LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Raytje23
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 okt 2006 08:36

T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door Raytje23 »

Door een misverstand tussen mij en mijn bank is een telefoonnota 1 maand onbetaald geweest. Tot voor dan betaalde ik altijd netjes automatisch mijn telefoonkosten aan T-Mobile. Deze incasso is in november mis gegaan waardoor het bedrag dus nog open stond.

Omdat het T-Mobile allemaal niet te snel ging, hebben ze me afgesloten van mijn mobiel!

Schande: Kan een bedrijf zomaar na 1 maand al een telefoon afsluiten? Ik netjes een beleefde email gestuurd waarin ik meedeelde dat ik het niet expres deed, verzachtende omstandigheden heeft dit asociale bedrijf geen enkele boodschap aan.

Mij zijn ze dus kwijt als klant.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door Kika29 »

Hallo Raytje...

Dat t-mobile dit doet is niet zomaar. Heel erg vervelend voor jou maar logisch als je de achterliggende gedachte weet. Je loopt als provider een te groot risico met oplopende kosten door mensen die niet betalen. Dit gebeurd zoveel dat iedere provider behoorlijk snel overgaat tot blokkering.De slechte verpesten het altijd voor de goeden....

Als je het bedrag overmaakt en het betaalbewijsje door faxt wordt je zo weer aangesloten. Heb je overigens geen herinneringen gehad of sms bericht dat de betaling nog niet binnen was??

NickNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:07

Re: T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door NickNL »

Waarom maken mensen van hun probleem altijd het probleem van anderen? Jij kan niet betalen, had je je moeten realiseren toen je de overeenkomst met T-Mobile aanging. Jij tekent ervoor dat je binnen 10 dagen betaald. Ik begrijp dat het vervelend vind, maar vind je onredelijk. Ik zou eerder bij je bank aankloppen, niet bij je provider, zij doen niets fout, je bank heeft iets fouts gedaan...

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door pvd »

T-Mobile kan je inderdaad afsluiten, maar er zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden:
- T-mobile moet je een herinnering sturen (ook wel aanmaning genoemd) Daarin moeten ze je 14 dagen de tijd geven om alsnog te betalen. Doe je dat niet dan kunnen ze je vanwege wanprestatie afsluiten.

pvd

P.s. @Kika29: Dit is opnieuw een posting gezien vanuit de consument, maar andersom is natuurlijk precies hetzelfde. Indien de klant wel betaald bijv. voor IPB en het werkt niet dan moet de klant het bedrijf ook schriftelijk de tijd geven om het probleem te verhelpen, voordat hij/zij het contract mag beeindigen.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door Kika29 »

@pvd ik begrijp je ;-)

LadyXochi
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2006 20:15

Re: T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door LadyXochi »

Ik heb al jaren T-Mobile (toen ik begon heette het nog Ben) en heb nog nooit betalingsproblemen gehad. De eerste paar jaar heb ik automatisch laten afboeken. Als je dat doet (en je zorgt ervoor dat er voldoende geld op je rekening staat) heb je sowieso geen probleem. Het laatste jaar maak ik het zelf over. Daar ben ik wel eens te laat mee geweest. Ik geloof dat ik al voor drie verschillende facturen een 1e aanmaning heb gehad. Daar staat ook dat je het meteen moet betalen, anders sluiten ze je af. Ik heb steeds meteen betaald en ben nog nooit afgesloten geweest. In één van de gevallen was de rekening bijna een maand na de factuurdatum (12/09 -> 02/10) pas betaald, maar nog steeds ben ik niet afgesloten geweest.

Dus zo erg is T-Mobile niet....

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door ?? »

Klopt, T-Mobile is daar nog vrij soepel in (in vergelijking met sommige andere providers). Overigens sluiten ze ook niet meer volledig af. Mensen worden omgezet naar prepaid zodat ze nog wel gebeld kunnen worden en evt kunnen bellen (na een opwaardering van het beltegoed). Iedere andere provider zet je gewoon volledig dicht. Doorgaans ook na een 1e of soms een 2e aanmaning.

Richting pvd: je hebt gelijk, alhoewel de meeste providers wel iets in de AV hebben staan waarin staat dat je direct in gebreke bent als je te laat bent (een soort preventieve ingebrekestelling). Normaliter sturen ze netjes een herinnering, er zijn echter uitzonderingsgevallen bekend. Met name bij het vermoeden van fraude zijn ze erg agressief.

Dragoon
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:31

Re: T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door Dragoon »

Lijkt me een verhaal van 1+1= 2 :roll:

Als je niet betaald krijg je ook niets.
Gewoon zorgen dat je op tijd betaald dan is er niets aan de hand.

Annabelle
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:20

Re: T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door Annabelle »

nee t-mobile zet je om naar prepaid als je na ongeveer 70 dagen niet betaald plus een ontbinding van het contract dus de resterende abo kosten en een bkr notering. Als je na de tweede herinnering niet betaald dan word je geblokkeerd voor 0900nummers en buitenlandse oproepen. Als je dan nog niet betaald dan een volledige blokkade dat je alleen nog maar gebeld kan worden. Maar idd je tekent een contract dus betaal ook gewoon op tijd voorkom je de administratiekosten ook scheelt toch weer 15 euro administratiekosten of 25 euro heraansluitkosten

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door Kika29 »

BKR notering??? Geen notering bij preventel of experian met een link naar BKR?....Lijkt me vreemd als er 1 keer iets misgaat en de preventel + experian notering staat dat een klant direct negatief bij BKR genoteerd wordt.....experian en preventel lijken mij bij discommunicatie en groot genoege straf....Tenzij het echt gaat om wanbetalers en fraudeurs...

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Mobile hufterig bedrijf: regels zijn regels

Ongelezen bericht door ?? »

@Kika29: Je krijgt een registratie bij Preventel aan je broek en gelijk een achterstandscodering bij het BKR. T-Mobile is nl samen met een paar andere providers aangesloten bij het BKR; de contracten worden dus ook getoetst en geregistreert bij het BKR.

Gesloten