en dan glashard ontkennen nee dat heb ik niet gedaan.
je bent bij mensen thuis en haalt alles weg, gaat ff naar de wc en binnen 5 minuten heeft ie er weer 1 terug opgezet.

ik zeg wat doet u nu, ja er staat klik hier dus klik ik maar.

die mensen begrijpen het gewoon niet idem dito met sms diensten, zet er bv neer gratis ringtone of wat dan ook staat tekst onder maar dat lezen we niet evenals de tekst in die sms.

het gaat ons om die ringtone.

maar naderhand wel klagen als brugman

agter
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:16

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door agter »

@Supermaster
Maar ik denk dat je niet van iedereen kunt verwachten dat ze alles weten. Begrijp je frustraties hoor.
Als ik alleen al aan ouderen denk, nou, die weten vaak helemaal niets van een pc, internet of email. En toch willen ze het gebruiken.

Het is toch eigenlijk absurd dat als je internet op wilt, dat je dan maar alles over virus-scanners, ad-ware en dialers e.d. moet weten.

Jij weet er misschien wel veel van, maar de materie is voor veel mensen te ingewikkeld.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door supermaster »

dat klopt ook.

maar luisteren naar anderen kan veel voorkomen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat dus heel vaak gebeurt, bijvoorbeeld door het installeren van een nieuwe msn-versie, dat ''plotseling'' je computerplezier vergald wordt door te pas en te onpas opduikende pop ups.

Die krijg je automatisch met de nieuwe versie mee, tenzij je ergens in het begin bij de inatallatie het vinkje bij ''Sponsored links'' uitzet. Ik heb vaker een nieuwe versie van msn gehad, en iedere keer was het raak, tot ik de oorzaak ervan achterhaalde, en er dus geen last meer van heb. Je moet het maar net weten.

Waar je weinig of niets tegen kan doen, is die gruwelijke site van Ilead.it
en Adpepper. Wanneer je je daar probeert af te melden, krijg je je email ijskoud terug. Het is dat soort vervelende pagina's, dat zich overal tussenin mengt, waar ik de grootste hekel aan heb.

Helaas heb ik nog geen enkel middeltje gevonden om Ilead.it en Adpepper van mijn computer te weren.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door supermaster »

het staat duidelijk bij de installatie vermeld dus wat is het probleem.

moet het met de grote van 72pixels per letter staan onderhand om te kijken wat je zelf accepteerd.

zelfs mijn neefje van 5 jaar ziet het nog staan en zegt tegen mij dat moet ik uitvinken he.

en dan zou jij het niet zien.

misschien beter om eens de site van hans anders te gaan bezoeken ipv trosradar.

sorry hoor ik weet niet hoe het er nog duidelijker zou moeten staan

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door queenfan »

Reclame smsjes die krijg je tegenwoordig met een abonnement aan de lopende band.
Maar moet hem wel gelijk geven dat het nooit hun eigen schuld is, altijd van de provider.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door supermaster »

ik ben het er wel mee eens dat er soms kleine letters staan bij bv sms diensten.

maar mensen zien maar 1 ding staan en dat is GRATIS ringtone bv.

dat gratis is belangrijker dan te lezen.

iets wat gratis is zit altijd wat achter dat werd mij vroeger op school al geleerd.

zelfde met bv spaarzegels je krijgt ze "gratis", maar eigenlijk betaal je ze geheel zelf.
je merkt het alleen niet omdat het niet los wordt aangeslagen maar je betaald het wel.

is de winkel dan fout, nee want je krijgt hem idd gratis dat jij niet verder leest is hun probleem niet.

dat is met die sms ook zo.

niemand doet iets altijd is de provider fout, ik heb al zolang er gsm's zijn er 1 in gebruik maar ik wordt niet genaaid.

waarom anderen wel

simpel lezen lezen en nog eens lezen.

of denk jij bv dat je bij aankoop van een 2e hands auto die volle tank benzine ook gratis hebt gekregen, nee he want die betaal je ook zelf.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Die hoge rekeningen hoeven niet altijd eigen schuld te zijn.
Het is wel degelijk mogelijk dat er op jou kosten gebeld of gesmst kan worden.

Op het moment dat in een hele korte tijd je zoveel verbelt zal je provider je uit voorzorg blokkeren en contact met je opnemen, maar dan kan de rekening al aardig opgelopen zijn.

Het is mogelijk om je mobiele telefoon te klonen.
Er zijn , veelal oost europese bendes die dit doen.
De nummers die dan gebeld zijn zijn vaak ook van sexlijnen en webcams en dergelijke.

