LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 9695 ongewenste sms

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gillian05
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2006 12:35

9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Gillian05 »

vandaag kreeg ik een smsje van 9695:

hallo daar, alles goed? ik hoor niets meer van je, best jammer eigenlijk. Sms je even terug als je dit ontvangt, weet je nog wie ik ben? groetjes..


Aangezien ik dit nummer niet ken, en het maar 4 cijfers zijn ging ik uit van een babbelbox.
Mijn vermoeden werd inderdaad waar, na wat gespeur op Google kwam ik uit op: www.smsbabbels.nl

nou ben ik heeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd hoe deze babbelbox aan mijn nummer komen, en nog erger, wat gaat me dat kosten? En nog belangrijker? Hoe kom ik er vanaf?

Ik vind het uiterst asociaal dat dit zomaar kan gebeuren.

Iemand daar ervaringen mee?

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Accutron »

Ze komen nooit 'zomaar' aan je nummer dus er heeft iemand met uw telefoon ooit een keer een smsje naar dat nummer gestuurd.
Afmelden blijkt lastig te zijn in de praktijk maar sms in ieder geval nooit terug want dan bent u per sms 1.50 euro kwijt.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door fuiduif »


Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Kika29 »

Staat de afmeldcode niet op www.smsafzeggen.nl dan het volgende nummer bellen : 076-5978278

Dit is een algemeen afmeldnummer waar je alle afzenders afmelden kan....

Succes !!!

Annemariejjj
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:15

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Annemariejjj »

Halloo
ik heb precies hetzelfde smsje gekregen... ik weet ook niet hoe ik ervanaf kom..die site staat het niet by :? :(
succes! xxje

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door lucrecia »

CHAT STOP of CHAT OFF terug smsen naar de nummer.

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door stork4 »

Elke computer is instaat om een SMS te versturen en dat doen ze dan ook. Op het moment dat je terugreageert, ben je de sigaar.
Het is net als SPAM. Gewoon negeren en verwijderen.

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door kica1 »

Bedrijven die dit soort sms berichten sturen, doen dit aan de hand van nummerreeksen. Er draaien computers (niet alleen in Nederland) die willekeurige nummerreeksen doorscannen. Deze computers reageren wanneer een nummer in de reeks een bestaand mobiel nummer is. Vervolgens wordt dit nummer gebruikt om er een sms bericht zoals bovenstaand naar toe te sturen.

U betaalt voor dit ontvangen bericht niets, maar.... op het moment dat u reageert gaat u een contract aan met het bedrijf dat het sms bericht verzonden heeft, en dan gaat u uiteraard wel betalen.

Dit soort sms berichten is niet tegen te houden omdat niemand weet, wie, wat, wanneer verstuurt.

Enige remedie is: Op geen enkele manier reageren op deze berichten en gewoon deleten. Ook wanneer u reageert dat u van dit soort berichten niet gediend bent, is dit een reactie naar het verzendende bedrijf toe, en kan worden uitgelegd als het aangaan van een contract.

Gillian05
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2006 12:35

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Gillian05 »

dat dacht ik dus al, want NEE, ik bel/sms NOOIT dit soort domme boxen, en wie zou via mijn nummer dat kunnen doen? Aangezien ik mijn telefoon altijd bij me heb leek me dit al sterk.


Ik negeer ze ook en reageer er niet op, ook niet met een afmeld smsje.

Thanx voor de info!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Enige remedie is: Op geen enkele manier reageren op deze berichten en gewoon deleten. Ook wanneer u reageert dat u van dit soort berichten niet gediend bent, is dit een reactie naar het verzendende bedrijf toe, en kan worden uitgelegd als het aangaan van een contract.
En HIER gaan die bedrijven in de fout. Dit zou dus standaard NIET mogelijk moeten zijn. Dit soort bedrijven gaat ervan uit, dat reageren altijd betekent dat de ontvanger akkoord is met een abonnement.

Hier ligt een taak voor de aanbieders van mobiele telefonie. Er zou mijns inziens pas een contract mogen zijn, wanneer degene die het sms-je krijgt, aangeeft dat ie dit expliciet wil ontvangen, eerder onder geen beding.

Dan kan de aanbieder verzenden wat ie wil, maar er kan verder niets gebeuren. Wanneer de providers hun verantwoordelijkheid in deze nemen, is het zo afgelopen met dit soort praktijken.

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door lucrecia »

Wanneer de providers hun verantwoordelijkheid in deze nemen, is het zo afgelopen met dit soort praktijken.
Die verdienen er ook geld hieraan dus denk dat het moeilijk zal worden om dit helemaal te stoppen

kica1
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:40

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door kica1 »

Wanneer u reageert op dit soort sms berichten, ontvangt u een bevestiging met alle informatie: dat u een contract bent aangegaan, hoeveel sms berichten u maximaal in een bepaalde periode zult ontvangen en wat deze kosten. Ook staat in dit bericht hoe de dienst uit te zetten is. Het sturen van zo'n bevestigings sms is verplicht als gevolg van de afspraken die er gemaakt zijn tussen de providers en de bedrijven die deze sms berichten verzenden.

Alleen is het zo dat wanneer u niet weet dat u door het reageren op het eerste sms bericht een contract aangaat, het tweede bericht gezien wordt als: daar komt weer zo'n vervelend bericht, deleten!
Vaak is pas duidelijk wat er gebeurd is als de eerste, dure, sms berichten beginnen binnen te komen.

Wanneer u niet weet hoe van ongewenste (betaalde) sms berichten af te komen is het, zoals al door iemand anders is aangegeven, verstandig om www.smsafzeggen.nl te raadplegen. Ook is het in bijna alle gevallen mogelijk om het adres van de afzender op te vragen bij uw provider. Wel is het dan belangrijk om belangrijke info uit het sms bericht op te schrijven. Deze vindt u vaak aan het einde van het bericht (is vaak op het eerste oog niet te zien als u het bericht opent).

