Pagina 1 van 1

Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 15 okt 2006 15:44
door PWAT
Ik heb nu al zo'n 6 maanden een (onoplosbaar?) conflict met Telfort. Hieronder in het kort wat tot nu toe is gebeurd:
Afgelopen mei beëindigt Telfort, zonder overleg, mijn abonnement en brengt € 334,36 in rekening. Na veel moeite (mijn mobiel is afgesloten en dan is het wel heel lastig om het nummer van de klantenservice van Telfort te vinden) krijg ik de klantenservice aan de lijn. Het blijkt een fout van de kant van Telfort, maar veel kunnen ze niet voor mij doen. Het bedrag moet ik zelf terug laten storten en om weer aangesloten te worden moet ik de volgende werkdag zelf weer bellen. "Men kan op dat moment niets regelen...."
Ik krijg het advies schriftelijk een klacht in te dienen. En dat doe ik dus op 26 mei. Op 29 juni ontvang ik een brief van Telfort. Het betreft geen reactie op mijn klacht maar de factuur voor de volgende periode! Ik ben dan nog steeds niet opnieuw aangesloten. Deze rekening betaal ik niet; Telfort levert immers geen diensten. Op 6 juli krijg ik een aanmaning met een dreigement dat indien ik niet betaal ik te maken krijg met een deurwaarder. Daarnaast zal Telfort mij aanmelden bij BKR en/of Preventiel. Ik dien wederom een (aangetekende) klacht in bij zowel klantenservice als bij de afdeling Credit & Collections. Van beide brieven ontvang ik de ontvangstbevestiging. De klacht is dus bij Telfort aangekomen. Maar helaas ook nu geen inhoudelijke reactie. Wel blijft Telfort mij belagen met aanmaningen en facturen voor de nieuwe maanden.
Om een melding bij Preventiel te voorkomen (je kunt dan wel in je recht staan, maar als je daar eenmaal staat aangemeld, kun je het bij andere providers in de toekomst wel vergeten) heb ik tot nu toe het abonnementsgeld betaald, zonder dat Telfort mij opnieuw heeft aangesloten.
Een kennis wees mij op de site van Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) (http://www.sgc.nl). Telfort is daar aangesloten. Op deze site wijst men er ook op dat je alle openstaande betalingen beter kunt betalen zodat jou niets te verwijten valt.
Mijn contract loopt nog minstens een jaar door en ik heb tot nu toe € 105,= betaald zonder dat ik gebruik kan maken van mijn mobiel.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen met Telfort of ervaring met SGC en hoe is dat dan gelopen?
Ik ben niet van plan Telfort dit te laten "winnen" en zal zodra dat kan mijn abonnement beëindigen en echt NOOIT meer zaken doen met deze onderneming waar het begrip "klantenservice" volledig onbekend terrein is.

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 15 okt 2006 18:37
door ??
Je kunt gewoon een klacht indienen bij de GCT, maar die wordt waarschijnlijk niet ontvankelijk verklaard. De reden is dat je te laat bent met het indienen van een klacht bij de commissie. Daar staan termijnen voor (vier weken nadat de klacht is verzonden naar Telfort loopt de reactietermijn van Telfort af; nog 30 dagen later verstrijkt de termijn om een klacht in te dienen bij de GCT). Je hebt dit veel te lang op zijn beloop gelaten...

Welke reden gaf Telfort overigens op voor de afsluiting? 'Een fout' klinkt wat ongeloofwaardig...

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 15 okt 2006 19:48
door PWAT
Het is toch wel weer typisch dat indien de leverancier in gebreke blijft dit binnen bepaalde termijnen moet worden aangekaart omdat je anders je recht verspeeld. Andersom is dat nooit het geval.....vreemd.

Om je gevoel van ongeloofwaardigheid proberen weg te nemen: Telfort had de verlenging van mijn contract (afgesloten in de telfortwinkel te Den Haag) niet op de juiste manier verwerkt. Het vreemde aan deze zaak is dat ze vervolgens wel de gehele termijn van mijn nieuwe contract in rekening brachten. Mocht dit alsnog ongeloofwaardig over komen dan kan ik je eventueel een kopie van mijn verlengde contract incl. de aangetekende correspondentie met ontvangstbevestiging wel toesturen. Dat doe ik dan wel met onvangstbevestiging want voor je het weet komt ook dát weer ongeloofwaardig over.....

Bedankt voor je reactie.

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 16 okt 2006 10:31
door ??
Bedrijven hebben ook termijnen waar ze zich aan moeten houden hoor. Zoals het binnen 4 weken reageren op een klacht. Dat hebben ze niet gedaan en op dat moment had je gelijk naar de GCT moeten stappen (in ieder geval binnen 30 dagen, tenzij je aan kunt tonen dat je dat niet kon doen). De enige optie die je nu nog hebt is een rechtzaak...

