LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiel abonnement bij TELE2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
stam
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2006 18:58

Mobiel abonnement bij TELE2

Ongelezen bericht door stam »

Sinds mei van dit jaar heb ik een mobiel abonnement bij TELE2.
Mooi toestelletje erbij geleverd, de overgang van KPN naar TELE2 ging niet helemaal geruisloos, maar een kniesoor die daar op let...
Nu ik ruim een half jaar van de mobiele diensten van TELE2 gebruiik maak valt het mij op dat ik een stuk duurder uit ben dan bij KPN.
Voorheen had ik een Hi abonnement en was ik maandelijks zo'n 25 euro kwijt aan belkosten. Mijn belgedrag is niet veranderd, toch is mijn rekening bij TELE2 gemiddeld zo'n 50 euro of meer per maand. Ik kan er niet goed de vinger op leggen waar deze meerkosten vandaan komen. De wijze waarop TELE2 de factuur samenstelt vind ik ook enigszins ondoorzichtig. Zijn er mensen die die dit herkennen?

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Mobiel abonnement bij TELE2

Ongelezen bericht door RADonker »

Het kan makkelijk dat je duurder uit bent maar ik zou eerst de factuur van KPN en Tele2 met elkaar vergelijken en kijken waar het verschil in prijs in zit. Goedkoop bellen hangt af van je belgedrag en daarop moet je de juiste abonnement zoeken. Op bellen.com kan je de juiste abonnement vinden door de belwijze in te vullen. Je zult dan zien als je verschillende belminuten invoert er elke keer een andere provider de goedkoopste is.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Mobiel abonnement bij TELE2

Ongelezen bericht door FerryG »

Of Tele2 laat je gewoon betalen voor gesprekken die je niet gevoerd hebt. Dat hebben ze met mij ook eens geprobeerd (let op: GEPROBEERD, want ik heb gewoon gezegd: stuur me een nota met het juiste bedrag of ik betaal niet, en ik heb dus nooit betaald).

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Mobiel abonnement bij TELE2

Ongelezen bericht door RADonker »

Waarom zou de rekening niet duurder zijn door gesprekken die niet gevoerd zijn. Rekenigen kloppen meestal en er kunnen fouten gemaakt worden, maar wat jij suggereerd is dat ze het bewust doen en dat geloof ik niet. De meeste mensen weten niet eens hoeveel ze bellen en als de rekening hoger uit valt ligt het altijd aan een ander. Ik blijf er bij dat als je goedkoop wil bellen een provider moet zoeken die een abonnement heeft die bij je belgedrag past.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Mobiel abonnement bij TELE2

Ongelezen bericht door fuiduif »

Bij Tele2 tellen alle gesprekken onder de minuut als volle minuut (dus 16,7 cent), ook als je elke keer de voicemail van iemand ervoor krijgt en dan oplegt. Daarnaast stuurt Tele2 elke 2 maanden een factuur en KPN eén keer per maand.

De opmerking over niet gevoerde gesprekken is onzin. Alle telefooncentrales van providers worden door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat gecontroleerd en dan had Tele2 allang geen telefonie meer aan mogen bieden in Nederland.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Mobiel abonnement bij TELE2

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ fuiduif......Ik krijg gewoon maandelijks een rekening van tele2...De tarieven liggen aan welk abo je hebt bij tele2. Ik ben er erg tevreden mee,het abo past goed bij mijn belgedrag. Sinds ik tele2 bel bel ik zo'n beetje voor meer dan de helft minder dan wat ik eerder bij telfort betaalde.......

RADonker
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 okt 2006 18:42

Re: Mobiel abonnement bij TELE2

Ongelezen bericht door RADonker »

Jazeker want Telfort is duur omdat je voor alles een aparte bundel nodig heb, waardoor je altijd betaald ook als je het niet gebruikt en bij Tele2 gaat alles af van een bedrag.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: Mobiel abonnement bij TELE2

Ongelezen bericht door Kika29 »

Ik heb bij tele2 geen belbundel ik heb een abo van 10 euro per maand alles wat ik doe betaal ik dus apart. Telfort is tegenover vodafone en kpn goedkoop......

Gesloten