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Kika29 »

076-5978278 Dit nummer werkt altijd.

JackB
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2007 22:55

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door JackB »

Ook ik deed mee aan het spelletje van Q-music dacht ik, maar ik draaide per ongeluk de getallen om. Ipv 9596 tikte ik 9695, stom!
Niet meer gereageerd na zelfs 7! smsjes. Vodafone gebeld, die uiteraard van niets weten (zelfs niet van wie het af komt) en niets kunnen doen!! (behalve geld innen)
Gezocht en gevonden wie er achter zit... inderdaad smsbabbels.

:twisted:

Ik heb ook telefoon en alle adresinformatie van de lui. Aangezien de gedragsregels verbieden deze te verspreiden kan ik die dus niet plaatsen. Maar ik zou ze zo graag.... :twisted:

Hopelijk vind iemand een manier om ze terecht te wijzen en ons suckers te helpen om van deze smerigheid af te komen.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ jack...gewoon niet op sms diensten reageren...Dus je niet voor aanmelden...Wil je dat wel dan zorgen dat je eerst de afmeldcodes kent....Kan je vodafone op aan kijken maar die staan hier los van en idd zij kunnen hier weinig aan doen.

JackB
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2007 22:55

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door JackB »

@ Kika29, ik meldde me niet aan, ik deed (eenmalig) mee aan een spelletje op de radio, dacht ik. Fijn dat je risico's loopt bij verkeerd ingetikt sms-adres. O, en Vodafone verdient 1,50 - 0,61 cent = 89 cent per verzonden SMS... geen wonder dat ze er niets aan kunnen doen. Wie is er eigenlijk klant van wie? Vandaag weer 2 ongewenste sms'jes ontvangen, terwijl ik nog steeds niet gereageerd heb!!

Overigens wanneer werkt dat telefoonnummer... 's avonds in ieder geval niet (wordt niet opgenomen). En waarvan is dat nummer, misschien moet ik ook wel oppassen zomaar vreemde telefoonnummers te draaien, wie weet geef ik me wel op voor een of andere dienst...

Verona20
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2007 15:38

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Verona20 »

Ik wilde dus een liedje sturen naar Q music en dat nummer lijkt er dus heel veel op. In het afgelopen half uur heb ik maar liefst 13 smsjes gekregen!! Dit is een of ander iets wat een beetje met je gaat lopen flirten ofzo echt heeeeel iritant! kan ook nergens vinden waar het nu precies van is. Ik heb CHAT OFF en CHAT STOP terug gesmst en toen kreeg ik `je hoeft het dus maar een keer te doen hoor!! je hebt het al gedaan dus je hoeft niet nog een berichtje te sturen want je weet dat we je nu stoppen groe´ dus ik hoop maar dat ik er nu van af ben!!

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door Kika29 »

@jack vodafone verdient er geen 1,50 aan...het bedrijf wat je ongewenste smsjes stuurt verdient eraan en brengt het in rekening bij vodafone die het weer in rekening brengen bij u.....Daarnaast mee doen met een spelletje staat in de donkere smsdiensten wereld garant voor aanmelding..... Heel erg vervelend en enige manier is om je af te melden voor die dienst anders blijf je smsjes binnen krijgen....

Meedoen met welk sms spelletje dan ook geeft je 99 % garantie voor een abo op een sms dienst die je leeg slurpt...
Overigens wanneer werkt dat telefoonnummer... 's avonds in ieder geval niet (wordt niet opgenomen). En waarvan is dat nummer, misschien moet ik ook wel oppassen zomaar vreemde telefoonnummers te draaien, wie weet geef ik me wel op voor een of andere dienst...
Tijdens kantooruren kan je hierheen bellen...Ik gebruik dit nummer altijd om mijn klanten af te helpen van sms diensten.Als je me niet vertrouwd moet je het vooral niet doen...Just trying to help.....
Laatst gewijzigd door Kika29 op 26 jan 2007 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

PapaTon
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2007 19:12

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door PapaTon »

JackB
Ik heb ook telefoon en alle adresinformatie van de lui. Aangezien de gedragsregels verbieden deze te verspreiden kan ik die dus niet plaatsen. Maar ik zou ze zo graag.... Twisted Evil
Hoe bedoel je??? Die gegevens zijn gewoon te achterhalen als je op www.sidn.nl zoekt op smsbabbel.nl!!
Je krijgt dan (bij uitgebreid zoeken) een compleet overzicht van registrant en registrar (Lycos dus)
Compleet met adres en telefoon gegevens!!
Gewoon alle e-mail adressen rotspammen, misschien kappen ze dan wel eens.

En ja, ik ben ook de pineut...Maaike moet me dagelijks minimaal 2 sms'jes sturen. Op een prepaid. En ja, ik was wel zo dom om er op te reageren. Leek leuk, tot ik binnen een uur door 20 euro beltegoed van m'n prepaid heen was. Gelukkig heb ik het niet op m'n abbo-telefoon gekregen, dan had het leed misschien niet te overzien geweest!

JackB
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2007 22:55

Re: 9695 ongewenste sms

Ongelezen bericht door JackB »

@ Papaton. Hee, goed jongen, dat was inderdaad de bron!! Spammen die hap. Ik heb maar 1 keer het verkeerde nummer gebuikt en toch 13 van die vervelend sms'jes gekregen. Nu lijken ze gestopt.

Ook Q-Music heb ik gemaild, en ook geen reactie. Te beroerd om luisteraars te beantwoorden of te waarschuwen, fijne zender!!

Gesloten