Het zal zeker vaak voorkomen dat mensen zelf de schuldige zijn , maar dit hoeft dus zeker niet altijd zo te zijn.

supermaster
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:13

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door supermaster »

het blijft je eigen schuld.

ook met het klonen.

weet je hoe ze dat doen.

door je te bellen dmv een computer en dan vragen ze je je pincode in te toetsen om te controleren of je inderdaad degene bent die men zoekt.

je hebt nl een prijs gewonnen en laat nu toch 70% van de mensen zo dom zijn om erin te trappen he.

dus schuld provider nee, schuld consument JA

zodra jij met dit soort smsjes of telefoontjes gewoon ophangt en niet reageert kan en zal er niks gebeuren.

maar ja zodra je wel reageert ben je de sigaar.

Morrigan
Berichten: 84
Lid geworden op: 07 nov 2005 20:15

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door Morrigan »

supermaster schreef:dat hij het nr van een ander krijgt is idd niet onmogelijk

alleen is dat pas na een periode van minimaal 1 jaar tot die tijd blijft dat nr afgesloten.

dat sms abbo is dan allang gewist daar geen 1 sms gedurende een jaar aankomt.
Dat zo'n nummer een jaar afgesloten is, gebeurt helaas niet altijd. Nummers worden soms veel sneller uitgegeven, waardoor iemand toch de dupe kan worden.

Maar natuurlijk heb je gelijk dat in 99,9% van de gevallen het ligt aan de mensen zelf. Een beetje argwaan is gewoon nodig als je dingen ziet als "gratis" en "voor niks". Maar men wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het is wel degelijk mogelijk dat er op jou kosten gebeld of gesmst kan worden.
Dit is allang geleden ontmaskerd als een fabeltje. Er bestaat dan ook geen enkel bewijs voor.

agter
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:16

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door agter »

Punt is denk ik, dat de ontwikkelingen sneller gaan dan veel mensen kunnen bijhouden.
Voorbeeld: Ouderen die MOETEN pinnen. Daarbij gaat bijv. het ingeven van de pincode zo langzaam dat de pas al weer uitgespuugd wordt.
Geld opnemen bij het loket is bij veel banken niet meer mogelijk.
Treinkaartje kopen: Kan bij veel stations alleen via een automaat.
De ontwikkelingen gaan zo snel, dat als je er niet in zit, het gewoon niet bij te benen valt.

Nog een heel persoonlijk voorbeeld: Mijn oma, die in de 90 is, moet een identiteitsbewijs bij zich hebben als zij zich met haar rollator buiten het verplegingstehuis bevindt. Toen ik haar dat rustig uitlegde, waren al haar gesprekken die dag alleen maar over de tweede wereld oorlog.
Tja, en zij is in de 90...dus begrijpen we allemaal wel dat ze geen terrorist is.

Als mensen van 40+ het internet niet 100% volgen / begrijpen, dat snap ik heel goed. Je moet er ook dagelijks of weekelijks mee bezig zijn wil je het een beetje bij houden.
Ontwikkelingen gaan gewoon te snel.

Werk je altijd super met je modem, en neem je adsl, dan kan het zijn dat je modem nog steeds in het telefoonnetwerk geplugd zit en dat je dus en idiote telefoonrekening van een of andere dialer krijgt. Twee jaar nadat je over gestapt bent!

Ik vind het moeilijk om die mensen de schuld te geven. Inderdaad is het zo dat je modem nog steeds in de telefoonlijn zit...maar ja, aan de andere kant zijn die dialers ook niet fris te noemen.... bij wie ligt het?
Op dit moment bij de consument...maar of dat in redelijkheid ook altijd te verwachten valt???? Ik vraag het me af...

Ook denk ik dat dit in de toekomst nog veel erger zal gaan worden...zij die wel mee komen en veel weten van computers/ internet en de gevaren. En zij die semi verplicht ervan gebruik maken, maar die er niet hun hart en ziel in steken. Die laatste categorie is een gewillige doelgroep van oplichting, virussen, adware en noem maar op.

De vraag is: Hoe willen wij met zijn allen dat internet ook toegankelijk is voor mensen die niet alles willen weten van internet?

Ziezo
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2006 08:12

Re: Spooktelefoontjes/smsen GROTE ONZIN

Ongelezen bericht door Ziezo »

Dat bedoel ik dus :D
Maar het hele forum staat dus wel vol met berichtjes van mensen die 'niks' hebben gedaan :evil:

Gesloten