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 17 okt 2006 20:13
door Marssjo
Waarom ben je dan niet gelijk teruggegaan naar die Telfort winkel in Den Haag ?
Telefoonnummer van Telfort in A'dam is 020 2002000 en vragen naar contractbeheer.
Succes.
(Een tevreden Telfort beller)

(sorry voor de zon)

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 17 okt 2006 22:07
door PWAT
Ja, achteraf gezien heb je zeker gelijk. Het was natuurlijk stom van mij om te denken dat het bellen van de klantenservice van Telfort en het, tot twee maal toe, schriftelijk indienen van een klacht het probleem zou oplossen.... De Telfortwinkel was vast een betere optie geweest......
Ik snap dat van die zon enzo niet helemaal, gezien het bovenstaande.

Maar bedankt voor het telefoonnummer!

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 16 aug 2008 14:25
door mandilip
Tot voor de overgang naar Telfort eigenlijk geen problemen.... maar toen...
De verdinding was weg... gebeld ad 0,70 cpm ruim een uur. Niemand kon iets vinden... Toen maar opgezegd via de opzeglijn.
Dit schriftelijk middels een klacht en claim voor de kosten aangemeld (9 juni 2008) op aanraden van de klanten service.

Nooit enige reaktie hierop gehad... navraag ad 0,70 cpm leert dat er een enorme achterstand is inzake schriftelijke klachten
(inmiddels 14 augustus du 10 weken later)

Op 21 juli wel een bevestiging van het beeindigen per 1 augustus.
Vervolgens in augustus drie afschrijvingen voor de periode aug / sept en ook nog iets dat niet thuis te brengen is.

Per saldo thans 101,- euro van mijn rekening geplukt en zeker 80,- aan tel kosten (181,- euro ... daar kun je haast een jaar voor internetten!!

De laatste afschrijvingen laten storneren... en toen kwam er een nieuwe aap uit de mouw... de storneringstermijn van Speedlinq/Telfort was van 30 dagen naar 5 dagen gezet... (mag dat zomaar?????)

Een aangetekend schrijven verstuurt... maar ik heb weinig hoop op een reaktie op korte termijn.

Vervolgens zit ik nu zonder internet want bij de aanvraag van een nieuwe aansluiting (Ik wilde echt van Speedlinq af en naar het goedkopere abonnement van Telfort ) kreeg ik 2 dagen voor oplevering te horen via de mail dat om voor hun onduidelijke reden er geen aansluiting kan worden gerealiseerd door de netwerk provider (KPN?? dacht ik)
Dus bellen met KPN.... en deze verwijst mij door naar Speedlinq/Telfort....

Dus... conclusie... Het is onmogelijk om in geval van een probleem iemand te spreken te krijgen die het probleem in behandeling neemt... Schriftelijk klagen al dan niet aangetekend wordt niet beantwoord... alle standaard brieven verwijzen naar klantenservice ad 0,70 cpm

Tja... dan maar naar de geschillen commisie... Ik hoop dat mijn lijn over een aantal weken na uitspraak weer beschikbaar komt...
Dan kan ik een andere ISP kiezen om vervolgens nog 4 tot 6 weken te wachten op een feitelijke aansluiting.

Bezint eer ge begint met dit soort malafide clubs. En nog een extra waarschuwing... providers als Alice met zo'n 1 maands contract nemen in hun voorwaarden op dat er bij beeindiging redelijke kosten in rekening gebracht worden... ook zeeeeeer onduidelijk.

affijn... daar zit je dan met al je zaken als internetbankieren etc... kun je met je rekeningen fijn naar het postkantoor of de bank..

JE KUNT GEEN KANT OP!! Enkel de de rechter met alle kosten ellende etc is dan nog een mogelijkheid.. (als je tenminste nog geld hebt want Speedlinq / Telfort heeft je inmiddels aardig leeg gerooft... en je kunt zonder internet je bank/girorekening ook niet in de gaten houden.. dus op tijd storneren BINNEN 5 dagen.... dat wordt lastig...
Bankrekeningen van deze ISP laten blokkeren... dat kan als je weet welke (2 zijn er bij mij inmiddels bij de bank aangegeven)

TELFORT en SPEEDLINQ en KPN.... bedankt voor deze fijne situatie!!

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 16 aug 2008 16:52
door TdeHond
Ik ben destijds goed geholpen door KPN.Com, afdeling klantenreacties.

De heer Middeldorp, directeur Klantencontact bij KPN.COM had bij Kassa Vara toegezegd om problemen tussen KPN dochters of KPN en klanten op te lossen. Zo heeft een medewerker mij geholpen een doorlopend foutenfestival bij Telfort op te lossen. Zie:
Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
------------------------------------------
U kunt bij Consuwijzer.nl alsnog een klacht indienen over onbeantwoorde schriftelijk aangetekende brieven. Een probleem waar ik ook mee te maken kreeg.
-----------------------------------------------
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie

https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf

-----------


https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel
--------------------------------

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 16 aug 2008 18:37
door mandilip
Dank voor de eerste reaktie :-)
Inmiddels is de klacht aangemeld bij de geschillen commissie,
Bij consuwijzer (Opta), op deze site, op de site van de consumentenbond... Opnieuw middels het klachten form bij Telfort aangegeven.

Als dit geen soelaas biedt zal ik midders een kort geding deze zaak aanhangig maken.
Wellicht dat via deze weg Telfort gesommeert wordt om te stoppen met deze malafide praktijken.

Overigens is het ten onrechte innen van bedragen een vorm van misbruik van afgegeven machtigingen.

Het zou misschien wel aardig zijn om deze of een soortgelijk incident tijdens de opname van een uitzending te demonstreren...
Dus gewoon contact opnemen met klantenservice en dan een probleem voorleggen... Ik denk dat als (toekomstig) klanten van Telfort deze praktijk eens meemaken via televisie Telfort flink in z'n hemd gezet wordt...

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 16 aug 2008 19:51
door TdeHond
15-8-08 wist Telfort mij weer te overvallen met het zenden van een "laatste herinnering aan factuur".
In juni 08 had ik eindelijk na bemiddeling van Klantencontact KPN.COM, 7 maanden nadat ik opgezegd had bij 12move per migratiedatum ( 10-12-07) naar Telfort een schriftelijke bevestiging met daarin vermeld juiste einddatum contract. Met de toezegging dat ik geen herinneringen aan facturen zou ontvangen.
Ik was erg kwaad toen ik weer een onterechte aanmaning zag. Ik heb onmiddellijk een klacht hierover ingediend bij: Consuwijzer.nl, KPN.COM en uiteraard Telfort. Telfort via e-mail

Telfort heeft nog nooit zo snel gereageerd. Vandaag kreeg ik e-mail dat men op de hoogte was van problemen rond facturering en dat men intern onderzoek gestart was om uit te zoeken hoe het kwam dat ik herinneringen blijf ontvangen.

Ik heb er weinig vertrouwen in dat Telfort de problematiek opgelost krijgt maar ben nu wel in het bezit van een juiste schriftelijke bevestiging einde contract, een schriftelijk bewijs van opheffen analoge lijn door KPN, bewijzen van de bank dat ik aan mijn financiële verplichtingen t.a.v. 12move heb voldaan. En een collectie bewijsmateriaal van Telfort's foutenfestival in deze.

De onterechte incasso's door Telfort zijn stopgezet door een goed werkende selectieve blokkade op Green ISP BV/Telfort

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 17 aug 2008 03:56
door Marssjo
Dacht dat het hier eigenlijk over Telfort telefonie ging ?

Tja, sinds Telfort Telfort niet meer is (Telfort beweert nog steeds dat ze zelfstandig zijn ......) na de overname door KPN , is het net zo'n waardeloos klantonvriendelijk en zakkenvullend bedrijf als KPN = Krijg de Pleuris Nederland geworden.
Nog zoiets: alle providers werden jaren terug verplicht om dezelfde nummers te gaan gebruiken voor klantenservice ed, zoals 1200, 1233 en 1244. What the f*ck dat Telfort onlangs zijn klantenservice nummer ging/mocht wijzigen en tevens tegen veel hogere kosten per minuut. Hallo OPTA !! Maar geloof me: alles maar ook werkelijk ALLES waar KPN zich mee bemoeit is/wordt een wanproduct en is veel te duur. Komt ook omdat haar aandeelhouders enkel grote winsten willen zien terwijl een goed product neerzetten en een klantenservice geld kost. Wordt nu is wakker en doe wat ik jaren terug al deed: gooi die KPN je huis uit ! Alternatieven en wel goedwillende bedrijven zijn er nog wel overgebleven, ondanks de opkoop-woede van diezelfde KPN.

Re: Wanprestatie Telfort

Geplaatst: 18 aug 2008 18:39
door mandilip
De eerste reaktie van ConsuWijzer:

Hartelijk dank voor uw e-mail van 16 augustus jl. Uit uw e-mail komt naar voren dat u in een geschil bent geraakt met uw aanbieder Telfort. Inmiddels heeft u de zaak voorgelegd aan de Geschillencommisie. op basis hiervan kunnen wij u het volgende berichten:

U hebt met uw e-mail een signaal afgegeven aan de toezichthouders achter ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. Deze toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Wij hebben uw melding betreffende Telfort geregistreerd. De OPTA is hierover geïnformeerd. De OPTA is belast met toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten welke erop gericht is concurrentie op deze markten te bevorderen.


Dus iedereen die problemen heeft met Telfort.. Speedlinq...

MELDEN BIJ ConsuWijzer!!